28 Юни, 2020 13:21 5 381 21

Британската автоиндустрия кърви

  • великобритания-
  • автоиндустрия-
  • брекзит-
  • коронавирус-
  • smmt

Всеки шести работник в бранша е застрашен от съкращение

Британската автоиндустрия кърви - 1
Снимка: Shutterstock

Автомобилната индустрия в Обединеното кралство призова правителството за специален стимулиращ пакет, който да помогне за спасяването на работните места, позовавайки се на проучване, показващо, че има риск от съкращение на всеки шести работник в сектора. Това предаде S&P Global Platts.

"През юни в Обединеното кралство са обявени повече от 6000 съкращения на работни места в бранша в резултат на коронавирусната пандемия, която доведе до глобални блокади, затворени пазари и производства", заявиха миналата седмица на Обществото на производителите и търговците на автомобили SMMT. Асоциацията, която представлява компании с комбиниран оборот от 96 милиарда долара и 148 917 служители, проведе проучване между членовете си този месец. Именно то показва, че един на шест служители в автоиндустрията е застрашен от съкращение поради щетите, нанесени от коронавирусната пандемия.

Докато автосалоните в Англия и Уелс вече отварят, а работата във фабриките се рестартира, намаленото търсене и социалното дистанциране все още забавят сектора, заявиха от групата. SMMT призовава правителството да стартира стимулиращ пакет за автоиндустрията, като се позовава на потенциални мерки като безпрепятствен достъп до спешно финансиране, намаляване на ДДС и политика за повишаване на доверието у потребителите.

"Продължителната карантина изстиска ликвидността, а натискът става все по-остър, тъй като разходите продължават", каза в изявление Майк Хоуз, изпълнителен директор на SMMT.

"Намесата на правителството е безпрецедентна. Но работата все още не е свършена. Точно както видяхме в други страни, ние се нуждаем от стимулиращ пакет, за да рестартираме автоиндустрията", добави той.

SMMT предупреди, че заплахата за работните места се засилва от перспективата за твърд Брекзит.

Очаква се тази година въздействието на коронавирусната пандемия да намали годишното производство на автомобили във Великобритания с една трета до 920 000 коли, заявиха от асоциацията.

"При наличието на споразумение за свободна търговия се очаква пълното възстановяване от кризата да отнеме до пет години. По-конкретно, до 2025-а производството ни трябва да достигне нивата си от преди кризата, а именно 1,35 милиона коли", обясниха от SMMT.

Брекзит без сделка обаче би нанесъл сериозни щети на тези перспективи и би могъл да редуцира производството до под 850 000 автомобила след 5 години. Това би било най-ниското ниво от 1953-а насам.

„След Covid-19 британската автоиндустрия няма нито ресурса, нито времето и нито яснотата, за да се подготви за по-нататъшен шок от твърд Брекзит", каза още Хоуз.

Той добави, че именно по тази причина Обединеното кралство трябва да засили преговорите, за да осигури цялостно споразумение за свободна търговия с ЕС.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дългият

    55 6 Отговор
    Да кърви,цялата Англия да кърви като се отделиха от Е.С....

    Коментиран от #14

  • 2 4567890

    51 3 Отговор
    ДАЖЕ И НА ТЕЗИ ПОД 850 ХИЛ. КОЛИ Е.С. ТРЯБА ВИ СЛОЖИ ТАКВИС МИТА ЧЕ ДАН МОЖЕТЕ ДА ПРОДАДЕТЕ И 2 КОЛИ У ЕВРОРА. НАЛИ ИСКАХТЕ ОТДЕЛНО. ЩО РЕВЕТЕ СИГА? АЙ ЧУПИТЕ СИ КУХИТЕ ЛЕЙКИ И НАЕСЕН НА ЯГОДОБЕР.

    Коментиран от #4, #9

  • 3 да де

    35 2 Отговор
    И коя марка от сглобяваните там автомобили е все още британска, че нещо не мога да се сетя?

    Коментиран от #5

  • 4 Така е

    33 11 Отговор

    До коментар #2 от "4567890":

    Ама те не само англичаните искат извън ЕС! И много наши "умници" искат извън ЕС! Интересно ще е да се види България извън ЕС, но ще е интересно да се гледа от страни а не отвътре!

    Коментиран от #7

  • 5 Komapak

    3 7 Отговор

    До коментар #3 от "да де":

    Morgan, TVR, McLaren, Lotus, Kthram, в известен смисъл и Астън Мартин.

    Коментиран от #8, #13

  • 6 Всички бягат и уволняват, а...

    8 13 Отговор
    В същото време Тесла ще строи нова фабрика във Великобритания и ще наема работници. Онази същата Тесла, която антиелектриците от години чакат да фалира.

    Коментиран от #15

  • 7 4567890

    10 6 Отговор

    До коментар #4 от "Така е":

    НАЩЕ НЕ ЩАТ ИЗВЪН Е.С. АМИ ПО-ЛОШО! ДА ВЛЕЗАТ У ЗОНАТА. ТЕ ОЩЕ НИ СА НИ ПОКАНИЛИ У ЧАКАЛНЯТА ДЕТ МОИМ СИДИМ 100ГОД. НИЙ СА ТУРНАХМЕ НАЙ-ОТПРЕТ. ЕДИН МОЙ У ГЪРЦИЯ ПРЕДИ ДА ВЛЕЗЕ -У СЕКИ ЖОБ ВАДЯ ДРАХМИ. КАТ ВЛЕЗОХА-У СЕКИ ЖОБ НИЩО.
  • 8 4567890

    17 1 Отговор

    До коментар #5 от "Komapak":

    ТЕ МАРКИТЕ НА КОЛИТЕ СА ПО-ВЕЧЕ ОТ БРОЙКИТЕ ДЕТО ПРОИЗВЕЖДАТ.

    Коментиран от #20

  • 9 Оги

    11 3 Отговор

    До коментар #2 от "4567890":

    Кой нормален човек би си купил ингилизки трошляк? Ти в Европа английски ръняк да се движи виждал ли си?

    Коментиран от #10

  • 10 Anonim

    6 6 Отговор

    До коментар #9 от "Оги":

    Завода на Хонда е в Англия умнико и мн др
  • 11 еми

    14 5 Отговор
    Не разбрах защо чакат помощ от държавата,от правителството когато частният сектор е идеален ( както железниците им бяха привитизирани още при "желязната леди " и без модернизация продължават да работят) .До преди 2-3 месеца даже думата "държава " дразнеше някои и нямаха нужда от нея а свободната либерална икономика решаваше всички проблеми даже държавните граници бяха " препятствие за свободното движение на хората" големите фирми бяха способни да решат " либералната икономика" това беше бъдещата обществена формация а останалите бяха си "изживяла" своето време.
  • 12 Bridgee

    8 0 Отговор
    Искрено се разтревожихме за братята ингилизи. Най се разтревожихме за Джага. Ноо ги харесваме .
  • 13 Random

    20 2 Отговор

    До коментар #5 от "Komapak":

    TVR ги няма, Макларън ползва двигатели нисан, Лотус са китайски, Астън ползва двигатели Мерцедес-АМГ, Морган пък е с двигатели БМВ. Катерам пък правят 2 коли на месец

    Коментиран от #17

  • 14 ха ха

    5 1 Отговор

    До коментар #1 от "Дългият":

    Ти европеец ли си?
  • 15 4567890

    6 2 Отговор

    До коментар #6 от "Всички бягат и уволняват, а...":

    ЕМИ ДА ГИ СПАСЯВА ОБОРА КО МОЖЕ С ЕНА ТЕСЛИЧКА. ЩО РИФТУНАТ НА Е.С. ТРОМПА ГИ ИЗЛЪГА ЧЕ ШЕ СА ЯКИ ОРТАЦИ МА МАЙ ОБОРА ТРЯА НЯКОЙ ГО ВАДИ ОТ КАЛТА. МА НЯМА КОЙ.
  • 16 Решението

    20 2 Отговор
    Да се научат да слагат волана от ляво и ще им потръгне бизнеса. И да си оправят движението, кво ми карат се в насрешното... с кеф да ги нашамариш тия.
  • 17 Komapak

    0 5 Отговор

    До коментар #13 от "Random":

    Само да те попитам ще ми кажеш ли няколко немски независими компании със собствен автомобил, а не тунинг? TVR миналата година извадиха нов модел. Дали след пандемията още съществуват, не знам. Пропуснах Ариел Мотор Къмпани като британски производител.
  • 18 Англистанските бараки са

    17 2 Отговор
    с цолови резби. Сега не знам как са но са пълен боклук. И какво ми пука за тях? Тия исторически винаги са били против България и затова Господ ги наказва а и скоро ще потънат.
  • 19 волен сидеров

    5 0 Отговор
    ИДВАЙТЕ В БГ ДА ВИ ПРОИЗВЕЖДАМЕ
  • 20 Komapak

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "4567890":

    ПО-ВЕЧЕ ми хареса😂😂😂++++++
  • 21 Гиньо Кологов

    3 0 Отговор
    обзалагам се че кървенето не е от менстурация а от дефлорация