По време на автомобилния салон през октомври 2019-а в София за първи път беше показана една нова за нашия пазар автомобилна марка. Става дума за италианските кросоувъри DR - компания със седалище Макия д'Изерния, собствената продукция на която е базирана на китайски автомобили. Сега имахме възможност да направим динамичен тест на най-големия кросоувър с марка DR, моделното обозначение на който е 6.
Екстериор
Този автомобил с повишена проходимост е базиран на модел на марката Cherry и впечатлява със стилен дизайн. И това съвсем не е случайно, тъй като преди време именно Cherry привлече бившия дизайнер на Ford и General Motors Джеймс Хоуп, както и Хакан Саракоглу, който преди това работеше в Porsche. Именно те са отговорни за външния вид на автомобила, който виждате на снимките.
Тестът, който направихме засяга версията DR6 с най-високо ниво на оборудване и с фабрична газова уредба. Нещо, което трябва да отбележим, освен че основните възли и агрегати са китайски, е, че DR разчита и на много европейски поддоставчици за ключови компоненти от автомобила. В DR6 са използвани части, производство на Bosch, Magneti Marelli и Michelin.
Фабрично монтираната газова уредба е дело на BRC, а самият двигател е базиран на култовия 1.5 на Mitsubishi, но е доразработен и модернизиран от австрийската инженерна компания AVL (Anstalt für Verbrennungskraftmaschinen List). DR6 е дълъг 4 506 мм, широк е 1 841 мм, а междуосието му е 2 610 мм - габарити, които го позиционират в горния сегмент на компактните кросоувъри.
Как обаче се представя тази кола, която наистина (според нас) изглежда добре? Трябва да си признаем, че първоначално имахме сериозни резерви, свързани с управление, надеждност, комфорт и т.н. Бяхме обаче приятно изненадани, не само от външния вид на автомобила. Не си мислете, че тази кола няма недостатъци, но имайки предвид съотношението цена/качество, можем спокойно да кажем, че DR6 съперничи успешно с всички нискобюджетни кросоувъри на нашия пазар.
Интериор
Автомобилът разполага с много екстри, като различното е, че голяма част от тях са включени в цената. Тоест предлагат се автомобили само с богато базово оборудване, което така или иначе се поръчва допълнително в повечето случаи при другите производители. Но да се върнем на темата. Кожен салон, ел. шибедах, круиз контрол, двузонален климатроник, мултимедия с голям екран и 18-цолови лети джанти са все екстри, които определено правят пътуването по-комфортно.
Иначе салонът не е никак малък, мястото за краката на водача и пасажерите е повече от достатъчно, като единствено можем да отбележим по-плиткия багажен отсек, под който е монтирана "бутилката" на газовата уредба. Седалките са подчертано твърди, но пък са ергономични, а предните са снабдени с прилична странична поддръжка.
Отзад обаче такава липсва. Уредите са конвенционални и информативни. Компилация са от аналогови прибори и електронни дисплеи. Като цяло интериорът изглежда доста добре, въпреки че материалите в него (особено пластмасите) са твърди и сравнително евтини. Те обаче не изглеждат така. Сглобката също е на прилично ниво, като паразитни шумове и скърцания в салона няма.
Двигател и ходови характеристики
Що се отнася до двигател и ходови характеристики, то тук DR6 също се представя добре, но има два основни недостатъка - не се предлага автоматична скоростна кутия и 4х4 система. Иначе автомобилът е с голям клиренс (19 см), с по-скоро твърда, но не некомфортна возия и с приличен крен в завоите. Окачването е отпред McPherson, а отзад – многолостово. С други думи пътното му поведение е оптимално за кросоувър от този клас и отново, както и по останалите компоненти, може да съперничи с това на болшинството евтини кросоувъри.
1.5-литровият двигател е снабден с турбокомпресор, който е малко шумен във високия оборотен режим, но този „свистящ“ звук се харесва на по-драйвърски настроените автомобилни фенове. Динамичен е и разполага с мощност от 150 конски сили. Когато автомобилът се движи на газ, мощността пада до 140 конски сили, но това трудно се усеща. Моторът е еластичен, оптимално мощен за масата на купето, а т.нар. турбо дупка е минимална.
Разходът на гориво е малко по-висок в градски условия - 12 литра на 100 километра, но на извънградско, при това с максимално позволената скорост по републиканската пътна мрежа, борд компютърът отчете разход под 8 литра на 100 километра. Освен минималната разлика в мощността при движение на газ или на бензин, други разлики, включително и в разхода на гориво, не открихме.
Цена
Както вече споменахме, тази кола се предлага с по-богато базово оборудване (в сравнение с преките конкуренти от долния ценови сегмент) и поради тази причина стартовата ѝ цена е малко над 39 000 лв. Максималната пък е 44 000 лв, като в нея влизат всички налични екстри, включително и АГУ, и 21-цолови лети джанти. И ако дизайнът ви допада и търсите сравнително непретенциозен нов кросоувър, то обърнете внимание и на тази, нова за българския пазар, марка. DR6 определено заслужава внимание.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марио
Коментиран от #10, #37
09:55 07.01.2020
2 qqqqqq
10:06 07.01.2020
3 Boxer 3.0
10:07 07.01.2020
4 Караиванов
10:08 07.01.2020
5 123
Коментиран от #61
10:08 07.01.2020
6 Безмислени коли
Коментиран от #21
10:09 07.01.2020
7 Клошар
10:12 07.01.2020
8 Джуган
Коментиран от #19
10:12 07.01.2020
9 МаКаТа
10:18 07.01.2020
10 Гост
До коментар #1 от "Марио":
Принципно да, но няма 4х4, което е голям минус.10:18 07.01.2020
11 Boxer 3.0
Питайте дилъра/сервиза къде веригата, трябва ли да се сваля двигателя, колко е ходът на оптегачите и имат ли заключване, на колко км се сменят и т.н.
Интересувайте се!
Не им вярвайте като ви казват че маслото се сменя на 15 или 20хил. км.
В тоя трафик, с тези миниатюрни маслени филтърчета, моточасовете за смяна на маслото идват далеч преди 10хил. км.
10:18 07.01.2020
12 банго
10:40 07.01.2020
13 Dido
10:45 07.01.2020
14 Коmapak
10:47 07.01.2020
15 Никола
Коментиран от #52
10:48 07.01.2020
16 KOC
10:48 07.01.2020
17 tarikat
11:10 07.01.2020
18 WCWC
11:13 07.01.2020
19 Японеца
До коментар #8 от "Джуган":
Ще спрете да се подигравате на Ганьо за газовите уредби!Не могат да влезнат в Евро 6 и Евро 7 и минават на газ. Путин им го каза 2019г. минавайте на природен газ!11:14 07.01.2020
20 Корава
11:39 07.01.2020
21 Само СУВ
До коментар #6 от "Безмислени коли":
СУВ имат много предимства пред леките автомобил1. По-високата позиция на седалките осигурява много по-добра видимост за водача, а оттам и много по-добра преценка на пътните ситуации.
2. По-високата позиция на седалките осигурява много по-лесно слизане и качване от автомобила.
3. По-високия клиренс на автомобила осигурява много по-добра проходимост през разбитите от дупки и бабуни градски улици.
4. Разхода е като на лек автомобил.
5. Няма никакъв съществен крен на завои ако се шофира с максимално разрешените скорости.
Единствения недостатък е цената, но кефа цена няма.
Плюещите СУВ са комплексари , които се дразнят от това , че някой седи по-високо от тях докато чакат на светофара.
Аз казах!!!
Коментиран от #24, #31, #45, #47
12:00 07.01.2020
22 птко
12:14 07.01.2020
23 гощо
12:31 07.01.2020
24 ДДДД
До коментар #21 от "Само СУВ":
комплекс не съм чувал някой да има от това колко високо седи другия... комплекс имат малките колички като видят 20 цола джанти и 5-литров осмак...Коментиран от #43
13:12 07.01.2020
25 Баш Майстора
13:23 07.01.2020
26 Това джипче е куча марка
Коментиран от #42
13:52 07.01.2020
27 Пъпъгал
14:26 07.01.2020
28 гост
Коментиран от #30
14:27 07.01.2020
29 Автомотор
14:28 07.01.2020
30 Ха ха
До коментар #28 от "гост":
Е не по критериите за дизайна на вагиналните кошници явно14:37 07.01.2020
31 Чук
До коментар #21 от "Само СУВ":
Най-готиното предимство е супер стабилността им ха ха14:38 07.01.2020
32 Reptile
14:56 07.01.2020
33 Българина
Коментиран от #50
15:12 07.01.2020
34 Цената на този
15:45 07.01.2020
35 Цената на този
15:45 07.01.2020
36 Pokoloko
panasonic - panasoanic
adidas - adibas
mente sled menteto....
15:55 07.01.2020
37 хонда
До коментар #1 от "Марио":
Без 4х4 това нещо е за боклука ........100%15:59 07.01.2020
38 normalen
16:42 07.01.2020
39 444
17:13 07.01.2020
40 шперца
17:48 07.01.2020
41 Калоян
17:51 07.01.2020
42 ккк
До коментар #26 от "Това джипче е куча марка":
Много харчи, да така е. Моята е атмосферка с литър отгоре, с 4х4 и вероятно по-тежка, въпреки това дава леко по-нисък разход от написаното. Щом няма 4х4 не си заслужава да се купува висока кола, купуваш негативите без позитивите на сув-а, не го разбирам това. Да, повечето хора не ползват 4х4 всеки ден, а и при мнозинството от сув не се изпозлват и в пресечена местност, но въпросът е да имаш една кола за всякакви местности и когато ти се наложи да се измъкнеш. Ясно е че сув не е идеален за града, нито за магистралата, не е оптимален за чукари, но той е всичко в едно, което му е плюса, затова коли без двойно са като селски тунинг за една кола.18:36 07.01.2020
43 Ами
До коментар #24 от "ДДДД":
Да кифлата наистина и теква и я избива на комплекс. Страх от малък мощен корвет ламбо ферари. Прави пау и си мъртъв по добре 1н тир наистина пред мола да си купи кафе гъзария а.Коментиран от #44
19:02 07.01.2020
44 Майтап
До коментар #43 от "Ами":
Хареса ми това съкращение 1н тир :)19:05 07.01.2020
45 Random
До коментар #21 от "Само СУВ":
1. Като си заобиколен от други такива боклуци пак ли ще виждаш по-добре?2. Глупости
3. Ми що не вдигнат едно нормално комби вместо да правят тия недомислици? По-високото купе и то ли помага на проходимостта?
4. Абсолютно грешно.
5. Ама е повече от на нормална кола.
19:32 07.01.2020
46 Порно
20:36 07.01.2020
47 Муха
До коментар #21 от "Само СУВ":
Дженди, карай си коша и не се бутай при разбиращите от автомобили. Писал си пълни простотии дето може да ги роди само болен джендърски мозък. 1. Кефи най-много! Веднага отивам да се кандидатирам за водач в градския... Хахаха... Е краен случай маршрутка или доставчик с бус! Смех!Коментиран от #65
20:59 07.01.2020
48 Супер
21:15 07.01.2020
49 XXXXXX
Коментиран от #58
21:46 07.01.2020
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Калата
22:01 07.01.2020
52 мдаа
До коментар #15 от "Никола":
Да, само че и HAVAL няма 4х4...иначе определено е по-добрия вариант.Коментиран от #54
22:18 07.01.2020
53 САЛАМА НЕЙКО
Коментиран от #55
23:38 07.01.2020
54 Никола
До коментар #52 от "мдаа":
Е да във варианта с автоматик HAVAL h6 няма 4х4 , но с ръчка има .23:44 07.01.2020
55 Ningbo
До коментар #53 от "САЛАМА НЕЙКО":
Потърси в Интернет WEY VV7. Моделът е на Great Wall. Мисля че носи името на собственика. Уникален дизайн, и добър набор от двигатели. Не зная колко китайски автомобили сте виждал на живо. Има брутални безумици...вярно е. Но има наистина много добри автомобили. Както на дизайн, така и като двигатели...ходова част. Китай произвежда 71 марки автомобили. Тази индустрия е с чудовищни мащаби. Имат технологиите и кадрите. Произвеждат BMW, MERCEDES BENZ,AUDI, VOLKSWAGEN, SKODA, TESLA.... Американски, японски и корейски марки. Аз поне съм виждал поне 15 модела на VW, с имена дето не съм ги и чувал. Като изключим електрическите, 90% от ДВГ автомобилите са бензинови автоматици..Дизайнът на много от китайските автомобили е по-впечатляващ от скучните VW например..Но всеки си има мнение и вкус. Идеята на коментарът ми е, че все още гледаме с насмешка, и подценяваме Китайската автомобилна индустрия.03:31 08.01.2020
56 Kubeto
05:53 08.01.2020
57 кочината ми харесва
06:01 08.01.2020
58 докато има балъци
До коментар #49 от "XXXXXX":
ще има и тарикати хахах толко пари за кия мухахаКоментиран от #62
06:03 08.01.2020
59 ддд
Коментиран от #66
08:19 08.01.2020
60 дърт шофьор
10:07 08.01.2020
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 Бай Благой
Успех.
12:50 09.01.2020
64 Кръстев
21:44 09.01.2020
65 до Жендъра #47
До коментар #47 от "Муха":
Жендо откъде и тебе пара да я купиш ве08:56 25.07.2020
66 Хитрата сврака
До коментар #59 от "ддд":
Гоуф цвайка за тебе само08:58 25.07.2020
67 Къчо
09:01 25.07.2020
68 Цицелко Цоцорков
09:03 25.07.2020