Нерядко се случва от ауспуха на колата да излиза дим. В повечето случаи става въпрос за водна пара, която се получава в студените дни от т.нар. конденз. Но когато димът е "истински", то той подсказва за повреди по двигателя и основните възли и агрегати. Разказваме ви накратко за какво да проверите и каква може да е повредата на бензинова кола според цвета на въпросния дим от ауспуха.
Бял дим

Наличието на бял дим от ауспухната система най-често е свързан с повреда на гарнитурата на главата на двигателя. Когато тя не уплътнява добре охладителна течност прониква в цилиндрово-буталната група. Този проблем може да се превърне в доста сериозен ако не се вземат навременни мерки. Проверете и сменете уплътнението на главата.
Син дим

Синият дим се получава най-често от изгаряне на двигателно масло. Причините може да са в износване на буталните пръстени, които позволяват на маслото от двигателя да проникне в горивната камера. Разходът на масло се увеличава, но и този проблем не трябва да се пренебрегва. Решението е смяна на буталните пръстени.
Черен дим

Този вид дим се получава от непълно изгаряне на горивото, което може да бъде причинено от няколко неща - лошо качество на горивото, проблеми с въздушния поток, дефектни запалителни свещи или недобре работеща бобина за запалване. Така горивото изгаря неефективно и е нужна проверка на запалителните свещи, бобини и горивни инжектори.
Сив дим

Сивият дим е сравнително рядко срещано явление, но при появата му първото което трябва да проверите е дали разходът на масло не се е увеличил или дали турбото (ако колата ви има такова) работи правилно. Трябва и задължително да се прегледа и т.нар PCV клапан, който може да е дефектирал.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 различен цвят
10:23 24.02.2025
2 Марто
Коментиран от #8, #11
10:23 24.02.2025
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Пукай Чутин
10:28 24.02.2025
5 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
10:29 24.02.2025
6 кукорчу
10:30 24.02.2025
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Гост
10:37 24.02.2025
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Коко Н
До коментар #2 от "Марто":
Младото поколение не му трябва.Работата му е да търси точката G.10:52 24.02.2025
12 дядо поп
10:57 24.02.2025
13 малееее
Коментиран от #14
11:52 24.02.2025
14 Ицо
До коментар #13 от "малееее":
Що не прочетеш първо статията и тогава да се изказваш. Авторът с това започва, ама кой да ти чете - сигурно си от "възраждане".Коментиран от #19
12:02 24.02.2025
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 някой
18:08 24.02.2025
18 От чужбина
Имал съм случай на смесване на вода с масло. По-точно масло във охладителната течност. Тогава "майстора" ми рече: -Честито, смяна на гарнитура, шлайфане на глава, много пари... ДА, ама НЕ! Като се позамислих КЪДЕ се пресичат пътищата на водата и маслото, при това маслото да е с по-високо налягане и намерих проблема. След това тествах за да потвърдя мястото. Оказа се, че е спукан охладителя на маслото. Там маслото минава под високо налягане и наличието на миниатюрен пропуск вкарва масло във водата. Става въпрос за капки в минута, но като карате това се събира в разширителното казанче. Просто смених частта, при това втора употреба, не оригинална. Става въпрос за Пежо Боксер Дизел, а частта взех от Пежо, лека кола, бензинка. Оригиналната част беше железна, заместителя беше алуминиев, но работи. До подобно "спукване" се стигна след като многократно го бях форсирал /високи обороти/ на студено. Тогава маслото е гъсто и за да премине по всички каналчета вдига много високо налягане. За да избегнете подобна повреда НИКОГА не вдигайте обороти на студен вигател, особено зимата. За предпочит
Коментиран от #20
18:17 24.02.2025
19 Много си зле
До коментар #14 от "Ицо":
Много си зле, автора пише само и единствено за гарнитура, нищо общо няма белия конденз през зимата.Коментиран от #21
06:19 25.02.2025
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Гост
До коментар #19 от "Много си зле":
Белият дим е от вода в цилиндрите (не в буталата, както си мислят някой хора с диплом от спортното). Вода в цилиндрите не е само от гарнитура на главата Трябва да се внимава, като се дават съвети за смяна на части и скъпи ремонти. В белите страни, за подвеждаща информация редакцията ще отнесе солидна глоба, след позорно дело. В случаят го отнесох аз за това, че му поправих грешките. Отне ми правото да изразявам мнение от компютърът си. Добре, че имам телефон.07:13 25.02.2025
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Гост
Върни ми правото да коментирам от компа, тук!
Такива своеволия настройват народът ни срещу демокрацията и ЕС.
Засрами се!
08:02 25.02.2025
24 Леля Гошо
17:10 25.02.2025
25 Ироничен
После, като чета, се разочаровам, но и така ми се пада. От 42 години се водя среден автомобилен техник, какво очаквам да науча тук?
20:26 25.02.2025
26 Стойчо
Имам съмнение, че моето BMW ми гори течността за чистачките
21:20 17.03.2025