13 Юли, 2023 20:41 3 621 23

Ioniq 5 N дебютира с 641 к.с. и осем „скорости“

  • hyundai-
  • ioniq 5-
  • ioniq n-
  • ioniq 5 n
Ioniq 5 N дебютира с 641 к.с. и осем „скорости“ - 1

Ioniq 5 N официално дебютира, като световната му премиера се състоя на тазгодишния Фестивал на скоростта в Гудууд. Това е първият електрически модел на подразделението N, но със сигурност няма да е последният. Hyundai твърди, че наточеният Ioniq 5 е "първата стъпка" на N в стратегията за електрификация, като подмарката ще предложи и бъдещи електрически автомобили.

Hyundai Ioniq 5 N е оборудван с два електрически мотора. Системната мощност на модела е 600 конски сили и(740 нютонметра въртящ момент, които нарастват до 641 к.с. и ( 770 Нм)въртящ момент с включването на функцията N Grin Boost, която трае 10 секунди.

Ioniq 5 N дебютира с 641 к.с. и осем „скорости“

Задвижването на всички колела може да ускори N до 100 км в час за 3,5 секунди, като при N Grin Boost този показател намалява до 3,4 секунди. Максималната му скорост е 260 км/ч . Hyundai предлага модела със своята батерия с най-голям капацитет, като разполага с 84 киловатчаса. Тя е снабдена с 800-волтова технология за ултрабързо зареждане, при което батерията се зарежда от 10 до 80 процента за 18 минути.

Водачите могат да оптимизират работата на батерията с предварителната подготовка. Това позволява на водача да избира между режим Drag или Track. Този за писта оптимизира температурата на батерията, за да осигури най-много обиколки. Режимът Drag предлага кратък изблик на пълна.

Ioniq 5 N дебютира с 641 к.с. и осем „скорости“

Функцията N Race с още два режима предлага още по-голям контрол върху използването на енергията на автомобила. Режимът за издръжливост увеличава максимално пробега на пистата, което се постига чрез ограничаване на максималната мощност на автомобила. Режимът Sprint прави обратното, като дава приоритет на пълната мощност. N Launch Control, който предлага настройки за три различни нива на сцепление, помага на автомобила да осигури бърз старт. E-shift пренася усещането от осемстепенната трансмисия с двоен съединител на компанията в Ioniq 5 N. Тя симулира усещането между превключванията на предавките, като контролира въртящия момент на електромотора.

Hyundai не предостави информация за теглото на Ioniq 5 N, но разкрива, че той е по-тежък от стандартния модел. Автомобилният производител посочва, че началното ниво на стандартната гама на Ioniq 5 SE тежи 3968 кг, докато най-мощната версия, със задвижване на всички колела Limited, е с тегло 4663 кг.

Електрическият автомобил разполага с по-големи колела, напълно променена настройка на окачването, нови аеродинамични елементи и обновена регенеративна спирачна система, които допринасят за теглото му. Въпреки това, от компанията са работили, за да противодействат на тежестта чрез софтуер и други техники.

Ioniq 5 N дебютира с 641 к.с. и осем „скорости“

Системата N Brake Regen осигурява основната спирачна сила, а механичните ги допълват при необходимост, например по време на шофиране на писта. Регенеративната спирачна система може да осигури до 0,6 G сила на забавяне в нормални условия и до 0,2 G, когато се активира ABS.

Четирибуталните предни спирачни апарати притискат 400-милиметрови дискове, докато еднобуталните отзад захващат 360-милиметрови задни. Hyundai конструира спирачките от нови олекотени материали с хибридна конструкция, в резултат на което са създадени най-силните спирачки на компанията досега. N Active Sound + допълва N e-shift, като предлага три различни звукови теми. Запалването симулира звука на 2,0-литровия двигател с турбокомпресор на Hyundai N.

Ioniq 5 N дебютира с 641 к.с. и осем „скорости“

Ioniq 5 N ще се предлага в 10 цвята. Два от тях - N Performance Blue Matte и N Performance Blue - са ексклузивни за модела. Останалите цветове са Abyss Black Pearl, Cyber Gray Metallic, Ecotronic Gray Matte, Ecotronic Gray, Atlas White, Atlas White Matte, Gravity Gold Matte и Soultronic Orange Pearl. Интериорът се предлага само в черно с акценти в цвят Performance Blue.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 11 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Хаха

    13 9 Отговор
    Е аз с двг зареждам за 2.5 минути при дебит 38литра в минута изяще се вибратори

    Коментиран от #8

  • 2 Кико

    39 0 Отговор
    За килограмите дали сте убедени?

    Коментиран от #9

  • 3 Край

    11 9 Отговор
    Немсокото автомобилостроене приключва. То беше мотора на немската индустрия а пък немската инсдустрия беше моторът на ЕС. Или Германия се еманципира от САЩ и става суверенна страна или ЕС става колония на САЩ.

    Коментиран от #5, #6, #7, #10

  • 4 Лек

    21 9 Отговор
    батерията се зарежда от 10 до 80 процента за 18 минути и ПАДА ОТ 80 ДО 10 ПРОЦЕНТА ПАК ЗА 18 МИНУТИ.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Бачо Киро

    7 6 Отговор

    До коментар #3 от "Край":

    ЕС винаги е бил колония на САЩ по простата причина, че Германия никога не е имала собствена външна политика, винаги е изпълнявала тази на САЩ. Признато от много бивши немски политици, включително Йошка Фишер от зелените. Естествено, признават след като вече не са активни, преди това не им стиска да дрънкат...
  • 7 Ама верну ли

    5 7 Отговор

    До коментар #3 от "Край":

    Пука ми за немското афтомобилоструене
  • 8 Дфен

    1 7 Отговор

    До коментар #1 от "Хаха":

    И колко километра минаваш да ти сметнем километъра в пари

    Коментиран от #14, #18

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Кдлдлдп

    3 2 Отговор

    До коментар #3 от "Край":

    Някой си Мъск построил някакво си заводче за теслички край Берлин!

    Не е ли леко преувеличена новината за смъртта на немската автоиндустрия?

    Коментиран от #11

  • 11 Мъск

    3 9 Отговор

    До коментар #10 от "Кдлдлдп":

    Най-продаваното МПС в България и целия останал свят за 2023 г.: Tesla Model Y 🥇

    15 г. от основаването = ШЕСТ действащи гига завода: I. Tesla factory Fremont, California / II. Gigafactory 1 - Nevada / III. Gigafactory 2 - Buffalo, New York / IV. Gigafactory 3 - Shanghai, China / V. Gigafactory 4 - Berlin, Germany / VI. Gigafactory 5 - Austin, Texas .

    Плюс най-голямата рафинерия за литий - в задния двор на Гига-Тексас

    Йо-хо-хо и бутилка ром...аа т.е. Teslakilla

    Коментиран от #13

  • 12 Мдаа

    17 0 Отговор
    Нещо сте объркали теглото, 4 тона ми се струва прекалено. Вероятно са паунди, което прави малко над 2 тона.

    Коментиран от #15

  • 13 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #11 от "Мъск":

    Мъск = теслю многониковия
  • 14 Ха ха

    6 7 Отговор

    До коментар #8 от "Дфен":

    Че кой си ти да смяташ бе смешен с 80л резервоар си минавам 1000км.С електричката 450км или за моето едно зареждане ти с тва горе ще направиш над 2 зареждания аз за 2,5 минути ти общо за 40 минути-50 минути тури го час.Ако на месец правиш 1000км аз ще губя всеки месец по 2,5 минути а ти по час.
  • 15 Турбо

    7 1 Отговор

    До коментар #12 от "Мдаа":

    Около 2 тона тежи, зависи колко квтч е батерията.

    Коментиран от #16

  • 16 Трифонов

    5 5 Отговор

    До коментар #15 от "Турбо":

    Със сигурност тежи мнооого над 2 тона. Може би не са 4.5, но със сигурност не са 2! Ioniq 5 с AWD, два електромотора и 325 к.с. тежи 2115 кг... за сравнение.

    Коментиран от #17, #20

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Смехоранеее

    7 3 Отговор

    До коментар #8 от "Дфен":

    ще ме умориш с твоите "сметки"... значи ще изсипеш 80-100 хил лв условно казано за нова ел. смешка, ще караш със 100 и ще се ослушваш за зарядна, на която ще висиш с часове... и накрая ще "тъниш" стотинките на километър...
    Всеки кара, сипва, поддържа и плаща това, което му харесва или оттърва...
    За някои хора автомобила носи удоволствие и преживяване... за разлика от вас, тесларите и тънките сметкаджии...
  • 19 инж Химик

    1 0 Отговор
    Ако таа кола е верно 4,6 тона - тия са луди. То тва у нас ще трябва да е с винетка за камион. Отделно , затъне ли в некоя кал - нема излизане.
  • 20 Колко

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "Трифонов":

    е това мнооого..??? 2800-2900 ли???
  • 21 Жуже

    2 2 Отговор
    Еми 4 ст / км на домашна зарядна. Нека ми е зле. От светофар до светофар съм номер едно. Лимузинаджиите с криви физиономии. Тегаво е да си кемаф или бензинджия.
  • 22 Знайко

    1 1 Отговор
    4663 кг ли рекоха? Без коментар! И всичко е N-н такова, н-онакова, н-цвят и н-настройка....това N от натоичен ли идва или от надценен?...аааа а пук това , че основнта спирачка е регенератора, а останалите 4 са спомагателни....само теоретично да предположим , че на спускане ти се повреди регенерацията ...дали конвенционалните ще се позагреят и дали ще спират въобще?

    Коментиран от #23

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.