4 Януари, 2023 11:08 5 894 32

Собственици на електромобили Tesla губят много при препродажба

  • tesla-
  • препродажба-
  • употребявани автомобили
Собственици на електромобили Tesla губят много при препродажба - 1

Купувачите на Tesla, които чакаха с месеци новата си кола, сега са изправени пред необичаен избор - да запазят новата си електрическа кола или да я продадат на печалба на някой по-малко търпелив. Това обаче става все по-трудно, защото цените на новите автомобили Tesla започнаха да падат.

Име и още нещо - цените на употребяваните коли Tesla падат по-бързо от тези на другите производители на автомобили, а символите за статут на зелена енергия се задържат при търговците по-дълго, показват данни от автоиндустрията. Средната цена на употребявана Tesla през ноември беше 55 754 долара, което е спад от 17% спрямо пика през юли от 67 297 долара.

Според Едмъндс общият пазар на употребявани автомобили е спаднал с 4% през този период. Използваните електромобили Tesla се задържат при дилърите средно 50 дни, в сравнение с 38 дни за всички употребявани автомобили.

Повишаването на цените на бензина, причинено от ситуацията в Украйна, увеличи търсенето на Tesla, един от малкото електрически автомобили с голям пробег на пазара. Самата Tesla Inc повиши цените по-бързо от своите конкуренти, увеличавайки печалбите си, което подлъга доста клиенти.

Купувачите на някои нови коли Tesla се възползваха от процъфтяващия пазар, за да продадат сравнително новите си автомобили с печалба и след това да поръчат нови, подхранвайки търсенето на нови автомобили Tesla, но това беше краткотраен ефект .

Сега цените на горивата падат, лихвените проценти се покачват и конкуренцията на пазара на електромобили също се увеличава, което кара цените на употребяваните коли Tesla да падат по-бързо от средните за пазара.

Миналата седмица Tesla удвои своите отстъпки за нови автомобили в САЩ до $7500 за доставките на Model Y и Model 3, подхранвайки страховете на инвеститорите от забавяне на търсенето.

Близо една трета от употребяваните автомобили на Tesla, обявени за продажба през август, са модели от 2022 г., предназначени за препродажба, казват анализатори и съветват купувачите да не разчитат в бъдеще на печалба при препродажбата на коли с марката Tesla.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Турбо

    14 5 Отговор
    "Цените на употребявани коли падат по бързо от другите производители на автомобили....."
    Дотук с мантрата ниска обезценка на Тесла.Врачока тесльо пак не позна.

    Коментиран от #5, #14

  • 2 Турбо

    11 4 Отговор
    Тесла пак не успя да постигне 50% ръст за 2022 година.Само 40% ръст в продажбите и 47% ръст в производството.
    Врачока пак не позна.

    Коментиран от #13

  • 3 Турбо

    7 3 Отговор
    Поправка."Цените на употребявани коли Тесла падат по бързо от другите производители на автомобили....."
    Дотук с мантрата ниска обезценка на Тесла.Врачока тесльо пак не позна.
  • 4 Теслата

    3 1 Отговор
    Толкова малко???
  • 5 Почакай само

    6 2 Отговор

    До коментар #1 от "Турбо":

    да види тесльо и какъв рев ще падне.... :))))

    Коментиран от #11

  • 6 Илиян Мъскоф

    3 3 Отговор
    Ми аз за това съм най-богатия на света, не може всички да са като мен, я!
  • 7 омъскаряване

    9 2 Отговор
    Че кой иска да купува умрели батерии !? Дори най-заклетите сектанти 🙏 на "свети" Илон-Шегобиец не вярват в "чудото" , че ще възкръснат 🌪️😅
  • 8 Некой си

    15 1 Отговор
    Най-много ми хареса "повишаването на цените на бензина, причинено от ситуацията в Украйна...".
    Най-големият производител на петрол и петролни горива в света е САЩ. Цените на петрола на борсите са на половина спрямо нивата от 2008 година. Но бензинът в САЩ е скъп заради войната в Украйна.
    Толкова за адекватността.
  • 9 Колоездач

    1 2 Отговор
    Това не е вярно
  • 10 Гост

    8 1 Отговор
    Многониковия му падна още една опорка.След като се срина пазарната капитализация на Тесла,обезценяването на Тесла втора употреба също се оказа по голямо от останалите автомобили.Кой луд ще си купи Тесла с умряла батерия.
  • 11 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "Почакай само":

    Той днес ще се крие и тази новина няма да я прочете, защото не е в негов интерес.

    Коментиран от #12

  • 12 Чета чета

    3 5 Отговор

    До коментар #11 от "Гост":

    Събирам бисери, защото отново не сте разбрали новината но коментирате ли коментирате.

    Само да те питам за един практически пример да ми кажеш какво разбра от тази новина?

    "Средната цена на употребявана Tesla през ноември беше 55 754 долара, което е спад от 17% спрямо пика през юли от 67 297 долара.
    Според Едмъндс общият пазар на употребявани автомобили е спаднал с 4% през този период."


    Защо се е получило така и това хубаво ли е или лошо?

    Очаквам поредната порция бисери

    Коментиран от #17

  • 13 И тебе да питам

    2 5 Отговор

    До коментар #2 от "Турбо":

    "Тесла пак не успя да постигне 50% ръст за 2022 година.Само 40% ръст в продажбите и 47% ръст в производството.
    Врачока пак не позна."

    Това лошо ли е?

    Тази пиеска не я ли играхме декември месец 2019 година дали тесла ще успее да постигне 50% ръст за годината? Спомняш ли си какво се случи следващата година? Знам че имаш плитка памет затова ще те подсетя - 87% ръст

    И друго да те подсетя. Планът за 50% годишен ръст е от 2015 година и в момента тесла го е преизпълнила с една година напред и през 2022 година е продала повече автомобили отколкото беше планирано да продаде през 2023 година.

    Тоест ако се движи с тези темпове, ще постигне 20 милиона продажби по-рано от 2030 година. И ако през 2019 година вярвах че максимума който могат да постигнат от този план е 5 милиона автомобила, вече съм увеличил залогът за 10 милиона.

    Ти разбира се от пет години обясняваш как геометричната прогресия е невъзможна, а тя се случва постоянно, но след 100 пъти зададен въпрос колко най-много може да продаде tesla никога не си отговорил защото отново нямаш мнение. Хем не си врачок за да отговориш ама хем си врачок, за да кажеш, че няма как да съм прав и всеки път грешиш.

    Коментиран от #15

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Турбо

    3 2 Отговор

    До коментар #13 от "И тебе да питам":

    2017 г - 32%,2019 - 49%,2020 - 36%,2022 г - 40%.Четири години обещания ръст от 50% всяка година липсва. Хайде сега да прочетеш в Уикипедия какво е геометрична прогресия.Други въпроси?

    Коментиран от #16, #21

  • 16 Я да видим?

    2 4 Отговор

    До коментар #15 от "Турбо":

    През 2015 година при 50 000 продажби са си поставили за цел да поддържат 50% годишен ръст до 2030 година.

    С тази геометрична прогресия колко автомобила трябваше да продадат през 2022 година, а през 2023?

    Можеш ли да сметнеш? А дано, ама надали! Точно затова ти се струва невъзможно. За 2025 година смяташ ли че ще могат да се изпълнят плана който са си поставили през 2015 година?

    Аз мисля че няма да имат никакви проблеми. Също така съм сигурен, че не можеш да ги сметнеш, затова ще ти подскажа че според този план трябва да произведат 2 883 252 автомобила.

    Чакам да сметнеш колко трябваше да са за 2022 година и колко трябва да бъдат за края на тази година. Дали пък не са преизпълнили плана?

    Коментиран от #19

  • 17 Турбо

    3 3 Отговор

    До коментар #12 от "Чета чета":

    Как ще е добре?Обезценката на стара Тесла е по висока от тази на останалите автомобили.Точно ти тесльо твърдеше,че Тесла имала много малка обезценка.На практика казваш,че Тесла с батерия за смяна може да се купи на висока цена.Само едейот ще си купи купе на Тесла с висока цена и после да вложи маса пари за батерия.Като електрическия Форд Фокус с батерия за смяна,за който предлагаха да го изкупят за 500 долара.

    Коментиран от #18

  • 18 Я да видим?

    2 3 Отговор

    До коментар #17 от "Турбо":

    Дали разбра нещо от статията?

    През юли месец средната продажна цена на автомобил втора употреба е бил 67 000 долара. Колко е била обезценката тогава?

    Да позная ли, че нищо не си разбрал от статията? Каква "изненада" драги зрители! Турбо не бил разбрал нещо от първия път, но за сметка на това крещи с пълно гърло наоколо за да могат всички да разберат как той нищо не е разбрал!
  • 19 Турбо

    2 1 Отговор

    До коментар #16 от "Я да видим?":

    То голяма философия да умножиш 50 000 по1,5 получения резултат пак по 1,5 и т.н.
    Май пак се отмяташ от 50% ръст всяка година и стана средногодишен ръст. Тесларски сметки ,10години по 20% било 100%.

    Коментиран от #23

  • 20 Турбо

    2 1 Отговор
    Цените на употребяваните коли Тесла падат повече от другите......
    Как го разбра това?

    Коментиран от #22

  • 21 Казано по друг начин

    1 3 Отговор

    До коментар #15 от "Турбо":

    Това е като разликата да караш по Хемус аз да те задмина, да спра след няколко километра за 10 минути почивка, за цигара в тоалетна и зареждане, а 40 километра след като съм ти изпреварил първия път да те застигна и задмина, а ти да продължаваш да твърдиш че пестиш време от спиране. И това е само в рамките на 40 км. Ами ако са 400?

    Ето това е разликата между средна скорост и постоянна скорост. Както и разликата между средно 50% годишно и всяка година 50%. За да стигнеш по-бързо някъде е важна средната скорост.
  • 22 Говори ми с цифри

    1 2 Отговор

    До коментар #20 от "Турбо":

    А не празни приказки както винаги!

    Ако един собственик е продал своята тесла втора употреба за 67 000 долара през юли месец колко му е била обезценката? Ти можеш ли да си мечтаеш дори за такава обезценка на баничарка на една година?

    Ето че излязох прав, че въобще не си разбрал статията, а само повтаряш заглавието и като развален грамофон без да вникнеш, че това не е първият случай в който в заглавието пише точно обратното на написаното в статията.
  • 23 Ами нали е просто

    1 1 Отговор

    До коментар #19 от "Турбо":

    Като ги умножи тези цифри къде ти е резултатът за 2022 година и 2023 година? Къде забрави числата? Защото числата говорят точно обратното на това което твърдиш. Ама пак няма изненади, то винаги е така при тебе. Знаеш как се смята ама никога не го смяташ и се излагаш, а после се криеш по една седмица на спа, или имаш работа или даже си в чужбина.
  • 24 Турбо

    1 0 Отговор
    Цитирам: "Тесла не постигна ръст от 50% на годишна база."Някъде да видя средногодишен ръст?
    Прочети пак какво е геометрична прогресия и ръст на годишна база.

    Коментиран от #26, #27

  • 25 Нищо не се е променило за две години

    0 3 Отговор
    Ще се самоцитирам от декември месец 2020, когато ти твърдеше

    31 Turbo
    Спират тези модели,защото не се купуват.Сама модел 3 се продава добре. 2020 година с 330 х. Тесли общо, си е по-слаб резултат от 2019г.Къде изчезна прогнозата за 50% ръст наТесла за година?

    16:16 14.12.2020"

    95 Абе гъбарко

    Не виждаш ли че аз сега гъбъркам с тебе.за тази геометрична прогресия ли говориш която съм ви дал още преди няколко месеца

    2015 50 000
    2016 75 000
    2017 112 500
    2018 168 750
    2019 253 125
    2020 379 688
    2021 569 531
    2022 854 297
    2023 1 281 445
    2024 1 922 168
    2025 2 883 252
    2026 4 324 878
    2027 6 487 317
    2028 9 730 975
    2029 14 596 463
    2030 21 894 695


    Покажи ми в коя година Тесла ще имат проблем със строежа на заводите и колко завода трябва да построят тогава? Това е максимумът който си е поставил Илон Мъск. 20% от световните продажби. Това са продажбите на toyota и Volkswagen взети заедно. За мен дори това е нереалистично, а вие ми говорите за 100 милиона ръст годишно. По колко ще продава тогава? 300 милиона на година? Не за смях Ами за гаргара ставате.

    Tesla няма да срещне проблем с производството, дори да се наложи да поеме световното производство което цялото е под 100 милиона. Дори с финансирането няма да има проблеми. Въпросът е че това дори на теория никога няма да стане, а вие сте тръгнали да смятате практически примери как Тесла за година ще произвежда повече от три пъти световното производство на автомобили чак сте се загрижили
  • 26 Не ми отговори на въпроса

    1 2 Отговор

    До коментар #24 от "Турбо":

    Тесла изостава ли от плановете за 50% годишен ръст от 2015 до 2030 година?

    По него колко трябва да произведе през 2022 и 2023 година?

    Ако не знаеш отговора можеш да прочетеш какво съм ти писал още преди две години, когато обясняваше, че за 2020 година ще произведе 330 000 автомобила и това ще е максимум за всички времена и продажбите вече само ще падат.

    Сега поне вече имаш достатъчно опит за да не казваш нищо дори за следващата седмица защото ще се изложиш отново и отново и отново и отново и пак и пак.

    Така и не разбрах че не е важна скоростта с която се движи в точно определен момент, а средната скорост и за колко време ще стигне до крайната цел.

    За тебе е по-важно да се движиш с скорост 90 км в час по магистралата и да не спираш и няма как да разбереш, че някой който се движи със средна скорост 150 км в час ще стигне преди тебе дори да спира на всеки 40 км за по 10 минути почивка.

    Ти си се вманячил в това, че 10 минути почивка или 10% по-малко ръст за годината са загуба на време.
  • 27 Виждам че се затрудняваш

    2 1 Отговор

    До коментар #24 от "Турбо":

    Затова ще ти задам въпроса и по друг начин. След като геометричната прогресия е невъзможна според тебе, тесла с по-бавни или по-бързи темпове се движи от геометричната прогресия, която е невъзможна според тебе?

    Тая теслА пак ли нарушава физичните закони?
  • 28 Така е

    1 1 Отговор
    Тесла обещаваше 50% ръст на годишна база.Мога да ти посоча много официални източници.Можеш да си ги потърсиш сам.

    Коментиран от #29

  • 29 Кой го отрича това?

    2 1 Отговор

    До коментар #28 от "Така е":

    Нали точно от мен за първи път чухте, че Тесла си е поставила тази дългосрочна цел още през 2014 година?

    И на теб ще ти задам въпроса. Възможна ли е тази цел, тесла с колко години изостава от нея и при колко милиона продажби на година ти се струва че ще е невъзможно продажбите да бъдат увеличавани със средно 50% годишно и ще започнат да изоставят?

    Ако ти е трудно да смяташ можеш да прочетеш таблицата, която съм дал преди три-четири години, когато останалите обясняваха, че геометричната прогресия която си е поставила за цел Тесла е невъзможно за изпълнение.

    По тази таблица през коя година смяташ че Тесла ще започне да изостава от плана?

    Защо сте толкова категорични, че е невъзможно, но като видите таблицата никога не отговаряте през коя година Тесла ще започне да буксува според ВАС. Може би защото е очевидно че няма да е през следващите пет години и ако не тази, то през следващата година ще изпревари bmw mercedes и audi по продажби, въпреки че средната цена на автомобил тесла е по-висока от тази на mercedes bmw и audi.

    Коментиран от #30

  • 30 Така е

    1 0 Отговор

    До коментар #29 от "Кой го отрича това?":

    Тесла не постигна обещаните 50% ръст на годишна база.Твоето дървенофилософтсване не е от значение и само дразни хората.

    Коментиран от #31, #32

  • 31 Вашите мантри АНТИ АНТИ дразнят хората

    2 2 Отговор

    До коментар #30 от "Така е":

    Не ви ли омръзна да повтаряте това като развалена грамофонна плоча от 5 г. със 100 различни ника, за да всявате масовост? Понеже ми писна да пиша всеки път едно и също вече ви и почвам с копи пейст и ще поствам това всеки път, когато "някой нов" ми зададе този въпрос.

    Ето оригиналния план съставен от Тесла през 2014 за 50% ръст, за който аз лично ви говоря от 2016 насам, а вие от тогава ми обяснявате как е абсолютно невъзможен за изпълнение:

    2015 50 000
    2016 75 000
    2017 112 500
    2018 168 750
    2019 253 125
    2020 379 688
    2021 569 531
    2022 854 297
    2023 1 281 445
    2024 1 922 168
    2025 2 883 252
    2026 4 324 878
    2027 6 487 317
    2028 9 730 975
    2029 14 596 463
    2030 21 894 695

    А ето и реалните изпълнения на плана оттогава, със своите възходи и падения

    Година продажби ръст
    2014 31 655 - 55,94%
    2015 50 580 - 59,79%
    2016 76 230 - 50,71%
    2017 101 312 - 32,90%
    2018 245 240 - 142,06%
    2019 367 500 - 49,85%
    2020 499 535 - 36,05%
    2021 935 950 - 87,4%
    2022 1 310 000 - 40%

    И сега въпросът за милиони на който никой досега не е успял да отговори

    ТЕСЛА УСПЯВА ЛИ ДА ИЗПЪЛНЯВА ПЛАНА?

    С колко години е изостанала от първоначалните планове и обещания? През коя година ви се струва, че ще е трудно или невъзможно да изпълни плана?

    Все споря с хора които нямат собствено мнение по този въпрос, което да споделят, но в същото време не се съгласяват с мненията на останалите. Ти един от тях ли си или имаш мнение, което да споделиш? А дано,
  • 32 Освен минусче

    1 1 Отговор

    До коментар #30 от "Така е":

    Няма ли да отговориш на въпросите?

    А дано ама надали.

    Няма ли поне да отговориш на въпроса от заглавието?

    Колко е изгубил един собственик на тесла който е продал автомобилът си втора когато го е продал през юли месец за 67 000 и колко губи сега когато го продава за 55 000?

    Май въобще не схващаш иронията в заглавието!