Дим от ауспуха: Какво означава според цвета му

24 Февруари, 2025 10:13 9 553 26

  • дим-
  • ауспух-
  • двигател-
  • повреда-
  • съвети

Различният цвят подсказва за различни повреди в двигателя

Дим от ауспуха: Какво означава според цвета му - 1
Снимка: Shutterstock

Нерядко се случва от ауспуха на колата да излиза дим. В повечето случаи става въпрос за водна пара, която се получава в студените дни от т.нар. конденз. Но когато димът е "истински", то той подсказва за повреди по двигателя и основните възли и агрегати. Разказваме ви накратко за какво да проверите и каква може да е повредата на бензинова кола според цвета на въпросния дим от ауспуха.

Бял дим

Дим от ауспуха: Какво означава според цвета му


Наличието на бял дим от ауспухната система най-често е свързан с повреда на гарнитурата на главата на двигателя. Когато тя не уплътнява добре охладителна течност прониква в цилиндрово-буталната група. Този проблем може да се превърне в доста сериозен ако не се вземат навременни мерки. Проверете и сменете уплътнението на главата.

Син дим

Дим от ауспуха: Какво означава според цвета му


Синият дим се получава най-често от изгаряне на двигателно масло. Причините може да са в износване на буталните пръстени, които позволяват на маслото от двигателя да проникне в горивната камера. Разходът на масло се увеличава, но и този проблем не трябва да се пренебрегва. Решението е смяна на буталните пръстени.

Черен дим

Дим от ауспуха: Какво означава според цвета му


Този вид дим се получава от непълно изгаряне на горивото, което може да бъде причинено от няколко неща - лошо качество на горивото, проблеми с въздушния поток, дефектни запалителни свещи или недобре работеща бобина за запалване. Така горивото изгаря неефективно и е нужна проверка на запалителните свещи, бобини и горивни инжектори.

Сив дим

Дим от ауспуха: Какво означава според цвета му


Сивият дим е сравнително рядко срещано явление, но при появата му първото което трябва да проверите е дали разходът на масло не се е увеличил или дали турбото (ако колата ви има такова) работи правилно. Трябва и задължително да се прегледа и т.нар PCV клапан, който може да е дефектирал.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 26 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 различен цвят

    9 2 Отговор
    означава, че автомобилът папа.
  • 2 Марто

    37 0 Отговор
    Много добро материалче, за да се образова малко младото поколение, което знае само да се придвижва с колата от точка А до точка Б и не се интересува от техническото ѝ състояния.

    Коментиран от #8, #11

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Пукай Чутин

    17 24 Отговор
    Означаве че избирателите на Възраждане карат евтини западни таралясници, които обаче не биха заменили и за нов Москвич.
  • 5 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    11 1 Отговор
    🤔 Прониква в ....буталата 🤔
  • 6 кукорчу

    11 5 Отговор
    моя аспух пуши кафяво сигурно сегментите упускат..?
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Гост

    20 4 Отговор
    За черният дим, искам да ми покажете, какви запалителни свещи и бобини ще смените на дизеловите ДВГ, които са към 75% от автопарка у нас.
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Коко Н

    18 0 Отговор

    До коментар #2 от "Марто":

    Младото поколение не му трябва.Работата му е да търси точката G.
  • 12 дядо поп

    16 1 Отговор
    А много огън и дим означава , че до този момент сте карали електрически автомобил
  • 13 малееее

    17 3 Отговор
    всяка зима всички имат проблеми с гарнитурата. А дали па белия "дим" не е пара и не излиза от конденза в аспуха?

    Коментиран от #14

  • 14 Ицо

    15 5 Отговор

    До коментар #13 от "малееее":

    Що не прочетеш първо статията и тогава да се изказваш. Авторът с това започва, ама кой да ти чете - сигурно си от "възраждане".

    Коментиран от #19

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 някой

    4 0 Отговор
    та не разбрах кой дим е нормален,щото тая ситрин на центъра минана над 200 автомобила за 5 минути и всички пушеха бяло дали всички са за смяна на гарнитури.....
  • 18 От чужбина

    7 0 Отговор
    Принципно ДА, но за синия дим не съм съвсем съгласен. Получава се НЕ само от износени сегменти, а и от износени гумички на клапаните. Този "дефект" се отстранява по-лесно отколкото смяна на сегменти. Не се сваля главата на двигателя, а се работи само от горе. Не е нужно да сте специалист. При достаъчно умения можете и сами в гаража да си ги смените тези уплътнителни гумички.

    Имал съм случай на смесване на вода с масло. По-точно масло във охладителната течност. Тогава "майстора" ми рече: -Честито, смяна на гарнитура, шлайфане на глава, много пари... ДА, ама НЕ! Като се позамислих КЪДЕ се пресичат пътищата на водата и маслото, при това маслото да е с по-високо налягане и намерих проблема. След това тествах за да потвърдя мястото. Оказа се, че е спукан охладителя на маслото. Там маслото минава под високо налягане и наличието на миниатюрен пропуск вкарва масло във водата. Става въпрос за капки в минута, но като карате това се събира в разширителното казанче. Просто смених частта, при това втора употреба, не оригинална. Става въпрос за Пежо Боксер Дизел, а частта взех от Пежо, лека кола, бензинка. Оригиналната част беше железна, заместителя беше алуминиев, но работи. До подобно "спукване" се стигна след като многократно го бях форсирал /високи обороти/ на студено. Тогава маслото е гъсто и за да премине по всички каналчета вдига много високо налягане. За да избегнете подобна повреда НИКОГА не вдигайте обороти на студен вигател, особено зимата. За предпочит

    Коментиран от #20

  • 19 Много си зле

    2 2 Отговор

    До коментар #14 от "Ицо":

    Много си зле, автора пише само и единствено за гарнитура, нищо общо няма белия конденз през зимата.

    Коментиран от #21

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #19 от "Много си зле":

    Белият дим е от вода в цилиндрите (не в буталата, както си мислят някой хора с диплом от спортното). Вода в цилиндрите не е само от гарнитура на главата Трябва да се внимава, като се дават съвети за смяна на части и скъпи ремонти. В белите страни, за подвеждаща информация редакцията ще отнесе солидна глоба, след позорно дело. В случаят го отнесох аз за това, че му поправих грешките. Отне ми правото да изразявам мнение от компютърът си. Добре, че имам телефон.
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Гост

    5 0 Отговор
    Престани да ми заглушаваш мнението без причина! Ще подам оплакване в комисията по свобода на словото.
    Върни ми правото да коментирам от компа, тук!
    Такива своеволия настройват народът ни срещу демокрацията и ЕС.
    Засрами се!
  • 24 Леля Гошо

    5 0 Отговор
    Син дим, първо виж гумичките (на клапаните)
  • 25 Ироничен

    5 0 Отговор
    Все се каня да не ги чета такива..... научнопопулярни.
    После, като чета, се разочаровам, но и така ми се пада. От 42 години се водя среден автомобилен техник, какво очаквам да науча тук?
  • 26 Стойчо

    1 1 Отговор
    А какъв е цвета на дима като гори течността от чистачките?
    Имам съмнение, че моето BMW ми гори течността за чистачките