19 Септември, 2023 17:22 5 298 45

Шефът на BMW M обяви защо механичната трансмисия няма бъдеще

  • bmw-
  • bmw m-
  • механична трансмисия

Това не е решение само на марката

Шефът на BMW M обяви защо механичната трансмисия няма бъдеще - 1

Механичните трансмисии са на изчезване и това едва ли е тайна за някого. Много производители не предлагат изобщо механична трансмисия за някои от моделите си, а BMW например смята това за допълнителна опция при M2 например. Именно директорът на спортното подразделение на марката – Франк ван Меел сподели защо трите педала и класическата „ръчка“ отиват в миналото.

"За нас това е доста голямо усилие", казва Ван Меел пред Car Throttle. "Ръчната скоростна кутия е по-бавна и води до по-висок разход на гориво и понякога има и по-ниска максимална скорост, така че ръчната скоростна кутия всъщност от инженерна гледна точка вече няма истински смисъл."

Шефът на BMW M обяви защо механичната трансмисия няма бъдеще

"Имахме много клиенти, които казваха: "Искам да се кача на звяра и искам да покажа, че мога да го направя, а ми трябва ръчна скоростна кутия", описва той.

За съжаление, ръчната скоростна кутия на BMW няма да е на разположение още дълго. През юни ръководителят на развойната дейност на BMW M Дирк Хакер разкри, че настоящият M2 вероятно ще бъде последният модел на компанията, предлаган с механична скоростна кутия, като предположи, че тя ще е отживелица, когато настоящият M2 бъде спрян около 2030 г.

"Това е решение не само на BMW, но и на доставчиците", каза Хакер. "Ако се огледате, ще видите, че работата на доставчиците на механични скоростни кутии ще намалее. Така че не съм сигурен, че ще имаме тази възможност в бъдеще - но в бъдеще означава шест, седем години в прогноза".


Поставете оценка:
Оценка 2.5 от 27 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Баш Батка

    86 5 Отговор
    Добре ,че имаме висок стандард на живот и караме 20 годишни коли та ръчната кутия ще си ни е налична тук.
  • 2 Перо

    91 30 Отговор
    Автоматичната скоростна кутия има само едно предимство и това е кормуването в условия на трафик, а недостатъците са 10-пъти повече!

    Коментиран от #14, #30, #36, #43

  • 3 Врачанин

    91 19 Отговор
    Когато здравината на автоматичната скоростна кутия се изравни с тази на ръчната , може да се говори че автоматика печели. До тогава с ръчката.

    Коментиран от #10

  • 4 Танас

    42 19 Отговор
    Автомобилния гигант АЗЛК пуска електромобил на пазара.
    Пробега зависи от дължината на кабела!
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Олд скул

    50 13 Отговор
    Аз ще съм на ръчка до последно.
  • 9 Тоалетна хартия

    42 8 Отговор
    Ка да купиш БМВ, като такива ги управляват...Тоя или лъже или е много зле с техниката!!
  • 10 22222

    36 21 Отговор

    До коментар #3 от "Врачанин":

    Немците успяха да направят обратното - изравниха здравината на ръчната скоростна кутия с тази на автоматика. Ти обаче не си се занимавал със счупена ръчна скоростна кутия на Mercedes или BMW от последните 15-години и не знаеш. Отделно, че съединител+маховик са ти 2 хил. лева. Това е положението.

    Коментиран от #11, #13

  • 11 3333

    24 7 Отговор

    До коментар #10 от "22222":

    Е нещо ново ли е, че к-та съединител с демпфер и маховик е над 2 хил. лв..???? Дори във фирмените сервизи отива и над 2 500-3000….Това да не ти е преди 15 години, когато трудно прескачаше 600-700 лв за по-големите мотори….
  • 12 Порно

    40 14 Отговор
    Смях, с ръчка е винаги по икономично, но пък автомата има нужда от поддръжка и ремонти. Парички за производителя.

    Коментиран от #32

  • 13 Незнаещ

    14 4 Отговор

    До коментар #10 от "22222":

    А има ли случаи на счупени скоростни кутии на посочените марки???
  • 14 Имаш 10+ от мен

    24 16 Отговор

    До коментар #2 от "Перо":

    Абсолютна пръдня и скука са автоматиците за дятки 80г. и руси кифли стават.
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 ъхъ

    26 1 Отговор
    След ръчката ще последва педала за газта, после и волана. Шофирането след "..найсет години ще е да седнеш в колата и да и посочиш на картата крайната точка.
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 оня с коня

    4 21 Отговор

    До коментар #16 от "Пламен":

    Казваш че Рейндж Ровера на 130 е със 1800 об/мин,,докато при мене на 5-та ще е 2200 оборота- така е,но точно на 130км/ч лашкам 6-та и и Оборотите падат на 1800.Принципно най-добре за Двигатела ми Дизел е Оборотите да са между 1700-2200,но като ми дойде "Харашото" стрелката отива на 3100- 3500 оборота при ускорение/нагоре вече Въртящият момент пада/.В Инструкцията на Колата обаче най-накрая след всички Препоръки и Обяснения пише с Големи черни букви:"И не забравяйте че БМВ-то трябва да се кара като БМВ",което всъщност е и най-важното:)

    Коментиран от #20, #21

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Пламен

    22 2 Отговор

    До коментар #19 от "оня с коня":

    Мисля че кола си виждал само от картинка на дъвка турбо.
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Икономията майка на мизерията

    18 8 Отговор

    До коментар #15 от "оня с коня":

    1-ва заблуда: "Тайната е в Стила на каране и по-точно в ИЗКЛЮЧВАНЕТО ОТ СКОРОСТ- нещо невъзможно за Автомата!"

    Нещо напълно ВЪЗМОЖНО и за автомата също, не ми се обяснява защо. Гугъл принцип на работа на AT.

    2-ра заблуда: "В Града - виждам че Светофара е Жълт преди Червено и съм на 200м - изключвам и пак по инерция с минимални спирачки накрая."

    За автомобили с дизелов двигател при движение на скорост без подаване на гориво (т.е. без натискане на педала на газта) разходът е 0 (нула), а при изключено от скорост положение, т.е. на празен ход има разход зависещ от много фактори - състояние на двигателя, въздушния филтър и техническите показатели на самия двигател.

    Изключена от скорост и пусната по инерция колата продължава да консумира гориво, защото работи на празни обороти, но не консумира гориво ако е по инерция на скорост с отнет педал на газта. А за да не ти се износват феродото и дисковете преди светофара спирай на скорости до 1-ва и дърпай ръчна, без дори да натискаш педала на спирачките, така ще си още по-икономичен и може да впечатлиш шефа на BMW.

    Коментиран от #27

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Поря

    1 1 Отговор

    До коментар #15 от "оня с коня":

    За ППХ не си ли чувал
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 оня с коня

    11 4 Отговор

    До коментар #23 от "Икономията майка на мизерията":

    Казах че не съм карал Автомат но доколкото съм чувал НЕ МОЖЕ да се изключва от скорост и колата да върви по инерция,затова все пак ще попитам Собствениците на подобни коли дали е възможно и да бъда сигурен че ми приказваш Врели-некипели.По-нататък ми обясняваш че при отнемане на Газта притокът на гориво към двигатела спира,докато при ръчката продължава макар и минимално количество необходимо за работа на двигатела на тихи обороти.Така е,но има една подробност:Ако примерно карам със 100 на 4-та и си махна крака от газта,се задейства Функцията на Двигатела като Моторна спирачка и колата примерно след няколкостотин метра ЩЕ СПРЕ,докато при изключване от скорост по Инерция ще измина 5 ПЪТИ по-голямо разстояние!И тва ако ми кажеш че е заблуда - здраве да е.

    Коментиран от #31, #35, #37

  • 28 Ироничен

    1 2 Отговор
    Карам точно БМВ Ф11 с ръчка.
  • 29 Мексо

    8 5 Отговор
    Най големият недостатък на автоматичната кутия е че целият автомобил е здрав толкова колкото му е надежден стартера. Няма стартер няма палене. Човека говори за кутии еленайсто поколение дето малко шофьори на улицата са ги виждали.
  • 30 Така е

    15 13 Отговор

    До коментар #2 от "Перо":

    Дали някой, който е карал авт. скорости пише против тях. Съмнявам се. Всъщност добрия автомат няма недостатъци, а и най-често надживява ръчните скорости. Е, по-скъпи са и става кисело гроздето.

    Коментиран от #33

  • 31 Името му

    15 3 Отговор

    До коментар #27 от "оня с коня":

    Като собственик на автоматик казвам, че не могат да се изключват от скорост. Но не е и нужно. Карам 6 степенен такъв и разхода ми е между 7 и 7.5 л. на сто дизел. При спортно каране кача до 8, което за двутонен СУВ не е нищо. Карам и 6 степенна ръчка пак дизел, при същия стил на каране ми дава същия разход. Икономия дава ако пъплиш по пътя. Така че горенето в случая не е фактор
  • 32 Да ама Не

    17 5 Отговор

    До коментар #12 от "Порно":

    Абсолютно невярно. Няма автоматик след 2010 година който да гори повече от ръчката. Няма такъв. Започват от шестстепенен до деветстепенен такъв в зависимост от марката и производителя. Това са адаптивни софтуерни кутии даващи невероятно бързо ускорение( при кикдаун), щадящи двигателя от критично натоварване и нисък разход на гориво.
  • 33 Прав и Корав

    14 10 Отговор

    До коментар #30 от "Така е":

    Мисля, че това е основния проблем на Ганя. Не кара съвременен автомат, но дава мнение. Има кинти за дрешки, смартфонче, кръчми и всякакви глезотии но кара стар кошник и изтъква ползи от него които всъщност няма. Те така
  • 34 Мнение

    16 8 Отговор
    Щото трудно се чупи и не изисква голяма поддръжка, та по този начин печалбата на корпорацията намаля!

    Механичната кутия е най-добрият вариант според мен, защото при нея водачът има най-голям контрол върху автомобила! Останалото са разни напъни на програмисти да се опитат да отгатнат моментното настроение на водача, че да му включат подходящата предавка!
    По-чупливи, по-скъпи за подръжка и до голяма степен по лакоми в сравнение с ръчните ск к!
  • 35 без коментар

    7 0 Отговор

    До коментар #27 от "оня с коня":

    "При движение на неутрална предавка те харчат гориво, за да може да се поддържат празните обороти. Докато при спиране на подаване на газ потреблението се прекратява напълно. Така в крайна сметка излиза, че при съвременните автомобили, които са технически по-съвършени, опитите да се пести гориво с изключване от скорост по време на движение, са безмислени. Далеч по-ефективно е просто да се махне кракът от педала на газта. Още повече, че движението на неутрална предавка крие и опасност от излитане на пътя. Ако колата спуска наклон на предавка, се активира така нареченият економайзер (има различни имена), тоест софтуерно устройство, което изключва подаването на гориво, което намалява разхода почти до нула."

    Коментиран от #41

  • 36 Баварец

    4 3 Отговор

    До коментар #2 от "Перо":

    Кои бе баце, я изброй поне 5, а ако измъдриш 10, ще почерпя? Тука сте се събрали "гроздето кисело" и си се надлъгвате един-друг, а никога, ама никога, не сте докосвали автоматична кутия.
  • 37 Баварец

    7 1 Отговор

    До коментар #27 от "оня с коня":

    Що ни мъчиш с коментари тогава? Не си карал автоматик, добре, а що ни тероризираш с "на всяка манджа мерудия" А недей?

    Коментиран от #38

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Знайко

    4 5 Отговор

    До коментар #35 от "без коментар":

    Включвам се в спора с горенето при спускане без подаване на газ.
    Спира се подаването на гориво, но не се чува двигателя да изгасва, тоест пак си консумира приблизително 50 % от горивото необходимо за ниски обороти на свободна скорост.
    За изключванетоп от скорост- не се препоръчва, защото е възможно в момента на включването на скорост, гумите да се въртят с различни скорости и да не се случи правилното зацепване на зъбите.
    Ако гумите се търкалят с различни скорости- или ще се активират системите или няма да работят правилно.
    Така че горивото , което даваш за изкачване го взимаш при спускането.
    Спускаш на скорост, без газ, ако трябва да намалиш- слизаш с лоста една предавака надолу и не пипаш спирачка.
    Има и понятие крайсерска скорост- това е най-високата скорост , при която се движиш с най-нисък разход. За всяка кола и дори модел е различна в зависимост от съчетанието двигател-скоростна кутия.
    Аз моята е намерих , карайки на темпомат по изкачванията.
    Ако дам 100 км. на по острите изкачвания , колата сваля една а понякога и две предавки, защото тя не търси ниските обороти , оборотите където има най-восок въртящ момент. А ти инстинсктивно се стараеш да караш на най-ниските възможни ако търсиш икономия.
    Ако дам 95 км. на темпомата, много често не сваля предавка, а когато сваля една надолу е достатъчна.
    Моят автомат е с 4 предавки, но при потегляне се усещат 8 смени...тоест има някаква половинка , която помага за да няма дупки между предавките. Кут
  • 42 Знайко

    5 3 Отговор
    утията има и различни настройки за моторната спирачка, за всяка една предавка.
    Имам и копче POWER, което променя изцяло начина на вървене и ако съм бил на 4500 оборота и вдигна крака за кратко и пак натисна газта, въобще не сваля оборотите, все едно кутията знае , че ще ми трябват обороти...
    Въобще не е лесно за човек без абстрактно и пространствено мислене , дори да разбере принципа на действие.
  • 43 Знайко

    3 10 Отговор

    До коментар #2 от "Перо":

    Да не разочаровам за предимствата на ръчката, но миналата година направих Ихтиман-Айтос със 150 км/ ч на темпомат без да излизам от темпомата никъде,,,,тоест без да натисна спирачката...левия ми крак си е на стъпенката , десния- където ми кефне. Само въртя волана , не пипат скоростния лост и гледам огледата за джигити , идващи с 300 км. Е...направих едно- две изпреварвания през аварийната за да не си развалям рекорда.
    А на теб ти се изтриват и двете подметки и като пристигнеш се чудиш защо имаш мускулна треска!

    Коментиран от #44, #45

  • 44 Явно си Незнайко

    13 3 Отговор

    До коментар #43 от "Знайко":

    Първо, наясно ли си, че и колите с ръчни скорости имат темпомат? Работи на същия принцип, като и двата крака почиват... Второ, няма нужда да гледаш за джигити - достатъчно е да се погледнеш в огледалото... Ограничението в БГ е 140, а в аварийната не се изпреварва. Нямам никаква мускулна треска от шофиране на кола с ръчни скорости, но такива като тебе превръщат шофирането на дълго от удоволствие в досадно и уморително занимание.
  • 45 АЗЛК

    6 0 Отговор

    До коментар #43 от "Знайко":

    Ами хвани си рейса, ще можеш и да придремваш от време на време.