Искат забрана за хибридите във Великобритания

7 Януари, 2025 12:36 4 159 71

  • хибриди-
  • забрана-
  • великобритания

Екологични организации настояват това да стане от 2030 година

Искат забрана за хибридите във Великобритания  - 1

Екологичната организация Electric Vehicles UK (EVUK) призова британското правителство да въведе пълна забрана за продажба на нови хибридни автомобили без възможност за презареждане още от 2030 година. Според "зелените" тази стъпка трябва да допринесе за ускоряване на прехода към електрически транспорт.

Според плана на транспортното министерство от януари 2030 година във Великобритания ще бъде спряна продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили. Plug-in хибридите обаче ще останат разрешени до 2035-а. Председателят на EVUK Дан Цезар подкрепя продължаването на продажбата на plug-in хибриди до 2035 година, но нарича традиционните хибриди „остаряла технология“ и смята продължаващата им продажба за „катастрофална грешка“.

Неговата позиция се споделя и от бившия шеф на Aston Martin и Nissan Анди Палмър, който нарече plug-in хибридите "технологията на 90-те".

Правителството преразглежда и стандарта ZEV (превозни средства с нулеви емисии), който задължава автомобилните компании постепенно да увеличат дела на електрическите превозни средства в продажбите си: от 22% през 2024-а до 80% до 2030 година.

Развитието на зарядната инфраструктура остава ключово условие за преминаването към електрически транспорт. Ръководителят на Обществото на производителите и търговците на автомобили (SMMT), Майк Хоус, подчерта, че успехът на декарбонизацията зависи от наличието и бързото разширяване на зарядните станции.

Правителството продължава да се консултира с автомобилната индустрия, като се стреми да балансира интересите на бизнеса, потребителите и околната среда, като същевременно създава нови работни места и подкрепя прехода към чиста енергия.


Поставете оценка:
Оценка 2 от 27 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Фон дер Миндер

    76 1 Отговор
    Зелените искали това ,искали онова ... А кой изобщо иска зелените ???
  • 2 сталкер

    27 0 Отговор
    не сме Британци
  • 3 някогашен зелен

    41 0 Отговор
    Смучат грантове. Отчитат дейност. Това са днешните зелени.
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Ток и жица

    12 36 Отговор
    Светът ще кара електрички с 500 кс и с пробег 1000 км, а ние тук ще сме още на парен двигател!!!!

    Коментиран от #11

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Ваньо

    14 0 Отговор
    който не скача е ... против дълбокия шалтер
  • 10 Сто процента!

    7 21 Отговор
    Какъв хибрид е тва да не може да кара само на ток 70-100 км при пълна мощност. Уж хибрид, а го кара на бензин и пуши. Да заминава. Само хибриди с контакт засега. Само контакт от утре.
    Има гърне - има проблем 💨 Атмосферата е затворена система и всички лна остават тук да ги дишаме като миди.

    Коментиран от #13, #14

  • 11 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    22 4 Отговор

    До коментар #6 от "Ток и жица":

    1000км 🤔 може , но не утре, нито до Нова година❗
    Светлото бъдеще на 100% електрокарите е някъде далеч, много далеч ❗
    Сега се радват на 200км по магистрала❕
  • 12 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    19 4 Отговор
    На времето Форд е предлагал богат избор от... САМО ЧЕРНИ АВТОМОБИЛИ ❕
    Сега искат, уж пазарно, да избираме само между един електрокар❕
  • 13 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    17 3 Отговор

    До коментар #10 от "Сто процента!":

    Ьа Планетата ли те е грижа или за собствения ти КОН-форт 🤔❔❕
    Защото производството на ЕДИН ЕЛЕКТРОКАР далеч не е ЕКОЛОГИЧНО❗А и доста руда се преработва 😒

    Коментиран от #15, #16

  • 14 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    15 4 Отговор

    До коментар #10 от "Сто процента!":

    Чети бавно, ЯКО ЕКО Е 😉
    "Производството на електромобили отделя много повече въглероден диоксид (CO₂ ) в сравнение с автомобили, оборудвани с двигатели с вътрешно горене. Това се дължи най-вече на производството на батерии“, коментира Джарод Кели, главен анализатор в лабораторията.
    Експертите са сравнили електрическия автомобил Tesla Model 3 и конвенционална бензинова Toyota Corolla и изчислиха колко километра трябва да измине колата на ток, за да компенсира щетите, причинени на екологията. В държави като Полша и Китай, където енергията се добива по „най-мръсния начин“ - изгаряйки въглища,

    електромобилът ще стане по-екологичен от конвенционален модел след изминаването на 126 655 км."
    НАД СТО ХИЛЯДИ КИЛОМЕТРА 🥸🥸🥸

    Ти пак вярвай на Грета 😒

    Коментиран от #17, #18, #21

  • 15 Стенли

    11 2 Отговор

    До коментар #13 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    А и след някоя и друга година батерията даде фира кво правим тогава много екологично няма що
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Стенли

    5 2 Отговор

    До коментар #14 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Същото е и със слънчевите панели които засега не може да се рециклират

    Коментиран от #19

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    11 1 Отговор

    До коментар #16 от "Замърсяване":

    ЗАМЪРСЯВАНЕТО НЕ СТАВА В ЛОНДОН, ЖЕНЕВА, БРЮКСЕЛ....

    ТОВА Е ИСТИНСКАТА ИМ "ЗЕЛЕНА" ИДЕЯ❕

    Коментиран от #22

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    8 1 Отговор

    До коментар #21 от "Изводът":

    Да си дойдем на думата , става дума за мегаполисите, но го опаковат в ЕКО грижа за Планетата ❕
    Нали правят рингове за Евро 2,3... 6❕
    Защо ще забранят на Дядо Благо от Долно Нанагорнище да си кара 2000 км годишно ДВГ,
    а ще трябва да си купи непременно ЕА 🤔

    Коментиран от #27

  • 24 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    10 0 Отговор

    До коментар #22 от "Малко цифри":

    Една герберастка Ви го каза :
    "ОДЕТЕ ПЕША!"
    най- екологично е ❕
  • 25 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    8 1 Отговор
    Защо ли някой НЕУЗРЯЛ/ЗЕЛЕН не скача срещу пушилката от камионите❔
    Ами рейсове и самолети....🤔
  • 26 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    12 2 Отговор

    До коментар #22 от "Малко цифри":

    А малко история:
    Първо скочиха на дизелите,
    после на бензинките,
    сега дойде ред на хибридите,
    а утре 🤔❕
    Не виждаш ли как слагат чатала на хората и все
    повече ги натискат към земята🤔
    Уж с грижа за нас ❗
    Утре може забранят китайските ли 🤔❕❔
    " Пътят към Ада е постлан с добри намерения!"

    Коментиран от #28, #31

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    12 0 Отговор

    До коментар #27 от "Да си дойдем на думата":

    Нищо не издържам, просто ти давам всенповече и различни доводи, че не става въпрос за ЕКОЛОГИЯ на ПЛАНЕТАТА ❗

    Коментиран от #32, #36

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Гост

    7 2 Отговор
    Хибридите са перфектните автомобили.Екологично движение на ток в града и неограничен пробег на бензин на дълъг път.

    Коментиран от #37

  • 34 Гост

    9 0 Отговор

    До коментар #32 от "Доводи":

    Теслю митичен,ти колко кутии цигари изпуши днес?Ти сам си решил да се тровиш.
  • 35 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    7 1 Отговор

    До коментар #28 от "Да си дойдем на думата":

    Така е , ПОПАДНАЛ СЪМ НА ЧУГУНЕНА ГЛАВА, която нищо не приема, а като навита латерна си повтаря, повтаря, повтаря заученото❗
    Що не отидеш да живееш в някое китно селце в Балкана или край морето , където хората нямат проблем с въздуха, НО ИМ СЪЗДАВАТ ПРОБЛЕМ
    уж с грижа за тях ❗
    Не ми оттоваряй!
    Знам , ще кажеш да не ти казвам къде да живееш❗
    Те така едни си купиха евтини жилища край летище, а после скачАха че самолетите им пречели❗

    Коментиран от #38

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    8 0 Отговор

    До коментар #32 от "Доводи":

    Ти вчас ли си и можеш ли да разбереш чужд текст❔❕🤔
    Хибридите са впъти по-еколпгични от чистия ДВГ. Защото на светофар ДВГ се изключва и не пуши 90 секунди на червено❕ Разходът в градски условия е около 4/100, а за обикновения ДВГ градско под 10 е мираж❕
    С хибрид нямаш проблем да отидеш на планина или в някой затънтен край, нямаш проблем за пет часа да отидеш от Варна до София❕
    Хибридите също може да отживее своето време,
    но днес той е етапът на преминаване от ДВГ към ЕА ❕

    Коментиран от #41

  • 40 анонимен

    8 0 Отговор
    Балонът "зелена сделка" се спука.Банките от Уолстрийт отказват да кредитират "зеления преход"
    , заради масови фалити на "зелени" стартъпи,соларни и ветропаркове и невърнати кредити.

    Коментиран от #43

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Грета Тумберг

    4 0 Отговор

    До коментар #41 от "Изместващ темата":

    Тук съм скъпи!
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    7 0 Отговор

    До коментар #36 от "Друг въпрос":

    Това с Акото, го остави за бъдещето❕
    Ако утре на Земята падне метеорит и я разцепи❕❔
    Днес няма толкова мощности и станции за ЕА.
    Затова хибридите ДНЕС са преходния етап!
    НЕ на последно място без бонусите ЕА все още са скъпи за масовия потребител❕

    Коментиран от #47

  • 45 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    5 0 Отговор

    До коментар #41 от "Изместващ темата":

    Никой не иска да кара 30 годишен дарак❕
    Започнаха с еко бонуси за ЕА, но вече ги спират. Защо ? О.К. затварят за Евро 1, утре за Евро 2...!
    Ти не искаш да разбереш, че на 80% от територията на страната това не е проблем - ЗАЩО СЪЗДАВАТ ПРОБЛЕМ на хората чрез забрана и на хибриди там ❔
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 ХЗСхзсхз

    2 1 Отговор
    Гледам Митьо Бустеров пак се е развихрил, а уж беше обиден на Факти. Цялата му работа е едната такава "поврътлива", включително и дълбокомислените му "прогнози" и "анализи". Само не знам как все още не е почнал да обяснява за ВЯРАТА на антиматематичните тролове с функционална неграмотност.
  • 51 тъй шъй

    9 0 Отговор

    До коментар #21 от "Изводът":

    Къде замърсява хибрида, електрическа латерно, като в най-натоварените места в града върви на ток. Само над 30км.час включва двг. Това двг показва на всички режими 0.00 на стенда на ГТП. Единственото място в града е на скоростни булеварди работи двг. Половината общо е на ток. Ние като бяхме деца някой помни ли какво бълваха ауспусите. Не беше като да нямаше движение особено края на соца. И задръствания имаше когато бачкаторите отиваха и се връщаха от индустриалните райони на големите градове. Каква воня беше, а печките на дърва и нафта. Много забравяте, хибридите тровели децата, бива приказки на електрическа латерна, ама не бива.

    Коментиран от #56

  • 52 бай Даньо

    4 1 Отговор

    До коментар #22 от "Малко цифри":

    Малко преувеличваш в тия цифри защото си ги изпагалствал от някъде. Една нормална кола за 300 000 км ще изгори бензин 24 000 литра които са окло 12 тона . Сещаш се че въглрдния двуокис и окис и азотния всичко останало от ауспуха няма как да тежи повече . И аз смятам че хибридите са преходна технология но много много добра дори да не са плъгин. Дизеларите са прави да наричат тия екоталибани , чак и хибридите да нарочим за мръсни, ай стига .

    Коментиран от #54

  • 53 бай Даньо

    5 2 Отговор

    До коментар #41 от "Изместващ темата":

    Не искам да ставам адвокат на дявола но много по голям ефект върху въздуха в градовете ще има ако има повече
    1 градски транспорт дори да е дизелов,
    2 жп транспорт /метро,
    3 големите камиони да минат на електричество или хибриди, защото те допринасят повече за замърсяването от хората тръгнали с хондата за работа,
    4 горенето на дърва за огрев да се забрани поне в градовете .
    5 да се наложат някакви забрани за летене със самолети за щяло и нещаяло

    Само това ще намали замърсяването и парниковите газове наполовина , защо да откачаме на тема електрически коли ? Междудругото да не се объркаш аз карам Тесла модел 3

    Коментиран от #55

  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 бай Даньо

    1 3 Отговор

    До коментар #55 от "Сталин":

    Разбира се че това искам. За какво са 4-5 коли в средно американско семейство и в България на там отиваме ... междудругото смърта от катастрофи в Америка задмина броя на убийствата и самоубийствата .... а в България за какво им са коли на джигитите!?

    Коментиран от #58

  • 58 Фйггг

    1 4 Отговор

    До коментар #57 от "бай Даньо":

    Иди у С. Корея или Куба. Там няма джигити с лични автомобили.
  • 59 тъй шъй

    3 0 Отговор

    До коментар #56 от "Любопитен":

    Няма чисти и мръсни хибриди. Има пълни и плъгин. През всяко село 2-3-4км, пълният хибрид минава само на ток, със скорост до 60км/ч. Всяко кръстовище влиза, пребивава и излиза на ток. 50-60 %от времето в града е на ток. Ама това са известни неща. Вземете ги запомнете. Естествено, че основно на по-висока скорост в града пали двг. Как не ги разбрахте поне малко тези хибриди. Викат остаряла технология, пък и нея не вдянахте. И едно дребно доуточняване-става въпрос за истински хибрид-Тойота. Имам малък опит с Хонда-подобно поведение.
  • 60 тъй шъй

    5 0 Отговор
    Ей, тая електрическа латерна не спря да използва много долнопробен похват-вкарване на думи и размисли в устите на коментиращите. За електрическа латерна не става, но за политик такива качества са необходими.

    Коментиран от #61

  • 61 Вкараните думи

    0 5 Отговор

    До коментар #60 от "тъй шъй":

    "Къде замърсява хибрида, електрическа латерно, като в най-натоварените места в града върви на ток. Само над 30км.час включва двг. Това двг показва на всички режими 0.00 на стенда на ГТП. Единственото място в града е на скоростни булеварди работи двг. Половината общо е на ток."

    Коя от тези думи съм ти вкарал в устата? От тези твои твърдения може да се направи обосновано предположение, че ако не вдигаш повече от 30 км в час или стоиш три часа в задръстване на климатик и на парно, ДВГ няма да запали и ще отдели 0,00 както на ГТП.
  • 62 Решението

    0 5 Отговор
    Пак питам какво е решението за изчистване на въздуха в градовете? Това че ДВГ на хибрида работи само в половината от времето, на теория според тебе може да означава два пъти по-малко замърсяване, но на практика все още има замърсяване от ауспуха.

    Пак на практика, не означава малко замърсяване, защото при работа двигателя работи с по-висока мощност от необходимата за придвижване, за да зареди батерията. Противно на вярванията, батерията на хибрида не се зарежда за следващия километър само от регенерираната енергия от 50 м спиране до светофара, която е единствената "чиста" енергия от целия процес. Другата си идва от бензина, който пък си замърсява.
  • 63 тъй шъй

    3 1 Отговор
    Замърсяват се нечии болни мозъци с крайно-зелена пропаганда. Какво ще замърсяват, ако всички са по-достъпните, пълни хибриди по улиците. Въздухът ще е като в планина, особено на кръстовищата.
    Нека на хората с по-проблемен гастроинтестинален тракт да им се налага глоба/такса, че са принудени да отделят вредни газове, а не да ги съхраняват в тялото си.

    Коментиран от #64, #65

  • 64 Не разбрал

    0 1 Отговор

    До коментар #63 от "тъй шъй":

    Понеже все още не съм сигурен какво говориш, допускам че продължаваш да твърдиш че ако стоиш един час в задръстване на климатик или на парно на кръстовището, вредните емисии ще са нула, запетайка 0 0 и на практика филтрите на парното ще пречистват градския въздух от фините прахови частици докарани от вятъра от Сахара? В тази утопия въздухът всъщност няма ли да е по-чист отколкото в гората, където вятъра ще вдига прахоляк от черните пътища?

    Правилно ли съм те разбрал да не кажеш че ти вкарвам думи в устата?

    Според мен няма огромно значение че няма да замърсяваш на кръстовището, но ще замърсиш два пъти повече след като тръгнеш от него, защото двигателя трябва да работи с по-голяма мощност за да зареди батерията за следващото кръстовище.

    Коментиран от #66

  • 65 Прехода свърши

    1 1 Отговор

    До коментар #63 от "тъй шъй":

    Хибридите винаги са били прехода между автомобили с ДВГ и електромобилите. Този преход започна преди 20 години и вече е към края си.. в някой държави включително на най-големия автомобилен пазар в света, електромобилите и PHEV, вече представляват повечето от половината от продажбите на нови автомобили.

    Там преходът премина бързо и плавно без нужда от хибридизация на всички ДВГ. Все още се предлагат и чисти ДВГ.

    Китайците вече се научиха да произвеждат електромобилите с голям пробег и бързо зареждане по-евтино от автомобил с ДВГ и имат предложение да ги продават и на другите големи пазари, ако те не успеят да предложат подобни електромобили. Само времето ще покаже дали ще се възползват или ще се опитат сами да си произведат такива.
  • 66 тъй шъй

    3 0 Отговор

    До коментар #64 от "Не разбрал":

    Не знаех, че съм такъв престъпник- замърсител на градския въздух с хибрида със среден разход в града 5 на сто и то основно по широките булеварди.. Забранете транспорта въобще. Тогава фините прахови частици от растенията ще са доминиращи. Унищожете растенията. Тогава сахарските частици ще са проблем.Да се измисли начин Сахара да се бетонира. Тогава пулмолозите ще останат без пациенти.

    Коментиран от #67

  • 67 Хлъзгав като риба

    0 0 Отговор

    До коментар #66 от "тъй шъй":

    Пак се хлъзгаш за да не отговориш на въпросите:


    1.хибридите имат ли 0,00 замърсяване в града?
    2. В задръстване с включено парно ДВГ работи ли?
    3. Хибридът замърсява ли по-малко от електромобил в града?

    4. Ако 100% от транспорта в градовете е електрически, откъде ще дойде замърсяването, различно от прахоляк вдигнат от гумите?

    5. Когато през 2030 електромобилите са по-евтини от хибридите, каква би била причината да забранят движението на всякакви леки автомобили, заради хора като вас, които казват или хибрид или нищо?

    Коментиран от #68

  • 68 тъй шъй

    0 0 Отговор

    До коментар #67 от "Хлъзгав като риба":

    Хайде бори се на другите фронтове, че тази по-тежка зима гледам електрокарите, даже от любимата марка, ги карат зад тировете на магистралата с дебели шапки. Сега не знам ушанки дали са разрешени да се използват в автомобили, но в електрокари трябва да бъдат разрешени.
    Пък хибридите не ги мисли. Съвършена технология с множество неподозирани качества и предимства. Огромното производство и търсене показва, че ръстът предстои. Говоря за цивилизовани държави с високо интелектуално и образователно ниво на населението, напримир колективния запад. За Китай, Индия или подобни, въобще не ме интересува какво става. Да кретат, ориз да има и да произвеждат поръчките за компоненти на хибридите, както и двг, че иначе цените ще са двойни и трудно ще си позволим такова чудесно возило.

    Коментиран от #69

  • 69 Хлъзгав като риба

    0 0 Отговор

    До коментар #68 от "тъй шъй":

    Пак се хлъзгаш за да не отговориш на въпросите:


    1.хибридите имат ли 0,00 замърсяване в града?
    2. В задръстване с включено парно ДВГ работи ли?
    3. Хибридът замърсява ли по-малко от електромобил в града?

    4. Ако 100% от транспорта в градовете е електрически, откъде ще дойде замърсяването, различно от прахоляк вдигнат от гумите?

    5. Когато през 2030 електромобилите са по-евтини от хибридите, каква би била причината да забранят движението на всякакви леки автомобили, заради хора като вас, които казват или хибрид или нищо?
  • 70 С две думи

    0 1 Отговор
    Хибридът няма шансове да реши проблемите със замърсяването в градовете. Нищо свързано с горене не може да разреши този проблем. Хибридите единствено могат да намалят замърсяването съвсем малко.

    В китайските градове вече трайно се вижда синьото небе заради електромобилите, а не заради хибридите.
  • 71 Много точен коментар

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "Факт!":

    Докато се правеха на интересни и замазваха очите на хората с някакви неадекватни като показатели батерии на хибридите китайчето си оплете кошничката. Номер едно са по електрички. Единственото което може да направите сега е да им дишате праха. Това и ще правите.