18 Октомври, 2022 10:25 8 873 15

Основните недостатъци на китайските автомобили

  • китайски автомобили-
  • недостатъци-
  • качество

Автомобилите от Китай все още не могат да се нарекат идеални, но стават все по-добри и по-добри

Основните недостатъци на китайските автомобили - 1

На европейския автомобилен пазар започват да се появяват все повече китайски марки. В Поднебесната държава има около 500 автомобилни производителя, някои от които вече правят много добри коли. През последните двадесет години те изминаха дълъг път към срещата с потребителя.

Когато започнаха, те до голяма степен заимстваха без разрешение чужди технологии, а днес се използват и патенти, и лицензи, създават се съвместни производства и въобще - качеството им гони това на европейското автомобилостроене. Но въпреки че качеството на автомобилите от Китай се подобрява, тези коли са модерни, с отличен дизайн, те все още имат характерни „болести“. Ниската цена на китайските автомобили се постига не само от масовото производство, но и от икономията на материали и важни компоненти.

Тънка ламарина, некачествени части от поддоставчици, понякога и недобра сглобка на възли и агрегати в мотора и скоростната кутия са все неща, които са често срещани при китайските автомобили. Самите специалисти все още не са на нивото на европейските, защото това е сериозна инженерна работа, върху която европейците работят от много години. Но най-вероятно ще ни се наложи да свикнем и със сигурност ще ги караме, предвид започналата китайска инвазия в Европа.

Експлоатационният опит на китайските автомобили е малък, така че все още не е известно колко са издръжливи, как се поддържат и дали са непретенциозни към нашите климатични условия. Единствената китайска марка, продаваща официално у нас китайски автомобили е Great Wall и макар продукцията ѝ да изглежда добре, тя също страда от гореописаните недостатъци.

Относно безопасността на китайските коли също има още какво да се желае, макар, тези, които се продават в Европа да преминават успешно тестовете на независимите организации. Добре е, че на много места в Европа китайските автомобили вече се появяват в такситата и каршеринга. Така те най-добре ще бъдат тествани за здравина, отбелязват експерти.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 16 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Хйхйхй

    38 4 Отговор
    Основен недостатък е липсата на внос на китайски коли.

    Коментиран от #3

  • 2 ерго

    42 3 Отговор
    Мерцедесите са го докарали до китайското качество.
  • 3 Лост

    19 3 Отговор

    До коментар #1 от "Хйхйхй":

    Важно е и какви ще ще са митата.
  • 4 Някой

    31 4 Отговор
    Да разбирам ли ,че европейците страх ги тресе от китайската конкурениця? Та, затова плаща да се прави антиреклама?
    Карам от известно време точно китайски автомобил. Мога да кажа само полижителни неща за сега. Не се вижда да са пестили от материали повече от европейците.
    А, и много европейски инженери и дизайнери започнаха да работят за китайски производители. Щото им плащат по-добре от големите европейски компании.

    Коментиран от #7

  • 5 От опит

    16 3 Отговор
    Купих чисто нов китайски скутер (Хонда също има такъв скутер) ! Каквото ми се разваляше по мотора го заменях с части от Хонда! И така за 1500 купих скутера, за още 600 дадени в Хонда, имах скутер който по нищо не отстъпваше на Хонда която струва 4000! Направих с него 60 000 км, продадох го, в момента е на 130 000, сменили са буталото скоро!
  • 6 гост

    21 7 Отговор
    Явно някой започва да го е страх от дръпнатите и започват платени публикации ...
  • 7 4.4

    19 5 Отговор

    До коментар #4 от "Някой":

    Разбира се , че ги тресе страх. От китайчетата идват голяма част от продукцията за автомобилите на европейските концерни. Нямам предвид двигателите, но компоненти, дисплеи и т.н. да не изреждам идват от там. Затова ги е шубе, особено швабите, че с по-ниски производствени разходи може да си позволиш конкурента кола, било то и китайска.

    п.п. Между другото китайците също имат много качествени стоки, но ние сме свикнали от "време оно", че там всичко е боклук, защото тук се внасяше най-некачествената и евтина стока, която се произвежда там.
  • 8 Джоко

    12 2 Отговор
    Оризовите хищници крадат и скъсяват много бързо дистанцията с европейските производители. А техни компоненти са незаобиколим фактор за другите производители.
  • 9 един от многото

    24 5 Отговор
    Не знам за недостатъците , но имат едно основно предимство , че са много по евтини , а и всички части са им оригинални!
  • 10 Така е

    9 6 Отговор
    И корейските щяха да повторят успеха на японските, но засега не успяват.Много рано им е на китайците.

    Коментиран от #11

  • 11 Бъркаш понятията

    10 3 Отговор

    До коментар #10 от "Така е":

    Къде са корейците, къде са китайците? Кога корейците са доставяли части за автомобилостроенето на японците?

    А Китай е фабриката на света. А освен фабрика е и най-големият автомобилен пазар. Половината произведени mercedes-и се продават в Китай.

    Въобще няма да се учудя, ако китайците произвеждат повече автомобили от японците, колкото и да ги величаеш. И ако при автомобилите с ДВГ китайците изоставят, то са много напред с технологиите за електромобили. Корейците също. Най-големите производители на батерии са китайски и корейски, а в Япония се произвеждат нищожни количества.
  • 12 ГОШККО СЛИВКОВ

    1 5 Отговор
    НУ ОТ НЕМЧУГИТЕ СА НА СВЕТЛИННИ ГОДИНАЧЕТА!!!???
  • 13 Оня

    8 3 Отговор
    По улиците не ги срещам често , колкото и да ги величаят някой форумни специалистЕ , китайската кола си остава китайска , и това им е големия минус! А и някой хора доста се опариха , след като Грейс Уол фалира в България и уж новите коли се оказаха без гаранционна подръжка. Нищо , че Хавал е същото като Грейс Уол , абе китайски шмекерии . А и цените дето са обявили маовците ….. 60-70-80 хил лв , че и нагоре за бесен китаец !?! Не мерси , карайте си го

    Коментиран от #14

  • 14 Крайният

    1 1 Отговор

    До коментар #13 от "Оня":

    Живея в Англия и ми прави впечатление, че в последните една-две години драстично се увеличава броят на няколко марки автомобили - Шкода, Дачия, китайските.
    Не го коментирам, казвам само един факт.
  • 15 Димитър

    3 0 Отговор
    Вече 4та година карам китаец. Hover h5. Колата е на 11 години. Двигателя е на 250 000 км и е в идеално здраве. За тези 250хил км е каран само на газ. Това за издържливостта.