Екологичната организация Electric Vehicles UK (EVUK) призова британското правителство да въведе пълна забрана за продажба на нови хибридни автомобили без възможност за презареждане още от 2030 година. Според "зелените" тази стъпка трябва да допринесе за ускоряване на прехода към електрически транспорт.
Според плана на транспортното министерство от януари 2030 година във Великобритания ще бъде спряна продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили. Plug-in хибридите обаче ще останат разрешени до 2035-а. Председателят на EVUK Дан Цезар подкрепя продължаването на продажбата на plug-in хибриди до 2035 година, но нарича традиционните хибриди „остаряла технология“ и смята продължаващата им продажба за „катастрофална грешка“.
Неговата позиция се споделя и от бившия шеф на Aston Martin и Nissan Анди Палмър, който нарече plug-in хибридите "технологията на 90-те".
Правителството преразглежда и стандарта ZEV (превозни средства с нулеви емисии), който задължава автомобилните компании постепенно да увеличат дела на електрическите превозни средства в продажбите си: от 22% през 2024-а до 80% до 2030 година.
Развитието на зарядната инфраструктура остава ключово условие за преминаването към електрически транспорт. Ръководителят на Обществото на производителите и търговците на автомобили (SMMT), Майк Хоус, подчерта, че успехът на декарбонизацията зависи от наличието и бързото разширяване на зарядните станции.
Правителството продължава да се консултира с автомобилната индустрия, като се стреми да балансира интересите на бизнеса, потребителите и околната среда, като същевременно създава нови работни места и подкрепя прехода към чиста енергия.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Фон дер Миндер
12:45 07.01.2025
2 сталкер
12:45 07.01.2025
3 някогашен зелен
12:51 07.01.2025
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Ток и жица
Коментиран от #11
13:17 07.01.2025
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Факт!
Тоест в прав текст казва че Toyota продава само остарели технологии под формата на самозареждащи се хибриди и опитва да убеди света, че това е единственият начин защото няма достатъчно батерии за електромобили и няма да има къде да се зареждат.
Китай буквално им показаха среден пръст и доказаха обратното чрез действия и резултати, а не с празни приказки за наивници.
13:27 07.01.2025
9 Ваньо
14:01 07.01.2025
10 Сто процента!
Има гърне - има проблем 💨 Атмосферата е затворена система и всички лна остават тук да ги дишаме като миди.
Коментиран от #13, #14
14:11 07.01.2025
11 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #6 от "Ток и жица":
1000км 🤔 може , но не утре, нито до Нова година❗Светлото бъдеще на 100% електрокарите е някъде далеч, много далеч ❗
Сега се радват на 200км по магистрала❕
14:14 07.01.2025
12 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Сега искат, уж пазарно, да избираме само между един електрокар❕
14:17 07.01.2025
13 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #10 от "Сто процента!":
Ьа Планетата ли те е грижа или за собствения ти КОН-форт 🤔❔❕Защото производството на ЕДИН ЕЛЕКТРОКАР далеч не е ЕКОЛОГИЧНО❗А и доста руда се преработва 😒
Коментиран от #15, #16
14:21 07.01.2025
14 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #10 от "Сто процента!":
Чети бавно, ЯКО ЕКО Е 😉"Производството на електромобили отделя много повече въглероден диоксид (CO₂ ) в сравнение с автомобили, оборудвани с двигатели с вътрешно горене. Това се дължи най-вече на производството на батерии“, коментира Джарод Кели, главен анализатор в лабораторията.
Експертите са сравнили електрическия автомобил Tesla Model 3 и конвенционална бензинова Toyota Corolla и изчислиха колко километра трябва да измине колата на ток, за да компенсира щетите, причинени на екологията. В държави като Полша и Китай, където енергията се добива по „най-мръсния начин“ - изгаряйки въглища,
електромобилът ще стане по-екологичен от конвенционален модел след изминаването на 126 655 км."
НАД СТО ХИЛЯДИ КИЛОМЕТРА 🥸🥸🥸
Ти пак вярвай на Грета 😒
Коментиран от #17, #18, #21
14:28 07.01.2025
15 Стенли
До коментар #13 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
А и след някоя и друга година батерията даде фира кво правим тогава много екологично няма що14:28 07.01.2025
16 Замърсяване
До коментар #13 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Замърсяването от производството на батерията е еднократно от добива на руда. След това тези материали могат да се ползват за много батерии.Замърсяването от производството и рециклирането на една от тези батерии е веднъж на 10-20 години. Всяко следващо замърсяване е много по-малко, защото енергийния микс се изчиства именно заради наличието на много възобновяема енергия съхранена в батерии.
Коментиран от #20
14:29 07.01.2025
17 Стенли
До коментар #14 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Същото е и със слънчевите панели които засега не може да се рециклиратКоментиран от #19
14:29 07.01.2025
18 Няма Грета
До коментар #14 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Кога е писана тази статия и Какъв е бил енергийният микс тогава? Средностатистическата батерия на модел 3 според изследванията след 200 000 мили което са над 300 хиляди километра, все още е задържала над 90% от капацитета си като нова.Дори най-старите проблемни батерии на Тесла модел s от 2012 издържат над 500 000 км.
Тоест със сигурност всеки един електромобил е няколко пъти по-чист, дори да се шофира В държава като Полша в която 80% от енергията се произвежда от въглища.
14:34 07.01.2025
19 Пропаганда
До коментар #17 от "Стенли":
И ти ли си повярвал че нито слънчевите панели, нито батериите се рециклират, А засега се заравят в държави като България и тровят подпочвените води?Пропуснал си перките които убиват пойните птички и пчелички!
14:35 07.01.2025
20 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #16 от "Замърсяване":
ЗАМЪРСЯВАНЕТО НЕ СТАВА В ЛОНДОН, ЖЕНЕВА, БРЮКСЕЛ....ТОВА Е ИСТИНСКАТА ИМ "ЗЕЛЕНА" ИДЕЯ❕
Коментиран от #22
14:36 07.01.2025
21 Изводът
До коментар #14 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Производството на батерия замърсява веднъж на 20 години в Китай, а хибридът замърсява ежедневно там където дишат децата ни. Ти кое от двете избираш?Коментиран от #23, #51
14:38 07.01.2025
22 Малко цифри
До коментар #20 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
За 300 хиляди километра един хибрид ще отдели 30 т въглероден диоксид и още няколко тона азотни окиси и други подобни хубавини в центъра на София.За производството на един електромобил ще се отделят 6 тона въглероден диоксид в някоя забутана рядко населена китайска провинция.
Кое е по-малкото зло за човечеството и за природата?
Коментиран от #24, #26, #52
14:43 07.01.2025
23 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #21 от "Изводът":
Да си дойдем на думата , става дума за мегаполисите, но го опаковат в ЕКО грижа за Планетата ❕Нали правят рингове за Евро 2,3... 6❕
Защо ще забранят на Дядо Благо от Долно Нанагорнище да си кара 2000 км годишно ДВГ,
а ще трябва да си купи непременно ЕА 🤔
Коментиран от #27
14:49 07.01.2025
24 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #22 от "Малко цифри":
Една герберастка Ви го каза :"ОДЕТЕ ПЕША!"
най- екологично е ❕
14:51 07.01.2025
25 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Ами рейсове и самолети....🤔
14:54 07.01.2025
26 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #22 от "Малко цифри":
А малко история:Първо скочиха на дизелите,
после на бензинките,
сега дойде ред на хибридите,
а утре 🤔❕
Не виждаш ли как слагат чатала на хората и все
повече ги натискат към земята🤔
Уж с грижа за нас ❗
Утре може забранят китайските ли 🤔❕❔
" Пътят към Ада е постлан с добри намерения!"
Коментиран от #28, #31
15:01 07.01.2025
27 Да си дойдем на думата
До коментар #23 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Тоест си признаваш, че сляпо защитаваш своя теза и ще извъртиш всичко казано само за да не паднеш по гръб?Признаваш си, че хибридите не стига че са три пъти по замърсяващи от електромобил, но на всичко отгоре тровят хората, там където има най-много хора, за разлика от електромобилите, които отделят емисии. Емисии измислени от онези които се правиш че мразиш но всъщност защитаваш. Въглеродният диоксид не е замърсител, а гретения.
Коментиран от #30
15:01 07.01.2025
28 Да си дойдем на думата
До коментар #26 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
А ти усещаш ли се че тръгна от Грета, премина през ринговете и сега се чудиш накъде да тръгнеш?Правиш ли разлика между забраната за влизане в градовете на 30-годишни замърсители и забраната за продажба на чисто нови автомобили за която става въпрос В статията?
Не си попаднал на човека който да манипулираш толкова елементарно. Едната забрана решава днешните проблеми, а другата забрана решава проблемите за след 30 години. Засега няма забрана през 2050 година да се движат каквито и да е било автомобили. Няма и вероятно никога няма да има.
Движението още днес е забранено само в някои райони. Смяташ ли това за грешка? Или предпочиташ ти ако не можеш да си караш 30-годишния замърсител, да забранят движението за всички, дори за електромобилите, които не замърсяват абсолютно нищо в центъра?
Коментиран от #35
15:05 07.01.2025
29 Кратко точно и ясно
1. Хибридите са най-чистия вариант, а електромобилите замъртвяват повече.
2. Ако няма горене, няма да има и замърсяване в градовете.
3. Ако не ми дават да се придвижвам чрез горене, всички да вървят пеш и да забранят и електромобилите.
15:10 07.01.2025
30 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #27 от "Да си дойдем на думата":
Нищо не издържам, просто ти давам всенповече и различни доводи, че не става въпрос за ЕКОЛОГИЯ на ПЛАНЕТАТА ❗Коментиран от #32, #36
15:12 07.01.2025
31 Виждам
До коментар #26 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
В Китай вече търсенето на дизел намалява и то с притеснителни темпове. Продажбите на бензин също намаляват въпреки че продажбите на автомобили се увеличават с всяка изминала година, а икономиката расте и се нуждае от транспорт.15:13 07.01.2025
32 Доводи
До коментар #30 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Даваш ми доводи че нямаш доводи, когато говорим за конкретни решения на какъвто и да е проблем.Кой проблем решават хибридите? Измислената екология на планетата или реалните проблеми с чистотата на въздуха в големите градове? Или и замърсяването на въздуха в градовете е измислица, въпреки че буквално можеш да пипнеш и да видиш това което дишаш? Какви са решенията, а не празните приказки за този проблем, ако приемем че си съгласен че такъв проблем съществува?
Коментиран от #34, #39
15:16 07.01.2025
33 Гост
Коментиран от #37
15:17 07.01.2025
34 Гост
До коментар #32 от "Доводи":
Теслю митичен,ти колко кутии цигари изпуши днес?Ти сам си решил да се тровиш.15:19 07.01.2025
35 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #28 от "Да си дойдем на думата":
Така е , ПОПАДНАЛ СЪМ НА ЧУГУНЕНА ГЛАВА, която нищо не приема, а като навита латерна си повтаря, повтаря, повтаря заученото❗Що не отидеш да живееш в някое китно селце в Балкана или край морето , където хората нямат проблем с въздуха, НО ИМ СЪЗДАВАТ ПРОБЛЕМ
уж с грижа за тях ❗
Не ми оттоваряй!
Знам , ще кажеш да не ти казвам къде да живееш❗
Те така едни си купиха евтини жилища край летище, а после скачАха че самолетите им пречели❗
Коментиран от #38
15:20 07.01.2025
36 Друг въпрос
До коментар #30 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Ако за три-четири години се изгорят много повече въглища, за да бъдат произведени достатъчно батерии и фотоволтаици за да бъдат изместени въглищните централи, както и автомобилите с ДВГ и след това бъдат затворени всички въглищни централи, откъде ще дойде замърсяването за производство на батерии, фотоволтаици и електромобили?Произведеният днес хибрид дори след 50 години ще продължи да замърсява, за разлика от електромобилите.
Коментиран от #44
15:20 07.01.2025
37 Я пак
До коментар #33 от "Гост":
Хибридът не може да се зарежда. Нали затова искат да ги забраняват! Както виждаш има обсъждение и за забрана на плъгин хибридите15:22 07.01.2025
38 Изместваш въпроса
До коментар #35 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Какво е решението за изчистване на въздуха в градовете? Чугунената глава отговаря на различни въпроси от този. Дай по-добро решение от електромобилите? Решение различно от ходене на пеш и напускане на градовете. Или чугунената глава е на щраус и е заровена под пясъка и не вижда реалните проблеми, а в същото време търси решение на несъществуващи?15:24 07.01.2025
39 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #32 от "Доводи":
Ти вчас ли си и можеш ли да разбереш чужд текст❔❕🤔Хибридите са впъти по-еколпгични от чистия ДВГ. Защото на светофар ДВГ се изключва и не пуши 90 секунди на червено❕ Разходът в градски условия е около 4/100, а за обикновения ДВГ градско под 10 е мираж❕
С хибрид нямаш проблем да отидеш на планина или в някой затънтен край, нямаш проблем за пет часа да отидеш от Варна до София❕
Хибридите също може да отживее своето време,
но днес той е етапът на преминаване от ДВГ към ЕА ❕
Коментиран от #41
15:30 07.01.2025
40 анонимен
, заради масови фалити на "зелени" стартъпи,соларни и ветропаркове и невърнати кредити.
Коментиран от #43
15:30 07.01.2025
41 Изместващ темата
До коментар #39 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Пак говориш за екология А аз те питам за замърсяване!Успя ли да разбереш текста или да повторя?
Какво е решението за замърсяването на въздуха в градовете и коя е по-добрата алтернатива на електромобилите?
За екология иди да си говориш с Грета тунберг. Засега да забравим тази тема и да си говорим за замърсяването?
Коментиран от #42, #45, #53
15:32 07.01.2025
42 Грета Тумберг
До коментар #41 от "Изместващ темата":
Тук съм скъпи!15:34 07.01.2025
43 Нормално
До коментар #40 от "анонимен":
Балонът с зелените се поддържа заради чугунени глави като този еколог, вярващ че хибридите са единственото решение на екологичния проблем и го раздуват раздуват раздуват раздуват раздуват, като предават на екологията много по-голямо значение от живота и здравето на населението. За какво ни е да спасим планетата ако убием хората?15:34 07.01.2025
44 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #36 от "Друг въпрос":
Това с Акото, го остави за бъдещето❕Ако утре на Земята падне метеорит и я разцепи❕❔
Днес няма толкова мощности и станции за ЕА.
Затова хибридите ДНЕС са преходния етап!
НЕ на последно място без бонусите ЕА все още са скъпи за масовия потребител❕
Коментиран от #47
15:37 07.01.2025
45 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #41 от "Изместващ темата":
Никой не иска да кара 30 годишен дарак❕Започнаха с еко бонуси за ЕА, но вече ги спират. Защо ? О.К. затварят за Евро 1, утре за Евро 2...!
Ти не искаш да разбереш, че на 80% от територията на страната това не е проблем - ЗАЩО СЪЗДАВАТ ПРОБЛЕМ на хората чрез забрана и на хибриди там ❔
15:44 07.01.2025
46 Решението
15:45 07.01.2025
47 Без ако та
До коментар #44 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Ако ще държиш да говорим без ако, не е лошо да не говориш с презумпцията " АКО през 2030 година електромобилите все още са по-скъпи от хибридите.Ако няма зарядни станции
Ако няма достатъчно ток
Ако не са затворили въгличните централи
Ако ако ако ако ако ако за 2030 година
Хлъзгав си, но се надценяваш
15:55 07.01.2025
48 Без акота
16:01 07.01.2025
49 Без ако та
Стават все по независими от вноса на въглища и не, защото потреблението им започна да намалява, въпреки засилващата се икономика и увеличение на енергийните нужди.
Това ги поставя и в позиция освен джапанки и маратонки, да станат и световен производител на автомобили в света.
А дори и хибридите им са с по-големи батерии и с по-голям пробег и се зареждат по-бързо от чуждестранните аналози.
Ей така между другото, започнаха да постигат екологичните си цели 5-10 години преждевременно
16:05 07.01.2025
50 ХЗСхзсхз
16:47 07.01.2025
51 тъй шъй
До коментар #21 от "Изводът":
Къде замърсява хибрида, електрическа латерно, като в най-натоварените места в града върви на ток. Само над 30км.час включва двг. Това двг показва на всички режими 0.00 на стенда на ГТП. Единственото място в града е на скоростни булеварди работи двг. Половината общо е на ток. Ние като бяхме деца някой помни ли какво бълваха ауспусите. Не беше като да нямаше движение особено края на соца. И задръствания имаше когато бачкаторите отиваха и се връщаха от индустриалните райони на големите градове. Каква воня беше, а печките на дърва и нафта. Много забравяте, хибридите тровели децата, бива приказки на електрическа латерна, ама не бива.Коментиран от #56
17:21 07.01.2025
52 бай Даньо
До коментар #22 от "Малко цифри":
Малко преувеличваш в тия цифри защото си ги изпагалствал от някъде. Една нормална кола за 300 000 км ще изгори бензин 24 000 литра които са окло 12 тона . Сещаш се че въглрдния двуокис и окис и азотния всичко останало от ауспуха няма как да тежи повече . И аз смятам че хибридите са преходна технология но много много добра дори да не са плъгин. Дизеларите са прави да наричат тия екоталибани , чак и хибридите да нарочим за мръсни, ай стига .Коментиран от #54
17:37 07.01.2025
53 бай Даньо
До коментар #41 от "Изместващ темата":
Не искам да ставам адвокат на дявола но много по голям ефект върху въздуха в градовете ще има ако има повече1 градски транспорт дори да е дизелов,
2 жп транспорт /метро,
3 големите камиони да минат на електричество или хибриди, защото те допринасят повече за замърсяването от хората тръгнали с хондата за работа,
4 горенето на дърва за огрев да се забрани поне в градовете .
5 да се наложат някакви забрани за летене със самолети за щяло и нещаяло
Само това ще намали замърсяването и парниковите газове наполовина , защо да откачаме на тема електрически коли ? Междудругото да не се объркаш аз карам Тесла модел 3
Коментиран от #55
17:51 07.01.2025
54 Малко цифри
До коментар #52 от "бай Даньо":
Твоя автомобил колко грама въглероден диоксид отделя на километър? Това колко килограма са на 100 км? Сметнал съм по 100 гр за километър - 30 т за 300 хиляди километра. По 10 кг на 100 км. Това е много близо до официалните данни, а както знаеш това е само на хартия при любимите около 2 на 100 разход на гориво.18:21 07.01.2025
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Любопитен
До коментар #51 от "тъй шъй":
В статията се говори за забрана на чистите хибриди. Колко километра казваш че изминава един такъв чист хибрид само на ток? Като тръгнеш от вас и стигаш до работата без да пали двигателя? А после на връщане също не пали? Интересно? Това ще да е някаква новост за която не съм чувал. Може ли малко повече подробности, латерна?Коментиран от #59
18:23 07.01.2025
57 бай Даньо
До коментар #55 от "Сталин":
Разбира се че това искам. За какво са 4-5 коли в средно американско семейство и в България на там отиваме ... междудругото смърта от катастрофи в Америка задмина броя на убийствата и самоубийствата .... а в България за какво им са коли на джигитите!?Коментиран от #58
19:33 07.01.2025
58 Фйггг
До коментар #57 от "бай Даньо":
Иди у С. Корея или Куба. Там няма джигити с лични автомобили.20:27 07.01.2025
59 тъй шъй
До коментар #56 от "Любопитен":
Няма чисти и мръсни хибриди. Има пълни и плъгин. През всяко село 2-3-4км, пълният хибрид минава само на ток, със скорост до 60км/ч. Всяко кръстовище влиза, пребивава и излиза на ток. 50-60 %от времето в града е на ток. Ама това са известни неща. Вземете ги запомнете. Естествено, че основно на по-висока скорост в града пали двг. Как не ги разбрахте поне малко тези хибриди. Викат остаряла технология, пък и нея не вдянахте. И едно дребно доуточняване-става въпрос за истински хибрид-Тойота. Имам малък опит с Хонда-подобно поведение.21:18 07.01.2025
60 тъй шъй
Коментиран от #61
21:23 07.01.2025
61 Вкараните думи
До коментар #60 от "тъй шъй":
"Къде замърсява хибрида, електрическа латерно, като в най-натоварените места в града върви на ток. Само над 30км.час включва двг. Това двг показва на всички режими 0.00 на стенда на ГТП. Единственото място в града е на скоростни булеварди работи двг. Половината общо е на ток."Коя от тези думи съм ти вкарал в устата? От тези твои твърдения може да се направи обосновано предположение, че ако не вдигаш повече от 30 км в час или стоиш три часа в задръстване на климатик и на парно, ДВГ няма да запали и ще отдели 0,00 както на ГТП.
07:52 08.01.2025
62 Решението
Пак на практика, не означава малко замърсяване, защото при работа двигателя работи с по-висока мощност от необходимата за придвижване, за да зареди батерията. Противно на вярванията, батерията на хибрида не се зарежда за следващия километър само от регенерираната енергия от 50 м спиране до светофара, която е единствената "чиста" енергия от целия процес. Другата си идва от бензина, който пък си замърсява.
08:03 08.01.2025
63 тъй шъй
Нека на хората с по-проблемен гастроинтестинален тракт да им се налага глоба/такса, че са принудени да отделят вредни газове, а не да ги съхраняват в тялото си.
Коментиран от #64, #65
10:24 08.01.2025
64 Не разбрал
До коментар #63 от "тъй шъй":
Понеже все още не съм сигурен какво говориш, допускам че продължаваш да твърдиш че ако стоиш един час в задръстване на климатик или на парно на кръстовището, вредните емисии ще са нула, запетайка 0 0 и на практика филтрите на парното ще пречистват градския въздух от фините прахови частици докарани от вятъра от Сахара? В тази утопия въздухът всъщност няма ли да е по-чист отколкото в гората, където вятъра ще вдига прахоляк от черните пътища?Правилно ли съм те разбрал да не кажеш че ти вкарвам думи в устата?
Според мен няма огромно значение че няма да замърсяваш на кръстовището, но ще замърсиш два пъти повече след като тръгнеш от него, защото двигателя трябва да работи с по-голяма мощност за да зареди батерията за следващото кръстовище.
Коментиран от #66
10:57 08.01.2025
65 Прехода свърши
До коментар #63 от "тъй шъй":
Хибридите винаги са били прехода между автомобили с ДВГ и електромобилите. Този преход започна преди 20 години и вече е към края си.. в някой държави включително на най-големия автомобилен пазар в света, електромобилите и PHEV, вече представляват повечето от половината от продажбите на нови автомобили.Там преходът премина бързо и плавно без нужда от хибридизация на всички ДВГ. Все още се предлагат и чисти ДВГ.
Китайците вече се научиха да произвеждат електромобилите с голям пробег и бързо зареждане по-евтино от автомобил с ДВГ и имат предложение да ги продават и на другите големи пазари, ако те не успеят да предложат подобни електромобили. Само времето ще покаже дали ще се възползват или ще се опитат сами да си произведат такива.
11:09 08.01.2025
66 тъй шъй
До коментар #64 от "Не разбрал":
Не знаех, че съм такъв престъпник- замърсител на градския въздух с хибрида със среден разход в града 5 на сто и то основно по широките булеварди.. Забранете транспорта въобще. Тогава фините прахови частици от растенията ще са доминиращи. Унищожете растенията. Тогава сахарските частици ще са проблем.Да се измисли начин Сахара да се бетонира. Тогава пулмолозите ще останат без пациенти.11:39 08.01.2025