24 Март, 2023 08:51 7 060 28

Германия спира да насърчава закупуването на електрически автомобили

  • германия-
  • електромобили
Германия спира да насърчава закупуването на електрически автомобили - 1

Много общини в Германия спират инициативите, които насърчават гражданите да купуват електрически автомобили. Така например в някои германски градове паркирането на електрически автомобили вече е платено, пише The Mayor.

Местните власти обясняват, че безплатното паркиране е един от стимулите за популяризиране на екологичните превозни средства, но липсата на инфраструктура и зарядни станции, както и увеличения брой на електромобилите води до прекратяването му.

Властите на град Нордхорн, например обясняват, че през 2019 г. в общината са регистрирани само 35 електрически коли, а през 2022 г. - тази цифра се е увеличила до 1000. Град Брауншвайг, който въведе безплатно паркиране за електрически автомобили още през 2014 г., също се отказва от тази практика поради големия брой електромобили и липсата на достатъчен брой зарядни станции.

Въпреки че данните показват, че делът на електрическите автомобили в Германия нараства, те все още са далеч от доминиращ фактор. Тенденцията обаче е красноречива. Според Statista през 2018 г. електрическите автомобили представляват едва 0.3% от общия брой автомобили в Германия. Това се увеличава до приблизително 0.5% през 2019 г. и се удвоява до 1.2% през 2020 г.

Според прогнозите, ако тази тенденция продължи, електрическите превозни средства ще представляват 11.1% от общия брой автомобили в Германия през 2025 г., а до 2030 г. този брой ще нарасне до 24.4%, което все още е доста под половината, но въпреки това ще доведе до отпадане на всички привилегии за електромобилите в страната.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 21 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Факт

    5 39 Отговор
    Гермсния е дизелов кинеф нормално е да не насърчават други мвтоди за задвижване

    Коментиран от #13

  • 2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    47 2 Отговор
    Авантюра свършва, кой еВал, еВал,
    кака вече не дава без пари ❗❗
  • 3 айде

    51 5 Отговор
    свърши сиренцето в капана стана голата кука
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Смех 😆🤡🤣

    7 29 Отговор
    Германистанция как няма да си защити изостаналите диеселови автопроизводителчета

    Коментиран от #14

  • 6 Гост

    56 3 Отговор
    Опорките на теслю за електромобилите,една по една се отичат в канала.
  • 7 Абе...

    50 3 Отговор
    То с времето и много други неща ще престанат да насърчават в Германия. Все някога на хората им писва от утопии.
  • 8 Дизел са марка дънки

    6 29 Отговор
    Е как ще оставиш да паркират безплатно електричките те не димят а и заемат местата на Диезель как така Диезл няма да може да спира в центъра то тва символ на престиж🤣
  • 9 Електротехник

    47 2 Отговор
    Електричките се оказаха една голяма измама
    То от измамния запад кокво друго да очакваш освен измама...
    Производителите нобиха едни пари за разработки, урсулата с политически ход им помогна да си ги избият като зарибиха хората чрез субсидии да ги купуват, видя се че електричките не стават и след още малко време ще станат непродаваеми
    Очаквайте следващата ,,зелена,, сделка, т.е. измама

    Коментиран от #10, #11

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Така е

    37 2 Отговор

    До коментар #9 от "Електротехник":

    Голяма измама се оказаха електричките. Оказа се че замърсяват въздуха повече отколкото дизеловите автомобили според някои проучвания на учените. Освен това са адски скъпи и живота им приключва след три-четири години, а при лека катастрофа директно ги бракуват. Не стига че има недостиг на ток още сега, а ако има повече електромобили ще стане режим на тока и ще стане 2 лв за киловат. Трябва да ги забранят със закон.

    Коментиран от #12, #23

  • 12 Смех 😆🤡🤣

    6 21 Отговор

    До коментар #11 от "Така е":

    Замърсяват повече.от дизела а стига бе то ше излезне че замърсяват повече и от въглищата и парната машина
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Ти каква кола караш?

    5 4 Отговор

    До коментар #5 от "Смех 😆🤡🤣":

    Марка и горивна система ме интересува? А, и дали пуши като даваш газ?

    Коментиран от #19

  • 15 Така е

    25 1 Отговор
    Няма да нарастват според прогнозите батерийните коли. Няма как да накараш някой да купи много по-съпо, и замърсяващо природата средство за придвижване. Може насила,може с много лъжи, но пролетариата ще се разбунтува в един момент.

    Коментиран от #16

  • 16 ДВГ форевър

    28 1 Отговор

    До коментар #15 от "Така е":

    Не само че няма да нарастват а вече и започнаха да намаляват продажбите на електромобили в световен мащаб. До две-три години никой вече няма да купува електромобили. Можеш да излъжеш народа за година с манипулации и пропаганда за две-три години. След 5 години вече повече да са се усетили и след още някоя година никой вече няма да се връзва на тези лъжи и пропаганди за електромобилите. Ще си останат скъп нишов продукт за богаташчета.
  • 17 Турбо

    22 2 Отговор
    Спрат ли субсидиите и продажбите намаляват.Тесла гонеше 50% ръст всяка година и 20 милиона Тесли незнамси коя година, според един врачок.

    Коментиран от #18

  • 18 Така е

    19 2 Отговор

    До коментар #17 от "Турбо":

    Тесла вече няма ръст на продажбите, а даже започна спад. Очаква се тази година да продадат 50% по-малко електромобили в сравнение с миналата и ще се изправи пред дългоочаквания фалит. Един по един започват да закриват цеховете във фабриката в Берлин и освобождават работници
  • 19 Ще ти

    5 2 Отговор

    До коментар #14 от "Ти каква кола караш?":

    отговоря вместо него - никаква!!!
    Мишето не смее да се изкаже и само се подава от дупката да изплюе някоя измислица и пак бързо се крие….

    Коментиран от #21

  • 20 Емил

    1 0 Отговор
    Най-ниската цена на ORA в Европа е 35000 евро.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Баща ти

    3 0 Отговор

    До коментар #21 от "Смех 😆🤡🤣":

    Ще набараш само вибратора си,джендииии
  • 23 Мъжа на урсула

    14 1 Отговор

    До коментар #11 от "Така е":

    Аз имам и дизелова 7-er ЕВРО 6 и електричка MINI Cooper.
    Електричката е готина само за града - малка, 184 коня, целия въртящ момент е наличен на момента, не ползваш спирачка защото на силната рекуперация от 110 км/ч надолу забива муцуната и зарежда батерията. И до тук с предимствата.
    За да е евтино има обаче много условности - караш само в града, извън града дори със 120 харчи много и бързо яде батерията, ограничена е на 150 км/ч, партидата трябва да ти е на частно лице, даваш 1000 лв за зарядна станция и зареждаш единствено и само на нощна тарифа, 30 ст. Дневната тарифа обезсмисля електричката защото за частни партиди тока през деня е 90 ст, колкото е и на суперчарджърите.
    А така излиза по-скъпо, отколкото да караш дизел
    За дълъг път АБСУРД. Големите батерии ти показват че имаш заряд за 500 км но ако я караш със 110.
    Над 120 тия 500 км се стопяват на 200. Зареждането дори на бърза станция в Германия е 1 час от 30 до 100%. И не е евтино.

    Коментиран от #24

  • 24 Проба грешка

    3 9 Отговор

    До коментар #23 от "Мъжа на урсула":

    Пробвал си с mini cooper на ток? Как мина пробата? Правилната електричка ли си избрал? Че като гледам от други марки и модели са доволни хората.

    А суперчарджер не е вид зарядна станция, а марка зарядни станции на които засега в Германия май зарежда една единствена марка автомобили и то на по-ниска цена, отколкото ти зареждаш у вас на дневна тарифа. Тази марка автомобили зарежда на supercharger с 250 киловата мощност, което означава 40 киловатчаса с които се минават над 200 км с магистрална скорост от 130 км в час за малко повече от 10 минути, като това е само половината батерия. Тоест ако спираш на всеки 200 км, за един час ще заредиш пет пъти по 200 километра - около 1 000 км пробег за час зареждане. Разбира се и при тази марка имаш ограничение на скоростта, но то не е на 150 км в час, а на 260. Струва приблизително колкото мини купъра. Дали не си се минал?
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 СВОБОДЕН

    8 0 Отговор
    Планът на Х@ЗАРЧЕТАТА да контролират света с електромобили като една от целите им е не само фикция, но и най-голямата измама в автомобилостроенето.
    МИСЛЕТЕ ХОРА.
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 незнайко

    6 0 Отговор
    Платеното паркиране се знаеше, че стане за електромобилите ! Ползването на паркинг няма нищо общо с вида задвижване !!! БЕЗПЛАТЕН ОБЯД НЯМА !!! Същото ще се случи с "безплатните" зарядни станции !!!