В това твърдение е убеден вицепрезидента на General Motors, оговарящ за електрически и автономни превозни средства. Кен Морис е на мнение, че преходът към електрическите автомобили ще се случи „по-рано, отколкото хората мислят“.
Според общи прогнози до 2030 година 15% от автомобилите в света ще се задвижват от електричество. Морис обаче смята, че след десет години този процент всъщност ще бъде много по-висок. А повратният момент ще настъпи около 2025 година.
По това време всички производители ще започнат производството на голям брой модели с електродвигатели, хората вече няма да се страхуват от трудности с презареждането и инфраструктурата за електрическите автомобили вече ще е достатъчно добре развита.
„В средата на 2020 г. ще настъпи повратен момент, когато хората започнат да купуват електрически автомобили с по-бързи темпове, отколкото някой очаква. Мнозина ще свикнат да зареждат колата си по същия начин, по който зареждате телефона си през нощта “, убеден е Кен Морис.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 питащ
Коментиран от #4, #23
10:34 07.05.2020
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 реалист
Коментиран от #5, #9, #21, #25, #26
10:39 07.05.2020
4 Перун
До коментар #1 от "питащ":
Просто е - виж колко точки за зареждане в БГ. Виж и колко са продажбите на нови "нормални" автомобили в БГ. Сумирай двете и ще получиш отговор - 2125-та10:45 07.05.2020
5 Перун
До коментар #3 от "реалист":
Спокойно - тока ще идва откъдето досега е идвал за нефтените рафинерии така че ефект върху замърсяването няма.10:46 07.05.2020
6 vukadin
10:48 07.05.2020
7 mediator37
Аз в планината на 1400м. н.в. съм виждал оставени коли на туристи, на които циганите са им разбили стъклата, надигнали капака за да откраднат медните жици и акумулатора. А какво да говорим за намотките на електродвигателите и батериите на електричките. В престъпна държава като България електричките няма да се наложат скоро, дори производителите да им намалят цената тройно и вдигнат пробега двойно.
10:51 07.05.2020
8 Анонимен
Коментиран от #12, #15
10:54 07.05.2020
9 mediator37
До коментар #3 от "реалист":
Ток има предостатъчно. Един от големите проблеми на ветрогенераторите е, какво правим техния ток през нощта, когато вятърът духа яко и въртят перки. Тогава спират обикновените централи, за да вземат тока от вятъра. Така че ток ще се намери, особено през нощта. ВЕЦ-овете също могат да се напънат нощем да помагат. През деня играят на слънце фотоволтаиците плюс отново вятъра, защото той духа и денем и нощем. Така че ток ще има в изобилие. Други са проблемите. Те първо не са решили най-важния проблем- високата цена на електричката. Втория проблем- малкия пробег. Като решат тези два фундаментални проблема на електричките, тогава почваме да мислим другите проблеми.Коментиран от #22
11:00 07.05.2020
10 Глупости !
Коментиран от #13
11:04 07.05.2020
11 123
Коментиран от #19
11:06 07.05.2020
12 pbdan
До коментар #8 от "Анонимен":
Всъщност авторът е прав. До 2025 50% от колите ще са на електричество, но техните недостатъци ще се осъзнаят от повечето потребители и през 2030г. електричките ще са 15%. Най-големите поддръжници на елколите са опиянени (с право) от голямото ускорение, възможността за дрифт и огромния кеф при каране. Специално у нас това ще доведе до много невинни жертви. Елколата ще бъде атрибут на всеки джигит. Възможността да караш Тесла за 60к долара и да се състезаваш с Ферари на равни начала е много съблазнително.11:33 07.05.2020
13 TSLA
До коментар #10 от "Глупости !":
Глупости е да се преразказват чужди мнения. Кога кара тесла и кога се дърпа с нея. Кога я прегря? Тройката е с други клети 21700 - много по-голям ток дават без да загреят. S-класата е правила 20 последователни старта. Brooks от DragTimes говори за 50, но той има P100D с последните ъпдейти. Първо се качете в кола с ново задвижване, пък тогава говорете. Щото това тука са си разкази под шипковия храст до Антимовия хан. В Сф има вече 100 локации за заряд. Голяма част DC-та. В момента когато бензинджиите им писне да спираме там само за помпане, ще набодат едни 50-киловатови и край на мача! Кой ще ти кара изкопаеми брички, кой ще ти диша смрад и ще се маже в масло? Вие с 18-годишни общ език намирате ли? Питайте ги какво мислят по въпроса с течащите гарнитури на главите и семерингите на коляновия вал бхахах! "Тесла, майка, тесла с панорама да гледаме звездите и да слушаме вятъра и музиката" - това искат младите и кои сме ние че да им го откажем :DDD11:41 07.05.2020
14 Много бързат някои!!
Коментиран от #17
11:41 07.05.2020
15 Хайл
До коментар #8 от "Анонимен":
Пак си се напушил-маск ли ти каза11:47 07.05.2020
16 Съгласен
Коментиран от #18
11:55 07.05.2020
17 TSLA
До коментар #14 от "Много бързат някои!!":
Аууу и като идете на Горубляне само такива въпроси чувам:- Ами Тунджата отде иде? - Ами колко цапа докато се помпа, транспортира и рафинираа? Ами заводите за дизели ЕКО ли са? - Ами филтрите, течностите, ремъците, свещите, маркучите и чаркалаците ЕКО ли саа? - Кой ги рециклираа? Никой? В реката? Ааа у дерето и у храстите яснооо... Как изведнъж като се заговори за електрички Ауууу! Оуууу! заподскачахте като щипани госпоици за екологията много ми е интересно :D
11:56 07.05.2020
18 pbdan
До коментар #16 от "Съгласен":
Норвегия е с по-малко население от България, а имат 27 000МВт водни централи, т.е. колкото 27 реактора на АЕЦ-"Козлодуй". Отделно имат и газ и нефт, да не говорим за манталитет. Да се сравняваме с тях е нелепо.12:00 07.05.2020
19 Вярно да
До коментар #11 от "123":
Обаче, като отидеш на магазина не търсиш стар, а пак търсиш смартфон, нали?12:07 07.05.2020
20 Велизар
Хайде помислете логически и технически, нямаме идеални батерии, но имаме електродвигател, който достига прилизително 90% КПД. Той има само 2 лагера, това е цялата му механика. А колко лагера има в един ДВГ, май са доста повече, плъзгащи, търкалящи, изискващи активно смазване, при определени температури. Триенето е несъизмеримо по-голямо, отделно той произвежда предимно топлина. Реалната механична мощност, която извлича от това което гори е 25 -40% и то при оптимални условия на работа. Изисква сложна охладителна система, система за пълнене и изпускателна такава. Ще спра до тук, защото имам работа. Карайте двг и не го мислете.
12:43 07.05.2020
21 популист
До коментар #3 от "реалист":
батериите имат 10 год. гаранция, питай в тойота, това е доста дълъг период, а емисиите така или иначе трябва да се намалят, данъците и глобите вече са определени !!!14:04 07.05.2020
22 Тисъна
До коментар #9 от "mediator37":
Само да станат вървене ел.колите, цената на тока ще рипне якоооо.14:24 07.05.2020
23 Гост
До коментар #1 от "питащ":
второто е по-вероятно14:49 07.05.2020
24 Гост
14:53 07.05.2020
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Нормален
До коментар #3 от "реалист":
Ей не се научихте!Ток от въглища скоро ще произвежда само България, тъй като енергията от ВЕИ вече е поевтиняла в пъти и инвестирането в голяма вятърна или соларна централа е изгодно.
А батериите се разработват всеки ден все по-успешно, така че да поевтинеят автомобилите и да се увеличи пробегът с едно зареждане. Омръзва ми да гледам едни и същи ОСТАРЕЛИ неща да се повтарят като мантри.
14:54 07.05.2020
27 Ввв
Коментиран от #33
15:53 07.05.2020
28 Филип
Дизел КПД - 35%
Бензин КПД - 30%
Физиката рано или късно винаги побеждава.
Единствения проблем засега е батерията, който (не се съмнявайте) ще бъде решен. Ток може да се прави по много начини, а бензин само от нефт. Да се гори толкова ценна суровина като нефта е пълна глупост.
Коментиран от #31
18:04 07.05.2020
29 Пламен
18:06 07.05.2020
30 Auto
Коментиран от #32
09:25 08.05.2020
31 Гост
До коментар #28 от "Филип":
Физиката е загубила срещу тебе, защото дизел с 35% кпд и бензин с 30% кпд няма от поне 3 или 4 десетилетия. Съвременен дизел минава 40% кпд а някой камиони имат и над 50%. Опел имат 150 коня бензинов мотор от 2 литра и 16 клапана, който има 37% кпд и го кара всеки с калибра или астра за 3 бона. Батерията и въобще захранването при електромобилите е проблем още от създаването им, което трае вече над 100 години. Този проблем продължава да им пречи и до ден днешен. ДВГ работят не само с петрол, а работят и с газ, метан, метанол, етанол, нефт, животински и растителни масла, дори с повечето алкохоли получени от дестилацията на растения. Южна Америка добива гориво за колите си предимно от захарна тръстика. В Германия се правят синтетични горива. Чувал ли си за рапично масло? Ако ще правиш сравнение гледай да си запознат с двете страни на въпроса, поне да не ставаш смешен информация от предишното хилядолетие.Коментиран от #34
12:18 08.05.2020
32 Обнови си нивото
До коментар #30 от "Auto":
По-скоро твоето ниво на мислене е остаряло. Ако тръгнеш от София за Варна и спреш да заредиш в Пловдив за 20 минути, във Варна ще имаш още 100 200 км пробег ако си спазвал ограниченията и не си пестил от климатик.14:39 08.05.2020
33 Random
До коментар #27 от "Ввв":
Годината на мойта кола :D14:43 08.05.2020
34 Правиш ли разлика
До коментар #31 от "Гост":
Правиш ли разлика между КПД на двигател и ефективност на използване на първичната енергия. В случая първичната енергия при електромобила е зареденото електричество, при ДВГ енергията на горивото заредена в резервоара. Една Тесла със 100 киловатчаса батерия изминава 600 км на хартия. Подобен по големина и тегло, дори без да говорим за мощност автомобил, харчи около 8 на сто и с един 60 литров резервоар равняващ се на 600 киловатчаса енергия изминава 750 км.Това за което говориш е максималното КПД на двигателя, което може да се постигне само на стенд. КПД от резервоара до гумите рядко може да надвиши 20% и то само при движение с постоянна скорост.
Коментиран от #37
14:47 08.05.2020
35 Driving pleasure
Победата ви е пълна!.. но дайте да върнем и оловно-цинковите акумулатори щото те поне подлежат на лесно 100% рециклиране!
16:05 08.05.2020
36 Каунь
05:48 09.05.2020
37 Гост
До коментар #34 от "Правиш ли разлика":
първо, не сравнявам кпд на двг с това на тесла. всички знаем кое е по-голямо. просто правя забележка на "физика", че е дал неверни данни, или поне такива отпреди 30 години. Второ, Кпд и ефективност са едно и също нещо. американците не казват кпд, а казват efficiency. достатъчно овъртане и лобистика но без резултат. Трето, там е разликата между теслата и колата ми.Тесла ги минава само на хартия, а колата ми ги прави реално.Четвърто, съвременна кола с 60 литра дизел минава повече от 750 км. Или ти сравняваш джип с двг срещу седан на ток. И пето, искаш ли да си говорим за енергиина плътност и защо двг изминава много километри с 60кг резервоар, а Тесла изминава по-малко км с цели 1000кг батерия? Или тази пътека не ти е приятна?10:37 10.05.2020
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Този коментар е премахнат от модератор.