Автомобилната индустрия в Обединеното кралство призова правителството за специален стимулиращ пакет, който да помогне за спасяването на работните места, позовавайки се на проучване, показващо, че има риск от съкращение на всеки шести работник в сектора. Това предаде S&P Global Platts.
"През юни в Обединеното кралство са обявени повече от 6000 съкращения на работни места в бранша в резултат на коронавирусната пандемия, която доведе до глобални блокади, затворени пазари и производства", заявиха миналата седмица на Обществото на производителите и търговците на автомобили SMMT. Асоциацията, която представлява компании с комбиниран оборот от 96 милиарда долара и 148 917 служители, проведе проучване между членовете си този месец. Именно то показва, че един на шест служители в автоиндустрията е застрашен от съкращение поради щетите, нанесени от коронавирусната пандемия.
Докато автосалоните в Англия и Уелс вече отварят, а работата във фабриките се рестартира, намаленото търсене и социалното дистанциране все още забавят сектора, заявиха от групата. SMMT призовава правителството да стартира стимулиращ пакет за автоиндустрията, като се позовава на потенциални мерки като безпрепятствен достъп до спешно финансиране, намаляване на ДДС и политика за повишаване на доверието у потребителите.
"Продължителната карантина изстиска ликвидността, а натискът става все по-остър, тъй като разходите продължават", каза в изявление Майк Хоуз, изпълнителен директор на SMMT.
"Намесата на правителството е безпрецедентна. Но работата все още не е свършена. Точно както видяхме в други страни, ние се нуждаем от стимулиращ пакет, за да рестартираме автоиндустрията", добави той.
SMMT предупреди, че заплахата за работните места се засилва от перспективата за твърд Брекзит.
Очаква се тази година въздействието на коронавирусната пандемия да намали годишното производство на автомобили във Великобритания с една трета до 920 000 коли, заявиха от асоциацията.
"При наличието на споразумение за свободна търговия се очаква пълното възстановяване от кризата да отнеме до пет години. По-конкретно, до 2025-а производството ни трябва да достигне нивата си от преди кризата, а именно 1,35 милиона коли", обясниха от SMMT.
Брекзит без сделка обаче би нанесъл сериозни щети на тези перспективи и би могъл да редуцира производството до под 850 000 автомобила след 5 години. Това би било най-ниското ниво от 1953-а насам.
„След Covid-19 британската автоиндустрия няма нито ресурса, нито времето и нито яснотата, за да се подготви за по-нататъшен шок от твърд Брекзит", каза още Хоуз.
Той добави, че именно по тази причина Обединеното кралство трябва да засили преговорите, за да осигури цялостно споразумение за свободна търговия с ЕС.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Дългият
Коментиран от #14
13:27 28.06.2020
2 4567890
Коментиран от #4, #9
13:31 28.06.2020
3 да де
Коментиран от #5
13:33 28.06.2020
4 Така е
До коментар #2 от "4567890":
Ама те не само англичаните искат извън ЕС! И много наши "умници" искат извън ЕС! Интересно ще е да се види България извън ЕС, но ще е интересно да се гледа от страни а не отвътре!Коментиран от #7
13:35 28.06.2020
5 Komapak
До коментар #3 от "да де":
Morgan, TVR, McLaren, Lotus, Kthram, в известен смисъл и Астън Мартин.Коментиран от #8, #13
13:46 28.06.2020
6 Всички бягат и уволняват, а...
Коментиран от #15
13:47 28.06.2020
7 4567890
До коментар #4 от "Така е":
НАЩЕ НЕ ЩАТ ИЗВЪН Е.С. АМИ ПО-ЛОШО! ДА ВЛЕЗАТ У ЗОНАТА. ТЕ ОЩЕ НИ СА НИ ПОКАНИЛИ У ЧАКАЛНЯТА ДЕТ МОИМ СИДИМ 100ГОД. НИЙ СА ТУРНАХМЕ НАЙ-ОТПРЕТ. ЕДИН МОЙ У ГЪРЦИЯ ПРЕДИ ДА ВЛЕЗЕ -У СЕКИ ЖОБ ВАДЯ ДРАХМИ. КАТ ВЛЕЗОХА-У СЕКИ ЖОБ НИЩО.13:54 28.06.2020
8 4567890
До коментар #5 от "Komapak":
ТЕ МАРКИТЕ НА КОЛИТЕ СА ПО-ВЕЧЕ ОТ БРОЙКИТЕ ДЕТО ПРОИЗВЕЖДАТ.Коментиран от #20
14:00 28.06.2020
9 Оги
До коментар #2 от "4567890":
Кой нормален човек би си купил ингилизки трошляк? Ти в Европа английски ръняк да се движи виждал ли си?Коментиран от #10
14:00 28.06.2020
10 Anonim
До коментар #9 от "Оги":
Завода на Хонда е в Англия умнико и мн др14:04 28.06.2020
11 еми
14:09 28.06.2020
12 Bridgee
14:10 28.06.2020
13 Random
До коментар #5 от "Komapak":
TVR ги няма, Макларън ползва двигатели нисан, Лотус са китайски, Астън ползва двигатели Мерцедес-АМГ, Морган пък е с двигатели БМВ. Катерам пък правят 2 коли на месецКоментиран от #17
14:11 28.06.2020
14 ха ха
До коментар #1 от "Дългият":
Ти европеец ли си?14:12 28.06.2020
15 4567890
До коментар #6 от "Всички бягат и уволняват, а...":
ЕМИ ДА ГИ СПАСЯВА ОБОРА КО МОЖЕ С ЕНА ТЕСЛИЧКА. ЩО РИФТУНАТ НА Е.С. ТРОМПА ГИ ИЗЛЪГА ЧЕ ШЕ СА ЯКИ ОРТАЦИ МА МАЙ ОБОРА ТРЯА НЯКОЙ ГО ВАДИ ОТ КАЛТА. МА НЯМА КОЙ.14:12 28.06.2020
16 Решението
14:23 28.06.2020
17 Komapak
До коментар #13 от "Random":
Само да те попитам ще ми кажеш ли няколко немски независими компании със собствен автомобил, а не тунинг? TVR миналата година извадиха нов модел. Дали след пандемията още съществуват, не знам. Пропуснах Ариел Мотор Къмпани като британски производител.14:29 28.06.2020
18 Англистанските бараки са
15:00 28.06.2020
19 волен сидеров
15:31 28.06.2020
20 Komapak
До коментар #8 от "4567890":
ПО-ВЕЧЕ ми хареса😂😂😂++++++16:54 28.06.2020
21 Гиньо Кологов
22:48 29.06.2020