„Икономичен хибриден или надежден дизел с висок въртящ момент?“, „Рама или монокок каросерия?“, „CVT или истински автоматик?“ Това е само малък списък с въпроси, които вълнуват феновете на Toyota Land Cruiser, що се отнася до новия модел с индекс "300". Проучихме форумите и се опитахме да разберем как феновете искат да видят следващото поколение на легендарния всъдеход и доколко очакванията им съответстват на предполагаемата реалност.
„Рама или монокок?“
В един от форумите, още преди 7 години, когато току-що започнаха да се появяват първите слухове за следващия Land Cruiser, се появиха слухове, че Land Cruiser може да последва пътя на Land Rover Defender: легендарният SUV, който издържа на поточната линия в продължение на 70 години, загуби структурата си на рама след смяна на поколението.
Както писахме по-рано, това е може би ключовият въпрос, който най-много притеснява феновете на всъдехода. Сега те могат да се успокоят малко. В края на февруари се появиха снимки на каросерията и шасито на новия всъдеход, направени в завод в Япония. Съдейки по тях, след смяната на поколението Land Cruiser ще избегне промяната на концепцията в полза на монококово тяло и ще запази конструкцията си на рама. Съществуват обаче съвсем други данни, според които новият всъдеход ще се премести на модулната платформа TNGA и ще получи т.нар. монококово тяло.
Дизайнът на "300" също все още е под въпрос. В момента той може да бъде видян по шпионските снимки на камуфлажната кола и направените върху тях рендери. От изображенията се вижда, че отличителната черта на всъдехода ще бъде огромна радиаторна решетка, размерите на която значително ще се увеличат спрямо сегашния модел, усъвършенствана предна оптика, направена в стила на големия "американски" пикап Toyota Tacoma, и широки квадратни арки на колелата . Като цяло можем да заключим, че Land Cruiser ще запази основните си черти, които трябва да се харесат на повечето фенове на автомобилите.
„Ами ако скенерът за пръстови отпечатъци се повреди?“
Интериорът на колата, напротив, чака по-радикални промени. Предполагаемите изображения на интериора на новия SUV, който се появиха в интернет, предизвикаха бурни дискусии. Очаква се LC300 да запази аналоговите си циферблати на таблото, обградени от малък цифров дисплей. В същото време на предния панел ще бъде инсталиран голям сензорен дисплей на информационно-развлекателния комплекс с диагонал около 12 инча, под който ще има аналогови бутони за управление на климатика и основните мултимедийни функции. Централният тунел разполага и с безжично зарядно устройство за смартфон, превключвател за режим на задвижване на всички колела и електронна ръчна спирачка.
„Сензорни повърхности, съчетани с познати механични бутони и модерни функции. Мисля, че Toyota е на прав път “, гласи един от коментарите под снимките.
Вляво от централния екран ще бъде бутонът за стартиране на двигателя, на който по неофициални данни ще има скенер за пръстови отпечатъци на водача, който няма да позволи на неупълномощено лице да стартира двигателя. Някой нарича подобно решение „много успешна находка“, но други го смятат за излишно. „Съвременните скенери за пръстови отпечатъци работят доста добре. Но какво ще стане, ако изведнъж се развали? ”, Притеснява се коментатор, не без основание.
Друго необичайно решение е плейърът с диск, който може да се види на централния панел. Някои фенове наричат появата на CD плейър на автомобил от 21-ви век „връщане назад“, но тази концепция намери много защитници: „Тези, които карат Land Cruiser, все още не знаят какво представляват Bluetooth и CarPlay. Следователно компактдискът никога не трябва да им се отнема. "
Като цяло появата на всякакви електронни джаджи, усъвършенствани асистиращи системи, модерна мултимедия и други такива не са особено приятни за много консервативни фенове. Именно те са особено предпазливи и към възможността за замяна на традиционните задвижващи агрегати с хибридни силови трактове.
„Land Cruiser за мен лично е синоним на бруталност и надеждност. Хората харчат около 80 хиляди долара за кола само заради нейните „истински“ механични агрегати, които са с невероятна жизнеспособност. Сред луксозните характеристики бяха кожената тапицерия и климатикът. И сега ще бъде хибрид, пълнен с електроника. Тъжно е да се види, че моделът, на който се възхищавам от детството си, върви по този път “, се казва в коментар към информацията за изоставянето на бензиновия двигател V8 и появата на електрифициран силов тракт, базиран на компресорен V6.
В допълнение, феновете на всъдехода са много загрижени за въпроса за поддържането на дизелов агрегат в гамата двигатели. „Не мога да си представя, че Land Cruiser няма да има дизелов двигател. В Австралия тези автомобили са необходими, за да се закачат каравани към тях или да се тегли ремарке с лодка до океана. Без дизелов двигател LC300 ще бъде обречен. "
Според слуховете Land Cruiser всъщност ще остане без обичайните V8 двигатели, които ще бъдат заменени от 3,5-литров компресорен бензинов „шестак“ с мощност 415 конски сили. В същото време моделът трябва да запази и дизеловата си модификация, но вместо стария 4,5-литров 8-цилиндров двигател японците ще използват нов 3.3-литров V6 двигател. Що се отнася до хибрида, инсталацията ще се основава на 3,5-литров бензинов двигател. Първите два двигателя ще работят заедно с 10-степенна автоматична трансмисия, като CVT е вероятната трансмисия само за хибридната версия.
„Вариатор на Land Cruiser? Шегувате се с мен! “- пише потребител на един от американските форуми. В същото време някои фенове на модела изобщо не се смущават от вероятността за непрекъснато променлива трансмисия на голям всъдеход: „Toyota инсталира CVT на своите хибриди повече от 20 години и това е доста успешна трансмисия . Погледнете новия RAV4"
„Кога ще се появи LC 300? Който има инфо, да сподели! "
Този въпрос тревожи феновете на легендарния всъдеход от няколко години. Самата Toyota все още не е направила официални изявления относно следващото поколение на модела, но според вътрешна информация няма да се чака още дълго. В края на март последният "200" трябва да излезне от поточната линия, след което японците ще се концентрират изцяло върху пускането на новата кола. По неофициални данни през април те вече ще започнат да приемат поръчки за Land Cruiser 300, а през май ще започне серийното производство. Световната премиера на всъдехода трябва да се състои преди началото на лятото.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гоуст
Коментиран от #2
10:54 19.03.2021
2 Urko
До коментар #1 от "Гоуст":
Баце, след като те брига колко ти харчи возилото не си за Land Cruiser , купи си Renault twizy.Коментиран от #4
11:00 19.03.2021
3 jap
Коментиран от #5
11:02 19.03.2021
4 Гоуст
До коментар #2 от "Urko":
Не става въпрос само за това атмосферките са безсмислени единствено служат за чесане на самочувствието на съмнително забогатели мръсници.Един в6 с турбо е по-ефективен от един в12.Единствената причина да си купиш в12 е снобизъм.Освен това тия лами атмосферни не покриват никакви съвременни екоизисквания.Коментиран от #8, #22
11:02 19.03.2021
5 Смеех
До коментар #3 от "jap":
Освен Карола и този други успешни няматКоментиран от #10, #28
11:03 19.03.2021
6 Боко шофьорчето
11:05 19.03.2021
7 ФЕН
Стандартна кутия с редовно смяна масло изкарва над 400 К км. А и икономията на гориво при ЦВТ се оказа само на хартия ....та къде е истината незнам Важно е да су тръби пък клиента плаща масрафа
Коментиран от #30
11:08 19.03.2021
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 vikilexus
11:12 19.03.2021
10 Бай Джап
До коментар #5 от "Смеех":
Ти само тия знаеш синко ;) ...FJ, 4 runner, gt86, Supra, Celica, все култови....и мн.др.Коментиран от #12, #29
11:13 19.03.2021
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Кирчо
До коментар #10 от "Бай Джап":
Кое и е култовото на GT86 бе?? Модел от който са продадени смешна бройка коли!? Много спряла работа да си фенче на японски гнилочи, съжалявам ви..12:37 19.03.2021
13 Борнарево
Коментиран от #14, #17
12:54 19.03.2021
14 Борнарево2
До коментар #13 от "Борнарево":
Също така ходих до Форд да питам за SUV-то Екоспорт. Базовият модел беше само с 1000лв. по-евтин от Кашкая, но имаше по-малко екстри. Беше по-тесен и имаше по-малък багажник. Нямаше имобилайзер. Освен това базовият Форд Екоспорт е с 3 цлиндров двигател между 110 и 125к.с (конските сили са ми по спомени), а Кашкаят е с 4 цилиндров двигател и със 140к.с.Коментиран от #15
12:58 19.03.2021
15 jap
До коментар #14 от "Борнарево2":
Японските модели винаги са по добрия избор защото освен,че са здрави и надеждни държат и висока цена на вторичния пазар.Форд,Опел,Рено и много други "европейски" модели губят над 50% от първоначалната си цена преди да навършат 3 години.Коментиран от #16
13:06 19.03.2021
16 Кирчо
До коментар #15 от "jap":
Страшен автомобилен експерт си Ганьо, 100% си офис плъх, който не си е отварял предния капак през живота..Коментиран от #18
13:15 19.03.2021
17 Ресми
До коментар #13 от "Борнарево":
Тия от Тойота са луди, грозно, скъпо, постно.. три определения за тая марка. Мерси.. Добре, че си взел кашкая, добър избор. Можеше и Рено Каптюр, на една база са.13:18 19.03.2021
18 jap
До коментар #16 от "Кирчо":
За капака позна защото от както карам японски модели не ми се налага да го отварям дори често забравям къде е копчето за него.За работата ми обаче не позна.Занимавам се с ремонт и подръжка на фискални устройства.Коментиран от #19
13:43 19.03.2021
19 Кирчо
До коментар #18 от "jap":
Еми не познах, но ако имаш познат в НАП може да му сложиш тайно бомба в чантата и да го пратиш на работа.. то тия там не са хора!Коментиран от #20, #33
13:49 19.03.2021
20 jap
До коментар #19 от "Кирчо":
Прав си.Там рядко проявяват разбиране но когато тормозят някой най често е "по сигнал".14:05 19.03.2021
21 ФАКТ
Коментиран от #23
14:54 19.03.2021
22 абе
До коментар #4 от "Гоуст":
Само пропускаш фактът, че двигателите без турбо са много по-безпроблемни и ресурсът им е много по-голям от турбинираните версии. И най-важното - когато атмосферката ти стане скучна, слагаш турбина и все едно си сменил колата! Защо българинът все си мисли, че е най-умен и другите са балъци, при положение че България е бедна кочина???Коментиран от #24
14:55 19.03.2021
23 Добре де
До коментар #21 от "ФАКТ":
а BMW Х сериите освен да са красиви какво друго могат...?Коментиран от #27, #37
14:57 19.03.2021
24 Гоуст
До коментар #22 от "абе":
Нищо не пропускам проблем може да е само смяна на турбото което не е чак болка за умиране.15:13 19.03.2021
25 Manypeni
Коментиран от #26
15:47 19.03.2021
26 jар
До коментар #25 от "Manypeni":
Само,че нито един LAND CRUISER не е с CVT.Този тип трансмисия не би издържала на чудовищния въртящ момент с който тези "титани" разполагат.17:13 19.03.2021
27 ФАКТ
До коментар #23 от "Добре де":
..ти харесваш жена..по това какво може ли я харесваш или по това как ти се вижда външно..???...а и това което може X6 ОСВЕН ЧЕ Е КРАСИВА Е ЧЕ ИМА И СТРАХОТЕН ЗВУК КОГАТО УСКОРЯВАШ УНИКАЛЕН...ЗА ДВИГАТЕЛИ НЕ ГИ ЗНАМ КАК СА..НО АЗ И ТОЙОТАТА НЕ ЗНАМ КАК Е КАТО ДВИГАТЕЛ..ТАКА ЧЕ..МОГА ДА ДАМ МНЕНИЕ САМО ЗА ВИЗИЯ...А И АЗ КОЛИТЕ ГИ ИЗБИРАМ ПО ВИЗИЯ..А НЕ ПО ТОВА КАКВО МОЖЕ...КАТО ПОЧВАМ ДА СИ КУПУВАМ КОЛА ЗА ОФРОУД ТОГАВА ЩЕ ГЛЕДАМ КАКВО МОЖЕ...ПРОБЛЕМ ЧЕ ОФРОУДА НЕ МИ СТРАСТ..НИКАКВА И ТО..И ГРАМ НЕ МИ ПУКА КАКВО МОЖЕ..ЗА МЕН КОЛАТА ТРЯБВА ДА ИЗГЛЕЖДА ДОБРЕ И ДА ИМА ХУБАВ ЗВУК И ЩО ГОДЕ ДОБРА ВОЗИЯ..А И ВЪТРЕ ДА ИЗГЛЕЖДА ПРИЛИЧНО...,,..НО КАКТО КАЗАХ...ГОВОРЯ ЗА СЕБЕ СИ...СЕГА НЯКОЙ МОЖЕ ПЪК ДА ГИ ИЗБИРА НА СЪВСЕМ ДРУГ ПРИНЦИП..ЗА КАКВО МУ Е НУЖНА..НАПРИМЕР..И ДРУГИ ТАКИВА..И ТАКА ТРЯБВА ЧОВЕК ТРЯБВА ДА СИ ИМА СОБСТВЕН ВКУС..НО ВСЕ ПАК АКО ПИТАШ 100 ЧОВЕКА КОЕ БИ ПРЕДПОЧЕЛ БМВ ХИКС 6 ИЛИ ТОЗИ ЛЕНД КРУЗЕР ОБЕДЕН СЪМ ЧЕ ЗА ЛЕНД КРУЗЕРА ЕДВА ЛИ ЩЕ ИМА ПОВЕЧЕ ОТ 10 ЧОВЕКА КОИТО ДА ГО ПРЕДПОЧЕТАТ ОТ ТЕЗИ 100..НЕ ЧЕ Е ПО ЛОШ..ПРОСТО ВИЗИЯТА МУ НИКАК НЕ ГРАБВА ОКОТО..НО КАКТО СЕ КАЗВА ЗА ВСЕКИ ВЛАК СИ ИМА ПЪТНИЦИ..ЗА ЕДИН ВЛАК ПО 2-3 ЗА ДРУГ ПО 200-300...:)КАКТО Е СЪС ВСИЧКО...ЕДИН МЪЖ ИМА ПО 10 ЖЕНИ ДРУГИ И ЕДНА НЕ МОГАТ ДА СИ НАМЕРЯТ..ТОВА Е РЕАЛНОСТТА..Коментиран от #31, #38, #39
19:05 19.03.2021
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 ммммм дали
До коментар #27 от "ФАКТ":
Абе аз като гледам Ленд Крузърите повечко ги карат , че даже и вожда се разхожда се един :) Да не се окаже , че ти си от тия дето не могат да си намерят жена :)23:37 19.03.2021
32 Бате
00:34 20.03.2021
33 Оня с коня
До коментар #19 от "Кирчо":
100% съгласен. Карам от 2008 насам с стаж над 300к км и 8 коли. От тях 6 японски ( Хонда, Лексус Митсубиши). С 2те европейските издържах точно по 7-8 месеца и бях през 2-3 месеца в сервиза (недопустимо). С японките 1 път в годината масло и филтри, 1-2 биалетки по 30лв, консумативи когато дойде време и на 2-3 години ремонт на нещо по мое желание, а не че колата ме е оставила на пътя(никога). Приятелите с европейски се чудат защо нямат спестявания, еми проста математика е. Колата е средство а не самоцел или любовница на издръжка, правилната е японска, ако искаш да забравиш за харчове и майстори.08:47 20.03.2021
34 Стефан
09:39 20.03.2021
35 жоро уудстока
10:41 20.03.2021
36 GTE
12:07 20.03.2021
37 Обърках жената
До коментар #23 от "Добре де":
Ами те не са красиви. Странен вкус имаш щом БМВ ти харесват, тия тумбести джипки като лоени топки са всичко друго но не и красиви.Един истински джип трябва да бъде груб какъвто е Ланд Крюзер и Ланд Ровър.16:34 20.03.2021
38 Пич
До коментар #27 от "ФАКТ":
Ами рпиятел радвам се,че си признаваш,че това е само твое мнение. Но аз съм убеден че от 100 човека 50 ще изберат Тойота Ланд Крюзер и 50 грозното БМВ, просто защото бмв джип прилича на някаква безформена торта от сладкарница Захарно петле и ги харесват хора,които вчера са се родили и никога не са виждали оФроуд дизайн,а БМВ няма нищо общо с истински огфроуд дизайн, тия зализани джипчета за обратни на БМВ се харесват от някакви глезлъовци. Това е моето мнение.16:38 20.03.2021
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Ехаа
15:10 22.03.2021
41 Николай
09:56 04.04.2021