Най-слабият вариант на Mercedes CLS, който може да бъде закупен в САЩ, е CLS 450 на цена от 69 950 долара. Автомобилът е оборудван с 3.0-литров 6-цилиндров редови бензинов двигател, произвеждащ 362 конски сили, което е предостатъчно за стартова конфигурация. Най-евтината версия на вътрешния европейски пазар е CLS 220d на начална цена от 57 792 евро. Седанът предоставя 191 к.с., генерирани от 2.0-литров турбодизелов агрегат. В Китай обаче Mercedes предлага още по-малък двигател за CLS. Става дума за хибридния CLS 260, който е оборудван с 1.5-литров бензинов агрегат. Това предаде Motor1.
1.5-литровият агрегат генерира максимална мощност от 184 конски сили и максимален въртящ момент от 280 Нм. Технологията на мекия хибрид позволява краткотрайно повишаване на производителността чрез специален стартер генератор EQ Boost. Деветстепенна автоматична трансмисия пък изпраща мощността на малкия агрегат към задния мост. Цената на китайския CLS 260 започва от 576 800 юана (около 81 500 долара).
Въпреки всичко, 1.5-литровият луксозен седан не е чак толкова бавен. CLS 260 развива от 0-100 км/ч за 8.7 секунди. Mercedes Китай предлага и подобна конфигурация за E-Klasse. E 260 има и вариант с 4Matic система за задвижване на четирите колела, като автомобилът се нуждае от 0.3 секунди повече, за да ускори от 0 до 100 км/ч.
Тук идва въпросът защо Mercedes продава толкова голям автомобил като CLS с толкова малък двигател? Основната причина е по-ниската данъчна тежест в сравнение с колите, оборудвани с двигатели с обем над 1.5 литра. Освен това, CLS 260 е около 10 000 долара по-евтин от CLS 300, което прави луксозния седан по-достъпен.
Даунсайзинг тенденцията най-вероятно ще продължи, тъй като регулациите за вредни емисии стават все по-строги в много части на света. Може би най-яркият пример в продуктовата гама на Mercedes ще бъде следващото поколение AMG C63, за което се носят слухове, че ще замени 4.0-литровия битурбо V8 за електрифициран 2.0-литров двигател. Остава да видим дали това наистина ще се случи, но с напредъка на хибридната технология очаквайте автоконцерните все повече и повече да премахват цилиндри.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гнида
Коментиран от #2, #3
12:16 09.05.2020
2 Лудогорец8
До коментар #1 от "Гнида":
V8 ще бъде заменен с 2.0 четирицилиндров!12:25 09.05.2020
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Blackthorn
Коментиран от #39
12:39 09.05.2020
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 vukadin
12:48 09.05.2020
7 ронин
12:54 09.05.2020
8 Екологь
12:59 09.05.2020
9 Прдупреждение
Коментиран от #22, #37
13:00 09.05.2020
10 123
13:16 09.05.2020
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 габровец от варна
13:37 09.05.2020
13 Toyota
Коментиран от #16
13:46 09.05.2020
14 YAMAHA
14:04 09.05.2020
15 мерджан
14:56 09.05.2020
16 123
До коментар #13 от "Toyota":
Хаха, Мерцедес и конфекция? Аз нали ви казах че във форума на Факти са най-бързите, най-умните, най-прагматичните, абе дъ бест! Ееееххххх, това грозде!Коментиран от #19, #23, #38
15:51 09.05.2020
17 Tangens
15:59 09.05.2020
18 Renault
Коментиран от #32
17:13 09.05.2020
19 Toyota
До коментар #16 от "123":
Ти си лузър, трай си.Коментиран от #28
18:07 09.05.2020
20 type-R
18:44 09.05.2020
21 Ричи
18:58 09.05.2020
22 Хайл
До коментар #9 от "Прдупреждение":
Ето това се мъчех да обясня на невежите дето знаят само-ама тя е екологична,с 20 скорости и има таблет с навигация...Коментиран от #25
20:33 09.05.2020
23 Хайл
До коментар #16 от "123":
Ами какви са Мерцедес-по зле са от китайски маратонки и анцунг.... трошлив и неоправдано скъп боклукКоментиран от #24
20:38 09.05.2020
24 конфекция
До коментар #23 от "Хайл":
Те се и правят в Китай, ако не си разбрал ;)Коментиран от #27
23:06 09.05.2020
25 type-R
До коментар #22 от "Хайл":
Колко тежат тези 20 скорости? А ако беше с 4 степенен автоматик щеше само от спестеното тегло да харчи със 100 грама по-малко гориво! Хахаха, криворазбраната "екология" прави най-много боклук! Колите вече не се проектират от инженери а от маркетинговия отдел и маймуните в Брюксел!Коментиран от #26, #29
23:38 09.05.2020
26 Хайл
До коментар #25 от "type-R":
👍👍👍👍лошото е че не мислят много хора и после ревът...ами да ревът00:05 10.05.2020
27 Хайл
До коментар #24 от "конфекция":
Че то мерцедес вече няма истински-всичко е от китай00:07 10.05.2020
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Хахаха
До коментар #25 от "type-R":
Четиристепенен автоматик а бе ти да не живееш в 70-те още.Коментиран от #30, #33
07:17 10.05.2020
30 Хайл
До коментар #29 от "Хахаха":
Ти имаш ли си на представа защо има 4 степенни автоматици че и 3 степенни живи без ремонт още от преди да си плануван за производство а нови 7-8-9-20 степенни НЕПОДЛЕЖАЩИ НА ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ,с метални ремъци на вариатора разтегнати и с електроники избили някъде-задай си въпроса "ЗАЩО" а ако си леко технически грамотен ще си отговориш без да се ровиш в гуглето 😉11:50 10.05.2020
31 Бай Салам
11:52 10.05.2020
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 type-R
До коментар #29 от "Хахаха":
И работи ИДЕАЛНО. Усеща се кога сменя само като вдигне предницата на даункик!12:16 10.05.2020
34 type-R
12:30 10.05.2020
35 Гошо
13:45 10.05.2020
36 волен сидеров
16:19 10.05.2020
37 Борко
До коментар #9 от "Прдупреждение":
Кой знае какъв кош са ти пробутали джамбазите и сега плюеш....Взимай нов или на не повече от 30-40 х.км и говори тогава...!
Купуваме милионници и след това ревеме....еми не става..
16:41 10.05.2020
38 Форум
До коментар #16 от "123":
Ох, малеее..Гроздето било кисело! Задръж си го това грозде. Без пари да ми го дават - не, благодаря. Не бяха един и двама с лъскавичките и уж чисто нови мерцедеси, а пък не излизат от сервиза. А зимата - в гаража. После ми се оплаква:" Еми аз за тези пари дето ги дадох за ремонт, щях да си купя друга кола". Ами да си мислил. Отдавна основните купувачи на мерцедес са комплексарите.17:48 10.05.2020
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Шампиона
Коментиран от #41
21:34 10.05.2020
41 Хайл
До коментар #40 от "Шампиона":
Няма да е скоро,много трябва да се развият енергоизточниците за да заменят дизеловия и бензиновия двигател23:40 10.05.2020
42 Така ще е
08:31 11.05.2020
43 dsсса
Коментиран от #45
10:10 11.05.2020
44 ттт
Коментиран от #48
10:15 11.05.2020
45 Съдията Дред
До коментар #43 от "dsсса":
А тема на какъв разговор е ? Състезателният 1.5 го хвърлят на 1 500 км, а масовият 1.5 със 184 коня на колко ще го хвърлят ? На 100 000 или на 150 000 км ? Доскоро карах 1.6 дизел, 90 коня, продадох го на 320 000 и не беше мръднал/двигателя/. Или ще излезе вярно , че двигателя става консуматив?Коментиран от #46
13:35 11.05.2020
46 гост
До коментар #45 от "Съдията Дред":
Те хората на запад да не са цървули като нас ,кара я 6-7 години и я хвърля !После тука ги купуваме за нови, колите били боклуци !!Коментиран от #47
17:38 11.05.2020
47 Съдията Дред
До коментар #46 от "гост":
Всъщност последните си три коли купих нови. Карам по около 35 000-40 000 км на година, затова дизел. И като виня , че гаранцията на нова кола е 7 години, но до 100 000 км, познай какви съмнения ме обземат.10:41 12.05.2020
48 Ноби
До коментар #44 от "ттт":
Аз съм със същия двигател 1,6 / 180 к.с. това е пюртеч на пежо. Ами по-тих е от климатика. Работи си прекрасно. А и какво ви дреме колко ще изкара, той си е 5 г. в гаранция19:41 12.05.2020