Toyota разработва спортна версия на хечбека Corolla, която ще носи традиционния префикс GR (Gazoo Racing). Според японското издание Car Sensor, подобна модификация на автомобила ще бъде оборудвана с двигател с мощност 300 конски сили.
Говорим за подобрен 1.6-литров трицилиндров турбо двигател, с който в момента е оборудван хечбека Toyota Yaris GR. Той сега развива 260 к.с., но, както се очаква, при по-голямата Corolla GR, мощността на агрегата ще се увеличи с още 40 конски сили.
Двигателят ще работи съвместно с шестстепенна механична скоростна кутия и задвижване на всички колела. В допълнение, Toyota Corolla GR ще получи диференциали Torsen на предния и задния мост, подобрено окачване и управление със спортни настройки и аеродинамичен бодикит.
По предварителни данни премиерата на този автомобил ще се състои през 2022 година. Toyota Corolla GR ще може да се конкурира със спортни хечбеци, като Honda Civic Type R, Renault Megane R.S Trophy, VW Golf R и Hyundai i30 N.
Що се отнася до Toyota Yaris GR, моделът дебютира в началото на 2020 г. Хечбекът е оборудван с най-мощния сериен трицилиндров двигател в света: 1,6-литров компресорен трицилиндров, произвеждащ 260 к.с. от. и 360 Нм въртящ момент.
Колата е способна да ускори до 100 км/ч за 5.5 секунди, а максималната скорост е електронно ограничена до 230 км в час. Водачът може да избира между три режима на шофиране: нормален, спортен и пистов. При стандартното шофиране сцеплението се разпределя в съотношение 60:40 в полза на задния мост, а при спортното шофиране - 30:70. И накрая, в режим Track, въртящият момент се предава еднакво на всяка ос.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Сандокан
15:33 27.04.2021
2 БАЙ Х@Й ‼
Коментиран от #4, #5, #6, #8, #46
15:43 27.04.2021
3 Бай Шиле
15:46 27.04.2021
4 Мога
До коментар #2 от "БАЙ Х@Й ‼":
По-лек е и по-малък! За надеждност, не говорим!Коментиран от #9, #13
15:46 27.04.2021
5 гост
До коментар #2 от "БАЙ Х@Й ‼":
С това , че частите му стават и за двуцилиндров , което е следващия етап , хахахахах !!15:48 27.04.2021
6 гост
До коментар #2 от "БАЙ Х@Й ‼":
Плюс това три цилиндъра с турбо струва колкото четири без , хахах !! Цепим стотинката !!15:50 27.04.2021
7 лихъ
Коментиран от #10, #11, #31, #49
15:51 27.04.2021
8 гост
До коментар #2 от "БАЙ Х@Й ‼":
А ако сериозно , по-голям обем на един цилиндър , по-добра крива на въртящия момент и плюс това това е половин блок и половин колянов вал на три литра шест цилиндъра , а буталата и биелите са същите !!! С едни части правиш два двигателя ! Същото прави БМВ !Коментиран от #45, #48
15:53 27.04.2021
9 БАЙ Х@Й ‼
До коментар #4 от "Мога":
Благодаря ! Явно комерсиалното взима връх. Защото мисля, че работата на стария е по-спокойна и ритмична. / а като прочетох , че турбото на Форд ще е с 248'000 оборота в минута именно безНАДЕЖДНОСТТА бе първото за което се замислих . Явно вече всичко е консумативи!15:57 27.04.2021
10 Много точно...
До коментар #7 от "лихъ":
Аз за това спрях да коментирам в този сайт...Коментиран от #12
15:57 27.04.2021
11 гост
До коментар #7 от "лихъ":
Можем , можем , хаха !! Тоя Гемера е същия като Мерцедеса с 1,6 с 1000 коня , казаха , че ще изкарва 50 000 до основен ремонт , ама май са сбъркали една нула , хахаха !! Ама кой ти гледа , какво са 40-50 000 евра за основен ремонт на мотор през 4-5 000 км за верни петролопитеци като вас !!15:57 27.04.2021
12 гост
До коментар #10 от "Много точно...":
Ми кво да коментрираш , като си разправяте само петролопитешките мечти и се чудите що хората ви се смеят , хахах !!15:59 27.04.2021
13 гост
До коментар #4 от "Мога":
Първата и главна цел е икономия от части !!! Когато с едни и същи части правиш вместо 100 000 един МИЛИОН двигателя , цената пада в пъти !! При БМВ 1,5 , 2 и 3 литра моторите са с еднакви цилиндри , бутала , биели и валове !! А това са практически всичките им двигатели в момента ! Явно и Тойота е тръгнала натам !! При Хонда 1,5 ,1,6 , 1,8 , 2,0 четири цилиндъра се различават само по хода на буталото , демек само коляновите валове са различни !! Познай защо !!Коментиран от #30, #50
16:03 27.04.2021
14 Карам
Коментиран от #59
16:07 27.04.2021
15 BDSM
Коментиран от #19
16:08 27.04.2021
16 Един от народа
Коментиран от #18, #51
16:20 27.04.2021
17 Бай Джап
Коментиран от #41, #42
16:26 27.04.2021
18 Рено ентусиаст
До коментар #16 от "Един от народа":
Е да в сравнение с Москала тая тайота сигурно ти изглежда като ракета.Но в действителност тайота са нискотехнологична компания и нямат нищо ново като технология.Коментиран от #21, #26, #28, #29, #33
16:26 27.04.2021
19 BDSM
До коментар #15 от "BDSM":
Да не говорим че турбото ще е консуматив.Коментиран от #22, #23
16:27 27.04.2021
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Един от народа
До коментар #18 от "Рено ентусиаст":
Съгласен съм. То какво ново може да бъде измислено вече върху термичните двигатели? Бъдещето е в електрическите автомобили.16:37 27.04.2021
22 Един от народа
До коментар #19 от "BDSM":
3 години или 100 000 км. Каквото и да се счупи се сменя безплатно и докато поправят колата предоставят друга за ползване. Сериозни японци 😉16:46 27.04.2021
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Като
16:59 27.04.2021
25 Очаквайте скоро
17:54 27.04.2021
26 Един от народа
До коментар #18 от "Рено ентусиаст":
Хибридната технология брой ли сеКоментиран от #36
17:57 27.04.2021
27 кокиче
18:47 27.04.2021
28 Гост
До коментар #18 от "Рено ентусиаст":
Доста по напред са от Рено в технологиите . Първия масов хибрид е Приус, сега вече почти всичките им модели са хибриди. Също така и водороден модел имат -Мирай . Рено само могат да мечтаят за водороден модел. Тесен радват още на НеуДачия.18:58 27.04.2021
29 Госあ
До коментар #18 от "Рено ентусиаст":
Хахахаха хахахаха дообре ве18:58 27.04.2021
30 Случаен
До коментар #13 от "гост":
Много интересно как вал от 3 цил мотор ще го сложиш на 4 или 6 цил.Коментиран от #35, #39
19:04 27.04.2021
31 Случаен
До коментар #7 от "лихъ":
Къде сравняваш хиперкола и някякъв хечбек среден клас?19:05 27.04.2021
32 64474
20:39 27.04.2021
33 Госあ
До коментар #18 от "Рено ентусиаст":
Май си теслар, не се крий зад рено.Коментиран от #34
20:43 27.04.2021
34 рено ентусиаст
До коментар #33 от "Госあ":
Ще ви изселим от Бг бе илиенски дръпнат талаш20:56 27.04.2021
35 каруцар
До коментар #30 от "Случаен":
Маже се обилно с епоклит и става без проблеми!20:57 27.04.2021
36 рено ентусиаст
До коментар #26 от "Един от народа":
Порше 1911-та20:58 27.04.2021
37 оня с коня
Коментиран от #52
21:30 27.04.2021
38 АВЕ ЛАДАТА СИ Е
21:38 27.04.2021
39 гост
До коментар #30 от "Случаен":
Ами на 4 не може , явно толкова си виждал ! На 4 цилиндъра гърбиците са на 180 градуса 2 х 2 , а на три цилиндровия са на 120 градуса всеки отделно като на 6 цилиндъра !! На 5 цилиндров са на 144 градуса , ама за какво ли обяснявам , като пак няма да вденеш !Коментиран от #43, #53
21:53 27.04.2021
40 Заблуден
Е*ал съм ви и цилиндрите. Другите подобни алтернативи ще са два пъти по-скъпи и сигурно пак заключват с абс-а, а за ръчна кутия може само да се мечтае.
Айде със здраве
22:06 27.04.2021
41 ТурбоДизел
До коментар #17 от "Бай Джап":
Немските премиуми с по 700 кс си карат нормално по 500 000км ,коя Тойота 700 кс кара толкова ?!Коментиран от #57, #60
23:34 27.04.2021
42 БМВ
До коментар #17 от "Бай Джап":
Ами то факта че жужи с 2000 оборота цял живот е и причината да изкарват толкова уж.Ама аз като вляза в сайтове за обяви има предостатъчно немски коли с голям пробег и по-малко от другите марки.
Ама как така, нали е невъзножно това ?
А в същото време като търсиш за тойоти с гръмнал двигател и няма недостиг от хора оплаквали се във форуми
00:27 28.04.2021
43 Случаен
До коментар #39 от "гост":
Какви гърбици бе, ти какво си написал? Ползвали еднакви валове. И как ще са еднакви като са за различен брой цилиндри?Коментиран от #44
02:18 28.04.2021
44 Кое не разбра?
До коментар #43 от "Случаен":
"При Хонда 1,5 ,1,6 , 1,8 , 2,0 четири цилиндъра се различават само по хода на буталото , демек само коляновите валове са различни !!"Коментиран от #54
07:33 28.04.2021
45 Boxer 3.0
До коментар #8 от "гост":
Кривата на въртящият момент, за два оборота на КВ е нулева на три сектора!Има прекъсване на въртящият момент спрямо въртенето на КВ, за разлика от четирицилиндров двигател. Колкото по-вече цилиндри толкова по-малки пулсации.
Налага се използването на компенсационни валове, въртящи се с честота 2х КВ.
А, при някои "творения" накрая на тези валове е маслената помпа, представете си! Така при 7000 об/мин на двигателя, маслената помпа се върти с 14 000 об/мин!
За туй минатават на "арктически" масла 0W20 или 0W8, с точка на замръзване с 20*С под точката на замръзване на горивото!
Коментиран от #55
08:40 28.04.2021
46 Boxer 3.0
До коментар #2 от "БАЙ Х@Й ‼":
Загубите на механична мощност от триене при 3 цил. ДВГ, са по-ниски от 4 цил.Производството и поддръжката, би трябвало да са по-евтини...
Ползата е съмнителна, а вибрациите реални. Добавянето на успокоителни валове, намалява и двете ;)
08:47 28.04.2021
47 Гост
09:36 28.04.2021
48 Гост
До коментар #8 от "гост":
По-редките работни процеси са лоши за гладкостта на кривата, на мощност и въртящ момент. От там има нужда от по-голям маховик, който развърта по-бавно и мотора става по-муден. Не е толкова добре по-малкото цилиндри.09:38 28.04.2021
49 Гост
До коментар #7 от "лихъ":
И колко бройки продади Конигсег с този двигател? И ФВ правиха W12, ама нещо не се кльопа. Ексцентричните идеи лесно карат б0далите да ахнат, но трудно се лансират на пазара.09:40 28.04.2021
50 Гост
До коментар #13 от "гост":
Как става така, че икономисваш 25% от частите и с тях повишаваш 10 пъти произведените бройки?09:42 28.04.2021
51 Гост
До коментар #16 от "Един от народа":
Един приятел се подхлъзна по такива приказки, за много здравите Тойоти и си взе Корола Версо дизел. Не е излизал от сервиза и все заради двигател. До тук му излезе двойно, а я има от 2 години. Може да е просто кофти бройка не знам. Иначе имам и други познати, които са доволни от японските си коли.09:45 28.04.2021
52 Гост
До коментар #37 от "оня с коня":
Няма грам място за сравнение. Явно не си карал нито едното от двете. Шест цилиндъра редови е най-уравновесеният и балансиран двигател.09:48 28.04.2021
53 Гост
До коментар #39 от "гост":
Не се казва гърбици, а колена. Гърбиците са на разпределителния вал. И на 3 цилиндровия са наистина през 120 градуса, но запалванията му са през 240 градуса, докато на 4 цилиндровия запалванията са през 180 градуса, от там и работи по-ритмично. На 6 цилиндровия запалванията са през 120 градуса и е още по-ритмичен.09:51 28.04.2021
54 Гост
До коментар #44 от "Кое не разбра?":
Различен ход на буталото значи различни колянови валове и различни биели, както и различни блокове. Ама щом казваш, че няма разлики.09:53 28.04.2021
55 Гост
До коментар #45 от "Boxer 3.0":
Най-после някой който разбира нещата. Но тесльовците няма да те разберат. Те си мислят, че щом валът е с колена през 120 градуса, значи е по-добре. Нямало значение колко били цилиндрите хахахахаха09:55 28.04.2021
56 Някой
11:39 29.04.2021
57 Р. Овч.
До коментар #41 от "ТурбоДизел":
И като се събуди-бръкнал в контакта. Всичко немско е трошливо извращение с техниката.14:20 29.04.2021
58 Милен
21:26 29.04.2021
59 Милен
До коментар #14 от "Карам":
Следващата ще е такава, докато все още ги има 5 L V8 450 кс.21:30 29.04.2021
60 И коя кара 500 к
До коментар #41 от "ТурбоДизел":
Че нещо не разбрах, сигурно алди мухаххахахахаха11:23 30.04.2021