Става дума за италианската марка DR, която от съвсем скоро е представена на нашия пазар. В началото на годината изпробвахме възможностите на флагмана, който е обозначен с индекс 6, а сега дойде ред и на по-малкият му "брат" - DR4. Обстойният тест, който екипът на mobile.bg направи ни убеди, че тази сравнително нискобюджетна кола не отстъпва на преките си конкуренти, които на родния пазар са представени най-силно от румънската марка Dacia. Ето и по-конкретно за какво става дума.
Екстериор
Италиански по име, по външност и по някои основни компоненти, DR4 представлява преработена и прецизно коригирана версия на автомобила Refine S3, произвеждан от китайската марка Jac, с която италианците сключват споразумение, подобно на това, което вече съществува с марката Chery. В Италия се извършва сравнително основна преработка на предната и задна части, монтират се логата DR и се коригират доста детайли от интериора. Нека започнем точно от тук.
Интериор
Кожената тапицерия с контрастни шевове изглежда добре и хваща окото веднага. Седалките са удобни и ефективно поддържат тялото, благодарение на отличната странична поддръжка. А арматурното табло е с доста сложен дизайн, като също е оформено с грижа към детайла. В центъра стои 8-инчовият екран на мултимедийната система, който всъщност е по-ефектен, отколкото ефективен, тъй като е ограничен до радио, без RDS информация и до Bluetooth функция, но без навигация.
По-долу са контролите за достъп до различните менюта и тези за климатичната система. Положението на водача може да се определи, като туристическо, типично за кросоувър - седите по-високо, отколкото в стандартна кола, като воланът (регулируем само по височина) е доста наклонен напред. Но пространството там е наистина голямо. Това важи и за пасажера отпред, разбира се, а също и отзад, където е възможно да се настанят трима пътници с повече от приемливо ниво на комфорт.
Що се отнася до товарното пространство, то не е голямо, но пък е функционално, въпреки наличието на резервоара за пропан-бутан, който е монтиран на мястото за резервната гума. Като изключим частично аналоговите приболи на арматурното табло, които ни подсказват за малко по-остаряла концепция, като цяло можем да кажем, че качеството на интериорната сглобка и това на самите материали е на доста прилично ниво, а наличието на достатъчно екстри в базовото оборудване, ергономичните кресла и просторът в купето, допълват усещането за повече от приемлив комфорт. Но тъй като в една кола, освен да е удобно и комфортно, тя трябва и да се движи, ще преминем към следващите впечатления от нашия тест, които са свързани със силовият тракт и окачването на колата.
Двигател и ходови характеристики
DR4 се предлага у нас с един-единствен двигател. Агрегатът е с работен обем от 1.6-литра и с мощност 115 конски сили, има възможност да се "храни" както с бензин, така и с пропан-бутан. За последното се грижи фабрично монтирана BRC газова уредба, която е настроена отлично спрямо автомобила (все пак именно италианците са майсторите в тази област). На газ конските сили намаляват до 106, но това е трудно забележимо и от водача, и от пасажерите.
Предвид сравнително ниското тегло (1 475 кг) двигателят е оптимален за спокойна езда. Не очаквайте чудеса по отношение на динамика, но няма да усетите и липса на мощност в нито един от оборотните режими. Шестстепенната механична скоростна кутия е с добре паснати предавателни числа, а предното предаване прави колата предсказуема и изключително лесна за управление. DR4 е компактен отвън, но с просторен салон. Той е дълъг 4.34 м, широк е 1.76 м и е висок 1.64 м. С междуосие от 2.56 м, което е повече от това на преките му конкуренти, предлага отлична возия. Клиренсът е голям, но пък по-твърдото окачване го прави сравнително стабилен в завои (за автомобил от този клас).
Ако все пак държите на повече динамика, то трябва да държите оборотите в диапазона 3500 - 4500 об/мин и при изпреварване преходът към пета предавка или, още по-добре, към четвърта е задължителен. Ако пък държите тази кола да даде най-доброто от себе си по отношение на икономичност, то трябва да знаете, че DR4 дава най-доброто между 2000 и 4000 об/мин, независимо от използваното гориво. Средният разход, който отчете борд компютъра беше 5.8 литра на 100 километра пробег. На газ, разходът скача с около литър отгоре.
Един от по-съществените недостатъци на автомобила е, че при максимално разрешената у нас магистрална скорост от 140 км/ч, колата става шумна. Иначе структурата е посветена на комфорта. DR4 абсорбира пътните неравности доста добре. От друга страна, както вече споменахме, със сигурност не блести с динамични качества. По завоите обаче се движи забележително стабилно, сцеплението е добро, а кренът - минимален за кросоувър. Стабилността е гарантирана и от ESP, която, когато е необходимо, работи добре и поставя нещата на мястото си. Това, което обаче не удовлетворява напълно е волана, който не е достатъчно информативен.
Цена
Основното предимство на този автомобил е вече споменатата фабрична газова уредба от доказаните професионалисти BRC. С нея икономическото предимство на колата е неоспоримо, като се има предвид ненормалната разлика в цените у нас, която разделя двете горива. Иначе получавате симпатичен кросоувър, който не впечатлява с лукс и високи технологии, но има всичко необходимо за едно приятно пътуване, както в града, така и извън него. Така, че нашият съвет е: Ако искате да сте "извън матрицата", но в същото време сте се ориентирали към сравнително бюджетен нов субкомпактен кросоувър, то непременно обърнете внимание на DR4. В зависимост от оборудването цените варират от 33 000 до 38 000 лв с ДДС, а гаранцията е 5 години.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 барабус
Коментиран от #3
11:11 03.06.2020
2 Марио
Коментиран от #27
11:12 03.06.2020
3 Караиванов
До коментар #1 от "барабус":
старите нямат нищо общо с тези. Все пак всяко начало е трудно, но италианците добре ги доработват, а базата от JAC не е никак лоша. Не случайно VW искат да купят JAC и това ще стане факт до месец. Иначе много хубав материал на Радо, а четворката е супер, но както казва колегата над мен - малко скъпа.Коментиран от #4, #10
11:14 03.06.2020
4 барабус
До коментар #3 от "Караиванов":
Ама няма да си го купиш нали?От снимките го разбра ,че е качествен-пекан си кат Дейвид Бекъм!11:20 03.06.2020
5 дърт шофьор
Коментиран от #9
11:22 03.06.2020
6 viki
Коментиран от #8, #12
11:24 03.06.2020
7 Ха ха ха
11:32 03.06.2020
8 Сергей
До коментар #6 от "viki":
в прикачената статия към тази има всичко за новата марка у нас, кой я внася и т.н. няма едно и също нещо да се пише по 100 пъти. Освен това в гугъл като напишеш DR и веднага ще ти излезе сайта на български с цени и на другите модели и т.н. Иначе за колата - прилична конкуренция на дачия, а като форма и размери - на рено каптюр. По-евтино е от реното, но не достатъчно, инае всичко друго, на първо четене, изглежда ОК11:33 03.06.2020
9 Viki
До коментар #5 от "дърт шофьор":
Данните са в реални условия от спокоен шофьжр - не диво пишлеме! 5.8 литра бензинов разход или 6.8 литра газ пропан при съответните версии за 100 км. при 50 км градско и 50 км извънградско с шофиране по знаци 90 извънграда 140 на магистралата и 50-55 градско...както карат нормалните шофьори. Пропуснал е автора да пише газ пропан версията ДР4 е 35 590 лева с ддс и 5 години гаранция....изумителното е че за ДР4 2020 г. пълният кожен салон е включен в цената както и двузонов климатроник и 8 инчов централен дисплей - само за големи джанти над 17 инча се доплаща! За сравнение утрепания Дъстър Ред лайн 1.3 е с цена 37 500 лева с ддс!!!11:34 03.06.2020
10 criminal
До коментар #3 от "Караиванов":
Виж всеки си знае, но от както имах Алфа Ромео вече не искам да видя италианец..........Коментиран от #21
11:35 03.06.2020
11 Йонко - понко
11:39 03.06.2020
12 Кристиян
До коментар #6 от "viki":
Какъв аутобилд бе, там са най-корумпираните ревюта на коли, без нито един минус. Тук Славчев ги прави доста по-реални, като винаги показва и недостатъците, което е рядко срещано от БГ автомобилните медии.11:41 03.06.2020
13 Пламен
Коментиран от #30
11:45 03.06.2020
14 Дачия
Карам служебен Дъстър с фабрично ГАЗ
Честен съм и ще кажа , че е добра работна кола
Дали бих си купил личен Дъстър -ДА , но не на тези цени , просто колата не заслужава повече от 15к и то след уговорки
Разхода се движи някъде около 8.5 -9 литра
Двигателя е 1.6 115 к.с , не съм сигурен дали това не е двигателя от Кашкай , но малко подобрен
ДР наистина има видимо по хубав салон , но мосля , че не може да се мери с всички останали качества на Дъстъра
11:53 03.06.2020
15 фен на марката
11:58 03.06.2020
16 Бангеев
13:27 03.06.2020
17 уеи
13:30 03.06.2020
18 Реалист
14:06 03.06.2020
19 селтак
14:27 03.06.2020
20 селтак
14:39 03.06.2020
21 никога алфа
До коментар #10 от "criminal":
Правилно си направил.Не случайно bri4ka анонсира всички алфи като Алфа Умрело.14:58 03.06.2020
22 Никола
16:05 03.06.2020
23 Разбирача
16:26 03.06.2020
24 м даа
16:37 03.06.2020
25 хехе
16:50 03.06.2020
26 Радо
17:55 03.06.2020
27 ддд
До коментар #2 от "Марио":
и че не е японска19:49 03.06.2020
28 Фен на Сектанта
19:51 03.06.2020
29 Bigbb
21:06 03.06.2020
30 123
До коментар #13 от "Пламен":
А така Паци, кажи им го! Къде ще сравняваме 12 годишен гнилоч със нова кола? Да живеят свинските опашки! И телта, де! А, и тиксото! Ура ....Коментиран от #31
22:06 03.06.2020
31 123
До коментар #30 от "123":
Ааааааз, забравих, дори, ама да не забравите да питате по форумите какво да ди купите с 2 лева? И да стигнете на Луната с него! За 5 лева на 100 километра, естествено!22:10 03.06.2020
32 За 38 хилки ще си возя гъзето на........
07:49 04.06.2020
33 Пучо
09:12 25.07.2020
34 Съю Съйков внуката на Съйко Съев
09:13 25.07.2020
35 Цоцорко Цицелков
09:14 25.07.2020
36 Цъкито
09:16 25.07.2020
37 Цицел Цоцора
09:16 25.07.2020
38 Цоцор Цицела
09:17 25.07.2020