29 Май, 2023 09:58 5 509 11

Kia официално потвърди разработката на пикап на рама и с дизелов двигател

  • kia-
  • пикап-
  • pick-up

Корейският конкурент Ford Ranger и Toyota Hilux ще се появят през 2025 г

Kia официално потвърди разработката на пикап на рама и с дизелов двигател - 1

Kia официално потвърди разработката на пикап на рама. Пресслужбата на автомобилния производител съобщи, че на път е пикап, който "ще отговаря точно на предназначението си". Разработката на пикапа Kia е стартирало през 2020 година, като целите са товарен капацитет от 1000 килограма и максимално тегло от 3 500 килограма. Конкуренти ще са средноразмерни модели на Ford и Toyota, също изградени на рама.

Сега, австралийски журналисти научиха от дилъри, че проектът се нарича Kia TK. Говорим за всъдеход на рама с дизелов двигател. Според шпионските снимки за основа ще бъде взет модела Mohave, но зад двуредовата кабина ще има товарна платформа. Основният пазар за пикапа е Австралия: местният офис на Kia лобира за разработването на такъв модел повече от пет години.

По предварителни данни пикапът Kia ще дебютира във версия с четири врати със задвижване на четирите колела и с 2.2-литров турбодизел CRDi (200 к.с., 440 Нм). На някои пазари пикапът може да се предлага със задно задвижване и с 2.5-литров бензинов двигател. В бъдещата топ версия се предвижда нов шестцилиндров 3.0-литров турбодизел (277 к.с., 588 Nm) от Genesis GV80: с този двигател пикапът Kia ще може да предизвика Ford Ranger Raptor.

Прототипите на пикапа Kia вече се тестват по обществени пътища, проектът е официално потвърден, така че дебютът най-вероятно ще се състои през 2024 г. Австралийските журналисти смятат, че новостта ще влезе на австралийския пазар не по-рано от 2025 г. А изцяло ново SUV на Kia беше отложено за по-добри времена : електрическите модели и пикапите са с приоритет.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Жерар Дьожарден

    6 22 Отговор
    Странно кой ли натидка още за дизел.Дизела няма Никакви предимства пред бензинов или газов двг

    Коментиран от #2, #4

  • 2 Леля Гошо

    22 4 Отговор

    До коментар #1 от "Жерар Дьожарден":

    Пикап с бензинов двигател вместо дизелов е особено неудачен избор ако пикапът е 4х4 и се ползва по предназначение, т.е. превоз на хора и товари по всякакви пътища, вкл. офроуд, теглене на ремарке и пр. а не за ходене до мола.
  • 3 Селянин

    15 0 Отговор
    Голямо Браво. Хайлукса ми е за смяна, а новият е станал повече лека кола и на цената на луксозен седан, което го отдалечава от идеята за работен пикап.
  • 4 Антон

    7 2 Отговор

    До коментар #1 от "Жерар Дьожарден":

    Само така си мислиш. Хората не карат само малолитражки в града.

    Коментиран от #5

  • 5 Жерар Дьожарден

    4 16 Отговор

    До коментар #4 от "Антон":

    От формулата даваща връзка между мощност и въртящ момент се вижда че мощността зависи от въртящият момент линейно.Бензиновите двг имат по висока мощност която обезсмисля въртящият момент с който се хвялят дизелите от там следва и правилният извод че от високият въртящ момент а от тук и от самият дизел няма никакъв смисъл.Щом имаш по голяма мощност при бензиновите двг.Няма как въртящият момент да е значима компонента като той се компенсира изцяло от по високите обороти при които работят бензиновите двигатели.Дизеловият двг се е налагал Винафи по политически причини а не по технически такива.

    Коментиран от #6

  • 6 Леля Гошо

    15 3 Отговор

    До коментар #5 от "Жерар Дьожарден":

    Това че си се опитал да попрочетеш нещо е похвално, лошото е че не си го разбрал и че нямаш практически опит. Вероятно си се научил на Лада, имал си някоя стара Астра и си мечтал за Голф.

    Формулата за мощността е обороти умножени по въртящия момент. Тъй като въртящият момент на дизела на ниски обороти е по-висок от бензиновия, когато си на офроуд, в критични ситуации не е необходимо да даваш много газ за да не заглъхне мотора, както е при бензина. А като дадеш много газ и забоксуваш, не е добре
    Ако не си го изпитал, едва ли ще го разбереш.
    Освен това, ако едва пъплиш горе из балкана, дизелът е ЗНАЧИТЕЛНО по икономичен.

    Коментиран от #7

  • 7 Жерар Дьожарден

    1 13 Отговор

    До коментар #6 от "Леля Гошо":

    Математически съм прав а това ти в каква кал ще влизаш си е твоя работа.Факта е кой има повече йоне и това съм аз с бензинката това е основното.

    Коментиран от #9, #10, #11

  • 8 Забрайл съм си името

    6 0 Отговор
    Аааа тия от КИА питаха ли ония от еврогейЦкия Цоюз дъл са съгласни...ммм???
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Теслар неподострен

    4 0 Отговор

    До коментар #7 от "Жерар Дьожарден":

    IT специалист си нали ?
  • 11 Физик

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "Жерар Дьожарден":

    Чистата математика е за смятане. В живота само с математика не се получат нещата.