7 Юни, 2023 16:49 10 761 54

Китайска кола изненада с реален пробег от над 1000 км

  • zeekr-
  • 001-
  • електромобил-
  • пробег

Автомобилът Zeekr 001, с включен климатик, измина 1 032 км

Китайска кола изненада с реален пробег от над 1000 км - 1

Zeekr започна да оборудва своя електрически седан 001 с батерии CATL CTP 3.0 Qilin, което му позволи да предложи пробег от 1000 км. Но в действителност пробегът се оказа още по-голям - 1032 км. Такъв пробег беше демонстриран от версията Zeekr 001 WE, която пристигна в централата на CATL в Китай на 1 юни. Не се уточнява с батерия с какъв капацитет е бил оборудван автомобилът.

През май тази година един от собствениците на такъв седан демонстрира ефективността на новата батерия в китайската социална мрежа Weibo. Той пътува в Голмуд, провинция Цинхай. Зареждането на батерията (100%) беше достатъчно за 11 часа. Освен това той трябваше да кара на големи надморски височини, а климатикът на колата бе настроен на 23°C. Системата за рекуперация е на най-ниската степен.

Китайска кола изненада с реален пробег от над 1000 км

Доставките на Zeekr 001 WE с пакет батерии от 140 kWh започнаха на 16 май. Инсталирането на такава батерия позволи да се увеличи пробегът на седана с 38 км. Системата за възстановяване на спирачната енергия на електрическия автомобил работи в три режима: нисък, среден и висок. Такъв Zeekr 001 струва от $56 600. На клиентите се предлага и версия с батерия от 100 kWh с начална цена от $42 130.

CATL представи трето поколение CTP (cell-to-pack) технология на 23 юни 2022 г. Според производителя, ефективността на използване на капацитета на батерията CATL CTP 3.0 на Qilin е 72%, а енергийната плътност достига 255 Wh/kg.

Китайска кола изненада с реален пробег от над 1000 км

Новият дизайн направи възможно постигането на такъв резултат. CTP 3.0 на Qilin използва многофункционален еластичен слой и плочи с водно охлаждане. Докато предишните две поколения използваха модулен дизайн. Според компанията иновациите са позволили да се увеличи живота на батерията, скоростта на зареждане, безопасността, ефективността и нискотемпературните характеристики. Масовото производство на CTP 3.0 Qilin стартира през март тази година.

През август 2022 г. беше обявено, че CATL ще достави Zeekr (подмарка на Geely) с новите си батерии Qilin. Така електрическият седан Zeekr 001 стана първият в света масово произвеждан електрически автомобил с батерийни блокове, способни да осигурят пробег от над 1000 км.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 24 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Русофил

    22 48 Отговор
    И след първите 10 000 км, пробегът става 200 км. Номерът на китайката.

    Коментиран от #2

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Баста 🇺🇦

    11 15 Отговор
    Ако някога си купя автомобил ще е само соларен. Sono Motors и техния Sion като за начало.

    Коментиран от #26

  • 4 Ужас

    19 19 Отговор
    От тази новина на путин и други бензиностанции им се губи апетита!
  • 5 Спецов

    14 7 Отговор
    Ще накарам цялото ми семейство да върти динамо 11часа за да зареди батерията и после ще отидем до морето и ще се върнем за без пари!!!! Супер!!!

    Коментиран от #9

  • 6 анонимен

    18 2 Отговор
    Тесларите паста да ядат.

    Коментиран от #16

  • 7 Кочината Европа е

    23 3 Отговор
    чувствително изостанала

    Коментиран от #53

  • 8 ДрайвингПлежър

    33 9 Отговор
    В медиите обаче статия до статия, че китайците всъщност не били заплаха щото видиш ли 2% пазарен дял държали... да ама го направиха за по-малко от 6 месеца тоя пазарен дял!!!

    И ако някога ми се наложи да карам електротрошляк (надявам се не но при настъпващия евро-фашизъм не се знае) определено ще е китайски, а не европейскибулкук

    Коментиран от #13

  • 9 Спец от "специални" потребности ли идва

    14 1 Отговор

    До коментар #5 от "Спецов":

    С едно зареждане този автомобил е пътувал 11 часа, а не е бил зареждан 11 часа.
  • 10 Васил

    7 16 Отговор
    Щом са написали 1000 километра реално ще са 500 Китайските номера са известни.

    Коментиран от #11, #12

  • 11 ДрайвингПлежър

    18 3 Отговор

    До коментар #10 от "Васил":

    Да щот Мерцедес и ФауВе хич не лъжат с пробезите :D
  • 12 Отвеян

    11 1 Отговор

    До коментар #10 от "Васил":

    Кога последно си купи нещо, което не е правено с поне една част експортирана от Китай? Руски бързовар или български разклонител беше?
  • 13 едрфтгъхуй

    25 3 Отговор

    До коментар #8 от "ДрайвингПлежър":

    Има колкото щеш тестове и сравнения на китайски и европейски електрички в тубата и резултата е категорично в полза на китайците... Най-грозна е картинката когато се почне сравнение на това колко качествено е сглобен салона и с какви материали- Майбах за $300 000 скърца безобразно и шевовете са криви, а китаец за $70 000 е ПЕРФЕКТНО сглобен и като бонус е с по-скъпа кожа в салона...

    Положението вече е просто- ако нещо не е китайско значи е менте...

    Коментиран от #17, #39

  • 14 Койчо

    15 6 Отговор
    Сега бай Ганьо вече може да си купи електрически автомобил, защото за него е много важно пробега да му е хиляда за да стига до морето и обратно без нито едно зареждане на пътя.

    Коментиран от #15

  • 15 Пилот на Ферари

    13 2 Отговор

    До коментар #14 от "Койчо":

    И от къде бай ти Ганьо ще извади 60 хил $ за такава кола ? Защото при доставка на територията на ЕС цените ще са от 60 хил $ нагоре .
  • 16 гост

    3 10 Отговор

    До коментар #6 от "анонимен":

    И пасти ще ядат и други още по-вкусни неща , а ти и дружките ти пак ще пиете една студена вода , хахаха !! А на бас , че тая "кола " ще продаде поне пет пъти ПО-МАЛКО от Тесла дори в Китай , да не говорим в света !!! Да ти припомня ли кой е НАЙ-ПРОДАВАНИЯ МОДЕЛ В СВЕТА за тази година ??? От ВСИЧКИ модели , а този дори не е в стотицата !!!

    Коментиран от #18

  • 17 гост

    7 13 Отговор

    До коментар #13 от "едрфтгъхуй":

    Всъщност най-грозна е картинката , като не слушаш руско-китайски "пропагандисти" , а погледнеш реалната статистика на продажбите !! А там черно на бяло пише , че дори в Китай , китайските автомобили са ПОД 50 % от продажбите , а извън Китай са направо пренебрежими !! Дори умрелия ВАГ продава в Китай над 5 МИЛИОНА автомобила от общо 27-28 милиона продажби !! Само ВАГ , отделно всички останали европейци , отделно американци , отделно японци , отделно корейци !!! И накрая чисто китайски са има няма 30% от продадените в КИТАЙ !!! В останалия свят МНОГО ПО-МАЛКО ОТ 1 (един) процент !! Това верно е грозна картинка !!

    Коментиран от #19, #20, #21, #51

  • 18 Пилот на Ферари

    10 3 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    Такава грозна кошница като Тесла не струва и 1/3 от ценат си . На живо да я гледаш си е направо подигравка . Ако беше Китайски автомобил , щяхте да я плюете всеки ден . Обаче нали е на ония патаци отвъд локвата е голяма работа . Консервна кутия с електромотор . Даже американците не я купуват вече .

    Коментиран от #23

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Пилот на Ферари

    13 1 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Ти да знаеш дали в Китай се продават автомобили "нов внос " от Европа ? Май такова чудо няма . Само "богатите " Българи и останалите cкъсaняци караме бokлуците на Европа .

    Коментиран от #22, #29, #54

  • 22 гост

    5 8 Отговор

    До коментар #21 от "Пилот на Ферари":

    Първо в Китай няма как да се продава "нов внос" от Европа , защото само транспорта дотам струва повече от саите коли , не че китайците с кеф няма да си купят европейски коли по 3-4-5 000 евра !! За тяхно съжаление един контейнер от Европа до Китай струва пак толкова , около 3 до 5 000 евра , в зависимост от сезона и поръчките на контейнеровозите !! И не почвай как с автовози ще возиш за Китай , щото ще ти се смеят и лапетата !! И все пак въпреки всичко това любимия ти Си е решил да се застрахова и направо е ЗАБРАНИЛ всякакъв внос на употребявани коли от други страни , щото японските и корейските коли наистина могат да залеят "необятния" пазар и да иде на кино далаверата на нашите хора , дружките на същия Си да не се объркаш , дето продават в момента гаражни недоразумения за същите 3-5 000 евро !! Та това е причината , не се прави на отворко , щото само повече ти се смеят , ххахах !!

    Коментиран от #24

  • 23 гост

    2 6 Отговор

    До коментар #18 от "Пилот на Ферари":

    Пак ще си спестя усилията да наливам акъл в каца без дъно !! Но пак ще припомня !! КОЙ Е НАЙ-ПРОДАВАНИЯ МОДЕЛ В СВЕТА за 2023 година ???? Кой , кой ?? Хахахахаххахах !!!

    Коментиран от #25

  • 24 Пилот на Ферари

    11 0 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    Какво тяхно съжаление бе брат ? Европа да се скъса да произвежда автомобили пак няма начин да насити милиард и половина пазар .
    Ти да не мислиш че 7 милиарда по света карат Европейски автомобили ?
  • 25 Пилот на Фераи

    2 2 Отговор

    До коментар #23 от "гост":

    И кой е най продавания модел в света за 2023 година . При положение че не сме минали и половината година .

    Коментиран от #28, #32, #52

  • 26 Мечока

    6 0 Отговор

    До коментар #3 от "Баста 🇺🇦":

    Това дето си цопнал казва достатъчно.Всеки си заслужава съдбата
  • 27 Байо

    6 2 Отговор
    1000км.звучи чудесно,при гаранция от 100 000 км.бих си я купил
  • 28 Курци

    1 1 Отговор

    До коментар #25 от "Пилот на Фераи":

    Дачия😀😀😀
  • 29 Реалист

    3 1 Отговор

    До коментар #21 от "Пилот на Ферари":

    Всяка държава която произвежда автомобили слага висок данък на вносните коли включително и Китай.Това е търговски закон,ако сте виждали румънци с бг.регистрации е точно за да избегнат тези данъци.В Турция вносните коли са изключително скъпи а в Австрия да си внесеш кола от Германия или от другаде се заплаща по 10 евро на конска сила данък

    Коментиран от #30, #31

  • 30 Пилот на Ферари

    7 0 Отговор

    До коментар #29 от "Реалист":

    Отдавна се опразниха пунктовете на Кат които регистрираха Румънски автомобили . Сега тенденцията е ние да ходим да внасяме автомобили от Румъния. В момента цените на запазен автомобил там са по ниски от тия у нас .
  • 31 Пилот на Ферари

    7 0 Отговор

    До коментар #29 от "Реалист":

    А относно Румънците - това беше защото нямаха право да регистрират автомобил над 10 години в Румъния. А и тан не всички са богати . Обаче последните години положението им се подобри спрямо нас . Не купуват вече толкова стари дараци .
  • 32 гост

    5 5 Отговор

    До коментар #25 от "Пилот на Фераи":

    Данните към момента изглеждат много обещаващи, след като проучване на Jato Dynamic, споделено от Motor1 показва, че през първото тримесечие на тази година, Tesla Model Y е най-порадваната кола в света, задминавайки всички от дългогодишните лидери в класацията. Електромобилът е достигнал до 267 200 човека в целия свят, докато на второ място се нарежда Corolla с 256 400 продажби !!!!!
    Хахахахахах !! Очаквай същото в следващите 10 години поне !

    Коментиран от #33

  • 33 Пилот на Ферари

    5 1 Отговор

    До коментар #32 от "гост":

    Класацията ти е за продаваните "електромобили" в Европа . Не се излагай брат . Не изобщо за автомобилите и не за целия Свят .
    Знаеш ли колко марки и модели се продават по Света за които и не си чувал ?

    Да ти кажа че все пак ти сложих един плюс заради труда който влагаш да ме убедиш .

    Коментиран от #34, #35, #36

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 гост

    1 5 Отговор

    До коментар #33 от "Пилот на Ферари":

    Отново показваш пълна неосведоменост !! Цитата е от статия в този сайт , под която дори лично си излял мъката си в " коментари" , хахахх !! И в която на барем пет места пише черно на бяло В СВЕТА , повтарям , В СВЕТА !!! В Европа Тесла стана първа още миналата година , ти оттогава ли си скъса календара , хахахха ??
  • 36 гост

    2 3 Отговор

    До коментар #33 от "Пилот на Ферари":

    И не е за електромобили , а за ВСИЧКИ модели в света !!! Освен ако ще ме убеждаваш , че втория Тойота Корола е електромобил , хаххахах !! Както и останалите в десетката , до едно кюмбета , освен десетата Тесла Модел 3 !!! Следващата година и тя ще е в челната тройка , от която ще изпаднат кюмбетата , за твой ужас , хаха !!

    Коментиран от #38

  • 37 Като глупаци...

    0 5 Отговор
    Китайска изгъзица да си купи човек се едно таралеж в гащите да си сложи. По някога имат точни попадения ако са взаимствали по някоя западна или японска техноогя! Ма не се знае как ще го зглобят и крайния резултат какъв ще е..
    И те малко като руснаците правене недомислено и давай на пазара да се похвалят че са в модерния свят на технологиите.
  • 38 Вресльо

    1 1 Отговор

    До коментар #36 от "гост":

    тесльов, ти-тесла кога???
    Никога няма да могат и няма да се научат да направят повече кола!!!
  • 39 Ти Майбах

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "едрфтгъхуй":

    Май не си виждал наживо а камо ли да влезеш в него
  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 киртак

    0 0 Отговор
    пиши си статиите и не коментирай под тях
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Добре бе, теслата

    1 0 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Си карай и няма нужда да ни убеждаваш
  • 52 най продавания е

    0 2 Отговор

    До коментар #25 от "Пилот на Фераи":

    Масквич3
  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 инж Химик

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "Пилот на Ферари":

    Първо , не е задължително да караш кола. Второ, ко да направим , като ти е малка заплатата? Измисли къ да изкараш пари и няма да караш боклук от Европа.