Taycan е само първата стъпка на Porsche към електрическата мобилност. Планираните електромобили на компанията включват много модели като Taycan Cross Turismo, който ще бъде пуснат в продажба през следващата година, изцяло електрически Macan и дори електрически 718. С цялата тази предстояща гама от "електрички" е нормално да се направи сравнение с Tesla. Porsche обаче не смята така - немският автоконцерн казва, че не приема американския производител на електромобили за конкурент. Това предаде Motor1.
В интервю за Automotive News шефът на отдела за изследвания и разработки на немския автоконцерн Михаел Щайнер казва, че не смята Tesla за пряка заплаха. Той твърди, че за разлика от Porsche, американският производител на електромобили се стреми към „масови продажби“, посочвайки Model 3 като пример. Щайнер намекна, че немският автопроизводител никога няма да се състезава в този сегмент.
„Въпреки че хората обичат да ни изправят един срещу друг, ние не смятаме Tesla за пряк съперник. С Model 3 е ясно, че те залагат предимно на големия обем продажби", обясни Щайнер.
С оглед на цените на Taycan, Porsche наистина има малък интерес да следва подхода на Tesla към масовия пазар. Базовият модел на електромобила от Цуфенхаузен започва от 103 800 долара в САЩ, а Turbo и Turbo S струват съответно 150 900 и 180 000 долара. Междувременно Tesla иска разумните 39 990 долара за Model 3, като дори най-близкият конкурент на Taycan - Model S, има цена от 79 990 долара.
Porsche не планира да се състезава с американската компания и по отношение на батериите. Щайнер отбелязва, че от Цуфенхаузен са доволни, че не са лидери в пробега. Според EPA, най-ефективният Taycan може да измине 323 километра с едно зареждане, а Long Range Model S - 600 км. Вместо това, Porsche обещава по-малки и по-леки батерии, които могат да се зареждат по-бързо.
"Според нас акумулаторните батерии на Model S не са идеални по отношение на устойчивостта. Ние вярваме, че те трябва да бъдат по-малки, по-леки и следователно по-евтини. Освен това, батериите трябва да могат да се зареждат по-бързо. Ние не се стремим да бъдем лидери в пробега", допълни Щайнер.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ввв
12:01 19.04.2020
2 Бат Бойко
12:03 19.04.2020
3 алфа УМрело
Коментиран от #6, #11, #14, #25, #50
12:03 19.04.2020
4 хайде де
Коментиран от #5
12:05 19.04.2020
5 Бачо Киро
До коментар #4 от "хайде де":
Ква конкуренция са Тесла бе, бастун... Продали са от създаването си има няма 1 милион автомобили.... Само порше продава 250-300 хиляди на година, а ФВ само голф продава на година повече, отколкото Тесла за цялото си съществуване... Никой, който купува Порше, няма да даде парите си за Тесла. Единствено ускорението им е подобно, от там нататък нищо общо. Само пълен пешеходец, който си няма и грам идея от шофиране, демек за него е просто придвижване от точка А до точка Б, може да седне да сравнява това което ти продава Порше с Тесла... Що било по-скъпо веднага ще кажеш... Ми защото е повече бе палячо. Да не говорим, че е най-близкото до универсален автомобил за всичко - разходка през уикенда, ежедневно ходене на работа, трак дей с приятели... Аз не съм карал друг, който да прави всичко по такъв начин. Без компромиси. Тесла... Лагерна количка с таблет и батерии....Коментиран от #8, #10
12:17 19.04.2020
6 Бачо Киро
До коментар #3 от "алфа УМрело":
Че от кога сравняваш колите по пробег? Порше да не ти продава семеен седан? Колите нямат нищо общо, той седнал да хвали пробега.... Аууу горките собственици на супер спортни автомобили... Абе къде ви намират такива гламави, коментирате неща, които сте виждали само на картинка....Коментиран от #7
12:20 19.04.2020
7 Хахаха
До коментар #6 от "Бачо Киро":
И кой ще купи ел.кола с малък пробег бе оли?!Ахаха спортна кола електрическа с малка батерия нали след вторт дръпк ще ускорявяш като лада спутникь12:40 19.04.2020
8 Въй Въй
До коментар #5 от "Бачо Киро":
Интересно, как човек който не е виждал Тесла на живо коментира кое било лагерна количка! Верно премиера е най-умен у нас!12:41 19.04.2020
9 омъскаряване
Коментиран от #12
12:47 19.04.2020
10 образовай се
До коментар #5 от "Бачо Киро":
Tesla продаде за 2019та 367500 автомобила с марж над 20%, нещо недостижимо за останалите марки. Едновременно с това построи втори завод за коли в Китай и тази година започна трети в Германия. Та Porsche вече им дишат прахта, а скоро и другите марки на селските коли. А излезе ли новия Roadster изобщо не пиши за други спортни автомобили. Единствено Ferrari са незаменими, всичко останало става конфекция.12:48 19.04.2020
11 Д-р Гешев
До коментар #3 от "алфа УМрело":
Колите не се сравняват по пробег,РАЗБИРачо.То и стария ми Citroen 1,6D минаваше по1000км с един резервоар,АМА не е Porshe.Коментиран от #13
12:48 19.04.2020
12 Така е
До коментар #9 от "омъскаряване":
Но защо не са продължили с ел. а се връщат сега, когато Тесла започна да произвежда?12:50 19.04.2020
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 историк
До коментар #3 от "алфа УМрело":
ало, малкия, когато фердинад порше създаваше автомобили, оня тарикат мъск нее бил роден, а и бранда тесла нее негов, гледай АМСпорт и ще видиш колко много недостатъци имат теслите !!!!Коментиран от #16
13:03 19.04.2020
15 Явор
13:08 19.04.2020
16 алфа УМрело
До коментар #14 от "историк":
На никой не му пука кво е създал и кога Порше.По всички характеристики Тесла моделЕс смазва немският допотопен боклук!Коментиран от #17, #18, #22
13:10 19.04.2020
17 kuro elektricharski
До коментар #16 от "алфа УМрело":
Винаги бих избрал Porsche.Коментиран от #21, #34
13:33 19.04.2020
18 историк
До коментар #16 от "алфа УМрело":
хахахаха, 60 годишно порше струва повече от няколко тесли, а 3-4 годишна тесла е за боклука !!!!!!!!Коментиран от #19, #20
13:34 19.04.2020
19 Брей
До коментар #18 от "историк":
Те за това ли са, колите с най-малкото обезценяване? Колко е обезценяване то на Порше Кайен? Я влез да видиш, цената на 10 годишен Кайен и го сравни с новата цена! Обезценяването на Тесла е най-малко, за коли в масово производство!13:37 19.04.2020
20 гост
До коментар #18 от "историк":
Проблема обаче е , че 60 годишните Поршета се броят на пръстите на ръцете , тоест са музейни експонати , откъдето и идва цената им , а не от "изключителните" характеристики , хахахах !!!13:43 19.04.2020
21 гост
До коментар #17 от "kuro elektricharski":
То за тебе е ясно защо , ама що се хвалиш тука да ти гледат сеира и да ти се смеят !! А виж разумните хора са на съвсем друго мнение , щото продажбите на любимото ти Порше падат , а на Тесла растат в пъти , а цените са подобни , да не кажа , че за петролните модели на Порше са даже по-ниски !!!13:51 19.04.2020
22 1001 нощ
До коментар #16 от "алфа УМрело":
тесла S, не показва скоростта защото дига само 60км/час , мухаха, смешковци .....Коментиран от #23
13:58 19.04.2020
23 😂😂😂😂😂
До коментар #22 от "1001 нощ":
Прав си! На първата секунда след старта!14:09 19.04.2020
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Вин Дизел
До коментар #3 от "алфа УМрело":
Имам Волво В 40 2001 набор с пробег 1200 км с едно зареждане.Бих го сменил за едно Порше Тайкан,па даже и да се налага да му нося ток с туби или кофи! И няма да искам да ми се доплаща.15:38 19.04.2020
26 един от стадото
15:39 19.04.2020
27 Този
Успяха да копират автомобил от преди 5 години.
Трябвало да са по леки. Тогава защо тайкана е с по-малка батерия, а по тежък от Модел S?
Коментиран от #29
15:43 19.04.2020
28 селянин 1
15:55 19.04.2020
29 гост
До коментар #27 от "Този":
Е как що , заради "ефективния" автоматик , хахахахха !!! То заради него и разхода е два пъти по-висок от на Тесла !! От старата Тесла де , от новата дето идва тая година може и три пъти да е по-висок !!!15:57 19.04.2020
30 тунберг
Коментиран от #31, #35
16:11 19.04.2020
31 Шумахер
До коментар #30 от "тунберг":
Тесла карат фенове на бързите коли, които не могат да си купят Ферари, Ламборгини, Бугати и получават същото преживяване.16:40 19.04.2020
32 TSLA
16:42 19.04.2020
33 Зильоная легушка
Видяла тя че подковават коня
и бърже вдигнала краче... - Уилям Шекспир
16:49 19.04.2020
34 Хахаха
До коментар #17 от "kuro elektricharski":
Тихо бе помиар та ти нямаш пари да ядеш!16:55 19.04.2020
35 Каква природа бе?
До коментар #30 от "тунберг":
От Тесла никога не са се рекламирали като екологични, за разлика от BMW и приус например. Винаги са наблягали на удоволствието от шофирането, сигурността, високите технологии и автопилота. Всичко друго, но не и екология.Коментиран от #40
16:55 19.04.2020
36 Каква конкуренция?
17:02 19.04.2020
37 Умират
Коментиран от #38
17:37 19.04.2020
38 Не трябваше ли да е обратното
До коментар #37 от "Умират":
Нали Порше щеше да е конкуренция на Тесла, а не обратното? Уж щяха да предлагат Тайкан на по-ниска цена от Тесла и да изминава 500км с магистрална скорост и да се зарежда по-бързо? Щеше да е поредния убиец на Тесла, поне до преди година. Сега вече забравиха какви ги приказваха тогава и обърнаха плочата.18:15 19.04.2020
39 Японеца
18:33 19.04.2020
40 тунберг
До коментар #35 от "Каква природа бе?":
ауди е-трон номер 1 по продажби, теслата доста назад !Коментиран от #42
18:38 19.04.2020
41 Test
Иначе все едно аз да кажа че не се притеснявам от конкуренцията на Григор Димитров, а той Гришата дори не ме знае че мога да играя тенис 😅😆😆😃😆
20:36 19.04.2020
42 Хахаххахаха хехехе
До коментар #40 от "тунберг":
Етрон е но ер 1 по разход на 100км. Това че са пласирали малко бройки в Норвегия и Германия, не е като да са продали половин милион от него за година.21:33 19.04.2020
43 Този
Опитаха се да копират насочването на въздушната струя в купето, но несполучливо, защото където и да се насочи все духало право към задните места.
От Ауди казаха че са изумени как Тесла е направила всичко.
Порше я се разбере с Ауди
21:47 19.04.2020
44 до коня
гоогле
Drag race tra una Tesla Model S P100D ed un cavallo da Polo
22:28 19.04.2020
45 Иларион Мъст
Коментиран от #46
22:47 19.04.2020
46 Очеваден факт!
До коментар #45 от "Иларион Мъст":
Така е освен некадърно направеното 911 с двигател зад задният мост некадърните инженери на Порше станага за смях с тази нелепа електеичка с малък пробег никакво ускорение приличаща на настъпена жаба и на всичкото отгоре прескъпа.Желаещи няма естествено.00:07 20.04.2020
47 Хахаххахаха хехехе
Коментиран от #51
00:18 20.04.2020
48 Uujjjjjhhhhhhhh
08:58 20.04.2020
49 dsadsa
09:01 20.04.2020
50 Гост
До коментар #3 от "алфа УМрело":
Собствениците на Порше са нащракали повече пи4ки, отколкото ти си виждал по сайтовете.12:48 20.04.2020
51 Тесла
До коментар #47 от "Хахаххахаха хехехе":
е боклук. Порше е класика.13:16 20.04.2020
52 Алфа Ромео
15:00 20.04.2020
53 1234578
Да Тесла са пионери при електрическите коли днес.
Но интериора им за мен е много слаб и отстъпва на Порше. Също и тази тенденция с махането на километража и бутоните и замяната им с един или 2 таблета не я одобрявам. Смятам, за основни функции/аварийни, фарове, ръчна спирачка, подгряване прозорци и седалки/ и климатик трябва да оставят копчетата и връзките.
Порше има по-добро водно охлаждане на батериите затова няма недостатъците на Тесла като бавно зареждане и прегряване на батерията след няколко бързи старта. Също така батерията на Поршетата работи на 2 пъти по високо напрежение, при същата мощност това означава 2 пъти по-малък ток.
Може би с изключение на Форд, всики американски фирми правели коли са фалирали по веднъж за изминалите около 100 години. Докато Порше не е фалирала, вярно че вече не е семейна, а акционерна и собственост на VW.
Коментиран от #54
16:49 20.04.2020
54 Имаш + от мен
До коментар #53 от "1234578":
Съгласен съм с написаното от теб. Не се знае какво ще стане след 4-5 години, но така говореха за Тесла и преди 5 години, а оттогава насам, лидерството им само се увеличава. За бързо зареждане обаче, не си прав. Тесла е лидерът там. Порше бият с киловати, но това няма особена практическа стойност. Когато говорим за км/час (колко километра пробег можеш да заредиш за час) , първенецът е Тесла.17:42 20.04.2020
55 незнайко
20:19 20.04.2020
56 предаде Motor2
22:48 20.04.2020
57 Вик
23:40 20.04.2020
58 Васил
18:02 21.04.2020
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 Браво
16:32 28.04.2020
61 Бмв
Китаска кола с американска емблема.
16:34 28.04.2020