3 Юни, 2020 11:03 16 712 38

Тествахме още един от кросоувърите на новата марка у нас

  • dr-
  • 4-
  • тест
Тествахме още един от кросоувърите на новата марка у нас - 1

Става дума за италианската марка DR, която от съвсем скоро е представена на нашия пазар. В началото на годината изпробвахме възможностите на флагмана, който е обозначен с индекс 6, а сега дойде ред и на по-малкият му "брат" - DR4. Обстойният тест, който екипът на mobile.bg направи ни убеди, че тази сравнително нискобюджетна кола не отстъпва на преките си конкуренти, които на родния пазар са представени най-силно от румънската марка Dacia. Ето и по-конкретно за какво става дума.

Екстериор

Тествахме още един от кросоувърите на новата марка у нас

Италиански по име, по външност и по някои основни компоненти, DR4 представлява преработена и прецизно коригирана версия на автомобила Refine S3, произвеждан от китайската марка Jac, с която италианците сключват споразумение, подобно на това, което вече съществува с марката Chery. В Италия се извършва сравнително основна преработка на предната и задна части, монтират се логата DR и се коригират доста детайли от интериора. Нека започнем точно от тук.

Интериор

Тествахме още един от кросоувърите на новата марка у нас

Кожената тапицерия с контрастни шевове изглежда добре и хваща окото веднага. Седалките са удобни и ефективно поддържат тялото, благодарение на отличната странична поддръжка. А арматурното табло е с доста сложен дизайн, като също е оформено с грижа към детайла. В центъра стои 8-инчовият екран на мултимедийната система, който всъщност е по-ефектен, отколкото ефективен, тъй като е ограничен до радио, без RDS информация и до Bluetooth функция, но без навигация.

Тествахме още един от кросоувърите на новата марка у нас

По-долу са контролите за достъп до различните менюта и тези за климатичната система. Положението на водача може да се определи, като туристическо, типично за кросоувър - седите по-високо, отколкото в стандартна кола, като воланът (регулируем само по височина) е доста наклонен напред. Но пространството там е наистина голямо. Това важи и за пасажера отпред, разбира се, а също и отзад, където е възможно да се настанят трима пътници с повече от приемливо ниво на комфорт.

Тествахме още един от кросоувърите на новата марка у нас

Що се отнася до товарното пространство, то не е голямо, но пък е функционално, въпреки наличието на резервоара за пропан-бутан, който е монтиран на мястото за резервната гума. Като изключим частично аналоговите приболи на арматурното табло, които ни подсказват за малко по-остаряла концепция, като цяло можем да кажем, че качеството на интериорната сглобка и това на самите материали е на доста прилично ниво, а наличието на достатъчно екстри в базовото оборудване, ергономичните кресла и просторът в купето, допълват усещането за повече от приемлив комфорт. Но тъй като в една кола, освен да е удобно и комфортно, тя трябва и да се движи, ще преминем към следващите впечатления от нашия тест, които са свързани със силовият тракт и окачването на колата.

Двигател и ходови характеристики

Тествахме още един от кросоувърите на новата марка у нас

DR4 се предлага у нас с един-единствен двигател. Агрегатът е с работен обем от 1.6-литра и с мощност 115 конски сили, има възможност да се "храни" както с бензин, така и с пропан-бутан. За последното се грижи фабрично монтирана BRC газова уредба, която е настроена отлично спрямо автомобила (все пак именно италианците са майсторите в тази област). На газ конските сили намаляват до 106, но това е трудно забележимо и от водача, и от пасажерите.

Предвид сравнително ниското тегло (1 475 кг) двигателят е оптимален за спокойна езда. Не очаквайте чудеса по отношение на динамика, но няма да усетите и липса на мощност в нито един от оборотните режими. Шестстепенната механична скоростна кутия е с добре паснати предавателни числа, а предното предаване прави колата предсказуема и изключително лесна за управление. DR4 е компактен отвън, но с просторен салон. Той е дълъг 4.34 м, широк е 1.76 м и е висок 1.64 м. С междуосие от 2.56 м, което е повече от това на преките му конкуренти, предлага отлична возия. Клиренсът е голям, но пък по-твърдото окачване го прави сравнително стабилен в завои (за автомобил от този клас).

Тествахме още един от кросоувърите на новата марка у нас

Ако все пак държите на повече динамика, то трябва да държите оборотите в диапазона 3500 - 4500 об/мин и при изпреварване преходът към пета предавка или, още по-добре, към четвърта е задължителен. Ако пък държите тази кола да даде най-доброто от себе си по отношение на икономичност, то трябва да знаете, че DR4 дава най-доброто между 2000 и 4000 об/мин, независимо от използваното гориво. Средният разход, който отчете борд компютъра беше 5.8 литра на 100 километра пробег. На газ, разходът скача с около литър отгоре.

Един от по-съществените недостатъци на автомобила е, че при максимално разрешената у нас магистрална скорост от 140 км/ч, колата става шумна. Иначе структурата е посветена на комфорта. DR4 абсорбира пътните неравности доста добре. От друга страна, както вече споменахме, със сигурност не блести с динамични качества. По завоите обаче се движи забележително стабилно, сцеплението е добро, а кренът - минимален за кросоувър. Стабилността е гарантирана и от ESP, която, когато е необходимо, работи добре и поставя нещата на мястото си. Това, което обаче не удовлетворява напълно е волана, който не е достатъчно информативен.

Цена

Тествахме още един от кросоувърите на новата марка у нас

Основното предимство на този автомобил е вече споменатата фабрична газова уредба от доказаните професионалисти BRC. С нея икономическото предимство на колата е неоспоримо, като се има предвид ненормалната разлика в цените у нас, която разделя двете горива. Иначе получавате симпатичен кросоувър, който не впечатлява с лукс и високи технологии, но има всичко необходимо за едно приятно пътуване, както в града, така и извън него. Така, че нашият съвет е: Ако искате да сте "извън матрицата", но в същото време сте се ориентирали към сравнително бюджетен нов субкомпактен кросоувър, то непременно обърнете внимание на DR4. В зависимост от оборудването цените варират от 33 000 до 38 000 лв с ДДС, а гаранцията е 5 години.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 20 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 барабус

    26 14 Отговор
    Един колега си взе от старите DRи-ами пълен боклук приличащ на Ленд Круйзър-2008г за 3200лв,смятай!

    Коментиран от #3

  • 2 Марио

    39 10 Отговор
    Добро ревю, с плюсове и минуси. Относно колата - много симпатична и най-важното много икономична. При седем на сто газ това си е под 4 лв за 100 км. Единственият минус е, че е малко скъпичка.

    Коментиран от #27

  • 3 Караиванов

    37 8 Отговор

    До коментар #1 от "барабус":

    старите нямат нищо общо с тези. Все пак всяко начало е трудно, но италианците добре ги доработват, а базата от JAC не е никак лоша. Не случайно VW искат да купят JAC и това ще стане факт до месец. Иначе много хубав материал на Радо, а четворката е супер, но както казва колегата над мен - малко скъпа.

    Коментиран от #4, #10

  • 4 барабус

    14 10 Отговор

    До коментар #3 от "Караиванов":

    Ама няма да си го купиш нали?От снимките го разбра ,че е качествен-пекан си кат Дейвид Бекъм!
  • 5 дърт шофьор

    27 5 Отговор
    Данните за разхода са подвеждащи. Ако са истина най-вероятно става въпрос за контролен разход при 80 км/ч, равен път, равна газ без ускорения. Средният експлоатационен разход е нещо съвсем, ама съвсем различно.

    Коментиран от #9

  • 6 viki

    16 3 Отговор
    Добре де и автора мълчи - дайте точен линк към вносителя на ДР4 за България! - успях с много мъки да открия от ауто билд че е Автомотор - Ситороен Бг....само че на сайта им няма препратка никъде към ДР 4 сайт и ценови листи екстри!!! Моля дайте линк към сайта на ДР4 Бъгария!

    Коментиран от #8, #12

  • 7 Ха ха ха

    29 10 Отговор
    Минала покрай италия китайски Бoклyк.
  • 8 Сергей

    10 3 Отговор

    До коментар #6 от "viki":

    в прикачената статия към тази има всичко за новата марка у нас, кой я внася и т.н. няма едно и също нещо да се пише по 100 пъти. Освен това в гугъл като напишеш DR и веднага ще ти излезе сайта на български с цени и на другите модели и т.н. Иначе за колата - прилична конкуренция на дачия, а като форма и размери - на рено каптюр. По-евтино е от реното, но не достатъчно, инае всичко друго, на първо четене, изглежда ОК
  • 9 Viki

    24 8 Отговор

    До коментар #5 от "дърт шофьор":

    Данните са в реални условия от спокоен шофьжр - не диво пишлеме! 5.8 литра бензинов разход или 6.8 литра газ пропан при съответните версии за 100 км. при 50 км градско и 50 км извънградско с шофиране по знаци 90 извънграда 140 на магистралата и 50-55 градско...както карат нормалните шофьори. Пропуснал е автора да пише газ пропан версията ДР4 е 35 590 лева с ддс и 5 години гаранция....изумителното е че за ДР4 2020 г. пълният кожен салон е включен в цената както и двузонов климатроник и 8 инчов централен дисплей - само за големи джанти над 17 инча се доплаща! За сравнение утрепания Дъстър Ред лайн 1.3 е с цена 37 500 лева с ддс!!!
  • 10 criminal

    12 21 Отговор

    До коментар #3 от "Караиванов":

    Виж всеки си знае, но от както имах Алфа Ромео вече не искам да видя италианец..........

    Коментиран от #21

  • 11 Йонко - понко

    21 5 Отговор
    Италианска марка произвеждана от китайци!
  • 12 Кристиян

    24 1 Отговор

    До коментар #6 от "viki":

    Какъв аутобилд бе, там са най-корумпираните ревюта на коли, без нито един минус. Тук Славчев ги прави доста по-реални, като винаги показва и недостатъците, което е рядко срещано от БГ автомобилните медии.
  • 13 Пламен

    9 13 Отговор
    Една джипка на Хонда хубава година ще излезе 12-15000лв. Сузуки Гранд витара 2008 е 8000лв.

    Коментиран от #30

  • 14 Дачия

    25 5 Отговор
    Ревюто е добро и не скрива недостатъците
    Карам служебен Дъстър с фабрично ГАЗ
    Честен съм и ще кажа , че е добра работна кола
    Дали бих си купил личен Дъстър -ДА , но не на тези цени , просто колата не заслужава повече от 15к и то след уговорки
    Разхода се движи някъде около 8.5 -9 литра
    Двигателя е 1.6 115 к.с , не съм сигурен дали това не е двигателя от Кашкай , но малко подобрен
    ДР наистина има видимо по хубав салон , но мосля , че не може да се мери с всички останали качества на Дъстъра
  • 15 фен на марката

    7 8 Отговор
    силен удар в стена си търси! :D
  • 16 Бангеев

    10 8 Отговор
    Реална статия с реални недостатъци и плюсове, за реална кола на реални пари
  • 17 уеи

    14 12 Отговор
    Правен в час по трудово обучение от неграмотни селяни !
  • 18 Реалист

    12 2 Отговор
    Волана и скоростният лост са откраднати, като дизайн от Opel Astra J
  • 19 селтак

    15 11 Отговор
    Със тия 115кс. тоа туч нема да мое да откине!
  • 20 селтак

    21 7 Отговор
    Хахахаха,38 бона за тоа котор! Тия да не са изпушили 1 кило тревица!
  • 21 никога алфа

    6 13 Отговор

    До коментар #10 от "criminal":

    Правилно си направил.Не случайно bri4ka анонсира всички алфи като Алфа Умрело.
  • 22 Никола

    19 2 Отговор
    Колите са китайски , но с доработено в Италия купе и окачване , а моторът е настроен от австрийска фирма .Гледах ги на изложението вътре всичко е твърда пластмаса . Големият минус е липсата на автоматик , пък и малко по-мощен мотор на разположение като втори вариант , защото тия 115кс. за близо 1.5 тона са смешни . Впрочем Great Wall има в тоя ценови диапазон по -добро предложение Haval H2 с 143кс. и възможност 4х4 или автоматик .
  • 23 Разбирача

    24 2 Отговор
    Нека моля никой не се заблуждава че това е едно китайско недоразумение което минава през Италия за да получи сертификация за продажба в Европа. Този уред е много далеч от качеството и технологийте дори на Дачия Дъстер. Цената му втора употреба ще е катастрофално ниска. Снабдяването с части ще е трагедия... За продадените 5 бройки годишно сервиза ще имат един цял обучен човек.
  • 24 м даа

    12 2 Отговор
    Автомотор Корпорация върви надолу , след като София Франсауто им отмъкна премиум марката DS те я заместиха с китайски ОЕМ с подобно име DR .
  • 25 хехе

    10 5 Отговор
    Грозно и малко.
  • 26 Радо

    15 3 Отговор
    Това нещо 4х4 ли е или е само с предно предаване за тази цена??...имам Дъстър от първия модел и тежи 1160кг. празен - с 300 кила по-лек от това италянското нещо, и гори 6 на 100 нафта Дъстърът, и е вече на 170К км. и нищо му няма.
  • 27 ддд

    3 2 Отговор

    До коментар #2 от "Марио":

    и че не е японска
  • 28 Фен на Сектанта

    14 4 Отговор
    Китайски части и италианска сглобка! Гола вода!
  • 29 Bigbb

    5 4 Отговор
    Лизачи на китайски анали сте вие а не разбирачи от коли
  • 30 123

    7 0 Отговор

    До коментар #13 от "Пламен":

    А така Паци, кажи им го! Къде ще сравняваме 12 годишен гнилоч със нова кола? Да живеят свинските опашки! И телта, де! А, и тиксото! Ура ....

    Коментиран от #31

  • 31 123

    3 0 Отговор

    До коментар #30 от "123":

    Ааааааз, забравих, дори, ама да не забравите да питате по форумите какво да ди купите с 2 лева? И да стигнете на Луната с него! За 5 лева на 100 километра, естествено!
  • 32 За 38 хилки ще си возя гъзето на........

    0 1 Отговор
    Мергел
  • 33 Пучо

    0 0 Отговор
    Сус маря вие пари имате ли че коментирате ве карайте си градския транспорт и мълчете
  • 34 Съю Съйков внуката на Съйко Съев

    0 0 Отговор
    За толкоз пара толкоз
  • 35 Цоцорко Цицелков

    0 0 Отговор
    Супер е пращайте я за парата ще видим
  • 36 Цъкито

    0 0 Отговор
    А идва ли с тел перон тесла и трупче или са екстра
  • 37 Цицел Цоцора

    0 0 Отговор
    Идва право при тебе
  • 38 Цоцор Цицела

    0 0 Отговор
    Мерси