27 Април, 2020 10:39 4 203 45

Прогноза: След кризата Tesla ще стане по-силна от всеки друг автомобилен производител

  • tesla-
  • криза-
  • инвестиции

Инвеститорите вярват в Tesla и не вярват в гиганти, като GM, Ford и Toyota

Прогноза: След кризата Tesla ще стане по-силна от всеки друг автомобилен производител - 1

От началото на тази година акциите на Tesla на фондовата борса са нараснали с почти 67%, докато тези на Ford и GM са спаднали съответно с 45% и 42%. Дори акциите на Toyota паднаха поради икономическата криза и пандемията с притеснителните за японците 14%. Защо това се случва?

Според анализаторите на Morgan Stanley, инвеститорите смятат, че след кризата Tesla ще бъде много по-силна от всеки друг автомобилен производител. Morgan Stanley проведе проучване на 25 големи инвестиционни фонда и зададе въпроса - в коя компания ще инвестирате 10 милиарда долара - Toyota, General Motors или Tesla?

И се оказа, че 56% ще изберат Tesla (GM - 20%, а Toyota - 24%). Причината е фокусът на марката върху високите технологии. Освен това се очаква продажбите на Tesla да нараснат в близко бъдеще, докато продажбите на „традиционните“ марки ще намалеят с 20-25% годишно. И това, на фона на прогнозата на Morgan Stanley, че очаква Tesla да покаже загуба от 1 милиард долара през 2020 година.


Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 10 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 габровец от варна

    27 24 Отговор
    Аааа не е сигурно.Тия ютии да си ги карат краварите.

    Коментиран от #5

  • 2 Driving pleasure

    32 14 Отговор
    И на каква база се очаква продажбите да скачат след като спада в продажбите на електрички от началото на годината е над 40%? Да не говорим за горивата които паднаха до минимум и се очаква да се задържат доста дълго на тези нива правейки пътуването с ДВГ значително по-евтино.

    Коментиран от #7

  • 3 Джуган

    26 10 Отговор
    Под “инвеститори” да се разбира спекуланти които разиграват чуждите пари. Индивидиалните зомбирани с пари вече инвестираха с скъсаните зомбирани като Норвежеца кудкудякат по форумите но нямат дори $100 да направят депозит за Сайбърбоклука. Истината е в японския пикап, дизелче, 4х4, бързи-бавни, блокажи, до 1000 кг товар, до 3500 кг ремарке, над 1000 км с един резервоар, досега не съм сменил една крушка.

    Коментиран от #6

  • 4 омъскаряване

    11 4 Отговор
    Стиска ли ви да заложите на куция кон ? Хаха
  • 5 До паляка

    9 7 Отговор

    До коментар #1 от "габровец от варна":

    А ти се мислиш за бързак с гоуфу 90кс, но с права тръба да си мислиш че е 900кс

    Коментиран от #12, #17

  • 6 Факти,

    25 7 Отговор

    До коментар #3 от "Джуган":

    Автомобилната ви рубрика все повече прилича на рекламна брошура на "Тесла".

    Коментиран от #14, #30

  • 7 Гербав трол

    16 8 Отговор

    До коментар #2 от "Driving pleasure":

    Не търси логика но тъкма така правят пари по фондовите борси. Сега ще изкупят акции на Тесла а после ще платят на псевдо "еколози" да реват колко са замърсяващи ДВГ като онази Грета Тунберг и колко "екологични" са електричките и акциите им ще се вдигнат и ще спечелят луди пари. Америка пак ще е фърст с далавери.

    Иначе наскоро гледах снимка на зарядна станция за електрички захранвана от дизелов генератор и пишеше - ние сме най-тъпия вид на планетата.
  • 8 Коментар

    12 13 Отговор
    Никога шитсла!
    Работя с американци и откровено мога да твърдя, че всичко им е въздух под налягане!
    Защо чичо мъск не спомене за няколкото самозапалили се тесли ааа???
    Колкото им купувахме огромните пикапи и др. таратайки, толкова ще им купуваме и теслите!
    Американец и автомобилостроене/машиностроене, от край време вече не стоят редом в едно изречение!
    Само ит сектора им гд още се държат, но те далеч не са достанъчни да захранят консуматорското им общество!
    И резултатът е водене на безкрайни воини, където има петрол и ресурси!
    Сега обаче и петрола могат да си го...!!!
  • 9 Borislav Popov

    10 16 Отговор
    Този факт не подлежи на ни най малко съмнение. А хейтърите тук нек си лаят, важното е, че кервана на Тесла си върви уверено напред.

    Коментиран от #15, #21, #23

  • 10 TSLA

    13 14 Отговор
    Мнението е като задника - всеки го има. Но нечии задници си тежат на мястото. Jack Rickard - основателят на EVTV - телевизията за електрически конверсии, човекът който стои зад преправянето на хиляди класически екзотики (основно Porsche 356) в електромобили още от времето, когато всички вие сте били още в любовните погледи на бащите си...
    Още преди години той заяви: "Делото на живота ми претърпя обрат - аз ПОСМЪРТНО не мога да създам толкова добра кола, колкото TESLA за 30хил. долара. И, хора, ако някой не направи нещо СПЕШНО, Тесла няма да имат нито стигане, нито спиране". Но оттогава мина доста време. Сега единственото нещо, което може да забави калифорнийците, е пряко попадение на метеорит. И то не е сигурно :D
  • 11 След кризата

    3 2 Отговор
    всички ще караме Тесла и ще сме богати...Ха Ха Ха Ха.Бравос ма статията.
  • 12 габровец от варна

    3 2 Отговор

    До коментар #5 от "До паляка":

    Отде пари за Голф.Аз имам съветски автомобил.И да имам,не давам кинти щот съм свидлив!
  • 13 neznaiko

    5 6 Отговор
    Тесла е Номер едно .
  • 14 Джуган

    7 3 Отговор

    До коментар #6 от "Факти,":

    За реклами на Тесла се обърни към форумния теслараст с ник “гост”, известен още като Норвежеца. Може да има и други, но по вероятно е Норвежеца да коментира под 5-6 различни ника.
  • 15 Джуган

    10 4 Отговор

    До коментар #9 от "Borislav Popov":

    Не знам къде точно е тръгнал кервана на Тесла, но е сигурно че дори и да просъществува ще заобикаля БГ поне още 20-25 години. Вие с Норвежеца въздишайте и мечтайте за Тесла, докато аз си карам пикапа и си свиркам, а сега както се оправи времето изкарвам и кабриото, настъпвам газта и слушам невероятния звук на осмака.

    Коментиран от #19

  • 16 Край

    4 3 Отговор
    И се почва - ел. колите нямало да се наложат щото били скъпи. Точно защото са скъпи ще ги наложат.
    7млрд. човечета на света могат вече да си купят стара двг кола. Има двг коли на по 40г. по за 300 долара които се движат.
    ДВГ колите ще бъдат забранени или обложени с огромни данъци /демек забранени/.
    Ел колите няма да са масови защото ще са скъпи и 3-7 употреба няма да има.
    Колите стават превозно средство за богати като в 50те години на миналия век.
    Бедния на влак/трамвай на рикша или с балтумни маратонки.

    Коментиран от #28

  • 17 Луд с кирка

    2 4 Отговор

    До коментар #5 от "До паляка":

    Не е това бе братле. Просто не ми се нравят електрокари. Все си мисля, че ако автопарка на планетата няма да се подмени с електрокарчета. Те, според моето скромно мнение са някакъв междинен, преходен вариант. Не залагам и на водорода. Може би ще е нещо принципно ново, което вече е измислено, но по ред причини все още не се пуска на ширпотреба.
  • 18 ASD

    5 5 Отговор
    Компания, която няма нито една пълна финансова година без загуба, реши че кризата "внезапно" ще я направи пИчелившЪ. Х ХА ХА

    80% от американските компании са пирамиди, подобни на Тесла. През цялото време са на загуба и се крепят само чрез привличане на средства /балъци/. Естествено голяма част от парите отиват за ПР статии по вестниците и маркетинг за набирането на още вложители /балъци/. Но най-голямата пирамида е държавата САЩ където печатането на зелена хартия бележи рекорд след рекорд.

    Да акциите на Тесла ще поскъпнат в долари, но това ще е защото всичко ще стане скъпо за долара, когато изпаднат в хиперинфлацията.
  • 19 Borislav Popov

    2 4 Отговор

    До коментар #15 от "Джуган":

    Не забравяй, че освен кервана на Тесла, има и още и много други кервани от електромобили. Така, че ти не се притеснявай все ще се намери някой и през България да мине.

    Коментиран от #22, #31

  • 20 Гост

    3 1 Отговор
    Статия писана от гост.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #19 от "Borislav Popov":

    През България квото е минало не е устискало.
  • 23 Гост

    1 2 Отговор

    До коментар #9 от "Borislav Popov":

    Брей, ни най малко на съмнение? Сигурен ли си? Като е ни най малко на съмение, що още не си си купил акции на тесла, а? И да знаеш че едно нещо е факт само когато вече е станало.

    Коментиран от #25

  • 24 Димов

    9 3 Отговор
    Тесла е фирма печелеща от борсите. Губят няколко хиляди от колите си, но печелят милиард от акции. Постоянно шумят за най-малкото нещо отколо продуктите си, за да си вдигат акциите. Техните коли не са за печалба, а за вдигане на акциите им. Затова за най-дребносто си постижение вдигат шумотевица до небето. Мъск е открил начин, как да печели не от продукта, а от вторичният му принос.

    Коментиран от #29, #32

  • 25 Borislav Popov

    3 2 Отговор

    До коментар #23 от "Гост":

    Брей не брей, това е, това са факти мой човек, а срещу факти не можеш да рипаш.

    Коментиран от #38

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Илон Гръмовежеца

    1 1 Отговор
    Тесла или смърт! За всички фенове на Мери Джейн...
  • 28 гост

    3 0 Отговор

    До коментар #16 от "Край":

    Ми не знам на кое викаш евтино , ама дори Тесла за 20 000 долара вече е разработена и чака ред до 2-3 години да влезе в производство , просто щото има други преди нея , а и производствения капацитет просто не стига в момента !! А дотогава (2-3 години) има заявени и поне 5 други модела от големи производители на цена 15-20 000 , което в момента си е супернисък клас дори за петролки !! Така че по-скоро не е въпрос на цена , а на това , че в градовете така или иначе ще има ограничения и то драстични за ЛИЧНИ автомобили , иначе задръстванията и местата за паркиране никога няма да се оправят !! Така че да , в града с личен автомобил ще се движат само доста богатите , за другите споделени автономни електромобили !! На село може и те да облажат с лични !!
  • 29 гост

    0 4 Отговор

    До коментар #24 от "Димов":

    Тъжничко , а , хахахха !!! Особено за петролофилчета !!! Ми що так тия стогодишни , дето са връсници на тая пуста борса не могат да печелят от нея , пък "вчерашната" Тесла така печелела ??? Да не би щото на тая същата борса съвсем не хващат вяра на лъскави обещания , а гледат само едни сухи цифрички , а в тях пише , че стогодишните НЯМАТ РЕАЛЕН РЪСТ на продажбите и то от години !!! Просто механичното увеличение на населението и икономиката им дава едни умрели 1-2-3 % годишно , което даже не компенсира инфлацията !!! Ръст под 10% годишно не е ръст , а вегетация !! Да не говорим , че колко петролки са продали няма ама НИКАКВО значение , при положение , че само след 10 години тия продажби няма да ги има , а те няма да могат и 30% от тях да прехвърлят на продажби на електрички !!! Та тия доста по-знаещи от тебе хора май са вденали , че Тесла скоро ще продава ПОВЕЧЕ от стогодишните , а ?? Да ти кажа , НЯМА компания срината на борсата , която да е прокопсала , ти такава знаеш ли ?? Щото стогодишните са паднали в ПЪТИ , и не от два месеца , а от над 2 години , когато ни вируси , ни кризи имаше !! Само да кажа , че инфлацията за последните 30 години е над 400 % с натрупване , а акциите на БМВ примерно струват толкова , колкото и през 1990 г , тоест са поевтинели 4 пъти !!!

    Коментиран от #37, #39

  • 30 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #6 от "Факти,":

    Ако пишеше за Мерцедес или Лада такива неща , щеше да припадаш в захлас , нали ?? Да не говорим да протестираш !! Ама пусто затях напоследък от лоши по-лоши работи , как да ги похвалиш , хахаха !! Ей го "печелившия" Даймлер вчера обяви , че чака спад на печалбата не 8 , а 80 (осемдесет) % !!! Ти да видиш , че и никой не казва , че ще е само тая година , хахаха !!! Пък форумната агитка и без това и остана да се кълне само в "печалбата" , как ще я карат , не ми се мисли , хахахах !!

    Коментиран от #35

  • 31 Джуган

    1 2 Отговор

    До коментар #19 от "Borislav Popov":

    Първо, нека уточня че не съм истерик що се отнася до типа задвижване. Пиша за Тесла защото фокусите на Св. Илон дразнят, а кресливите зомбирани тесларасти като твоят alter ego Норвежеца също са доста досадни. Другите миксери не ме интересуват особено, въпреки че виждам някакъв смисъл ако говорим за малка, икономична и екологично чиста градска кола. Тук таме виждам и някое симпатично предложение като миксера на Хонда което евентуално да ползвам за пазарска чанта, но за съжаление цената е прекалена висока. Както писах преди, за БГ според мен най добрата комбинация на този етап е корав японски пикап за ежедневна употреба и кабрио осмак за втори автомобил, главно за кеф. Tesla and Ilon suck, LOL!

    Коментиран от #33, #34

  • 32 Грешно разсъждаваш

    2 2 Отговор

    До коментар #24 от "Димов":

    "Тесла е фирма печелеща от борсите. Губят няколко хиляди от колите си, но печелят милиард от акции."

    Грешката ти е, че сравняваш ябълки с банани.
    Ако направим аналогия с хляба, останалите производители имат хлебозаводи. Купуват от външни фирми брашно, мая, сол и всички материали произвеждат хляб, а други външни фирми се занимават да търсят на кои магазини да го закарат, а магазините съответно да го продадат.

    Печалбата на тези хлебозаводи се определя само на база произведен хляб, защото това е единственото което правят.

    Тесла от друга страна, притежава повечето ниви, комбайни, мелници, транспорт, хлебозаводи и магазините от които продава директно на крайните клиенти без никакви посредници. Продава и брашно, а не го купува. Освен това имат и ферми в които отглеждат животни и продават месни и млечни продукти в магазините си.


    Разбираш ли колко е нелепо, когато правиш сравнението, да припишеш загубите на втората фирма само на хляба? Разбираш ли колко е нелепо да сравняваш стойността на фирмите на борсата само по брой продадени хлябове за година?

    Коментиран от #36

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Plameni

    2 2 Отговор

    До коментар #30 от "гост":

    Много се кефиш на Тесла ,ама как е голфчето което се хвалиш че купи наскоро изгодно
  • 36 Димов

    2 0 Отговор

    До коментар #32 от "Грешно разсъждаваш":

    Пак не четеш, ама коментираш. По това те познавам кой си. Въобще не казвам това. Казвам, че Тесла използва колите си (продукта си) за да си вдига акциите, от което печели повече, отколкото от цената на самият си продукт.
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Димов

    2 0 Отговор

    До коментар #25 от "Borislav Popov":

    Боре, само да вметна, че факт е нещо, което се е случило. А в статията се говори за прогноза.
  • 39 Димов

    3 1 Отговор

    До коментар #29 от "гост":

    Офффф, госте....! Как да ти обясня нещо, като ти просто стискаш очички и отказваш да проумееш, че азбуката започва с А, а Я е накрая. В края на 2019, стогодишните за поредна година отбелязаха рекорден ръст по продажби и печалби. Беше пълно със статии тук, по този въпрос, ама те нямаше да обясниш тази фрапираща разлика, между реалността и твоите неспирни, но безпочвени прогнози. Колите с ДВГ са около 90% в света, докато колите на ток са към 10%. Научете най-сетне, че ръст от 4% спрямо 90% пазар е повече, отколкото е ръст от 30% на 10% пазар. Просто за хората, които не обичат да смятат, второто изглежда по-голямо. Казано накратко: малък процент от нещо голямо е повече, от голям процент от нищото.

    Коментиран от #42, #43

  • 40 Симо

    2 2 Отговор
    Tesla патентоват нов тип батерии ,които ще позволяват пробег 1 милион мили или 1 600 000 км . пробег

    Коментиран от #41

  • 41 Симо

    0 0 Отговор

    До коментар #40 от "Симо":

    Не пробег , грешка , толкова ще и е живота на батерията
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Намери се кой да го каже

    1 2 Отговор

    До коментар #39 от "Димов":

    "Научете най-сетне, че ръст от 4% спрямо 90% пазар е повече, отколкото е ръст от 30% на 10% пазар. Просто за хората, които не обичат да смятат, второто изглежда по-голямо."

    Сметачо, я сметни при твоите условия колко ще е годишното производство след скромните 5 години, ако ръста се запази? Тесла има подобен ръст за последните 5 години и тенденцията е да го запази и следващите 5.

    Миналата година продадоха грубо 400 хиляди. Я сметни само след 5 години колко ще продават при 30%ръст? А след 10 години?

    А ако не говорим за Тесла, а за електричките, за които говориш? Ако едните днес произвеждат примерно 10 милиона, а другите 90 милиона, колко ще произвеждат през следващите години, ако се запази ръста?
    2021 - 13 на 93,6
    2022 - 16,9 на 97,3
    2023 - 22 на 101,2
    2024 - 28,6 на 105,3
    2025 - 37,1 на 109,5
    2026 - 48,6 на 113,8
    2027 - 63,2 на 118,4
    2028 - 82,2 на 123,2
    2029 - 106,8 на 128,1
    2030 - 139 на 133,2

    Само където второто не са автомобили с ДВГ, а повишението на общите продажби на автомобили. Та какво казваше за "Казано накратко: малък процент от нещо голямо е повече, от голям процент от нищото." Това е вярно само, ако не си гледаш по далеч от носа.

    Коментиран от #44, #45

  • 44 Димов

    1 0 Отговор

    До коментар #43 от "Намери се кой да го каже":

    Много детинско мислене. Покачването на пазара не е линейна функция. Отначало почва да расте бързо и главоломно, но с насищането му, колкото повече расте, толкова по-малки ръстове почва да бележи. Ще го учите след 4г. Сега пиши още няколко пъти таблицата за умножение с 3 и ще ти дадат да минеш на тетрадка само с широки редове.
  • 45 Димов

    1 0 Отговор

    До коментар #43 от "Намери се кой да го каже":

    Й айде като стане това, тогава да се периш. Сега тия твои цифри са само надежди, докато моите цифри са доказан факт от годишен отчет. Когато колите на ток станат 90% от световният пазар, тогава може да се сравняват с пазарът на ДВГ. Да не говорим, че ДВГ държа 100% пазар в продължение на 100г. Вагони с хляб има да яде Мъск, докато му станат гащите на баща му.