28 Октомври, 2020 12:16, обновена 27 Юни, 2022 14:58 29 793 59

Десет стари, но много бързи коли от 90-те

  • суперкари-
  • 90-те

ТОП-10 на най-страхотните автомобили от края на миналия век

Десет стари, но много бързи коли от 90-те - 1

През 90-те години на миналия век световната икономика преживява безпрецедентен възход и това се отрази положително и на автомобилната индустрия. През 90-те години светът видя много ярки модели, които по-късно станаха култови. Подбрахме за вас най-страхотните автомобили от 90-те, които според нас, доставят радост на истинските автомобилни фенове. Ето ги.

BMW M5 (E39)

Десет стари, но много бързи коли от 90-те

Този наточен седан се смята от мнозина за най-доброто M5. И не е изненадващо, защото седанът има атмосферен V8 с 400 конски сили и 6-степенна ръчна скоростна кутия.

Honda NSX

Десет стари, но много бързи коли от 90-те

При разработването на спортния автомобил със средноразположен двигател на Honda, основна помощ оказва и легендата от Формула 1 Аертон Сена. Коментарите, както се казва, са излишни.

Dodge Viper

Десет стари, но много бързи коли от 90-те

Първият Dodge Viper е творение на Карл Шелби и разполага с огромен 8-литров V10 двигател и с подчертано мускулест дизайн.

Toyota Supra

Десет стари, но много бързи коли от 90-те

Toyota Supra A80 е един от най-емблематичните японски автомобили. За времето си тя беше супер мощна със своите 330 конски сили, а тунинг специалисти повишават мощността ѝ два до три пъти.

Ferrari F50

Десет стари, но много бързи коли от 90-те

Суперавтомобилът на Ferrari е създаден за 50-годишнината на марката. Това, което го откроява е, че неговият V12 е разработен въз основа на двигателя на автомобил от Формула 1.

Jaguar XJ220

Десет стари, но много бързи коли от 90-те

Елегантният суперавтомобил на Jaguar е един от най-напредничавите автомобили в началото на 90-те години и известно време държи световния рекорд за скорост за серийни автомобили - 349 км/ч.

Nissan Skyline GT-R

Десет стари, но много бързи коли от 90-те

Японската Годзила Nissan Skyline GT-R се превърна в икона за уличните състезатели и няколко пъти счупи рекордите на Нюрбургринг.

Lamborghini Diablo

Десет стари, но много бързи коли от 90-те

Суперколата на Lamborghini се превърна в един от символите на десетилетието. Тя е мощна и много бърза. Топ версиите са разработени така, че да развиват скорост от 340 км/ч.

Bugatti EB110

Десет стари, но много бързи коли от 90-те

От техническа гледна точка това е шедьовър: задвижване на четирите колела, quad-turbo, 610 к.с. от мотор с 3.5 литра обем. Най-наточеното Bugatti EB110 SS достигна 355 км/ч и ускорява до сто за 3.2 секунди.

McLaren F1

Десет стари, но много бързи коли от 90-те

И да, Шумахер имаше такъв McLaren F1. Легендарният McLaren F1 е първият хиперкар в света. Триместното купе ускорява до 386 км/ч и беше най-бързата кола в света в продължение на цели 12 години.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 53 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ивайло

    304 14 Отговор
    Дааа, когато колите бяха коли, а не миксери и таблети на колела!!! Истински коли!!!

    Коментиран от #2, #3, #27, #29, #39

  • 2 Хайл

    192 7 Отговор

    До коментар #1 от "Ивайло":

    Правеха се с ръце и душа
  • 3 Оръфляци си бяхте и си оставате

    31 121 Отговор

    До коментар #1 от "Ивайло":

    Кви иатински коли бе клоун в Бг "истинска" кола се смяташе хонда срх с 160 коня и Кадетт ге се и със 130.

    Коментиран от #14, #22

  • 4 One

    34 56 Отговор
    Повечето български драйвъри веднага ще оценят подобаващо добре Е39-ката. Най-подхожда на нашенският манталитет. Особено шофьорите около 22-30г. За останалите модели автомобили другите ще махнат с ръка и ще кажат:Дръгели,да си ги карат! Но някъде в сянката на BMW-то стоят Супра-та и Скайлайн-а. Феновете на самурайски коли знаят защо.

    Коментиран от #5, #23

  • 5 Я го знам бе

    23 99 Отговор

    До коментар #4 от "One":

    Японските бклуци ли с крадене на чужди технологии представени за японски.

    Коментиран от #21

  • 6 Сила

    28 43 Отговор
    Бумера го взимам, не ме интересува кви са другите

    Коментиран от #8

  • 7 Миро

    39 72 Отговор
    Е39 и нищо друго!
  • 8 Гост

    105 1 Отговор

    До коментар #6 от "Сила":

    Другите сме ги виждали само на картинки от дъвки Турбо и сме ги карали на Плейстейшъна.
  • 9 Аертон ху...?

    4 114 Отговор
    Тва последното под НСХ-а не го разбрах.Аертон кой...?Някой знае ли кой е тоя...?

    Коментиран от #24, #28, #37, #43, #44

  • 10 кх8кхйк6888

    29 22 Отговор
    Imal сам БМВ е39 3 дизел - мога да кажа само хубави неща, бях много доволен
  • 11 В е л и к и я

    44 10 Отговор
    Еми че то това са 10 те спортни коли правени изобщо някога...!

    Коментиран от #12

  • 12 В е л и к и я

    39 3 Отговор

    До коментар #11 от "В е л и к и я":

    Най добрите ....и истинските ...!!!!
  • 13 Гост

    44 3 Отговор
    Диаблото е маниашката суперкола на 90-те, когато Ламборгини си беше италианска марка, а не бранд на ВАГ. Имаше модификации VT, SE30, SV, GT, VT 6.0, които само набито око може да различава.

    Коментиран от #18

  • 14 Приятел

    40 4 Отговор

    До коментар #3 от "Оръфляци си бяхте и си оставате":

    В България господстваше Ладата на фона на Москвич,Трабант и Заз..,.
  • 15 Методи

    21 9 Отговор
    F50 и вс останали, в случая :)
  • 16 Урко

    28 1 Отговор
    Тигре, тигрее, имаш ли пари?...

    Коментиран от #19

  • 17 суперкар

    10 78 Отговор
    Този бидон бмв-то и ръждивите тенекии Нисан и хонда нямат място в тази класация
  • 18 Научи история бе

    26 7 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    Смешник.в началото на 90-те Ламбо бяха на Крайслер после на някакви от Малайзия.

    Коментиран от #25

  • 19 Наблюдател

    6 3 Отговор

    До коментар #16 от "Урко":

    За готини пиче.та-винаги!:)
  • 20 ФактичесТки

    4 84 Отговор
    Добре че тоя Сена умря навремето че да стане известен иначе щеше да бъде като Ървайн или Култард
  • 21 Бмв тъпак

    39 31 Отговор

    До коментар #5 от "Я го знам бе":

    BMW -то няма място тук.Не бях виждал до сега спортна кола с 4 врати.Доста овехтяла и стара визия тип пенсия е това БНВ на фона на другите коли който са с дизайн 2060г.масларка с пластмасова водна помпа.

    Коментиран от #38

  • 22 ФауВе

    27 1 Отговор

    До коментар #3 от "Оръфляци си бяхте и си оставате":

    Кадет GSI не беше ли 150 коня, с мотор С20ХЕ?

    Коментиран от #30, #50

  • 23 ФауВе

    21 2 Отговор

    До коментар #4 от "One":

    "Дръгели, да си ги карат." - каза теслераста и си продължи с тротинетката.
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Гост

    29 2 Отговор

    До коментар #18 от "Научи история бе":

    Ама двигателите и платформите не са били Крайслерови, а италиански. Докато при ВАГ Галардото например е близнак на Audi R8, със същия V10 който се слага и на S6.

    Коментиран от #49, #52

  • 26 Еххххх

    14 26 Отговор
    БМВ форевър!

    Коментиран от #35

  • 27 Напълно

    24 3 Отговор

    До коментар #1 от "Ивайло":

    Напълно съгласен. На новите коли само дизайна им е хубав всичко друго е силокон
  • 28 реалист

    31 1 Отговор

    До коментар #9 от "Аертон ху...?":

    Направо си мега зле
  • 29 Някой

    4 43 Отговор

    До коментар #1 от "Ивайло":

    Бегай от тука бе разбирач, ще ти сменям масла и простотии, дюзи, турбини и такива мизерии. Тия коли са миналото и са за смотаняци като теб по цял ден да лежиш под тях.

    Коментиран от #32, #48

  • 30 Хаха

    16 3 Отговор

    До коментар #22 от "ФауВе":

    Даже е 156 к.с -20ХЕ мотора,без ламбда сонда
  • 31 Турбо

    31 1 Отговор
    тея хиперколи ги имам всичките ,,на картинки от дъвки турбо разбира се
  • 32 Язе

    26 3 Отговор

    До коментар #29 от "Някой":

    Който има част от тези коли,си ги кара в сервиза за смяна на консумативи.Който няма като теб,бута колелото и мълчи.
  • 33 Йонко - понко

    21 7 Отговор
    Това, не са ежедневни автомобили а ,,суперкари" които присъстват, във разни богаташки колекции и със сигурност са във перфектно състояние и на малко километри. Бумера няма място между тях.
  • 34 Пламен

    31 4 Отговор
    Едно време колите се правиха от инженери, а не както сега от счетоводители!

    Коментиран от #56

  • 35 BMWfan

    9 15 Отговор

    До коментар #26 от "Еххххх":

    БMВ форевър-в геометрична прогресия...!!!
  • 36 Иван

    19 13 Отговор
    Само японският самурай всичко друго е шрот
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Пешо

    9 17 Отговор

    До коментар #21 от "Бмв тъпак":

    Като излизаш с твоята кола не виждаш ли поне по 10 спортни коли с емблемата BMW? Този коментар от теб е излишен, защото всички знаем че в Бавария на първо място е двигателя да развие скоростта която е изписана най-вдясно на километража. И да, може да е с 4 врати, но със сигурност може да се нарече спортен автомобил
  • 39 Ненко Нечен

    12 3 Отговор

    До коментар #1 от "Ивайло":

    Истинските коли бяха 60и 70 те години
  • 40 Японец

    24 4 Отговор
    Всеки си има вкус каква марка кола да кара ! За мен японските коли си ги бива . Не хейтя ,но съм виждал некви бмв-та дето пищят на умрело пък още са на светофара :)

    Коментиран от #47

  • 41 ТОНИ-ПЛОВДИВ

    29 2 Отговор
    Здравейте на всички, само едно ще ви кажа Пичове, това бяха истински железни коли, и все още имам като втора кола, 124-2.6 бензина-166к.с, мога да кажа че новите коли са супер ТАМАГОЧИТА-ПЛАСТМАСОВИ.
    Бъдете Здрави.
  • 42 xxx

    25 2 Отговор
    Mitsubishi 3000GT са го пропуснали, значи не е пълна класацията.
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Иванов

    22 2 Отговор

    До коментар #9 от "Аертон ху...?":

    Ех невежо, невежо...
  • 45 Чук

    17 10 Отговор
    Само не е ясно тоя кошник БМВ кви ги фържи тук
  • 46 Лошо

    14 9 Отговор
    Много хора мразят BMW! Но аз го обичам!
  • 47 Оня с вана

    10 5 Отговор

    До коментар #40 от "Японец":

    Много се чудя туй Х5 за кола ли го имат, че ми се пънат все по баира за Ечемишка!?
  • 48 ХХХХ

    3 2 Отговор

    До коментар #29 от "Някой":

    Като не искаш да се занимаваш с такива неща айде на автобуса.
  • 49 Гоуст

    1 4 Отговор

    До коментар #25 от "Гост":

    А ти откъде си сигурен че немците не използват италианските двигатели
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Факт

    2 2 Отговор
    къде 130 там и 150 същият минeт.
  • 52 Разбирач

    5 2 Отговор

    До коментар #25 от "Гост":

    Защото откраднаха бързооборотната технология на двигателите от италианците, затова....!
  • 53 101

    3 1 Отговор
    сега са посредствени таблети с колела и двигател от миксер за смути
  • 54 Алфа Ромео

    2 0 Отговор
    Съгласен съм, има и други подобни може би.
  • 55 Алфа Ромео

    2 1 Отговор
    Само ми е леко странно кво прави седана със смешните фарове при суперкарите но явно е съобразена статията с БГ вкусовете.
  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Гост

    1 1 Отговор
    Е гати и боклуците БМВто 400коня с атмосферен мотор хахаха
  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Никси

    1 0 Отговор
    ЕЕИИИЙ МА МНОГО ЛЕГЕНДИ ТУКА БРЕ , СЪЩИТЕ КАТО ОТ КАРТИНКИТЕ НА ДЪФКИ ТУРБО , МНОГО ЯКО МНОГО ЯКО !!!👍👍👍👍👍👍👍👍.