9 Май, 2020 12:00 9 987 48

Даунсайзинг: Mercedes пусна CLS с 1.5-литров двигател в Китай

  • даунсайзинг-
  • cls-
  • китай-
  • mercedes-
  • cls260

Най-слабият вариант на Mercedes CLS, който може да бъде закупен в САЩ, е CLS 450 на цена от 69 950 долара. Автомобилът е оборудван с 3.0-литров 6-цилиндров редови бензинов двигател, произвеждащ 362 конски сили, което е предостатъчно за стартова конфигурация. Най-евтината версия на вътрешния европейски пазар е CLS 220d на начална цена от 57 792 евро. Седанът предоставя 191 к.с., генерирани от 2.0-литров турбодизелов агрегат. В Китай обаче Mercedes предлага още по-малък двигател за CLS. Става дума за хибридния CLS 260, който е оборудван с 1.5-литров бензинов агрегат. Това предаде Motor1.

 

1.5-литровият агрегат генерира максимална мощност от 184 конски сили и максимален въртящ момент от 280 Нм. Технологията на мекия хибрид позволява краткотрайно повишаване на производителността чрез специален стартер генератор EQ Boost. Деветстепенна автоматична трансмисия пък изпраща мощността на малкия агрегат към задния мост. Цената на китайския CLS 260 започва от 576 800 юана (около 81 500 долара).

 

Въпреки всичко, 1.5-литровият луксозен седан не е чак толкова бавен. CLS 260 развива от 0-100 км/ч за 8.7 секунди. Mercedes Китай предлага и подобна конфигурация за E-Klasse. E 260 има и вариант с 4Matic система за задвижване на четирите колела, като автомобилът се нуждае от 0.3 секунди повече, за да ускори от 0 до 100 км/ч.

Тук идва въпросът защо Mercedes продава толкова голям автомобил като CLS с толкова малък двигател? Основната причина е по-ниската данъчна тежест в сравнение с колите, оборудвани с двигатели с обем над 1.5 литра. Освен това, CLS 260 е около 10 000 долара по-евтин от CLS 300, което прави луксозния седан по-достъпен.

Даунсайзинг тенденцията най-вероятно ще продължи, тъй като регулациите за вредни емисии стават все по-строги в много части на света. Може би най-яркият пример в продуктовата гама на Mercedes ще бъде следващото поколение AMG C63, за което се носят слухове, че ще замени 4.0-литровия битурбо V8 за електрифициран 2.0-литров двигател. Остава да видим дали това наистина ще се случи, но с напредъка на хибридната технология очаквайте автоконцерните все повече и повече да премахват цилиндри.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гнида

    21 8 Отговор
    Все пак говорим за най-малките варианти ..... За любителите предполагам ще има v8 ?

    Коментиран от #2, #3

  • 2 Лудогорец8

    22 6 Отговор

    До коментар #1 от "Гнида":

    V8 ще бъде заменен с 2.0 четирицилиндров!
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Blackthorn

    40 18 Отговор
    На тая кочина най-вероятно ѝ сменяват като консуматив мотора заедно с маслото.........

    Коментиран от #39

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 vukadin

    42 15 Отговор
    Поредния скапан електронен миксер. Чеп за зеле не става вече от умрялите мерцедеси.
  • 7 ронин

    25 13 Отговор
    Абе, ама има ли още някой баламурник да си ги купува тия курници?!?!
  • 8 Екологь

    16 5 Отговор
    Свиквайте!
  • 9 Прдупреждение

    42 22 Отговор
    Аз имах злощастието да си взема Мерцедес. Това е най-голямата ми преебавка в живота. Видях се в чудо от ремонти и дефекти. Това е каца без дъно и напълно ненадежден боклук. От както се отървах от него на голяма загуба, се родих и повече никога няма да си взема таова недоразумение на техниката. Докараха го на нивото на москвичите от едно време, само че с по лъскава опаковка. Нема такъв барутарник, икога повече кола от тая марка!

    Коментиран от #22, #37

  • 10 123

    23 5 Отговор
    Това не е кола за България! Ако не вярвате, вижте форума на Факти! Тука всички движат със минимум 6-таци, поне 250 коня и ускорение от 5 секунди до 100! Ха ха, че това е по бавно и от софийска маршрутка!
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 габровец от варна

    20 3 Отговор
    Бе то това да не е Лада,че такъв мотор да и слагат.Мерцедес наистина много се излагат с тоя кош.И не само те.
  • 13 Toyota

    36 12 Отговор
    Мерцедес свършиха някъде там, когато се приключи с W126 и W124. От тогава насам е падение и станаха масова конфекция. Изравниха се и дори паднаха по качество спрямо останалите. Крепят се на стара слава и на комплексари, които все още ги купуват от суета и глупост. Няма прагматични и разумни хора, които да искат и да имат Мерцедес.

    Коментиран от #16

  • 14 YAMAHA

    34 2 Отговор
    Скоро 0.8 3 цилиндъра от деу матис с 3 турбини
  • 15 мерджан

    19 14 Отговор
    ти ми го дай, пък нега да е 1.5, няма да мрънкам
  • 16 123

    7 22 Отговор

    До коментар #13 от "Toyota":

    Хаха, Мерцедес и конфекция? Аз нали ви казах че във форума на Факти са най-бързите, най-умните, най-прагматичните, абе дъ бест! Ееееххххх, това грозде!

    Коментиран от #19, #23, #38

  • 17 Tangens

    9 6 Отговор
    Когато доближат съвършените параметри на 1.7 crdi - 136 к.с. да ми се обадят
  • 18 Renault

    16 6 Отговор
    Да вземат двигатели от Рено и ще се родят😀

    Коментиран от #32

  • 19 Toyota

    7 3 Отговор

    До коментар #16 от "123":

    Ти си лузър, трай си.

    Коментиран от #28

  • 20 type-R

    10 5 Отговор
    А може би не кубиците, а ДАНЪЦИТЕ трябва да бъдат намалени??? Това моторче съчетано с деветстепенния автомат никога няма да вдигне над 1500 оборота, освен за кратки изпреварвания, което пък значи че двигателя ще се задръсти с въглеродни отлагания още на 50 хил. км!!!
  • 21 Ричи

    10 4 Отговор
    Пък и грозен...
  • 22 Хайл

    13 1 Отговор

    До коментар #9 от "Прдупреждение":

    Ето това се мъчех да обясня на невежите дето знаят само-ама тя е екологична,с 20 скорости и има таблет с навигация...

    Коментиран от #25

  • 23 Хайл

    15 4 Отговор

    До коментар #16 от "123":

    Ами какви са Мерцедес-по зле са от китайски маратонки и анцунг.... трошлив и неоправдано скъп боклук

    Коментиран от #24

  • 24 конфекция

    9 0 Отговор

    До коментар #23 от "Хайл":

    Те се и правят в Китай, ако не си разбрал ;)

    Коментиран от #27

  • 25 type-R

    15 2 Отговор

    До коментар #22 от "Хайл":

    Колко тежат тези 20 скорости? А ако беше с 4 степенен автоматик щеше само от спестеното тегло да харчи със 100 грама по-малко гориво! Хахаха, криворазбраната "екология" прави най-много боклук! Колите вече не се проектират от инженери а от маркетинговия отдел и маймуните в Брюксел!

    Коментиран от #26, #29

  • 26 Хайл

    9 0 Отговор

    До коментар #25 от "type-R":

    👍👍👍👍лошото е че не мислят много хора и после ревът...ами да ревът
  • 27 Хайл

    9 4 Отговор

    До коментар #24 от "конфекция":

    Че то мерцедес вече няма истински-всичко е от китай
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Хахаха

    7 7 Отговор

    До коментар #25 от "type-R":

    Четиристепенен автоматик а бе ти да не живееш в 70-те още.

    Коментиран от #30, #33

  • 30 Хайл

    8 0 Отговор

    До коментар #29 от "Хахаха":

    Ти имаш ли си на представа защо има 4 степенни автоматици че и 3 степенни живи без ремонт още от преди да си плануван за производство а нови 7-8-9-20 степенни НЕПОДЛЕЖАЩИ НА ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ,с метални ремъци на вариатора разтегнати и с електроники избили някъде-задай си въпроса "ЗАЩО" а ако си леко технически грамотен ще си отговориш без да се ровиш в гуглето 😉
  • 31 Бай Салам

    2 6 Отговор
    Тоя па 4 ст. автомат какво??!?!??!?!?!хаххахаха смятай.По умен от всички инжинери взети заедно....
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 type-R

    2 1 Отговор

    До коментар #29 от "Хахаха":

    И работи ИДЕАЛНО. Усеща се кога сменя само като вдигне предницата на даункик!
  • 34 type-R

    6 1 Отговор
    А какво да кажем за това че отново заради маймунските регулации вече катализатора се слага не на тръбата на ауспуха а направо на 5 см от двигателя на самия изпускателен колектор? Има много видеа в тубата как впоследствие двигателя гълта отчупили се парченца катализаторна пита и заминава зян за нула време. И всичко това за да спестят половин грам СО2! А в резултат вместо да експлоатираш колата 20 години правиш 2 тона боклук за само за 2-3 години! Но никоя брюкселска мамуна не мисли по-надалеко..... Затова и "мерките" им вместо да подобрят нещата ги правят още по-зле!
  • 35 Гошо

    2 5 Отговор
    Рено-Дачия мотор
  • 36 волен сидеров

    4 3 Отговор
    ужас,като бембе и яхуди станаха -сто хиляди километра и мотора в кофата
  • 37 Борко

    6 4 Отговор

    До коментар #9 от "Прдупреждение":

    Кой знае какъв кош са ти пробутали джамбазите и сега плюеш....
    Взимай нов или на не повече от 30-40 х.км и говори тогава...!
    Купуваме милионници и след това ревеме....еми не става..
  • 38 Форум

    4 2 Отговор

    До коментар #16 от "123":

    Ох, малеее..Гроздето било кисело! Задръж си го това грозде. Без пари да ми го дават - не, благодаря. Не бяха един и двама с лъскавичките и уж чисто нови мерцедеси, а пък не излизат от сервиза. А зимата - в гаража. После ми се оплаква:" Еми аз за тези пари дето ги дадох за ремонт, щях да си купя друга кола". Ами да си мислил. Отдавна основните купувачи на мерцедес са комплексарите.
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Шампиона

    1 1 Отговор
    Проблема тук не е в Мерцедес, нито в БМВ, или която и да е друга марка автомобили..Проблема е в малоумниците, които налагат тези ограничения и простотии..Скоро време ще се сбогуваме с двигателите с вътрешно горене, било то бензинови или дизелови..

    Коментиран от #41

  • 41 Хайл

    1 0 Отговор

    До коментар #40 от "Шампиона":

    Няма да е скоро,много трябва да се развият енергоизточниците за да заменят дизеловия и бензиновия двигател
  • 42 Така ще е

    0 0 Отговор
    Така ще е занапреде целта е да минем на ток. Трябва ни някаква нова технология.
  • 43 dsсса

    2 0 Отговор
    Във формула едно с 1,5 литра двигател постигат мощност 1500 к.с.. Така, че място за даунсайзинг има. А факта, че двигателите във формула 1 издържат 1500 км (две състезания с тренировките) не е тема на статията.

    Коментиран от #45

  • 44 ттт

    4 0 Отговор
    Някога имах опел астра бензин 1,6 моноинжекцион, 75 к.с. Девет години го ползвах, в сервиз е влизал само са смяна на консумативи. Понякога го виждам, на 27 години още е в движение. Сега чета астра бензин 1,6 турбоинжекцион 180 к.с. Не вярвам последните двайсет години да са измислили някакъв три пъти по-устойчив материал, просто такава кола бързо ще поеме към моргата.

    Коментиран от #48

  • 45 Съдията Дред

    1 0 Отговор

    До коментар #43 от "dsсса":

    А тема на какъв разговор е ? Състезателният 1.5 го хвърлят на 1 500 км, а масовият 1.5 със 184 коня на колко ще го хвърлят ? На 100 000 или на 150 000 км ? Доскоро карах 1.6 дизел, 90 коня, продадох го на 320 000 и не беше мръднал/двигателя/. Или ще излезе вярно , че двигателя става консуматив?

    Коментиран от #46

  • 46 гост

    3 0 Отговор

    До коментар #45 от "Съдията Дред":

    Те хората на запад да не са цървули като нас ,кара я 6-7 години и я хвърля !После тука ги купуваме за нови, колите били боклуци !!

    Коментиран от #47

  • 47 Съдията Дред

    0 0 Отговор

    До коментар #46 от "гост":

    Всъщност последните си три коли купих нови. Карам по около 35 000-40 000 км на година, затова дизел. И като виня , че гаранцията на нова кола е 7 години, но до 100 000 км, познай какви съмнения ме обземат.
  • 48 Ноби

    0 0 Отговор

    До коментар #44 от "ттт":

    Аз съм със същия двигател 1,6 / 180 к.с. това е пюртеч на пежо. Ами по-тих е от климатика. Работи си прекрасно. А и какво ви дреме колко ще изкара, той си е 5 г. в гаранция