Genesis показа новия си битурбо „осмак“

24 Април, 2025 14:06 642 2

  • genesis-
  • v8-
  • hyundai-
  • motorsport

За съжаление няма да го видим в сериен модел

Genesis показа новия си битурбо „осмак“  - 1

Луксозното подразделение на Hyundai, Genesis, официално сигнализира за намерението си да покори легендарното състезание „24 часа на Льо Ман“ и ще го направи с въздействащ нов V8 двигател. След като през декември 2024 г. обявиха подразделението Genesis Magma Racing и неговия първи претендент - GMR-001, сега корейската марка предложи изкусителен поглед към сърцето на своя хиперавтомобил Le Mans Daytona h (LMDh).

GMR-001 ще се задвижва от V8 двигател с два турбокомпресора, поръчково творение, разработено от Hyundai Motorsport. Интригуващо е, че Genesis разкрива, че V8 споделя приблизително 60% от вътрешните си компоненти рали агрегати, използвайки доказана и здрава основа за своите амбиции в състезанията за издръжливост.

Genesis показа новия си битурбо „осмак“

Техническият директор на Hyundai Motorsport Франсоа-Ксавие Демасон подчерта тази стратегическа връзка, заявявайки: „Редовият четирицилиндров двигател е много, много усъвършенстван и много ефективен двигател. Той е истински състезателен двигател, така че е много добра база за разработване на двигател за WEC. Ралито е вид състезание за издръжливост, така че за двигател за 24-те часа на Льо Ман това е добро място, от което да се започне.“

Графикът за разработване на този V8 за Льо Ман подчертава целенасочените усилия, които стоят зад проекта, като първоначалната работа по дизайна започва през юни 2024 г. и се финализира до октомври същата година. Първото завършено сглобяване на двигателя се осъществява в началото на 2025 г., като кулминацията е успешното му първо запалване.

Въпреки че конкретните данни за мощността на този V8 остават строго пазени, правилата на LMDh предвиждат максимална комбинирана мощност от 630 конски сили, включваща както двигателя с вътрешно горене, така и задължителната хибридна система. Като се има предвид споделеното ДНК с 1,6-литровия WRC двигател, основните изчисления предполагат потенциален работен обем в района на 3,2 литра, въпреки че увеличението до около 4,0 литра остава ясно изразена възможност.

Понастоящем Genesis Magma Racing е потопена във фазата на тестове. Новоизгорелият V8 все още не е интегриран в шасито на GMR-001; планирани са допълнителни строги стендови тестове, преди да бъде съчетан със скоростната кутия на автомобила и стандартизирания хибриден агрегат LMDh. След това интегриране, обширни тестове на писта, включително решаващи оценки на издръжливостта и пробези с дълъг цикъл, ще предшестват очаквания дебют на GMR-001 на писта по-късно тази година. Ако всичко върви по график, Genesis е готов да остави своя отпечатък в Световния шампионат за издръжливост на FIA през 2026 г., последван от участие в IMSA SportsCar Championship през 2027 г., внасяйки отчетлив рев на V8 във върховите състезания за издръжливост.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 3 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 БгТопИдиот🇧🇬

    8 0 Отговор
    Друго си е трицилиндрова охтика с м-найсе турбинатора и живот 150 хил.км.
  • 2 Механик

    4 0 Отговор
    Грета Тумбарлаче и давоските шамани протестират и не одобряват.