12 Юни, 2023 11:55 14 215 32

Цената на нова Tesla Model 3 падна под цената на аналогичен автомобил с ДВГ

  • tesla-
  • model3-
  • цена

В САЩ този електромобил може да бъде купен за 25 000 долара

Цената на нова Tesla Model 3 падна под цената на аналогичен автомобил с ДВГ - 1

Нов Tesla Model 3 в Калифорния (САЩ), включително с всички данъчни отстъпки, може да струва на купувач 25 240 долара. Това е по-евтино от аналогичен автомобил с ДВГ, съобщава Reuters .

Решението на Мъск и компания показва способността на Tesla да управлява веригите за доставки и да играе умело американския пасианс за субсидиране на електрически автомобили.

Миналото лято цената на Model 3 се изравни с тази на немските луксозни автомобили, тъй като цената ѝ преди данъчните облекчения започваше от 57 990 долара. Сега същата кола може да се купи на половин цена.

Това стана възможно, след като тази седмица Tesla, а след това и правителството на САЩ, заявиха, че най-евтиният Model 3 вече ще отговаря на условията за федерален данъчен кредит от $7 500 съгласно Закона за намаляване на инфлацията (IRA).

Щатът Калифорния добавя още 7500 долара. Тези субсидии, съчетани с решението на Tesla да намали началната цена на Model 3 до 40 240 долара, превръщат електромобила в новата народна кола за американския пазар, където средната цена на нов автомобил е 48 000 долара.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 26 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Това е правителсво

    45 2 Отговор
    Караш нова тесла за 46к лева, а в бг нисък клас ново електрическо мпс като датчия е 41к

    Коментиран от #4, #7

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Копи пейст

    25 2 Отговор
    24 Турбо

    Тесльо,точно така твърдеше.Електромобилите само ще поевтиняват,а колите с двг ще поскъпват,докато се изравнят цените.


    18:33 17.06.2022

    Коментиран от #16

  • 4 мда

    34 4 Отговор

    До коментар #1 от "Това е правителсво":

    там няма ДДС на коли, акциз на горива и т.н. "благинки" на ЕС-то. Даже и субсидират нови коли за разлика от БГ-то, където едиствената далавера е годишния данък и безплатната зона в центъра....

    Коментиран от #31

  • 5 истина ти казвам

    8 17 Отговор
    Има ли огън и саждиии??? За ел тенекето става въпрос не за дизела,да не се обърка некой!🤣
  • 6 Копи пейст

    17 4 Отговор
    15 Гост

    До коментар 13 от "Тук съм, ама отново лъжеш нагло":

    Ти тесльо,точно ти твърдеше че електромобилите ще стават все по евтини,а петролните коли ще поскъпват докато се изравнят цените.Пак се въртиш като сап на лопата.


    13:49 17.06.2022

    Коментиран от #12

  • 7 Читател

    9 3 Отговор

    До коментар #1 от "Това е правителсво":

    Сигурен ли си за ДаТчия?

    Коментиран от #15, #18

  • 8 АБВ

    5 17 Отговор
    Сещайте се за какъв боклук става въпрос айде мерси
  • 9 гост

    36 10 Отговор
    Много съжалявам , ама Тесла Модел 3 и за 40 000 долара е по-евтина от аналогично кюмбе !!! Много обичате да забравяте , че говорим за кола със 400 коня и ускорение 5 секунди до 100 !!! Айде да ми покажете кюмбе с такива показатели за по-малко от 40 000 !!!!! За 25 000 е по-евтина от всяка малолитражка , която не може да и стъпи на малкия пръст и даже 3 като нея не са колкото тая Тесла !! Щото тя е в класа на Ауди 6 , БМВ 5 серия и Мерцедес Е класа и то на върховите им модели ,не базовите !!

    Коментиран от #10, #19, #21

  • 10 Ти да видиш

    6 26 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Абе Гост,сподели със кво си се напушил?!

    Коментиран от #11

  • 11 гост

    26 5 Отговор

    До коментар #10 от "Ти да видиш":

    Ми то се вижда кой е напушения , дето само пуши от яд , че не може да измисли нищо съществено !! Хахах !!

    Коментиран от #13

  • 12 Гост

    7 22 Отговор

    До коментар #6 от "Копи пейст":

    Какво още чакаш т р е с л ь о,купи си.Аааааа, то това било цена в ФАЩ, не в България.На какво се радвате,като никога няма да си купите,п а п ч и в ц и.
  • 13 Гост

    3 21 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    Върви ли нафтенката,норвежец.Поздрави на Грета.
  • 14 Така е

    10 16 Отговор
    Време е вече да съпоставяме елкарите само с хибриди-по-лесно е. Защото чисти бензинови все по-малко или почти не се предлагат, да не говорим за изчезващия дизел. Ами ако елколата струва 2/3-от хибрид, бих се замислил само. Бих обърнал внимание на млад кандидат, ако потърси мнението ми, да помисли за елвариант при цена на електромобила значително по-ниска. Не бих препоръчал. Скоро избирахме съвсем предварително за мои млади роднини-само между хибриди. Продължавам да мисля, че елкарите нямат нито едно предимство пред съвременен мощен хибрид. А ускорение 4 вместо 6 сек. не е решаващо за повечето хора.

    Коментиран от #20

  • 15 Пепи

    3 7 Отговор

    До коментар #7 от "Читател":

    На ДаТчията и изгоря даТчика.
  • 16 Турбо

    6 12 Отговор

    До коментар #3 от "Копи пейст":

    Това е цена,която важи за Щатите,а там има сериозни субсидии.На тази цена в България не може да си я купиш,тук субсидии няма.Това ми звучи като "не било компютри,а компоти".Като твоя въображаем бизнес с гаражни баничарници.

    Коментиран от #17

  • 17 Компютърен компот

    13 3 Отговор

    До коментар #16 от "Турбо":

    Според информация на Auto News, цените на чисто нов Model 3 във Франция вече започват от 44 990 евро, преди добавянето на субсидия от 5 хиляди евро, която местните власти дават за електромобили.

    В Германия цените са свалени с 4.5% до 9.8%, след като през януари видяхме едно от най-големите намаления след 17% поевтиняване. Подобно нещо се случва и в Израел и Сингапур, където цените са свалени с до 25%. Според последните данни на Tesla, доставките на Model Y и Model 3 се увеличават драстично
  • 18 Това е правителсво

    8 2 Отговор

    До коментар #7 от "Читател":

    Да сигурен съм .!.
  • 19 Ахаа

    7 12 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    почти да ама не... дали бленуваната от теб версия е за тези пари или доста по-базовата standard range на задно с под 300 к.с., около 6 сек до 100 при идеални условия, може би 350 км пробег пак при идеални условия и максимална, колкото на среден клас 150 к.с. печка...
    И то е на тези пари след всички изкуствено изсмукани субсидии и то в определени щати...
    Хайде тресльо - давай и си я взимай, какво чакаш???
    На 1 такъв с червена треска 3 му гледах акъла онзи ден нагоре към телевизионната кула... не можа да вземе в баира повече от 2 коли на стокова печка 200 коня тежаща 1500 кг....
  • 20 много бъркаш

    8 8 Отговор

    До коментар #14 от "Така е":

    Електричката е конструктивно проста и семпла, малко части-малко дефекти.
    Двигателите са повече части - повече дефекти.
    Хибрида е два пъти повече части - два пъти повече дефекти.

    Тоест ако си технически грамотен човек и имаш пари да купиш качество, узбиеа е безопелационно ясен - електричка.

    Коментиран от #23, #30

  • 21 Тъ…по

    5 8 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    сравнение. Нито можеш да използваш 400-те коня да повече от няколко минути, нито да поддържаш 200км в час за повече от 30мин, а ако тръгваш и спираш с макс ускорение - батерията ще стигне за 10 пъти. Е и? Тесла с ударение на последната буква.
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Така е

    4 7 Отговор

    До коментар #20 от "много бъркаш":

    Не ги разбрахте тези работи, че електромобила изглежда прост, но всъщност е изключително сложен. Писахме ги много пъти тези истини, ама кой да се замисли.То като е решил,че е технически грамотен някой, как да му обясниш,че в електрокара няма само таблет, някаква батериика и електромоторче. И това при тази огромна възможност за информация в днешно време.

    Коментиран от #24, #25

  • 24 Ама взимайте

    6 5 Отговор

    До коментар #23 от "Така е":

    си ги и си ги карайте, не ни занимавайте!!!
  • 25 А ако

    3 5 Отговор

    До коментар #23 от "Така е":

    ти тресльо си поне 1 идея по-грамотен, ще ти просветне в китарата какво стои зад едното и какво зад другото задвижване…
  • 26 Симо

    6 3 Отговор
    Никой не сваля цени, когато му върви работата! Така че този сигнал трябва да светне силно в червено! Първо сваляш цени в опит да се задържиш над повърхността, после кротко изпадаш в несъстоятелност.

    Коментиран от #27

  • 27 Така е

    5 5 Отговор

    До коментар #26 от "Симо":

    Не върви работата брат. Затова са си поставили съвсем минималистична цел за тази година. Само да станат най-продаваният автомобил в света и нищо повече. Наистина не върви работата! Представяш ли си, ако вървеше?

    Коментиран от #28

  • 28 Ехидния

    2 1 Отговор

    До коментар #27 от "Така е":

    не се прави на оригинален - кажи къде е твоята тесла???
  • 29 бай Даньо

    0 1 Отговор
    Глупости на търкалета! 3-годишна ( 2019 година) Тесла Модел 3 в Калифорния върви от $30к нагоре. Всеки може да го види на Крейглист ... Какви нови Тесли за $25к!?
  • 30 бай Даньо

    2 0 Отговор

    До коментар #20 от "много бъркаш":

    Няма как да си по далеч от истината за надеждността на хибридите! На американския пазар най над надеждната кола е Тойота Приус или братовчеда и Lexus CT200h. За последната имам информация от първа ръка, карам такава вече 190 000 мили ( над 300 000 км) и нищо не съм ремонтирал, НИЩО! Дори спирачки се сменят 3-4 пъти по рядко от ДВГ кола. За първи път смених спирачки на 130 000 мили , втори път няма още ... Причината е разбира се че това което има да се разваля на ДВГ кола - двигателя работи в много по лек решим при хибридите. Маслото на двигателя на 10 000 мили е като ново. Всичкото тръгване , ускоряване и спиране става с електромотора , който наистина е много по надежден от ДВГ . Батерията противно на очакванията на масата и тя не се разваля защото Тойота са направили най консервативния решим на работа - зарежда се до максимално 70% от капацитета и се разрежда до минимално 30% така и се удължава живота и в десетки пъти повече от колкото на мъск "лудъкръс" режима на работа , където ускоряваме за 2.3 секунди до 100 но запалваме батериите защото ги караме на 10С....
  • 31 Порно

    0 2 Отговор

    До коментар #4 от "мда":

    За сметка на това вдигат цената на тока нощна тарифа със 150 %. Не си правете сметка да зареждате евтино в гаража.
  • 32 Може ли авторът

    0 0 Отговор
    Да поясни какво по точно трябва да разбираме под - аналогичен автомобил с ДВГ?
    Ако може и нагледен пример да ни посочи…