Лидерите на Европейската народна партия публикуваха декларация, която практически отменя почти всичко заложено в Европейската зелена сделка от 2019 година. Най-сетне водещата политическа формация в ЕС си даде ясна сметка колко разрушително е въздействието на досегашната политика върху Европейския съюз.
Сред новите предложения най-интересни са отлагане на задълженията за отчитане за устойчивост (CSRD) с поне 2 години, отлагане на въвеждането на въглеродните мита (CBAM) с поне 2 години, въвеждане на реални оценки на въздействието за всяко ново законодателство, за да не се допусне приемане на закони, които разрушават европейската конкурентоспособност и най-важното
отмяна на глобите за непостигане на целите за средни въглеродни емисии на продадените автомобили за всички автомобилни производители.
Всичко гореописано се прави с цел спасяване на европейската индустрия, икономика и население от безумните политики, които бяха наложени от Брюксел в периода 2019 - 2024 година. Дано тези промени станат факт и дадат нужния тласък на европейската икономика и в частност на автомобилостроенето в Европа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Панта
Коментиран от #5, #8
11:55 22.01.2025
2 българин
Коментиран от #17
11:57 22.01.2025
3 Бигбизнес
11:58 22.01.2025
4 сектант
Коментиран от #13
12:02 22.01.2025
5 Брава
До коментар #1 от "Панта":
След свадба булка! ЕС си заминава като структура и сържавите в него ще се спасяват по единично и кой както може.12:05 22.01.2025
6 Далаверка
Коментиран от #43
12:08 22.01.2025
7 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
12:09 22.01.2025
8 Така е
До коментар #1 от "Панта":
Това е аналогията да си наложил на детето си диета, защото е станало 120 кг в седми клас, като си му казал какви ще са наказанията и как ще се увеличават, ако не я спазва и то си ги е понесло досега, но в 12-ти клас вече е 110 кг, но знае че ако не ги свали наказанията стават жестоки.Точно тогава най-добрия и примерен родител се чуди, дали да си изпълни обещанието от седми клас и да налага наказанията за да отслабне най-накрая или да каже - Абе отменям наказанията нека си е дебел цял живот.
Кое е правилното решение? Какъв ще е стимула европейското автомобилостроене да стане конкурентноспособно и да продължи развитието си с новите бъдещи технологии, вместо да дава заден към ДВГ, защото така е по-лесно? По-лесния път не винаги е по правилния.
Имаха повече от 20 години, за да избегнат тези глоби и да развият чисти технологии по техен избор - водород, батерии или синтетични горива. Размърдаха си задника на 18-та година и обясняват че нямат време и искат отлагане 2 години.
Коментиран от #12, #27, #37, #88
12:18 22.01.2025
9 Бъдещето е ясно
Коментиран от #10
12:20 22.01.2025
10 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #9 от "Бъдещето е ясно":
Явно виждаш доста далеч в бъдещето❕Защо не споменеш какъв е делът на електрокарите в световния автомобилен парк днес❗
Колко са камионите на ток, май се броят на пръстите на ръцете ти ‼️
Коментиран от #20, #33, #52, #96
12:35 22.01.2025
11 Ковача
12:52 22.01.2025
12 Мемо
До коментар #8 от "Така е":
И кое по - точно са чистите технологии? Слънчевите панели, с които си унищожаваме плодородните земи? Производството на литиево - йонните батерии ли е чиста технология? Да не говорим, че рециклирането на тези батерии е много трудно, почти невъзможно.12:53 22.01.2025
13 гост
До коментар #4 от "сектант":
тази дъвка с по тежките електромобили колкото и да я дъвчите няма да стане истина. Отваряш чичко гугъл и сравняваш един и същ клас автомобили двг и ел, там пише кой колко тежи.Коментиран от #14, #22, #26
12:54 22.01.2025
14 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #13 от "гост":
Ами не в дъвка- отваряш и поглеждаш-Ел-ките са с по 400-500кг по-тежки❗
Т.е.празна ел-ка е колкото ДВГ с пет човека и два куфара❗
Коментиран от #15, #18
13:02 22.01.2025
15 гост
До коментар #14 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
пълни глупостиКоментиран от #19, #23
13:03 22.01.2025
16 гожвя
13:04 22.01.2025
17 Порно
До коментар #2 от "българин":
Да, ама ние тъпите потребители, и държим на дизела и ни свиди да плащаме прескъпо за електричкиКоментиран от #44
13:06 22.01.2025
18 Аутодата
До коментар #14 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
иска ти се ама не е такаКоментиран от #21, #24
13:14 22.01.2025
19 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #15 от "гост":
Що не покажеш 10-20 ел-ки дето са поне колкото аналога им с ДВГ ❗Упс поне 1-2 , щото дори и толкова няма какво остана за 10-20❗
Коментиран от #28
13:14 22.01.2025
20 Пешо
До коментар #10 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Да, чакаме Джъмбоджет и Мерск на ток - тогава ще ги признаем ел. феновете.13:18 22.01.2025
21 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #18 от "Аутодата":
Я пак ❗" Електрическите автомобили, които постепенно се налагат, ОБИКНОВЕНО СА МНОГО ПО-ТЕЖКИ ОТ КОНВЕНЦИОНАЛНИТЕ МОДЕЛИ
заради батериите.
Благодарение на норвежкия експерт Борн Ниланд, който се е специализирал в изследванията на електромобили, можем да разберем точното тегло на близо 70 модела, предлагани на пазарите по света."
НЕ СТАВА САМО С БЛА-БЛА-БЛА❗
13:22 22.01.2025
22 сектант
До коментар #13 от "гост":
такса производство емисии кога?13:25 22.01.2025
23 сектант
До коментар #15 от "гост":
тесла модел 3 - 2232 кг - ауди а4 2023 комби - 1720 kgКоментиран от #32
13:28 22.01.2025
24 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #18 от "Аутодата":
Чети бааавно :"Батерията с най-голям капацитет например е на седана от висок клас EQS – 108 кВтч. С пробег по WLTP от 770 километра швабите държаха световния рекорд. Голямата батерия обаче означава и голямо тегло – 700 кг, което прави дългия 5,22 метра технологичен модел с
тегло от близо 2,6 тона.
За сравнение – вариантът с класическо задвижване на Mercedes S-клас е
по-лек с половин тон.
А това не е единичен случай – при малките автомобили също се срещат подобни разлики. Докато например
Opel Corsa с бензинов двигател
тежи около 1,2 тона,
идентичната на външен и базирана на същата платформа Corsa-e има собствено тегло
от 1530 килограма.
Толкова тежат например моделите от среден клас като значително по-големия VW Passat."
🤔
Коментиран от #71
13:30 22.01.2025
25 Никел-Кадмий
13:31 22.01.2025
26 сектант
До коментар #13 от "гост":
3,025 - толкова тежи кибертръка в килограми 2415 е цифрата за модел хиксКоментиран от #29
13:33 22.01.2025
27 дедо
До коментар #8 от "Така е":
и кое в тези батерии е чисто - добива на материалите за тях, производството им или утилизацията им след като са приключили жизненият си цикъл. Малко бъркате, че когато не пърдите до като си карате колата не цапате.13:35 22.01.2025
28 Аутодата
До коментар #19 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Например, Бмв МХ4 2025г 500 коня тежи 2066кг, Тесла модел У също 500кс с голямата батерия тежи 1995 кг данните са от сайта на бмв и съответно сайта на тесла. Автомобилите са еднакви по габарити и коне. И не само това, много примери мога да ти дам но в момента нямам време да ги търсяКоментиран от #30
13:39 22.01.2025
29 Аутодата
До коментар #26 от "сектант":
А Мерцедес Г клас 500 коня колко тежи? Я го сравни с модел Х да са долу горе еднакви автомобили. Сайбъртрака го сравнявай с Тойота тундра поне ако има изобщо такава 800коняКоментиран от #31, #50
13:44 22.01.2025
30 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #28 от "Аутодата":
Мислех, че можеш да мислиш❗Коментиран от #34
13:47 22.01.2025
31 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #29 от "Аутодата":
Но явно някой трябва да ти помага❗Став дума за един и същ модел с ДВГ и на ТОК ❗
Ти можеш да сравниш и камион с 1000 к.с. с Бугати с 1000 к.с. ❗
13:49 22.01.2025
32 Аутодата
До коментар #23 от "сектант":
тесла 3 с голямата батерия е точно 1827кг 4х4 почти 500кс справка в сайта на тесла , аудито не знам кое гледаш, дали има и поне 300 коня ?Коментиран от #35, #49
13:51 22.01.2025
33 Именно
До коментар #10 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Делът на електромобилите днес е нищожен и има огромен потенциал за в бъдеще. От друга страна, инвестициите които се правят днес, ще дадат своя резултат след пет до 10 години. Въпросът ми е в Какво е правилно да се инвестира днес според тебе? В ДВГ или в електромобили?Как виждаш търсенето на електромобили след 5-10 години?
Коментиран от #38
13:54 22.01.2025
34 Аутодата
До коментар #30 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
то и аз така мислех за теб но увиКоментиран от #41
13:54 22.01.2025
35 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #32 от "Аутодата":
Дааа, а Мерцедес с 500 к.с. Актрос( влекач) тежи 18 ТОНА 🤔🤔🤔 Ти да видиш 🤣13:59 22.01.2025
36 Само на приказки
В ледената Норвегия, продажбите на чисти електромобили са 95% от всички нови коли, защото са безотказни в екстремни условия.
В Исландия електромобилите са 60% от пазара,
в Швеция 65%,
в Холандия 40%
30% в Западна Европа.
В Лондон сити вече не можеш да чуеш гърнета. Коли, бусове за доставки и градски транспорт - всичко е на ток. Пълна тишина.
В Китай през 2024 са продадени 11 милиона електромобила - 51% пазарен дял. Китай има за цел 70% през 2028 и 100% коли на ток до 2030. "Електрификацията няма да спре, докато не избършем и последното пушещо гърне" - Си Дзинпин
В момента Китай има производствен капацитет за 40 млн. или 50% от световното производство на коли. По данни на Global Data до 2030 Китай ще има капацитет за 75% от всички произведени коли по света.
Пушещите сандъци с 1000 чарка, КПД 30%, шум, изгорели газове и локви масло, са минало.
Коментиран от #39, #82, #85
13:59 22.01.2025
37 анонимен
До коментар #8 от "Така е":
Тротинетчо с глупавите си аналогии се прави на интересен.13:59 22.01.2025
38 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #33 от "Именно":
Те така пишете и преди 5-10 години❗Как днес ще караме само ел-ки❗Даже 2017 един ИЛюзОН обеща до края на 2017 да пусне в продажба камиона си на ТОК❗
Вече сме 2025, ако си забелязал, а камионите му на ток още ги НЯ-МА❗
Тойота пусна първия си хибрид преди почти ТРИДЕСЕТ ГОДИНИ и днес хибридите все още нямат дори 50% дял ❗
Може това да е бъдещето,
НО БЪДЕЩЕТО НЕ Е ТОЛКОВА СВЕТЛО
И НЕ Е ТОЛКОВА БЛИЗКО,
колкото ти се иска ❗
14:05 22.01.2025
39 Гост
До коментар #36 от "Само на приказки":
Теслю още не е разбрал статията,до догодина може да вдене.Зелената сделка и електрокарите се отменят.14:07 22.01.2025
40 Дано, дано 💨
При ток 9 до 39 цента срещу гориво 1.80 евро, при 1.9ТДИ на предно срещу 500 коня на 2 моста, без ремонти и обслужване със 192 хил. км гаранция на мотори и инвертори (Long Range Dual Motor) и то за по-малко пари, нещата са ясни от самолет.
Коментиран от #46, #47
14:11 22.01.2025
41 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #34 от "Аутодата":
Какво уви❓Разбра , че за разлика от теб аз сам мога да разбера прочетен текст,докато ти без чужда помощ НЕ МОЖЕШ❗Това ли те натъжи❓
14:12 22.01.2025
42 Анонимен
14:19 22.01.2025
43 бай Данчо
До коментар #6 от "Далаверка":
Само като знаеш колко матреал има в батериитеее...14:31 22.01.2025
44 НЕЗРЯЩ
До коментар #17 от "Порно":
Ами не е така,... прочети и ще видиш, всяка страна има референции към електромобилите, Норвегия мисля, че е водещата, а при нас няма даже и елстанции навсяъде14:35 22.01.2025
45 Зеленият Преход го проспахте ⚡
Сети се Мара да се побара, след като се почесва 20 години и чака вечната лапачка.
И без квоти, и без глоби за емисии, и без субсидии за ЕМ, европейските заводи са чао. Произвеждат бавно допотопни продукти и продават на загуба. Нямат пари за пълно преоборудване, а имат милиарди дългове.
Най-старата електромобилна марка (TESLA) реализира печалба от 7000 хил. долара на кола и е с капитализация 1.4 трилиона. Няма 1 долар дългове и си произвежда сама мотори, инвертори, батерии (собствена литиева рафинерия в Тексас), софтуер/хардуер и си щампова купетата сама в гигапресите.
За 2024 най-продаваното МПС (от какъвто и да е вид) в Китай е Model Y от Гигазавода в Шанхай - единственият завод в Китай, изцяло собственост и управление на чужденци.
20 години прогрес няма как да ги стигнеш с една декларация. Декларирайте ЕНП колкото искате и си хвърляйте парите за гориво внос. Давайте пари на потъващи фабрики (т.нар. "Fiat money"), вместо централи за съхранение на възобновяем ток. После не се чудете защо като си бръкнете в джобовете, си напипвате само макаpитe.
Коментиран от #48, #92
14:45 22.01.2025
46 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #40 от "Дано, дано 💨":
Така е влакът МАГнитнаЛЕВитация лети на ток,а самолетите още летят на дизел, упс керосин❗
14:47 22.01.2025
47 Гост
До коментар #40 от "Дано, дано 💨":
Лети на ток от дизелов агрегат.Коментиран от #68
14:48 22.01.2025
48 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #45 от "Зеленият Преход го проспахте ⚡":
Ще се изненадАш, но "Най-старата електромобилна марка"
НЕ Е (TESLA) 🤔❗
Пежо са правили електромобили , когато TESLA дори не е била в проект❗😉
14:56 22.01.2025
49 2,232
До коментар #32 от "Аутодата":
2,232 е лонг рейндж моделаКоментиран от #69, #72, #73
15:04 22.01.2025
50 сектант
До коментар #29 от "Аутодата":
2550 килограма тежи g63 най-новият модел, което е напълно нормално за стоманен джип.Коментиран от #70
15:05 22.01.2025
51 факт
Както е известно колата се използва 96% от времето на година за каране в града тоест ходене на работа.
В града поради ФПЧ дизелите ще бъдат изхвърлени а и двг си харчи много.
Тоест ще бъдат заменени от електрички или хибриди които са основно бензинови тук там ще се кара на газ в различнитени разновидности.
Просто немският автопром умря.
15:14 22.01.2025
52 факт
До коментар #10 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
А ми като се махнат тировете които се заменят с авиокарго спокойно в града може да се кара на електрически камиони и микробуси за разкарване на доставките от летището до складовите бази и от там дп магазините не виждам нужда от дизелови тирове.А ел камиони и микробуси бол кеф ти Рено Форд Пежо и тн.
Коментиран от #54
15:17 22.01.2025
53 Техно
15:20 22.01.2025
54 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #52 от "факт":
Да ❗ Но не учили инж. а неуки политици взимат неумни решения❗В градовете за две години могат всички куриерски фирми да минат на ток. Бавно , но сигурно старите димящи рейсове се заменят с електробуси...
Не е нужно да пришпорват хората и да им забраняват дори ДВГ евро 5 и 6 ❗
Не коментираме димилниците❕
Никой не ни наложи със закон забраната на черно-бели телевизори или тези над които котките мъркаха вечер❕
Коментиран от #57
15:39 22.01.2025
55 гост
Коментиран от #56
16:03 22.01.2025
56 бай Дончо
До коментар #55 от "гост":
НЕ Е ПРОзД българина,... а няма парички за нова. Какви автомобили се вкарват в БГ с автовозите, над 15 години нали. И каквото се предлага, това се и купува. Всеки си прави сметката, на цената на една скъпа кола, ще си купя 4 употребявани и винаги ще карам новакола16:52 22.01.2025
57 Забрани
До коментар #54 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Точно както никой не ни наложи плоските телевизори, никой няма да наложи и ДВГ. Китайците Вече започнаха да произвеждат евтини електромобили, които да задоволят местния пазар, но след като го задоволят ще трябва да пласират някъде остатъка.Те имат както технологиите, които лесно могат да бъдат откраднати от европейците, така и подготвени вериги за доставки за да задоволят световното търсене на електромобили, които да заменят ДВГ. Това нито европейците, нито корейците нито японците могат да им го отнемат или да създадат толкова бързо вериги за доставки, каквито и технологии да имат.
Допускам че ще завземат пазара много преди забраните през 2035. Както с произведени в Китай, така и с произведени в китайски фабрики в Европа и САЩ. Включително като Троянски кон в закупени местни марки.
Коментиран от #58, #59, #60
16:57 22.01.2025
58 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #57 от "Забрани":
Забрани,ТЕ не ни налагат ДВГ , а забраняват производството и продажбата му в близко бъдеще❕А електричните и по две за лев да станат утре, Пешо от осмия етаж няма кабел до паркинга пред съседния блок❕ А и с електрокар почивката му от Варна в Сандански се превръща в екскурзия с преспивания по пътя❕
България и сега вече е нетен вносител на ток, а какво ли ще стане , ако до 8 март всички мъже подарят електрокари на жените си 🤔
Коментиран от #61
17:11 22.01.2025
59 анонимен
До коментар #57 от "Забрани":
Остани ни си с глупавите надежди.Всички бедни хора в Европа карат автомобили с ДВГ втора употреба,а не електрички втора употреба.Коментиран от #62
17:20 22.01.2025
60 анонимен
До коментар #57 от "Забрани":
Тесльо зелената амеба, зелената сделка и електричките са отменени.17:23 22.01.2025
61 Куп лъжи
До коментар #58 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Попитах те как си представяш пазара на нови автомобили след 10 години през 2035, а ти ми говориш за пазара на автомобили втора употреба fresh 2025 произведени през 2010. Дали някога има шансове да се разберем?Пешо от осмия етаж ще мисли къде да зарежда чак през 2050 година, когато произведението през 2035 година автомобил за който ти говоря стане на 15 години и дойде нов внос в България.
А фактът, че разпространяваш и пропагандни партенки че сме вносител на ток, доказва че няма смисъл да се спори с тебе, защото каквито и факти да ти се дават, ще ги затрупаш с друг куп лъжи.
Я кажи колко ток сме внесли миналата година или тази година или която и да е година, за да сме нетни вносители?
Коментиран от #63, #76
17:39 22.01.2025
62 Помощ от публиката
До коментар #59 от "анонимен":
В България средната възраст на автопарка е 22 години. Били изброил няколко модела 22-годишни електромобила ! Направи сравнение между тях като цени и технически характеристики с volkswagen golf 4 и кажи защо би избрал volkswagen golf пред тях?17:45 22.01.2025
63 анонимен
До коментар #61 от "Куп лъжи":
Внасяме ток, сутрин и вечер за по няколко часа когато има свръх потребление.Коментиран от #65
17:51 22.01.2025
64 Как ще ги стигнем китайците
Xiaomi е разпознаваем по цял свят бранд, който има безупречна репутация и много верни фенове.
Коментиран от #67, #79
17:53 22.01.2025
65 Внос износ
До коментар #63 от "анонимен":
Знаеш ли какво е понятието нетен вносител? България винаги е била нетен износител на ток каквото и да разказва пропагандата. Ако някой ти каже обратното имаш пълното основание да не вярваш на нищо казано от него. Това е изпечен лъжец който ще ти каже че денят е нощ а нощта ден и даже ще ти даде доказателства.Коментиран от #75
17:55 22.01.2025
66 ЕНП
40 членове на Европейския парламент подписват писмо до Председателя на ЕС Роберта Мецола да бъде поканен г-н Илон Мъск да сподели ноу-хау как да се направи Европа велика отново..
17:56 22.01.2025
67 Дам
До коментар #64 от "Как ще ги стигнем китайците":
"Шефът на Ford кара всекидневно Xiaomi SU7… и признава, че му харесва" - статия във Факти от 24 октомври 202417:59 22.01.2025
68 РЕАЛНОСТТА ⚡
До коментар #47 от "Гост":
Тука е България 🇧🇬Фотошопа не върви.
Коментиран от #93
18:02 22.01.2025
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 Аутодата
До коментар #50 от "сектант":
А той Х модела на тесла е много тежък а? със същите габарити и коне или пък ще ми кажеш че е от пластмаса и само батерията е тежка :)))))19:02 22.01.2025
71 Аутодата
До коментар #24 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Най тежкия мерцедес си подбрал 2600кг който е 750коня а S класа такава няма най мощната е 500кс и е 2150кг така че пак не е същото.Коментиран от #78
19:07 22.01.2025
72 Този коментар е премахнат от модератор.
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 бай Даньо
19:20 22.01.2025
75 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #65 от "Внос износ":
И защо трябва да вярваме само на теб❗Това го играхме преди 1989- та
"Партията е права дори когато греши🤔"
Коментиран от #81
19:38 22.01.2025
76 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #61 от "Куп лъжи":
Къде видя да пиша за коли втора ръка❓Никъде, ама търсиш под вола теле❗
Не съм врачка и нямам гадателски способности-
но за такива като теб написаха статия-
2024-та в БГ продадени НОВИ( не секндхенд)
43 000 коли , от тях
1 500 са само на ток ❗
РЪСТ на бензин, РЪСТ на дизел,
СПАД на и без това малкото електрички❗
19:45 22.01.2025
77 бай Даньо
19:48 22.01.2025
78 Този коментар е премахнат от модератор.
79 хаха
До коментар #64 от "Как ще ги стигнем китайците":
Да. Много добър електромобил. Първите продадени в Китай масово се самозапалваха по пътищата. Тайкан и те имат акция заради проблеми с високоволтовия кръг на батерията и самозапалване. До решение във вид софтуерен ъпдейт колата да ти дава аларма при проблемни параметри препоръката е да не паркираш до къщи и други коли и да се зарежда на под 90%.EQS няколко бройки се запалиха в Южна Корея и от там забраниха зареждане в подземни паркинги и влизане с над 80% заряд.
Във Великобритания заради риска от самозапалване след лек инцидент и от там пълна щета и за лек удар застраховките на електромобили са двойни и тройни на тези на ДВГ.
Китайците се славят с недоглеждане на качеството. Пълно е с видеа на стотици самозапалвания.
Абе, технология от класа. Представи си синя зона с електромобили плътно паркирали и един да се запали. Няма да има София и софиянци заради огъня, който няма гасене с вода и е на много висока температура, дето огнеупорните тухли са за под нея, че и бълва силно отровни газове.
Коментиран от #89
21:11 22.01.2025
80 завоя завоя
И, да внимавате, като вземате ЗАВОЯ!!!
21:21 22.01.2025
81 Фактите са си факти
До коментар #75 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Защо трябва да вярваш на мен? Повярвай на себе си Като дадеш фактите за които те помолих. Аз не съм ти дал никакви цифри. Оставих на тебе да ги дадеш и да ми покажеш че лъжа че досега в България никога не е била нетен вносител на ток този век.Сега остана да си признаеш защо излъга че е вносител и защо продължаваш да разпространяваш тази манипулативна лъжа?
21:30 22.01.2025
82 Тоя па
До коментар #36 от "Само на приказки":
А в цитираните северни европейски държави, ако не пускаш сина си да ходи на училище, облечен в рокля, ти изземат родителските права и съответно оставаш без син. Та тях ли ще ни даваш за пример?21:50 22.01.2025
83 Фил
22:36 22.01.2025
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 Така е.
До коментар #36 от "Само на приказки":
Цитат : "Щом на този свят съществува ЕЛЕКТРИЧЕСТВОТО , значи е възможно да има и БОГ..."22:56 22.01.2025
86 Този коментар е премахнат от модератор.
87 Дървен философ
До коментар #78 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Конете при електромобилите са повече, защото така или иначе използват едни и същи електродвигатели на които ограничават мощността по електронен начин. Ограничението на мощността досега идваше от батерията, но батериите стават все по-добри.След време 1000 коня ще са стандарт и за леките автомобили, защото ще оскъпят автомобила не повече от 5-10%, но ще му дадат много предимства. Не толкова за ускорението, колкото за спирането и регенерирането на почти всичката кинетична енергия.
По същата причина, конете при камионите ще са няколко хиляди. Тесла семи използва 8 батерии от Плайд с по 1000 коня.
07:30 23.01.2025
88 БРЦК
До коментар #8 от "Така е":
Производство на ел коли не е чиста технология. Живота на Ел колите е къс . Добива на редкоземни елементи унищожава Земята и човека ........Коментиран от #91
07:33 23.01.2025
89 БРЦК
До коментар #79 от "хаха":
Много точно07:36 23.01.2025
90 Дървен философ
До коментар #78 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
"Започнах с това , че има МПС които на една платформа и един модел имат с ДВГ и без ДВГ🚘и вторите са винаги по-тежки с между 100 и 500 кг ❗
Не мисля да си губя повече времето с твоята неграмотност и опит да сравняваш лимони с дини❗"
Като гледам ти си неграмотния, а не човека с който спориш. Ти се опитваш да му обясниш че динята е по-тежка от домата.
Тесла е по лека от останалите електромобили именно защото е построена на платформа проектирана от нулата за електромобил, а не са направили хибриден сорт домати кръстоска с диня, да произвеждат електромобил на платформа проектирана за ДВГ. Въпреки че са по-тежки, електромобилите са по-бързи но за сметка на това по-икономични. Теглото не им пречи.
Пък и електромобила е различен тип превозно средство от автомобил с ДВГ, точно както динята е различен плод от домата, въпреки че и двете са червени, кръгли, сочни и имат семки. Защо очакваш всичко да им е еднакво и защо въобще е необходимо?
Коментиран от #95
07:37 23.01.2025
91 Браво
До коментар #88 от "БРЦК":
Добри лъжи! Важното е хората да им вярват!07:40 23.01.2025
92 Ха ха
До коментар #45 от "Зеленият Преход го проспахте ⚡":
Как си по математика?Не е ли мала печалбата на Мъск от една тесла- 7000 хиляди долара?Но когато някой само пейства чужди слова е така .07:43 23.01.2025
93 Гордееш
До коментар #68 от "РЕАЛНОСТТА ⚡":
се с нещо, коеото десетки хиляди Лади, Москвичи и т.н. са правили десетилетия наред ли!???Коментиран от #94
07:54 23.01.2025
94 Кое
До коментар #93 от "Гордееш":
Наистина ли младите и Москвич и те са работили с фотошоп?08:01 23.01.2025
95 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #90 от "Дървен философ":
Добро утро НА.ДЪРВЕН ФИЛОСОФ❕❕За масовия потребител мощност над около 500 к.с. е излишен лукс- можеш да погледнеш на улицата. Колко коли видя за пет минути и колко от тях бяха с 1000 к.с. ❔
За масовия потребител е по-важно да знае, че ще стигне без проблем до своята цел, дори тя да е на 500км и дори да е тръгнал спешно с почти празен резервор. А не да му се налага да се моли се да има "празен шнур" по пътя и да чака два часа да му налеят ток❕
Дали електрокарът е по-икономичен зависи от цената на източника на енергия за 100км. Нафтата и пропанбутанът бяха впъти по-евтини от бензина, когато нямаха голямо търсене. От къде да знаеш след години токът дали няма да е по-скъп от бензина. Зарядите за ток на пътя бяха дори безплатни- БЯХА 😉
Чудно защо спорещите мислите , че съм противник на електромобилите🤔
Споря срещу налагането им уж под предлог за свободен избор, чрез забрани, а и чрез грижа за хората❕
Властите , като се грижат за хората- да увеличат доходите, да увеличат дотациите за ЕА... хората сами ще преценят не дали , а кога да преминат на ЕА 👍
Коментиран от #100
08:54 23.01.2025
96 незнайко
До коментар #10 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Прав сте. Има едно предаване за фирми които помагат на камиони по един заснежен път в Норвегия . Представям си комион с батерии на този път закъсал в снега и тежащ два пъти повече !!!Коментиран от #104
09:05 23.01.2025
97 Напротив...
Коментиран от #98
09:30 23.01.2025
98 Данчо
До коментар #97 от "Напротив...":
Ако не се реши въпроса с батериите и тяхната издържливост, тогава ще се тръгне в друга посока,но най-най важен остава въпроса с източника на евтина и екологична електроенергия ! Представете си милиони електрически, които трябва да се заредят..... Търси се нов източник на енергия?!!Коментиран от #99
10:09 23.01.2025
99 Какво им има
До коментар #98 от "Данчо":
На старите батерии, фотоволтаици, атомни, вятърни и водни централи, че да се търсят нови?В твоите представи каква е издръжливостта на батериите и колко трябва да станат издръжливи за да ги сметнеш за добро решение? Ако е възможно да говориш километри и години, а не празни приказки без съдържание.
Коментиран от #101
11:07 23.01.2025
100 Хлъзгав шаран
До коментар #95 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
На въпроса дали електромобил с 200 коня или същия електромобил, но с 1 000 коня на почти същата цена къде на меси бензин дизел и други понятия, които нямат нищо общо с въпроса?Както вече обясних, тези 1000 коня са по необходими за спирането, а не за ускорението и максималната скорост. Колкото е по-мощен електродвигателя, толкова повече енергия връща в батерията при спиране и автомобилът освен по мощен става и по икономичен. Елементарна физика!
Коментиран от #105, #122
11:11 23.01.2025
101 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #99 от "Какво им има":
Колко години издържа батерията на твоя телефон❓И "Няма нищо общо!" не е отговор❗
Коментиран от #102, #103, #124
11:12 23.01.2025
102 20 години
До коментар #101 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Имам nokia с фенерче на която батерията все още е читава. Други въпроси имаш ли? Сега може ли да минем на автомобилните батерии? Колко километра пробег за живота на една батерия те устройва и за колко години ги минаваш? Предварително благодаря че няма да ми отговориш на въпросите защото си хлъзгат шаран и ще се опиташ неуспешно да хлъзнеш темата в друга посока. Затова да не си губим времето взаимно, а?Какво им е на сегашните батерии, които по данни взети от няколко хиляди реални електромобила, имат под 10% деградация след 300 000 км? Поправка, това са батерии произведени преди 8 години. Сегашните са две поколения напред и много по-издръжливи, но все още няма данни за тях.
Коментиран от #107
11:17 23.01.2025
103 Четири години
До коментар #101 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Сегашният ми телефон е на четири години и се зарежда минимум веднъж дневно, някой път по два пъти, защото постоянно слушам няколко часови подкасти докато си върша работата. Това са минимум 2 3 000 цикъла. Не рядко изключва всичките програми заради прегряване, че съм го забравил някъде на слънце, което е съсипващо за батерията. Също така го зареждам на зарядно 67 вата и не го жаля.Скоро ще преподписвам договор и ще си купя следващия, но не защото на този батерията не му държи. Е, не мога да кажа че държи както беше като нов, но ако го ползвам за разговори си издържа над 24 часа.
Коментиран от #108
11:23 23.01.2025
104 Малък си и не знаеш
До коментар #96 от "незнайко":
Попитай тате. Той ще ти обясни, че на заснежен път, като хвърлиш един два чувала с пясък в багажника на автомобил със задно предаване, сцеплението с пътя се повишава и вече може да изкачи баир, който преди това е било невъзможно да изкачи. Теглото е приятел а не враг на сцеплението със снега. Тракторите са два-три пъти по-малко мощни от автомобилите които издърпват от снега. Но са и няколко пъти по-тежки от тях и затова имат сцепление.Коментиран от #106
11:28 23.01.2025
105 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #100 от "Хлъзгав шаран":
Ти верно си ходил на допълнителен курс❕Няма как да си толкова НЕумен и заблуден по рождение❕
Дори не разбираш каква е темата и за какво е спорът❗
Конете под капака и магарето зад волана и компа, което се чуди за какво да се заяде и да извърти спора, нямаха нищо общо❕
"Близкото бъдеще" на МАСОВИЯ електромобилен парк е ДОСТА ДАЛЕЧ ❗
А тук коментирахме , доста многото не истини за ЕА❗
И чудно как все НЕ ВИЖДАТЕ и пропускате ФАКТА , че за 2024 по-малко от ЧЕТИРИ ПРОЦЕНТА е делът на новите ЕА от общия брой НОВИ МПС ❗А в общия автомобилен поток никой не иска да покаже дали имат и ЕДИН НА ХИЛЯДА МПС ❗
Все пишете какво щяло да бъде след 10 години, сякаш преди десет години някой написа за Ковид и Войната в Украйна ❗
Анализираме как от 2015 до 2025 ЕА "превзеха" пазара- АМИ НИКАК❗
ХЛЪЗГАЙ СЕ ХЕМ НАДОЛУ, ХЕМ СРЕЩУ ТЕЧЕНИЕТО- това го можеш🚘
Коментиран от #109
11:32 23.01.2025
106 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #104 от "Малък си и не знаеш":
Ей, ГОЛ ЕМИ Я, а ти знаеш ли , че ТЕГЛОТО ИМА ЗНАЧЕНИЕ И ОГРАНИЧЕНИЯ❓Затова извращението на джип в Европа не го пускат или му искат "С" - заради теглото❗
Заради теглото, което МЪсКамионът не покрива не го пускат вече ОСМА ГОДИНА❗
Защо никъде няма публикация на Соло влекача или на това какво има в товарния отсек🤔❗
11:41 23.01.2025
107 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #102 от "20 години":
Добре дошъл , днес! Вече първите перки на вятърните мелници за ток са за рециклирани! УПС ТЕ НЕ СЕ РЕЦИКЛИРАТ И ГЕРМАНИЯ И САЩ ТЪРСЯТ КЪДЕ ДА ГИ ЗАРОВЯТЕ.К.О.Л.О.Г.И.Ч.Н.О 🥸🥸🥸
11:45 23.01.2025
108 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #103 от "Четири години":
Ти направо виждаш в бъдещето,Ще преподписваш и купуваш нова кола на всеки четири-пет години защото Уиндоус 100 ще е заменен от Уиндоус 101 и колата ти няма да пали със стария 🥸🥸🥸
А дали за новата кола ще трябва да дадеш бъбрек или година живот 🤔🤔
Нали искаш да гледам в бъдещето.
Коментиран от #110
11:50 23.01.2025
109 Хлъзгав шаран
До коментар #105 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Да се върнем на темата има ли технически смисъл от 1 000 коня при електромобилите или е глезотия?Пак се отплесна на комшийката, Путин, Тръмп, шефа, личният лекар и цената на хляба в магазина.
Говорим Има ли смисъл от мощни електромобили или няма? Особено ако са на почти същата цена?
Кажи сега и за рециклирането на батериите за да се хлъзнеш нанякъде господин хлъзгав? С тебе никога няма лъже да се говори на конкретна тема и взимаш резки завой Като не ти отърва.
Кажи и за живота на батериите? Зададе ми въпроси, на които забрави да коментираш отговорите?
Колко километра са ти достатъчни да изкара една батерия на електромобил? За колко години? Накъде ще завиеш този път и с колко коментара ще изместиш темата? Предвидим си. Много предвидим. До болка сте ми познати такива!
Коментиран от #111
11:51 23.01.2025
110 Четири години
До коментар #108 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Наистина ли въртиш над 300 хиляди километра за четири години при които капацитетът на батерията пада с 10% и трябва да хвърляш електромобил и да купуваш нов?В такъв случай в момента хвърляш бъбрек за да купиш бензина на подобен автомобил с 200-300 коня за тези 300 хиляди километра.
Ти наистина ли вярваш че след 4-5 години като ги минеш тези 300 000 км, ДВГ автомобил все още ще е по-евтин от електромобилите? Даже не ти е необходимо да гледаш в бъдещето за да знаеш отговора.
Коментиран от #113
11:55 23.01.2025
111 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #109 от "Хлъзгав шаран":
Знаех, че пак ще се хлъзнеш хем надолу, хем срещу течението и пак уж няма да видиш 🚘" И ЧУДНО КАК ВСЕ НЕ ВИЖДАТЕ И ПРОПУСКАТЕЛНА ФАКТА ,
че за 2024 по-малко от
ЧЕТИРИ ПРОЦЕНТА
е делът на новите ЕА от общия брой НОВИ МПС ❗А в общия автомобилен поток никой не иска да покаже дали имат и
ЕДИН НА ХИЛЯДА МПС ❗"
А темата е имат ли бъдеще ЕА ❗
Имат, но не е това което ти искаш да ни убедиш, че ще се случи до една две години❕
Коментиран от #112, #114
11:57 23.01.2025
112 Още чакам хлъзгането
До коментар #111 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Колко километра и колко години живот на батерията са ти достатъчни? Не бягай от въпросите които са мият ти зададе?Коментиран от #115
12:01 23.01.2025
113 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #110 от "Четири години":
Ти май дори какво е Уиндоус не можа да сФанеш сам❗А се пънеш със 100 ника да се изкараш умник поне с един😀😀
Коментиран от #116
12:01 23.01.2025
114 Лъжеш та се къса
До коментар #111 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Наистина ли вярваш, че бъдещето на автомобилната промишленост зависи от българския автомобилен пазар и можеш да си вадиш някакви изводи от него?Хайде пак погледни данните от статията под която пишеш и спри да се хлъзгаш където ти е удобно. Някак не е културно.
Пак не ми отговори вярваш ли че след 4-5 години електромобилите все още ще са по-скъпи от ДВГ? Вече никой наивник не вярва в това. Дори тези наивници, които вярват че зелената сделка ще бъде отменена.
Поне на този въпрос можеш ли да дадеш категоричен отговор или ще хлъзнеш в друга посока? Тогава хората може да изберат да си купят само 2% електромобили и 98% да купуват скъпите ДВГ. Да приемем че съм съгласен и на такъв сценарий. Питам за цената? Не се хлъзгай в други посоки моля? Не ми отговаряй на въпроса с три нови въпроса.
Коментиран от #118, #121
12:05 23.01.2025
115 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #112 от "Още чакам хлъзгането":
Знаех, че пак ще се хлъзнеш хем надолу, хем срещу течението и пак уж няма да видиш 🚘Не гледай само мен - виж ХОРАТА❗
" И ЧУДНО КАК ВСЕ НЕ ВИЖДАТЕ И ПРОПУСКАТЕ ФАКТА ,
че за 2024 по-малко от
ЧЕТИРИ ПРОЦЕНТА
е делът на новите ЕА от общия брой НОВИ МПС ❗А в общия автомобилен поток никой не иска да покаже дали имат и
ЕДИН НА ХИЛЯДА МПС ❗"
А темата е имат ли бъдеще ЕА ❗
Имат, но не е това което ти искаш да ни убедиш, че ще се случи до една две години❕
12:08 23.01.2025
116 Разбрах
До коментар #113 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Вярваш в конспирацията че дори да си държиш в гаража и да минеш 10 км за 4 години, лошият big brother ще ти заключи батерията и ще ти каже купи си нов автомобил . Правилно ли разбрах това за windows и защо смяташ че ще тръгна да те разубеждавам че това няма да се случи? Никой не ти пречи да вярваш и да излизаш от вас с алуминиева шапка на главата и да вярваш че земята е плоска, а луната е холограма.12:08 23.01.2025
117 Пак се хлъзгаш
Тогава ще е абсолютно същото - хората ще купуват по-евтиното, А това определено няма да е ДВГ. Независимо с или без зелена сделка и ограничения на емисиите. Станат ли електромобилите по-евтини от ДВГ, последният остава в историята като парните машини, които между другото все още ползваме. Да не хлъзнеш 🧐🤔🤔
Коментиран от #119, #120
12:12 23.01.2025
118 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #114 от "Лъжеш та се къса":
Т.Ъ.П. си чак се чудя как дишаш и ходиш едновременно❗КОЙ МОЖЕ ДА ТИ КАЖЕ КАКВО ЩЕ СТАНЕ СЛЕД ПЕТ ГОДИНИ❓
ТИ АКО МОЖЕШ - КАЖИ МИ ЧИСЛАТА ОТ СЛЕДВАЩУЯ ТИРАЖ НА ТОТО 2❗
ЩЕ ПУСНА ФИШ И АКО СПЕЧЕЛЯ ШЕСТИЦА ЩЕ ТЕ ПРИЗНАЯ‼️
Иначе аз мога да ти кажа , че след десет години масово ще се кара на водород ❗
12:15 23.01.2025
119 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #117 от "Пак се хлъзгаш":
Кажи числата от тото 2 за следващия тираж и ще ти повярвам за бъдещето, АКО ГИ ПОЗНАЕШ❗12:18 23.01.2025
120 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #117 от "Пак се хлъзгаш":
🤔🤔🤔". Да видим какво мислиш и за цените през 2030?"
Ама ти верно ли знаеш какви ще са цените през 2030? 🥸🥸🥸
Колко ще струва хляба, олиото, месото....
Ами всичко ще е по един грам злато😉
АБЕ ТИ ВЕРНО СИ ЗА КАРЛУКОВО❗
12:23 23.01.2025
121 По същия начин
До коментар #114 от "Лъжеш та се къса":
ти същия пишеше за едни 2,4 6..10..20 млн продажби само за тРесла до 2030 година... сега трябваше да са поне на 4 или 6....Хайде спри се малко и дишай - аз ти казвам, не няма да са по-евтини въпреки всички неистови опити за спиране на всички ДВГ разработки и опити за задушаване на продажбите...!!!
Добре че е Китай, да имаш нова опорна точка и да не се сринеш тотално....
Троти нетковци - разберете: Има една огромна част от водачи, които не желаят да преминат на ток, ако ще и пари да им се дават!!!
12:38 23.01.2025
122 Само питам
До коментар #100 от "Хлъзгав шаран":
Газ,спирачка,газ, спирачка,газ,спирачка и току виж презаредил батерията.Ще можеш и да продаваш ток .Коментиран от #123
12:43 23.01.2025
123 Дори
До коментар #122 от "Само питам":
едновременно може газ и спирачка...12:45 23.01.2025
124 Модел ЕС
До коментар #101 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Моята кола е на 11 години и 295 хил. с измерен 88% остатъчен капацитет. Ресурсът на Tesla батериите е 600 хил., заради перфектното управление и термоуправление.Време е да почнете да правите разлика между телефон за 2 години и кола за 20. И да разберете, че по-добро задвижване от ротор и статор няма.
Коментиран от #125, #126
18:15 23.01.2025
125 Този коментар е премахнат от модератор.
126 Бони
До коментар #124 от "Модел ЕС":
хайде стига се превъзнася…. всяка втора над 10-годишна ДВГ кола е поне на тези километри….Коментиран от #127, #128
20:09 23.01.2025
127 Лека подробност
До коментар #126 от "Бони":
Сметките на икономист са ясни: с нова електричка още на 5-тата година си 64,362 лева напред спрямо ново TDI 2.0.За 10 години 100+ бона в джобчето.
След 15 години смяна на батерия срещу 3 хил. евро при връщане на старата (цена към момента), тогава ще е колкото 2 уискита. И имаш кола същите коне от завода.
Коментиран от #131, #132
21:10 23.01.2025
128 Този коментар е премахнат от модератор.
129 чичо Енчо
22:25 23.01.2025
130 Те затова
До коментар #128 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
има масово клипчета от щатите как още преди 100 хил.км. са с гръмнали батерии, дори има и случаи на отказани рекламации от завода…да си ги карат…23:32 23.01.2025
131 Колко разход
До коментар #127 от "Лека подробност":
смятате на печката и на какви тарифи зарежда тостера!??Ако толкова излизах сметките, защо не прехвърлиха 2-та млн продажби!??
С това мислене и мечти по имагинерни спестявания, за 5 години и 5 хиляди лв няма да имаш спестени…
23:35 23.01.2025
132 Това е несериозно
До коментар #127 от "Лека подробност":
От къде дойдоха над 14 хил лв разходи в 1-та година за ДВГ колата, после 28 и т.н.? Как удобно си смятат зареждане на домашен ток през цялото време и как така решиха, че на Супърба му свършва гаранцията на 3-тата година…??? Каквъ пазар има за електрички в момента, след като има залети плацове с чакащи такива??? Къде отиде мечтания скок на тесла с 2,4…8…10 млн продажби за няколко години? Колко струва един употребяван Супърб на 5 години/75 хил км с история от нов???Седнали един мякащ псевдо-финансист и друг фана тик да смятат как им дойде….
23:55 23.01.2025