Stellantis съобщи за значителен финансов спад, като нетната печалба е спаднала със 70 % до 5,5 млрд. евро през миналата година. Резултатите на компанията бяха помрачени от широко разпространени загуби в портфолиото ѝ от марки, като Ram отбеляза особено рязък спад от над 100 000 единици в рамките на една година.
Проблемите на компанията съвпадат с внезапното напускане на бившия главен изпълнителен директор Карлос Тавареш през декември, след ескалиращи вътрешни спорове. Въпреки трудния финансов климат, Тавареш си тръгва със значителен компенсационен пакет от 23 млн. евро, въпреки че той представлява 37% намаление в сравнение с доходите му за 2023 г. Освен това регулаторните документи разкриват, че той ще получи обезщетение в размер на 2 млн. евро и бонус в размер на 10 млн. евро, като последният е обвързан с постигането на конкретни цели за ефективност на компанията по време на неговия мандат.
Въпреки че възнаграждението на Тавареш остава значително, то е в ярък контраст със средните доходи на служителите на Stellantis, които са получили 66 000 евро, което е с 6% по-малко в сравнение с предходната година. Това намаление на възнагражденията на служителите може да е свързано със стратегията на Stellantis за наемане на инженери от региони с по-ниски разходи, като Бразилия, Индия и Мароко, в опит да се намалят разходите за развойна дейност.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 таксиджия 🚖
Хиляди съкратени работници, назначени индийци за инженери, -70% продажби, -70% намален дивидент, служители не са получили бонус за 2024, но Тавареш е заслужил 30$ млн за постигнати цели!?
Какви са целите - унищожаване на марките!? Имаха най-добрите дизелови двигатели, 1.5 hdi е това адБлу създава проблеми. 1.6 плъг ин хибрида качва теглото на колата 1900-2200кг - пълен абсурд за икономия на гориво и ефективност. Блъскат 1.2 3 цилиндъра на джипки, едвам вдигат 100 празни.
Всички говорят, че Нисан ще фалират, но техните резултати не са лоши за 2024. Докато Стелантис на никъде не се развиват. Всички пари за РД отиват за електрички, които не се продават. Нито разработват нови бензинови, нито дизелови, нито хибриди.
11:04 01.03.2025
2 Не е сигурно
12:21 01.03.2025
3 Нощен скитник на вероятностите
12:24 01.03.2025