Какво се случва с дизеловите коли на старо

21 Януари, 2025 19:02 17 732 39

  • употребявани автомобили-
  • дизелови автомобили

Цената им не намалява, защото предложенията за нови дизели намаляват

Какво се случва с дизеловите коли на старо - 1

На пазара на употребявани автомобили, който расте леко според данни от NGC-Data, делът на дизеловите модели продължава да спада, но този спад се забавя доста през последната изминала година. Германските дизели си остават на върха по продажби, но френските dCi и HDi, почти не им отстъпват.

Като цяло европейския пазар на употребявани автомобили претърпя възход през 2024 година (+ 2,93%), а делът на сделките с дизелови автомобили спад с 3.83%. Логична еволюция, която следва тази на пазара на нови автомобили, където дизелът също губи скорост, но не поради липса на търсене, а поради липса на предлагане.

Въпреки това, с 2 575 077 дизелови автомобила, продадени през 2024 година във Франция, това гориво все още представлява 47.7% от продажбите на употребявани автомобили. В Германия този процент е още по-голям - 53%, а това са двата най-големи автомобилни пазара на Стария континент.

Анализаторите отдават този нестихващ интерес към употребявани дизелови коли с липсата на интерес към нови електромобили, както и с липсата на достатъчно предлагане на нови дизелови коли. Предлагането на нови дизели е намалено или дори напълно изчезнало при някои марки, което математически ограничава предлагането втора употреба.

От там пък следва повишаване на цените на дизеловите употребявани автомобили, като най-ярките такива примери са с Citroën Berlingo, C4 Picasso, VW Tiguan и BMW 5er, Audi A3 и Mercedes C-класа.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 41 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 факт

    19 97 Отговор
    Истината е че никой не иска дизел вече

    Коментиран от #4, #6

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 гейювите

    22 1 Отговор
    знаят защо
  • 4 знайш как

    13 12 Отговор

    До коментар #1 от "факт":

    ме устройва плъгин с дизел или последователен хибрид с дизел

    Коментиран от #22

  • 5 мдаа

    17 62 Отговор
    Дизеловите кадилници трябва да ги спрат
  • 6 Джендърче

    32 2 Отговор

    До коментар #1 от "факт":

    Истината е,че прайдът никого не го слуша

    Коментиран от #23

  • 7 ДрайвингПлежър

    50 12 Отговор
    В момента дизела е по-добрата моторизация, сравнено с рахитичните трошливи даунсайзната бензинки.
    Ако днес купувам кола 100% ще е 3-5 годишен дизел!
  • 8 Гост

    20 1 Отговор
    Е какво да се случва, идват у Бг-то
  • 9 Верно

    21 0 Отговор
    Аман от АНАЛизатори..
  • 10 Пешо от панелката

    32 4 Отговор
    В БГ дизелите си имат стабилен пазар, тъй като все повече и повече от новите бензинови двигателчета които тепърва ще идват в БГ "ноФ Фнос" не стават на газ
  • 11 Тоз

    16 25 Отговор
    Какво да се случва-мазохистите в БГ наливат суми за ремонти и ги карат- хем стари, хем скъпа поддръжка и никога в добро състояние. Хората с бензини открай време са далеч по спокойни и финансово необременени.
  • 12 тъй шъй

    16 20 Отговор
    Въпрос на неголяма интелигентност. Икономията от гориво на бензиностанциите, се дават наведнъж за двумасови съединители, турбо, дюзи, свещи, дихтунги и какви ли не други дефекти и по-скъпи консумативи, тампони за тежък мотор и тн и тн. По-скъпи и често акумулатори ДПФ рязане, лъжене на компютри. Богат на отрицателни емоции е животът на нашите дизелджии. А и най-често са 3-4ти собственик на нов внос.
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 МП4

    16 33 Отговор
    Дизели на повече от 7-8год трябва да се спират от движение. Един бензин на 15 год е 3 пъти по-безвреден от един стар дизел.
  • 15 Тоз

    11 19 Отговор
    Мине се не мине и в тоя сайт за дизели се говори. Ами не разбрахте ли, че стана като с електрокарите-внезапен, неочакван край. Това стана преди много години. Преди 5 години продадох бензинова Корола на заклет дизелджия, не искаше да чуе повече за нафта. Е има бавноусвояващи, ама има време да разберете.
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 КАРАМ САМО НА ГАС ОТ 95 Г👍

    4 11 Отговор
    ДИЗЕЛ САМО ДЪНКИ ОТ 120 € 😂👌
  • 19 Файтонджия от губерния или просто Ганюл

    4 2 Отговор
    Искам си конският впряг... преди да се появи бензина, трева имаше навсякъде
  • 20 щом на гарата пристигне

    7 1 Отговор
    ДИЗЕЛА ЧЕРВЕН

    Чат ли си бе?
  • 21 Дизелчо

    0 0 Отговор
    E я нали ви казах!🤣🤣🤣
  • 22 факт

    3 1 Отговор

    До коментар #4 от "знайш как":

    Няма такъв защото е безсмислен
  • 23 факт

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Джендърче":

    Е по ника си личи че ги разбираш нещата
  • 24 В статията

    15 1 Отговор
    ви се пише, как хората продължават в цяла Европа да ги карат и употребяваните задържат цена, като при новите спада е само заради изкуственото им ограничение, тук разни тротинеткаджии и газаджии подскачат…и не, не карам стари дизели и не е заради икономия от гориво….
  • 25 истина ти казвам

    17 1 Отговор
    Четохте ли за новия дизелак на Мазда? Шестак 3.0 кубика! Дизела тепърва ще се завръща!

    Коментиран от #26

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Призив

    4 4 Отговор
    Драги, кухи, зелени германочовечета, отървете се от дизеловите си коли и ги подарете на нас, ние ще ги направим еко далеко пригодни. Само трябва киретата ви, да разкараме от територията.
  • 28 Какво се случва ли

    11 0 Отговор
    Идват тук като n-та употреба на по над 500 хил км и ги започваме ние… поддържаме ги всячески на апаратно дишане, а те оказват да умрат поне още няколкостотин хиляди…. повечето са корави кучета…
  • 29 Дизел

    5 0 Отговор
    Завинаги. Е, може и бензин понякога. Когато правилно експлоатираш дизела….изкарва много, много дълго с 0 ремонти. То и с бензина е същото. Излиза, че не е проблема в двигателя, а по-скоро в задкормилното устройство.
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Антон

    3 5 Отговор
    До онзи ден бях из западната европа.
    Това което ми направи впечатление, както всеки път - по магистралите им се движат основно 99% автомобили на възраст макс до 3-4 год, предимно среден и по-нисък клас, но НОВИ. България ще се оправи, когато манталитета на хората започне да се променя, а именно: нова кола на лизинг според доходите, която след 3-4-5 год. се бракува и се взима следващата. Не знам кого лъжете, като се качите на премиум нов внос, без да знаете кой подред собственик сте. И това за манталитета не касае съвсем ограничените финансово хора, които взимат кола за няколко хил.лв. Това касае ония капацитети, които изсипват десетки хиляди левове на джамбазите, за да си купят нов внос. Колко трябва да си наивен и недорасъл да броиш примерно 60 хил.лв. за някаква бракма с неясен произход и км.Ама важно е шифера да си мисли че се е надскочил и е богат, докато обикаля магазините за части втора употреба и вие като прасе преди ножка какви са цените на частите трета употреба.

    Коментиран от #36

  • 32 Сър Мастър Бейтс

    9 1 Отговор
    Имам и дизелова и бензинова кола. Да, не е коректно да се сравняват, защото едната е турбо дизел, а другата атмосферен бензин, но винаги предпочитам да карам дизела. За нова кола пак бих взел дизел пред 0.9 турбо бензин с 4 турбини. Но... Новите дизели с ДПФ-и, Адблу и всякакви такива еко идиотизми са непригодни за ежедневна, градска употреба.. Искат си редовно магистрално шофиране, а кой кара само на дълго? Чудесна технология осакатена от малоумни европейски директиви..

    Коментиран от #33, #34, #35

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 факт

    2 7 Отговор

    До коментар #32 от "Сър Мастър Бейтс":

    Ти си сър мастър крет e
    щом твърдиш че дизела бил страхотна трхнология.
    Няма нищо страхотно върви на умрел кон сажди пушек малка литрова мощност мудна тежка скъпа тотален бok лук. На дълго кола никога просто е мало yмно.
    Без филтри пуши такива изобщо в градовете не се допускат с филтър умрела работа скорост на колоездач градско слезни под 8-9-10 на сто тотал щета е дизелярника.
    Не случайно никой не ги ще тия бapутници.
  • 36 ти се научи да яхаш

    4 2 Отговор

    До коментар #31 от "Антон":

    жена си, пък после ни давай акъл какво да караме.
  • 37 Реални факти ⚡

    0 2 Отговор
    В ледената Норвегия, продажбите на чисти електромобили са 95% от всички нови коли, защото са безотказни в екстремни условия.
    В Исландия електромобилите са 60% от пазара,
    в Швеция 65%,
    в Холандия 40%
    и 30% в Западна Европа.
    В центъра на Лондон вече не можеш да чуеш гърне да бучи. Коли, бусове за доставки и градски транспорт - всичко е на ток. Пълна тишина.

    В Китай през 2024 са продадени 11 милиона електромобила и вече прескочиха границата от 50% пазарен дял. Китай има за цел 70% през 2028 и 100% коли на ток до 2030. "Електрификацията няма да спре, докато не избършем и последното пушещо гърне" - Си Дзинпин
    🌀
    Електромагнитната тяга беше бъдещето преди 30 години (GM EV1).
    Вече е настоящето.

    Коментиран от #38

  • 38 Тоест

    0 2 Отговор

    До коментар #37 от "Реални факти ⚡":

    Данните показват пълна електромобилна доминация в богатия европейски север, в Калифорния, в Китай и в Етиопия, където токът е е 100% ВЕИ (хидро, ветро и соларна енергия) и вносът на коли с ауспух се забрани още на 1 януари 2024. Всеки образован и с пари кара електрически коли. Останалото псyва, мрази и cмъpди.
    И си хвърля парите в кофата: ЕС внася пeтрол за 50 млрд. всеки месец..

    Коментиран от #39

  • 39 С други думи

    0 0 Отговор

    До коментар #38 от "Тоест":

    Към момента Китай има капацитет за 50% от цялото световно производство на коли, което е 80 млн. До 2030 капацитетът ще нарасне до 75% от световното производство, според Global Data. Посоката е ясна - безплатни китайски коли и Тесли по 1000 коня, безплатен ток и купища пари.