Leapmotor и държавната китайска компания FAW подписаха стратегическо споразумение за стартиране на съвместен проект за производство на електрически превозни средства с марка Hongqi. Като част от това споразумение Leapmotor ще предостави своята платформа B10, която е подходяща както за чисто електрически, така и за хибридни решения.
Първият сериен автомобил ще се появи през втората половина на 2026 година, а монтажът ще бъде извършван в завод в Ханджоу, но фокусът е върху износа за Европа, Великобритания, Австралия и Близкия изток.

Архитектурата B10 е призната за една от най-гъвкавите и технически зрели платформи на китайския пазар. Доста световни марки вече проявяват интерес към нея. Най-любопитното в този аспект е, че в това число влиза и не кой да е, а... Ferrari.
Изпълнителният директор на Leapmotor Жу Джианминг потвърди, че преговаря с Ferrari за създаването на общ модел, който да се базира на новата плагформа. Засега няма официални коментари от италианска страна, но посещението на шефа на Ferrari в завода на Leapmotor през февруари говори само по себе си.
Leapmotor укрепва международната си позиция с подкрепата на Stellantis, която притежава 21% от китайската компания и контролира 51% от експортния бизнес. Само за 13 дни от пускането на модел с архитектурата B10 бяха продадени 8 000 автомобила - впечатляваща цифра за нов играч на пазара.
За FAW проектът е важен не само от технологична, но и от дизайнерска гледна точка. Ръководителят на дизайна на Hongqi, Джайлс Тейлър, бивш служител на Rolls-Royce, каза, че дори с преминаването към външна платформа, духът и стилът на марката ще останат уникални. Hongqi се стреми да съчетава традиции и авангардни решения, за да се представи достойно на световната сцена.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА