7 Май, 2020 10:28 5 625 39

2025: годината, в която електрическите коли ще победят

  • електромобили-
  • автомобилна промишленост-
  • прогнози

В това твърдение е убеден вицепрезидента на General Motors, оговарящ за електрически и автономни превозни средства. Кен Морис е на мнение, че преходът към електрическите автомобили ще се случи „по-рано, отколкото хората мислят“.

Според общи прогнози до 2030 година 15% от автомобилите в света ще се задвижват от електричество. Морис обаче смята, че след десет години този процент всъщност ще бъде много по-висок. А повратният момент ще настъпи около 2025 година.

По това време всички производители ще започнат производството на голям брой модели с електродвигатели, хората вече няма да се страхуват от трудности с презареждането и инфраструктурата за електрическите автомобили вече ще е достатъчно добре развита.

„В средата на 2020 г. ще настъпи повратен момент, когато хората започнат да купуват електрически автомобили с по-бързи темпове, отколкото някой очаква. Мнозина ще свикнат да зареждат колата си по същия начин, по който зареждате телефона си през нощта “, убеден е Кен Морис.


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 16 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 питащ

    19 21 Отговор
    а в българия кога ?? или ще продължим да сме автоморгата на европа ??

    Коментиран от #4, #23

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 реалист

    45 23 Отговор
    Тези ваши електрокари са пълна тъпня. И не са екологични и щадящи природата, както се опитват да ни убедят по две причини. Първо производството на батериите и последващата им преработка след като се скапят са доста по замърсяващи природната среда отколкото ДВГ. Второ токът, с който ще се зареждат тези електрокари от къде ще идва? От разните му ТЕЦ-ове, които горят въглища ли, защото няма толкова много АЕЦ-ца, които да задоволят нуждата от толкова много ток. Е то голяма файда ще е да се горят въглища.

    Коментиран от #5, #9, #21, #25, #26

  • 4 Перун

    26 4 Отговор

    До коментар #1 от "питащ":

    Просто е - виж колко точки за зареждане в БГ. Виж и колко са продажбите на нови "нормални" автомобили в БГ. Сумирай двете и ще получиш отговор - 2125-та
  • 5 Перун

    8 17 Отговор

    До коментар #3 от "реалист":

    Спокойно - тока ще идва откъдето досега е идвал за нефтените рафинерии така че ефект върху замърсяването няма.
  • 6 vukadin

    25 11 Отговор
    Ще победят на баба ми хвърчилото. Най мизерните и ненадеждни кокошкарници. А зомбитата купуват ли купуват като баламурници. Докато има балъци, ще има и тарикати. Халал да са им.
  • 7 mediator37

    21 4 Отговор
    През 2010г. се хващах на бас, че 2013г. електричките ще изместят ДВГ. Бях УБЕДЕН. Бях фанатизиран адепт на електрификацията. Обаче нищо подобно не се случи. С времето като започнах да наблюдавам, се оказа, че в пауперска циганизирана държава като България, няма как да се зареждат колите през нощта пред блока, няма как да се изградят зарядни станции по планини и паланки и да не бъдат разбити и ограбени, да не изтръгнат кабелите и т.н.
    Аз в планината на 1400м. н.в. съм виждал оставени коли на туристи, на които циганите са им разбили стъклата, надигнали капака за да откраднат медните жици и акумулатора. А какво да говорим за намотките на електродвигателите и батериите на електричките. В престъпна държава като България електричките няма да се наложат скоро, дори производителите да им намалят цената тройно и вдигнат пробега двойно.
  • 8 Анонимен

    11 9 Отговор
    2030 г. Електрокарите ще са 15 %. От всички. Но през 2025 г. ще настъпи повратен момент коете означава че те ще са над 50 %. От друга страна още тази година ще настъпи повратен момент от продажбата което означава че ще се копуват повече от другите. Или авторът е напълно неграмотен или го е писал със затворени очи.

    Коментиран от #12, #15

  • 9 mediator37

    17 7 Отговор

    До коментар #3 от "реалист":

    Ток има предостатъчно. Един от големите проблеми на ветрогенераторите е, какво правим техния ток през нощта, когато вятърът духа яко и въртят перки. Тогава спират обикновените централи, за да вземат тока от вятъра. Така че ток ще се намери, особено през нощта. ВЕЦ-овете също могат да се напънат нощем да помагат. През деня играят на слънце фотоволтаиците плюс отново вятъра, защото той духа и денем и нощем. Така че ток ще има в изобилие. Други са проблемите. Те първо не са решили най-важния проблем- високата цена на електричката. Втория проблем- малкия пробег. Като решат тези два фундаментални проблема на електричките, тогава почваме да мислим другите проблеми.

    Коментиран от #22

  • 10 Глупости !

    20 4 Отговор
    Електромобилите се пробутват единствено от политиците ( тайно подкрепени от "зелените" корпорации) . Ако извадим от уравнението това продажбите им автоматично падат до нула . Това означава че тази технология се налага не заради предимства а заради криворазбрана "екологичност " . Няма да станат предпочитани докато не успеят да се преборят с другите автомобили без никаква подръжка ( тук включвам всички ограничаващи условия за останалите автомобили ) . Към този момент в тях не виждам нито едно смислено технологично / ценово преимущество . Единственото което някой електрички (Тесла и подобни ) правят по добре е ускорението до 100 и то само няколко пъти последователно ( преди да прегреят) . По всички останали критерии са негодни в сравнение с нормален автомобил . Така че ако посочената по горе причина е най - важната причина за притежаване на електромобил , тогава само е оправдано .

    Коментиран от #13

  • 11 123

    18 2 Отговор
    Във времето когато не трябваше да си зареждам телефона всеки ден ми беше по-добре... Сега колата се занимавам да я зареждам веднъж в седмицата. Какво ли ще е да е непрекъснато да има нужда от зареждане.

    Коментиран от #19

  • 12 pbdan

    12 7 Отговор

    До коментар #8 от "Анонимен":

    Всъщност авторът е прав. До 2025 50% от колите ще са на електричество, но техните недостатъци ще се осъзнаят от повечето потребители и през 2030г. електричките ще са 15%. Най-големите поддръжници на елколите са опиянени (с право) от голямото ускорение, възможността за дрифт и огромния кеф при каране. Специално у нас това ще доведе до много невинни жертви. Елколата ще бъде атрибут на всеки джигит. Възможността да караш Тесла за 60к долара и да се състезаваш с Ферари на равни начала е много съблазнително.
  • 13 TSLA

    8 16 Отговор

    До коментар #10 от "Глупости !":

    Глупости е да се преразказват чужди мнения. Кога кара тесла и кога се дърпа с нея. Кога я прегря? Тройката е с други клети 21700 - много по-голям ток дават без да загреят. S-класата е правила 20 последователни старта. Brooks от DragTimes говори за 50, но той има P100D с последните ъпдейти. Първо се качете в кола с ново задвижване, пък тогава говорете. Щото това тука са си разкази под шипковия храст до Антимовия хан. В Сф има вече 100 локации за заряд. Голяма част DC-та. В момента когато бензинджиите им писне да спираме там само за помпане, ще набодат едни 50-киловатови и край на мача! Кой ще ти кара изкопаеми брички, кой ще ти диша смрад и ще се маже в масло? Вие с 18-годишни общ език намирате ли? Питайте ги какво мислят по въпроса с течащите гарнитури на главите и семерингите на коляновия вал бхахах! "Тесла, майка, тесла с панорама да гледаме звездите и да слушаме вятъра и музиката" - това искат младите и кои сме ние че да им го откажем :DDD
  • 14 Много бързат някои!!

    12 4 Отговор
    Много въпросителни има за електричките. Първо, колко струват и ще струват? Производството им колко е вредно? А рециклирането на батериите? А една нова батерия колко ще струва? Почти като колата? И който си мисли, че държавата ще остави да зареждате без пари? Точно когато си помислите, че ще карате и кефите, ще праснат такси и данъци, абонаменти и кво ли не!!! Някой иска да му се придават колите, да се набълбука с кинти и после ще изчезне. Както винаги става у нас и по света. А петролните мафиоти, те ще чакат и гледат как загиват ли? Има толкова много неизвестни. Последно, оказа се, че при удар Теслата се пали и хората изгарят вътре. Има вече няколко случая.

    Коментиран от #17

  • 15 Хайл

    2 1 Отговор

    До коментар #8 от "Анонимен":

    Пак си се напушил-маск ли ти каза
  • 16 Съгласен

    2 5 Отговор
    съм в Норвегия хората имат пари, къщи и гаражи и могат да си позволят да зареждат цяла нощ. Представям си нашите хора с къщи и гаражи на село с Тесла примерно в Гаража...бабата има да вика ма той не пали маааааа :)

    Коментиран от #18

  • 17 TSLA

    3 14 Отговор

    До коментар #14 от "Много бързат някои!!":

    Аууу и като идете на Горубляне само такива въпроси чувам:
    - Ами Тунджата отде иде? - Ами колко цапа докато се помпа, транспортира и рафинираа? Ами заводите за дизели ЕКО ли са? - Ами филтрите, течностите, ремъците, свещите, маркучите и чаркалаците ЕКО ли саа? - Кой ги рециклираа? Никой? В реката? Ааа у дерето и у храстите яснооо... Как изведнъж като се заговори за електрички Ауууу! Оуууу! заподскачахте като щипани госпоици за екологията много ми е интересно :D
  • 18 pbdan

    11 1 Отговор

    До коментар #16 от "Съгласен":

    Норвегия е с по-малко население от България, а имат 27 000МВт водни централи, т.е. колкото 27 реактора на АЕЦ-"Козлодуй". Отделно имат и газ и нефт, да не говорим за манталитет. Да се сравняваме с тях е нелепо.
  • 19 Вярно да

    3 1 Отговор

    До коментар #11 от "123":

    Обаче, като отидеш на магазина не търсиш стар, а пак търсиш смартфон, нали?
  • 20 Велизар

    11 5 Отговор
    Поредната тривиална статия на технологична тема. Прочетох я защото звучи много смело, което не е лошо, но е просто един от много възможни сценарии. По-интересни са ми обаче коментарите на моите сънародници. Ако това е наистина представителна извадка на "нашето" мислене, то България си е позиционирана икономически, технологично и ценностно точно където е. Никой не ни е виновен, че се чувстваме бедни, че усещаме несправедливост на всяка крачка, че има повсеместна корупция, че имаме такива политици. Нарича се начин на възприятие, ценностна система. Темата за електромобилите е просто маркер за оценка на нашето възприятие. Това което аз виждам в коментарите е отказ да приемем действителността, да отворим очи, да си "сверим часовника. Вместо това тук има само плюене.
    Хайде помислете логически и технически, нямаме идеални батерии, но имаме електродвигател, който достига прилизително 90% КПД. Той има само 2 лагера, това е цялата му механика. А колко лагера има в един ДВГ, май са доста повече, плъзгащи, търкалящи, изискващи активно смазване, при определени температури. Триенето е несъизмеримо по-голямо, отделно той произвежда предимно топлина. Реалната механична мощност, която извлича от това което гори е 25 -40% и то при оптимални условия на работа. Изисква сложна охладителна система, система за пълнене и изпускателна такава. Ще спра до тук, защото имам работа. Карайте двг и не го мислете.
  • 21 популист

    3 4 Отговор

    До коментар #3 от "реалист":

    батериите имат 10 год. гаранция, питай в тойота, това е доста дълъг период, а емисиите така или иначе трябва да се намалят, данъците и глобите вече са определени !!!
  • 22 Тисъна

    8 1 Отговор

    До коментар #9 от "mediator37":

    Само да станат вървене ел.колите, цената на тока ще рипне якоооо.
  • 23 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "питащ":

    второто е по-вероятно
  • 24 Гост

    3 0 Отговор
    23 коментара а норвежеца още не се е изказал компетентно. нещо не е наред
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Нормален

    3 8 Отговор

    До коментар #3 от "реалист":

    Ей не се научихте!
    Ток от въглища скоро ще произвежда само България, тъй като енергията от ВЕИ вече е поевтиняла в пъти и инвестирането в голяма вятърна или соларна централа е изгодно.
    А батериите се разработват всеки ден все по-успешно, така че да поевтинеят автомобилите и да се увеличи пробегът с едно зареждане. Омръзва ми да гледам едни и същи ОСТАРЕЛИ неща да се повтарят като мантри.
  • 27 Ввв

    11 0 Отговор
    2105-та е по-вероятна :)

    Коментиран от #33

  • 28 Филип

    4 9 Отговор
    Ел. Двигател КПД-98-99%
    Дизел КПД - 35%
    Бензин КПД - 30%
    Физиката рано или късно винаги побеждава.
    Единствения проблем засега е батерията, който (не се съмнявайте) ще бъде решен. Ток може да се прави по много начини, а бензин само от нефт. Да се гори толкова ценна суровина като нефта е пълна глупост.

    Коментиран от #31

  • 29 Пламен

    1 4 Отговор
    Май си чел само ДИЗЕЛ ЮНАК ха ха ха! Никой не може да спре прогреса!
  • 30 Auto

    8 2 Отговор
    При технологичното ниво на сегашните батерии трябва да си мазохист да си купиш електромобил и да тръгнеш от София до Варна. Ще ти се наложи да заредиш батерията два пъти , това значи три ,четири а може и повече часа престой на зарядна станция. Ако намериш такава.

    Коментиран от #32

  • 31 Гост

    8 0 Отговор

    До коментар #28 от "Филип":

    Физиката е загубила срещу тебе, защото дизел с 35% кпд и бензин с 30% кпд няма от поне 3 или 4 десетилетия. Съвременен дизел минава 40% кпд а някой камиони имат и над 50%. Опел имат 150 коня бензинов мотор от 2 литра и 16 клапана, който има 37% кпд и го кара всеки с калибра или астра за 3 бона. Батерията и въобще захранването при електромобилите е проблем още от създаването им, което трае вече над 100 години. Този проблем продължава да им пречи и до ден днешен. ДВГ работят не само с петрол, а работят и с газ, метан, метанол, етанол, нефт, животински и растителни масла, дори с повечето алкохоли получени от дестилацията на растения. Южна Америка добива гориво за колите си предимно от захарна тръстика. В Германия се правят синтетични горива. Чувал ли си за рапично масло? Ако ще правиш сравнение гледай да си запознат с двете страни на въпроса, поне да не ставаш смешен информация от предишното хилядолетие.

    Коментиран от #34

  • 32 Обнови си нивото

    1 4 Отговор

    До коментар #30 от "Auto":

    По-скоро твоето ниво на мислене е остаряло. Ако тръгнеш от София за Варна и спреш да заредиш в Пловдив за 20 минути, във Варна ще имаш още 100 200 км пробег ако си спазвал ограниченията и не си пестил от климатик.
  • 33 Random

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "Ввв":

    Годината на мойта кола :D
  • 34 Правиш ли разлика

    0 1 Отговор

    До коментар #31 от "Гост":

    Правиш ли разлика между КПД на двигател и ефективност на използване на първичната енергия. В случая първичната енергия при електромобила е зареденото електричество, при ДВГ енергията на горивото заредена в резервоара. Една Тесла със 100 киловатчаса батерия изминава 600 км на хартия. Подобен по големина и тегло, дори без да говорим за мощност автомобил, харчи около 8 на сто и с един 60 литров резервоар равняващ се на 600 киловатчаса енергия изминава 750 км.

    Това за което говориш е максималното КПД на двигателя, което може да се постигне само на стенд. КПД от резервоара до гумите рядко може да надвиши 20% и то само при движение с постоянна скорост.

    Коментиран от #37

  • 35 Driving pleasure

    3 0 Отговор
    Другаре електричаре! Обявявам гордо победата ви! Броя на въглищните централи продължава дасе увеличава, като (по спомен) за 2020 са одобрени нови 23 ГВ мощности!
    Победата ви е пълна!.. но дайте да върнем и оловно-цинковите акумулатори щото те поне подлежат на лесно 100% рециклиране!
  • 36 Каунь

    3 1 Отговор
    Рекламата е част от порядъчния бизнес една лъжа казана 100 пъти ставала истина
  • 37 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #34 от "Правиш ли разлика":

    първо, не сравнявам кпд на двг с това на тесла. всички знаем кое е по-голямо. просто правя забележка на "физика", че е дал неверни данни, или поне такива отпреди 30 години. Второ, Кпд и ефективност са едно и също нещо. американците не казват кпд, а казват efficiency. достатъчно овъртане и лобистика но без резултат. Трето, там е разликата между теслата и колата ми.Тесла ги минава само на хартия, а колата ми ги прави реално.Четвърто, съвременна кола с 60 литра дизел минава повече от 750 км. Или ти сравняваш джип с двг срещу седан на ток. И пето, искаш ли да си говорим за енергиина плътност и защо двг изминава много километри с 60кг резервоар, а Тесла изминава по-малко км с цели 1000кг батерия? Или тази пътека не ти е приятна?
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.