На пазара на употребявани автомобили, който расте леко според данни от NGC-Data, делът на дизеловите модели продължава да спада, но този спад се забавя доста през последната изминала година. Германските дизели си остават на върха по продажби, но френските dCi и HDi, почти не им отстъпват.
Като цяло европейския пазар на употребявани автомобили претърпя възход през 2024 година (+ 2,93%), а делът на сделките с дизелови автомобили спад с 3.83%. Логична еволюция, която следва тази на пазара на нови автомобили, където дизелът също губи скорост, но не поради липса на търсене, а поради липса на предлагане.
Въпреки това, с 2 575 077 дизелови автомобила, продадени през 2024 година във Франция, това гориво все още представлява 47.7% от продажбите на употребявани автомобили. В Германия този процент е още по-голям - 53%, а това са двата най-големи автомобилни пазара на Стария континент.
Анализаторите отдават този нестихващ интерес към употребявани дизелови коли с липсата на интерес към нови електромобили, както и с липсата на достатъчно предлагане на нови дизелови коли. Предлагането на нови дизели е намалено или дори напълно изчезнало при някои марки, което математически ограничава предлагането втора употреба.
От там пък следва повишаване на цените на дизеловите употребявани автомобили, като най-ярките такива примери са с Citroën Berlingo, C4 Picasso, VW Tiguan и BMW 5er, Audi A3 и Mercedes C-класа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 факт
Коментиран от #4, #6
19:12 21.01.2025
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 гейювите
19:16 21.01.2025
4 знайш как
До коментар #1 от "факт":
ме устройва плъгин с дизел или последователен хибрид с дизелКоментиран от #22
19:18 21.01.2025
5 мдаа
19:25 21.01.2025
6 Джендърче
До коментар #1 от "факт":
Истината е,че прайдът никого не го слушаКоментиран от #23
19:28 21.01.2025
7 ДрайвингПлежър
Ако днес купувам кола 100% ще е 3-5 годишен дизел!
19:32 21.01.2025
8 Гост
19:43 21.01.2025
9 Верно
19:51 21.01.2025
10 Пешо от панелката
19:53 21.01.2025
11 Тоз
20:15 21.01.2025
12 тъй шъй
20:26 21.01.2025
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 МП4
20:34 21.01.2025
15 Тоз
20:35 21.01.2025
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 КАРАМ САМО НА ГАС ОТ 95 Г👍
21:10 21.01.2025
19 Файтонджия от губерния или просто Ганюл
21:11 21.01.2025
20 щом на гарата пристигне
Чат ли си бе?
21:12 21.01.2025
21 Дизелчо
21:25 21.01.2025
22 факт
До коментар #4 от "знайш как":
Няма такъв защото е безсмислен21:28 21.01.2025
23 факт
До коментар #6 от "Джендърче":
Е по ника си личи че ги разбираш нещата21:29 21.01.2025
24 В статията
21:37 21.01.2025
25 истина ти казвам
Коментиран от #26
21:40 21.01.2025
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Призив
21:58 21.01.2025
28 Какво се случва ли
21:59 21.01.2025
29 Дизел
22:26 21.01.2025
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Антон
Това което ми направи впечатление, както всеки път - по магистралите им се движат основно 99% автомобили на възраст макс до 3-4 год, предимно среден и по-нисък клас, но НОВИ. България ще се оправи, когато манталитета на хората започне да се променя, а именно: нова кола на лизинг според доходите, която след 3-4-5 год. се бракува и се взима следващата. Не знам кого лъжете, като се качите на премиум нов внос, без да знаете кой подред собственик сте. И това за манталитета не касае съвсем ограничените финансово хора, които взимат кола за няколко хил.лв. Това касае ония капацитети, които изсипват десетки хиляди левове на джамбазите, за да си купят нов внос. Колко трябва да си наивен и недорасъл да броиш примерно 60 хил.лв. за някаква бракма с неясен произход и км.Ама важно е шифера да си мисли че се е надскочил и е богат, докато обикаля магазините за части втора употреба и вие като прасе преди ножка какви са цените на частите трета употреба.
Коментиран от #36
22:34 21.01.2025
32 Сър Мастър Бейтс
Коментиран от #33, #34, #35
22:48 21.01.2025
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 факт
До коментар #32 от "Сър Мастър Бейтс":
Ти си сър мастър крет eщом твърдиш че дизела бил страхотна трхнология.
Няма нищо страхотно върви на умрел кон сажди пушек малка литрова мощност мудна тежка скъпа тотален бok лук. На дълго кола никога просто е мало yмно.
Без филтри пуши такива изобщо в градовете не се допускат с филтър умрела работа скорост на колоездач градско слезни под 8-9-10 на сто тотал щета е дизелярника.
Не случайно никой не ги ще тия бapутници.
23:02 21.01.2025
36 ти се научи да яхаш
До коментар #31 от "Антон":
жена си, пък после ни давай акъл какво да караме.23:23 21.01.2025
37 Реални факти ⚡
В Исландия електромобилите са 60% от пазара,
в Швеция 65%,
в Холандия 40%
и 30% в Западна Европа.
В центъра на Лондон вече не можеш да чуеш гърне да бучи. Коли, бусове за доставки и градски транспорт - всичко е на ток. Пълна тишина.
В Китай през 2024 са продадени 11 милиона електромобила и вече прескочиха границата от 50% пазарен дял. Китай има за цел 70% през 2028 и 100% коли на ток до 2030. "Електрификацията няма да спре, докато не избършем и последното пушещо гърне" - Си Дзинпин
🌀
Електромагнитната тяга беше бъдещето преди 30 години (GM EV1).
Вече е настоящето.
Коментиран от #38
04:18 22.01.2025
38 Тоест
До коментар #37 от "Реални факти ⚡":
Данните показват пълна електромобилна доминация в богатия европейски север, в Калифорния, в Китай и в Етиопия, където токът е е 100% ВЕИ (хидро, ветро и соларна енергия) и вносът на коли с ауспух се забрани още на 1 януари 2024. Всеки образован и с пари кара електрически коли. Останалото псyва, мрази и cмъpди.И си хвърля парите в кофата: ЕС внася пeтрол за 50 млрд. всеки месец..
Коментиран от #39
04:49 22.01.2025
39 С други думи
До коментар #38 от "Тоест":
Към момента Китай има капацитет за 50% от цялото световно производство на коли, което е 80 млн. До 2030 капацитетът ще нарасне до 75% от световното производство, според Global Data. Посоката е ясна - безплатни китайски коли и Тесли по 1000 коня, безплатен ток и купища пари.05:02 22.01.2025