Изглежда, че и по време на коронавирусната криза Golf остава номер 1 в сърцата на немците, дори когато става дума за електромобили. e-Golf е най-продаваната електрическа кола в Германия не само за април, а и от началото на годината, предава Auto Motor und Sport.
След доста силен подем на електромобилите, въпреки началото на коронавирусната криза, април е месец, който въглеродно неутралният сегмент в Германия ще иска да забрави. Само 4 635 нови електромобили са се появили по немските улици в сравнение с 10 329 през март.
В класацията за най-предпочитани "електрички" също има леки размествания. При повечето модели новите регистрации през април са пропорционални на тези през март - със съответен спад от около 60%, разбира се. За някои обаче резултатите са намалели драстично. Ярък пример е Audi e-Tron, който отчита само 246 нови регистрации в сравнение със 721 през предходния месец.
Най-резкият спад обаче е при Tesla. Както никоя друга марка, новите регистрации на американския производител остават най-волатилни. Това означава, че продажбите на Tesla варират силно от месец до месец. Ако погледнете резултатите на Model 3, ще видите, че през март електромобилът е на първо място с 2 034 нови регистрации, а през април е едва на 3-то с 519.
На този фон твърдението, че Tesla е единствената марка на пазара, която се справя по-добре спрямо същия месец на предходната година, губи стойността си. Силните резултати на американската компания през март се дължат и на факта, че тя предпочита да засилва доставките в края на тримесечието.
При толкова големи месечни колебания не е лошо да погледнем общия баланс - т.е. новите регистрации на съответния електромобил от началото на годината. Tesla обаче също не е водеща в това отношение. С общо 3 420 новорегистрирани Model 3 американската компания заема трета позиция. Както през първото тримесечие на 2020-а, така и през април, има друг лидер на пазара за електромобили в Германия. С малка преднина пред Renault Zoe на първо място е VW e-Golf. Електромобилът от Волфсбург отчита 738 нови регистрации през април и 4 857 от началото на годината.
Пандемията оказа своето влияние и върху продажбите на превозни средства в Германия. Докато през март бяха регистрирани рекорден брой нови електромобили въпреки началото на кризата, през април новите регистрации бяха в съответствие с останалата част от пазара на леки коли. Победата на Tesla също не беше дълготрайна, тъй като до момента VW e-Golf е най-продаваният електромобил в Германия за 2020-а.
Вижте класацията за петте най-продавани електромобили в Германия за април 2020-а:
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Свети Мъск
Коментиран от #39
12:02 17.05.2020
2 Аз съм
Коментиран от #14, #44
12:04 17.05.2020
3 сектанта
12:04 17.05.2020
4 Сиганин
12:09 17.05.2020
5 Българан Европейски
Коментиран от #11, #48
12:10 17.05.2020
6 така така
г*золизците на Мъск пак ще се пенявят.
Коментиран от #9, #32
12:11 17.05.2020
7 Ханс
12:29 17.05.2020
8 Скоро
12:38 17.05.2020
9 Така така
До коментар #6 от "така така":
Гъзолизците на ДВГ пак се пеневят. Какво лошо в това, че не купуват Тесла, а купуват Е-голф? Вижте само как падат продажбите на ДВГ и прочетете за ФВ, че затваря заводи за намалено търсене! Незнам как жестоко Тесла ви бърка от...!Коментиран от #10
12:41 17.05.2020
10 Грешиш
До коментар #9 от "Така така":
противници на електромобили практически няма.Просто тези които не могат да си позволят такива злобеят.Същото е положението с "феновете" на панелките и "ненавиждащите" новото строителство.Коментиран от #13
12:48 17.05.2020
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Бачо Киро
Коментиран от #34
13:02 17.05.2020
13 Бачо Киро
До коментар #10 от "Грешиш":
Тъй, тъй, сигурно затова хората купуват примерно над 1 милион голфа на година, а 100 пъти по-малко голфЕ. За останалите модели и марки по света въобще няма да приказваме...Коментиран от #17
13:04 17.05.2020
14 Гоуфо
До коментар #2 от "Аз съм":
Гоуфо е.....нумеро уно за всички времена.Ха,ха,ха, няма майтап.Сериозен съм.Който не вярва да прочете историята на на модела .13:06 17.05.2020
15 Арт
13:06 17.05.2020
16 ASD
Коментиран от #18
13:08 17.05.2020
17 Бъркаш
До коментар #13 от "Бачо Киро":
е-Голф струва колкото две "нафтови печки".Ако цената беше по ниска продажбите му щяха да се вдигнат в пъти.Коментиран от #23
13:11 17.05.2020
18 Аха
До коментар #16 от "ASD":
И кои са големите при електромобилите???Коментиран от #36
13:26 17.05.2020
19 фен на спарк
13:30 17.05.2020
20 Driving pleasure
Бая джойнте ше требе да изпафка Илончо да успокои нервата ;)
Коментиран от #21, #37
13:33 17.05.2020
21 Хе хе
До коментар #20 от "Driving pleasure":
Не се притеснявай за него, той ще се оправи! ФВ се купуват защото са немски, а немците си купуват собствено производство. А не че са по-добри от Тесла. Но Тесла прави завод и там, така че те също ще станат собствено производство. А Тесла продава и в Китай, където не са чували за Е-голф!Коментиран от #22, #24
13:39 17.05.2020
22 Driving pleasure
До коментар #21 от "Хе хе":
А в Норвегия защо еГолфа задмина Тесла?И пак казвам това все още е стария Голф с батерии в багажника. Изцяло електрическия ID3 ще е друго нещо особено за Европа, ще се продава и в Китай фабриката се строи.
Тесла се купуваше просто защото нямаше нищо друго на пазара, и определена група (лично според мен смотаняци с комплекси за малоценност) желаещи да се изфукат с нещо ново ги купуваха и им създадоха някакъв статус. Но по принцип масата не ги интересува 0-100 ускорението, а Тесла друго не предлага.
В интерес на истината Хюндай Кона е един исключително смислен автомобил и в пъти по-добра електричка от смотаната Тесла...
Коментиран от #38
13:48 17.05.2020
23 Бачо Киро
До коментар #17 от "Бъркаш":
Аз ти говоря глобално. Продажбите на автомобили с ДВГ от ценовата категория на теслите е в стотици пъти ... Иначе откъм цената въобще не си в час. ГолфЕ е в диапазона около 30000 евро. С други думи прилично оборудван дизел, гти-та и тн са там, че и отгоре. Голф Е струва колкото две нафтови печки само ако си ги търсил в мобиле.бг ... Въобще не си в час с цените на нови автомобили, не знам защо се обаждаш даже ...13:58 17.05.2020
24 Бачо Киро
До коментар #21 от "Хе хе":
Продажбите на Тесла на световния пазар са абсолютно капка в морето, ФВ продава повече голфове за една година, както Форд повече пикапи за една година, отколкото Тесла е продала за всичките си години на съществуване. Та да обясняваш как Тесла продавала в Китай и да го представяш, как това било нещо важно, е абсолютна смехория и пълна простотия ... Тесла въобще не я виждам да излезе от нишата като производител. Отдавна трябваше да го е направила, преди големите производители да настъпят в нейното направление. Естествено, това няма как да стане от малък производител, при условие, че липсва инфраструктурата. Както виждаш, големите се намесиха и те в инфраструктурата, което помага на собствениците на Тесла също, но и означава, че големите са дали газ в тази насока. Въобще не виждам как Тесла ще стане повече от нишов автомобил, след като за толкова години не може да се излекува от елементарни болки в автомобилостроенето, неща, което всички останали са излекували преди десетилетия. Можеш да нашляпаш всякакви електроники, но първо трябва да е автомобил, после джаджа. При Тесла върви наобратно. Разни хипстъри може и да се щракат пред Старбъкс с теслите си, но както виждаш, туй то ...Коментиран от #25
14:06 17.05.2020
25 Емаха
До коментар #24 от "Бачо Киро":
Е а не разбрахте, че се говори за ЕЛЕКТРИЧЕСКИ КОЛИ! Кои са големите в ЕЛЕКТРИЧЕСКИТЕ КОЛИ? Тесла ще има конкуренция от китайците, а не от ФВ! Колко са големи немците В ЕЛЕКТРИЧЕСКИТЕ КОЛИ? Това е все едно, Тесла да се конкурира със немците в производството на ДВГ коли! Немците все още нямат масова електричка и нямат инфраструктура от зарядни станции! А тези зарядни които имат са по-скъпи от разхода на В8 мотор! Така не се прави!14:17 17.05.2020
26 Да питам нещо
Коментиран от #28
15:15 17.05.2020
27 Коко
16:16 17.05.2020
28 Driving pleasure
До коментар #26 от "Да питам нещо":
Епъл и Самсунг колко субсидии получиха, за да ги наложат на пазара? Николко, просто изкараха конкурентни продукти. Спри субсидирането на електричките и ела ми се обади, че ще има някакви продажби на електрически коли.Коментиран от #30
16:21 17.05.2020
29 Да ама не
А дори и разликата между (Тесла модел 3 - 3420) и (VW e-golf 4857) не е толкова голяма. Истината ще се види към края на 2021, когато завода на Тесла в Берлин заработи, и всеки има близък и евтин достъп.
16:25 17.05.2020
30 Да ама не
До коментар #28 от "Driving pleasure":
ФВ колко субсидии получиха за "екологично чистите дизели", знаеш ли?17:36 17.05.2020
31 Пак са пропуснали половината факти
другото което пропускате е че Тесла е много по-скъпо от конкурентните модели, защото се произвежда в Щатите и освен транспортни разходи има и мита. Продажбите са кампанийни, в зависимост от това колко кораба са пристигнали и в кои държави в Европа ще ги разпределят. Това ще се промени с фабриката в Европа и новите евтини батерии, които ще представят в началото на другия месец. С тях цената става по-ниска от дизелов автомобил. За каква конкуренция говорите тогава?
17:39 17.05.2020
32 TSLA
До коментар #6 от "така така":
Голфа е цар, а Елън Мъск, направил последователно 7 (седем) мъжки на различни жени, човекът който получава данък от военните в Щатите задето им пълни казармите.. той вече е бог.18:07 17.05.2020
33 Гост
18:15 17.05.2020
34 Гост
До коментар #12 от "Бачо Киро":
Мъдри думи!18:17 17.05.2020
35 гост
Коментиран от #40
18:19 17.05.2020
36 Гост
До коментар #18 от "Аха":
Когато котката я няма, мишките пируват и се имат за големи. Влязат ли котараците, разни там Мъск, Маус и Джери ще избледнеят на мига.18:21 17.05.2020
37 Гост
До коментар #20 от "Driving pleasure":
Хахахаха той тогава ще се изсели на Марс, да не го е срам. И само след 2 дни престой ще му доскучае и ще се депресира. След седмица ще е осъзнал, че е направил голяма грешка и е трябвало да мисли 2 хода напред, преди да прави глупости.18:23 17.05.2020
38 Гост
До коментар #22 от "Driving pleasure":
Абсолютно вярно.18:24 17.05.2020
39 Ха ха ха
До коментар #1 от "Свети Мъск":
Е като принудят Дойче Посте да купи 200 и те ги те.Сбъркана нация смешна и жалка.Пак ще им скачаме по немските глави скоро.Коментиран от #42, #43
19:44 17.05.2020
40 гост
До коментар #35 от "гост":
Цъкайте си минуси колкото си искате, а след това ако знаете други чужди езици освен македонски, отидете на Гугъл и прочетете официалното извинение на Auto Motor und Sport лично до Илон, ха ха хаКоментиран от #46
22:31 17.05.2020
41 голфа е пръчка
22:48 17.05.2020
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Семит
До коментар #39 от "Ха ха ха":
Точно така Израел над всичко!00:02 18.05.2020
44 Христо
До коментар #2 от "Аз съм":
Този голф е с китайска батерия и много други китайски възли08:13 18.05.2020
45 Те сами си признаха
Освен това, ако всеки момент се очаква да излезнат обновени модел s и модел х, а също така нови батерии които издържат един милион мили но ще струват по-малко от дизелов автомобил, дали ще се втурнете да си купувате стария и скъп модел Тесла?
08:53 18.05.2020
46 Гост
До коментар #40 от "гост":
Ако е така, сега следва и Сашето Петков да се извини на читателите тук, за разпространяване на невярна информация.Коментиран от #49
09:03 18.05.2020
47 Край
Ерата на немското автомобилостроене приключва. мъдростта на дядо ви че колите са "мерцедес и другите" вече не важи.
Инвеститорите го разбраха и акциите на немските компании се сриват.
В Перник не го разбират но там и други неща не разбират - да чакат електрически голфове трета ръка - монтират им оловни акумулатори и ще стигат до Владая а после е нанадолно.
10:30 18.05.2020
48 Хайл
До коментар #5 от "Българан Европейски":
Ти от Хамбург кога отиде в Мюнхен по А7 или А9...Аз ти казах че нищо не разбираш ти мислиш че се заяждат всички с теб...не си запознат с пътищата в германия ИЗОБЩО...Да ти обясня малко по лесно да разбереш ако можеш - все едно да искаш да идеш от Видин до Кърджали само по Е 79...Е 79 е от видин до кулата за гърция...другия път който "кмпетентно" споменаваш е както от Русе до Кърджали-та как ще стигнеш по единия път от Видин до Кърджали без да се прехвърлиш на друг🤣🤣🤣🤣🤣къде е пресечната точка на две успоредни 🤣🤣🤣🤣🤣🤣ако ти бях учител още щеше да повтаряш...продължавай да четеш кво ти пише маск и онова списанийце с количкитеКоментиран от #50
13:16 18.05.2020
49 Хайл
До коментар #46 от "Гост":
Преди време казах ли че ще започнеш ли сам да си пишеш със себе си и да се караш...после другите ти виновни🤣🤣🤣🤣Коментиран от #51
13:57 18.05.2020
50 гост
До коментар #48 от "Хайл":
Способността ти да четеш и разбираш написаното от не надвишава възможностите на стар тираджия без навигация в камиона, какъвто най вероятно си. Остани си със здраве и с илюзията че си разбирач.Коментиран от #52
14:49 18.05.2020
51 Гост
До коментар #49 от "Хайл":
Не те знам на кого какво си казвал, хаиз, ама не е било на мене. И какво общо имам аз със сашо петков?Коментиран от #54
15:15 18.05.2020
52 Гост
До коментар #50 от "гост":
старите тираджиии се оправяха без навигация перфектно. новите не могат без такаваКоментиран от #53
15:17 18.05.2020
53 Хайл
До коментар #52 от "Гост":
Ако им се развали навигацията и са до там,добре че карат с по 3-4 наведнъжКоментиран от #55
18:47 18.05.2020
54 Хайл
До коментар #51 от "Гост":
Сашо пък на теб какво ти е направил? Той трие моите коментари...колкото и ника да ползваш любимата ти тесла е на изкуствено дишане,дето разправяш за камиони тесла,за коли всичкото го е казал мъск а той е измамник който ти продава илюзии а ти му вярваш и дори започна да спориш сам със себе си понеже си разбирач,живял в норвегия и си имал тесла-кой клас повтаряш малкия щом не можеш да кажеш къде е пресечната точка на 2 успоредни🤣🤣🤣🤣Коментиран от #56
18:54 18.05.2020
55 Гост
До коментар #53 от "Хайл":
Ако говориш за новите шофьори си прав.10:22 19.05.2020
56 Гост
До коментар #54 от "Хайл":
Колега нещо си се объркал. Аз съм Гост със главно Г. А норвежеца е гост със малко г. Различни хора сме Аз съм против тесла и подкрепям мнението ти.10:24 19.05.2020
57 Този коментар е премахнат от модератор.