Екологичната организация Electric Vehicles UK (EVUK) призова британското правителство да въведе пълна забрана за продажба на нови хибридни автомобили без възможност за презареждане още от 2030 година. Според "зелените" тази стъпка трябва да допринесе за ускоряване на прехода към електрически транспорт.
Според плана на транспортното министерство от януари 2030 година във Великобритания ще бъде спряна продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили. Plug-in хибридите обаче ще останат разрешени до 2035-а. Председателят на EVUK Дан Цезар подкрепя продължаването на продажбата на plug-in хибриди до 2035 година, но нарича традиционните хибриди „остаряла технология“ и смята продължаващата им продажба за „катастрофална грешка“.
Неговата позиция се споделя и от бившия шеф на Aston Martin и Nissan Анди Палмър, който нарече plug-in хибридите "технологията на 90-те".
Правителството преразглежда и стандарта ZEV (превозни средства с нулеви емисии), който задължава автомобилните компании постепенно да увеличат дела на електрическите превозни средства в продажбите си: от 22% през 2024-а до 80% до 2030 година.
Развитието на зарядната инфраструктура остава ключово условие за преминаването към електрически транспорт. Ръководителят на Обществото на производителите и търговците на автомобили (SMMT), Майк Хоус, подчерта, че успехът на декарбонизацията зависи от наличието и бързото разширяване на зарядните станции.
Правителството продължава да се консултира с автомобилната индустрия, като се стреми да балансира интересите на бизнеса, потребителите и околната среда, като същевременно създава нови работни места и подкрепя прехода към чиста енергия.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Фон дер Миндер
12:45 07.01.2025
2 сталкер
12:45 07.01.2025
3 някогашен зелен
12:51 07.01.2025
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Ток и жица
Коментиран от #11
13:17 07.01.2025
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Ваньо
14:01 07.01.2025
10 Сто процента!
Има гърне - има проблем 💨 Атмосферата е затворена система и всички лна остават тук да ги дишаме като миди.
Коментиран от #13, #14
14:11 07.01.2025
11 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #6 от "Ток и жица":
1000км 🤔 може , но не утре, нито до Нова година❗Светлото бъдеще на 100% електрокарите е някъде далеч, много далеч ❗
Сега се радват на 200км по магистрала❕
14:14 07.01.2025
12 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Сега искат, уж пазарно, да избираме само между един електрокар❕
14:17 07.01.2025
13 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #10 от "Сто процента!":
Ьа Планетата ли те е грижа или за собствения ти КОН-форт 🤔❔❕Защото производството на ЕДИН ЕЛЕКТРОКАР далеч не е ЕКОЛОГИЧНО❗А и доста руда се преработва 😒
Коментиран от #15, #16
14:21 07.01.2025
14 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #10 от "Сто процента!":
Чети бавно, ЯКО ЕКО Е 😉"Производството на електромобили отделя много повече въглероден диоксид (CO₂ ) в сравнение с автомобили, оборудвани с двигатели с вътрешно горене. Това се дължи най-вече на производството на батерии“, коментира Джарод Кели, главен анализатор в лабораторията.
Експертите са сравнили електрическия автомобил Tesla Model 3 и конвенционална бензинова Toyota Corolla и изчислиха колко километра трябва да измине колата на ток, за да компенсира щетите, причинени на екологията. В държави като Полша и Китай, където енергията се добива по „най-мръсния начин“ - изгаряйки въглища,
електромобилът ще стане по-екологичен от конвенционален модел след изминаването на 126 655 км."
НАД СТО ХИЛЯДИ КИЛОМЕТРА 🥸🥸🥸
Ти пак вярвай на Грета 😒
Коментиран от #17, #18, #21
14:28 07.01.2025
15 Стенли
До коментар #13 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
А и след някоя и друга година батерията даде фира кво правим тогава много екологично няма що14:28 07.01.2025
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Стенли
До коментар #14 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Същото е и със слънчевите панели които засега не може да се рециклиратКоментиран от #19
14:29 07.01.2025
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #16 от "Замърсяване":
ЗАМЪРСЯВАНЕТО НЕ СТАВА В ЛОНДОН, ЖЕНЕВА, БРЮКСЕЛ....ТОВА Е ИСТИНСКАТА ИМ "ЗЕЛЕНА" ИДЕЯ❕
Коментиран от #22
14:36 07.01.2025
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #21 от "Изводът":
Да си дойдем на думата , става дума за мегаполисите, но го опаковат в ЕКО грижа за Планетата ❕Нали правят рингове за Евро 2,3... 6❕
Защо ще забранят на Дядо Благо от Долно Нанагорнище да си кара 2000 км годишно ДВГ,
а ще трябва да си купи непременно ЕА 🤔
Коментиран от #27
14:49 07.01.2025
24 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #22 от "Малко цифри":
Една герберастка Ви го каза :"ОДЕТЕ ПЕША!"
най- екологично е ❕
14:51 07.01.2025
25 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Ами рейсове и самолети....🤔
14:54 07.01.2025
26 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #22 от "Малко цифри":
А малко история:Първо скочиха на дизелите,
после на бензинките,
сега дойде ред на хибридите,
а утре 🤔❕
Не виждаш ли как слагат чатала на хората и все
повече ги натискат към земята🤔
Уж с грижа за нас ❗
Утре може забранят китайските ли 🤔❕❔
" Пътят към Ада е постлан с добри намерения!"
Коментиран от #28, #31
15:01 07.01.2025
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #27 от "Да си дойдем на думата":
Нищо не издържам, просто ти давам всенповече и различни доводи, че не става въпрос за ЕКОЛОГИЯ на ПЛАНЕТАТА ❗Коментиран от #32, #36
15:12 07.01.2025
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Гост
Коментиран от #37
15:17 07.01.2025
34 Гост
До коментар #32 от "Доводи":
Теслю митичен,ти колко кутии цигари изпуши днес?Ти сам си решил да се тровиш.15:19 07.01.2025
35 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #28 от "Да си дойдем на думата":
Така е , ПОПАДНАЛ СЪМ НА ЧУГУНЕНА ГЛАВА, която нищо не приема, а като навита латерна си повтаря, повтаря, повтаря заученото❗Що не отидеш да живееш в някое китно селце в Балкана или край морето , където хората нямат проблем с въздуха, НО ИМ СЪЗДАВАТ ПРОБЛЕМ
уж с грижа за тях ❗
Не ми оттоваряй!
Знам , ще кажеш да не ти казвам къде да живееш❗
Те така едни си купиха евтини жилища край летище, а после скачАха че самолетите им пречели❗
Коментиран от #38
15:20 07.01.2025
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #32 от "Доводи":
Ти вчас ли си и можеш ли да разбереш чужд текст❔❕🤔Хибридите са впъти по-еколпгични от чистия ДВГ. Защото на светофар ДВГ се изключва и не пуши 90 секунди на червено❕ Разходът в градски условия е около 4/100, а за обикновения ДВГ градско под 10 е мираж❕
С хибрид нямаш проблем да отидеш на планина или в някой затънтен край, нямаш проблем за пет часа да отидеш от Варна до София❕
Хибридите също може да отживее своето време,
но днес той е етапът на преминаване от ДВГ към ЕА ❕
Коментиран от #41
15:30 07.01.2025
40 анонимен
, заради масови фалити на "зелени" стартъпи,соларни и ветропаркове и невърнати кредити.
Коментиран от #43
15:30 07.01.2025
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Грета Тумберг
До коментар #41 от "Изместващ темата":
Тук съм скъпи!15:34 07.01.2025
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #36 от "Друг въпрос":
Това с Акото, го остави за бъдещето❕Ако утре на Земята падне метеорит и я разцепи❕❔
Днес няма толкова мощности и станции за ЕА.
Затова хибридите ДНЕС са преходния етап!
НЕ на последно място без бонусите ЕА все още са скъпи за масовия потребител❕
Коментиран от #47
15:37 07.01.2025
45 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #41 от "Изместващ темата":
Никой не иска да кара 30 годишен дарак❕Започнаха с еко бонуси за ЕА, но вече ги спират. Защо ? О.К. затварят за Евро 1, утре за Евро 2...!
Ти не искаш да разбереш, че на 80% от територията на страната това не е проблем - ЗАЩО СЪЗДАВАТ ПРОБЛЕМ на хората чрез забрана и на хибриди там ❔
15:44 07.01.2025
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 ХЗСхзсхз
16:47 07.01.2025
51 тъй шъй
До коментар #21 от "Изводът":
Къде замърсява хибрида, електрическа латерно, като в най-натоварените места в града върви на ток. Само над 30км.час включва двг. Това двг показва на всички режими 0.00 на стенда на ГТП. Единственото място в града е на скоростни булеварди работи двг. Половината общо е на ток. Ние като бяхме деца някой помни ли какво бълваха ауспусите. Не беше като да нямаше движение особено края на соца. И задръствания имаше когато бачкаторите отиваха и се връщаха от индустриалните райони на големите градове. Каква воня беше, а печките на дърва и нафта. Много забравяте, хибридите тровели децата, бива приказки на електрическа латерна, ама не бива.Коментиран от #56
17:21 07.01.2025
52 бай Даньо
До коментар #22 от "Малко цифри":
Малко преувеличваш в тия цифри защото си ги изпагалствал от някъде. Една нормална кола за 300 000 км ще изгори бензин 24 000 литра които са окло 12 тона . Сещаш се че въглрдния двуокис и окис и азотния всичко останало от ауспуха няма как да тежи повече . И аз смятам че хибридите са преходна технология но много много добра дори да не са плъгин. Дизеларите са прави да наричат тия екоталибани , чак и хибридите да нарочим за мръсни, ай стига .Коментиран от #54
17:37 07.01.2025
53 бай Даньо
До коментар #41 от "Изместващ темата":
Не искам да ставам адвокат на дявола но много по голям ефект върху въздуха в градовете ще има ако има повече1 градски транспорт дори да е дизелов,
2 жп транспорт /метро,
3 големите камиони да минат на електричество или хибриди, защото те допринасят повече за замърсяването от хората тръгнали с хондата за работа,
4 горенето на дърва за огрев да се забрани поне в градовете .
5 да се наложат някакви забрани за летене със самолети за щяло и нещаяло
Само това ще намали замърсяването и парниковите газове наполовина , защо да откачаме на тема електрически коли ? Междудругото да не се объркаш аз карам Тесла модел 3
Коментиран от #55
17:51 07.01.2025
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 бай Даньо
До коментар #55 от "Сталин":
Разбира се че това искам. За какво са 4-5 коли в средно американско семейство и в България на там отиваме ... междудругото смърта от катастрофи в Америка задмина броя на убийствата и самоубийствата .... а в България за какво им са коли на джигитите!?Коментиран от #58
19:33 07.01.2025
58 Фйггг
До коментар #57 от "бай Даньо":
Иди у С. Корея или Куба. Там няма джигити с лични автомобили.20:27 07.01.2025
59 тъй шъй
До коментар #56 от "Любопитен":
Няма чисти и мръсни хибриди. Има пълни и плъгин. През всяко село 2-3-4км, пълният хибрид минава само на ток, със скорост до 60км/ч. Всяко кръстовище влиза, пребивава и излиза на ток. 50-60 %от времето в града е на ток. Ама това са известни неща. Вземете ги запомнете. Естествено, че основно на по-висока скорост в града пали двг. Как не ги разбрахте поне малко тези хибриди. Викат остаряла технология, пък и нея не вдянахте. И едно дребно доуточняване-става въпрос за истински хибрид-Тойота. Имам малък опит с Хонда-подобно поведение.21:18 07.01.2025
60 тъй шъй
Коментиран от #61
21:23 07.01.2025
61 Вкараните думи
До коментар #60 от "тъй шъй":
"Къде замърсява хибрида, електрическа латерно, като в най-натоварените места в града върви на ток. Само над 30км.час включва двг. Това двг показва на всички режими 0.00 на стенда на ГТП. Единственото място в града е на скоростни булеварди работи двг. Половината общо е на ток."Коя от тези думи съм ти вкарал в устата? От тези твои твърдения може да се направи обосновано предположение, че ако не вдигаш повече от 30 км в час или стоиш три часа в задръстване на климатик и на парно, ДВГ няма да запали и ще отдели 0,00 както на ГТП.
07:52 08.01.2025
62 Решението
Пак на практика, не означава малко замърсяване, защото при работа двигателя работи с по-висока мощност от необходимата за придвижване, за да зареди батерията. Противно на вярванията, батерията на хибрида не се зарежда за следващия километър само от регенерираната енергия от 50 м спиране до светофара, която е единствената "чиста" енергия от целия процес. Другата си идва от бензина, който пък си замърсява.
08:03 08.01.2025
63 тъй шъй
Нека на хората с по-проблемен гастроинтестинален тракт да им се налага глоба/такса, че са принудени да отделят вредни газове, а не да ги съхраняват в тялото си.
Коментиран от #64, #65
10:24 08.01.2025
64 Не разбрал
До коментар #63 от "тъй шъй":
Понеже все още не съм сигурен какво говориш, допускам че продължаваш да твърдиш че ако стоиш един час в задръстване на климатик или на парно на кръстовището, вредните емисии ще са нула, запетайка 0 0 и на практика филтрите на парното ще пречистват градския въздух от фините прахови частици докарани от вятъра от Сахара? В тази утопия въздухът всъщност няма ли да е по-чист отколкото в гората, където вятъра ще вдига прахоляк от черните пътища?Правилно ли съм те разбрал да не кажеш че ти вкарвам думи в устата?
Според мен няма огромно значение че няма да замърсяваш на кръстовището, но ще замърсиш два пъти повече след като тръгнеш от него, защото двигателя трябва да работи с по-голяма мощност за да зареди батерията за следващото кръстовище.
Коментиран от #66
10:57 08.01.2025
65 Прехода свърши
До коментар #63 от "тъй шъй":
Хибридите винаги са били прехода между автомобили с ДВГ и електромобилите. Този преход започна преди 20 години и вече е към края си.. в някой държави включително на най-големия автомобилен пазар в света, електромобилите и PHEV, вече представляват повечето от половината от продажбите на нови автомобили.Там преходът премина бързо и плавно без нужда от хибридизация на всички ДВГ. Все още се предлагат и чисти ДВГ.
Китайците вече се научиха да произвеждат електромобилите с голям пробег и бързо зареждане по-евтино от автомобил с ДВГ и имат предложение да ги продават и на другите големи пазари, ако те не успеят да предложат подобни електромобили. Само времето ще покаже дали ще се възползват или ще се опитат сами да си произведат такива.
11:09 08.01.2025
66 тъй шъй
До коментар #64 от "Не разбрал":
Не знаех, че съм такъв престъпник- замърсител на градския въздух с хибрида със среден разход в града 5 на сто и то основно по широките булеварди.. Забранете транспорта въобще. Тогава фините прахови частици от растенията ще са доминиращи. Унищожете растенията. Тогава сахарските частици ще са проблем.Да се измисли начин Сахара да се бетонира. Тогава пулмолозите ще останат без пациенти.Коментиран от #67
11:39 08.01.2025
67 Хлъзгав като риба
До коментар #66 от "тъй шъй":
Пак се хлъзгаш за да не отговориш на въпросите:1.хибридите имат ли 0,00 замърсяване в града?
2. В задръстване с включено парно ДВГ работи ли?
3. Хибридът замърсява ли по-малко от електромобил в града?
4. Ако 100% от транспорта в градовете е електрически, откъде ще дойде замърсяването, различно от прахоляк вдигнат от гумите?
5. Когато през 2030 електромобилите са по-евтини от хибридите, каква би била причината да забранят движението на всякакви леки автомобили, заради хора като вас, които казват или хибрид или нищо?
Коментиран от #68
14:52 08.01.2025
68 тъй шъй
До коментар #67 от "Хлъзгав като риба":
Хайде бори се на другите фронтове, че тази по-тежка зима гледам електрокарите, даже от любимата марка, ги карат зад тировете на магистралата с дебели шапки. Сега не знам ушанки дали са разрешени да се използват в автомобили, но в електрокари трябва да бъдат разрешени.Пък хибридите не ги мисли. Съвършена технология с множество неподозирани качества и предимства. Огромното производство и търсене показва, че ръстът предстои. Говоря за цивилизовани държави с високо интелектуално и образователно ниво на населението, напримир колективния запад. За Китай, Индия или подобни, въобще не ме интересува какво става. Да кретат, ориз да има и да произвеждат поръчките за компоненти на хибридите, както и двг, че иначе цените ще са двойни и трудно ще си позволим такова чудесно возило.
Коментиран от #69
15:10 08.01.2025
69 Хлъзгав като риба
До коментар #68 от "тъй шъй":
Пак се хлъзгаш за да не отговориш на въпросите:1.хибридите имат ли 0,00 замърсяване в града?
2. В задръстване с включено парно ДВГ работи ли?
3. Хибридът замърсява ли по-малко от електромобил в града?
4. Ако 100% от транспорта в градовете е електрически, откъде ще дойде замърсяването, различно от прахоляк вдигнат от гумите?
5. Когато през 2030 електромобилите са по-евтини от хибридите, каква би била причината да забранят движението на всякакви леки автомобили, заради хора като вас, които казват или хибрид или нищо?
15:12 08.01.2025
70 С две думи
В китайските градове вече трайно се вижда синьото небе заради електромобилите, а не заради хибридите.
15:28 08.01.2025
71 Много точен коментар
До коментар #8 от "Факт!":
Докато се правеха на интересни и замазваха очите на хората с някакви неадекватни като показатели батерии на хибридите китайчето си оплете кошничката. Номер едно са по електрички. Единственото което може да направите сега е да им дишате праха. Това и ще правите.19:04 08.01.2025