23 Декември, 2023 12:10 15 406 36

Dacia пуска купе-кросоувър в стил BMW X4

  • dacia-
  • bigster-
  • coupe-
  • arkana-
  • renault

Bigster Coupe ще бъде базиран на Renault Arkana

Dacia пуска купе-кросоувър в стил BMW X4 - 1

Румънската марка Dacia, която принадлежи на френския автомобилен гигант Renault, планира да разработи и пусне в серийно производство купеобразен кросоувър в стила на Renault Arkana. Дизайнерите на испанското издание Motor показаха в изображения как може да изглежда този нов продукт.

Renault Arkana е компактен купе-кросоувър, който се произвежда от 2019 г. Има два варианта - европейски и условно наричан - азиатски. Европейската версия е изградена на платформата CMF B, докато азиатската версия е изградена на по-старата платформа CMF.

Европейската версия е с по-спортен дизайн, по-нова технология и модерно оборудване. В салона пък са използвани по-висококачествени материали. Но през 2025 г. Renault планира да спре продажбите на Arkana на Стария континент.

Новият екологичен стандарт Евро-7 скоро ще влезе в сила в Европейския съюз, а Arkana не го покрива. Французите не искат да разработват нови двигатели за този купе-кросоувър, предпочитайки сега да инвестират в електрически превозни средства.

Dacia пуска купе-кросоувър в стил BMW X4

Следователно и най-вероятно Arkana скоро няма да се продава в европейските страни, включително и у нас. Но в Европа ще има бюджетна версия на Renault Arkana, която ще се произвежда от Dacia. Условно може да се нарече Dacia Bigster Coupe.

Испанското издание Motor, позовавайки се на вътрешна информация, твърди, че ръководството на Dacia и Renault вече е взело положително решение за разработването и пускането на Dacia Bigster Coupe.

През 2024 г. ще започне масовото производство на новия голям кросоувър Dacia Bigster. Очевидно на негова база ще бъде създаден купе-кросоувърът Dacia. Размерите на Dacia Bigster ще бъдат приблизително същите като на Arkana, което го прави отлична база за Bigster Coupe.

Dacia Bigster Coupe ще бъде построен на платформата CMF B. Ще получи бензинови и хибридни двигатели, както и задвижване на всички колела. По-специално, този автомобил ще има същите хибридни двигатели като новото трето поколение Renault Duster.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 25 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 комунистче

    74 9 Отговор
    автомобил от ново поколение, с хибридно задвижване, с характеристики на вседеход, бил кенеф, що просто не признаете че румънците ви изпревариха по всички показатели, инвестиции, култура, доходи, децентрализация, румънците са свободни да се развиват, имат два големи града и окръга, които са по богати от Букурещ, кога в България ще се случи, жители на някой окръжен град, разчитайки на труда и находчивоста си, да станат по богати от софиянци, България е вече много изостанала държава

    Коментиран от #3, #14

  • 3 явно ти си от

    5 32 Отговор

    До коментар #2 от "комунистче":

    тия дето ядат бананите с обелките…

    Коментиран от #5

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 а ти ги ядеш

    13 1 Отговор

    До коментар #3 от "явно ти си от":

    с тупи
  • 6 жалки плагиати

    11 38 Отговор
    Ъхъ , Дачия "като" хикс четворка на баварците , а ?! Сигурно и качеството , двигателите , салоните , оборудването , трансмисията и динамичните показатели ще са "същите" ! Дачия ЕМ компетишън и Дачия ЕМ пауър . Циркаджии ! ПП. Горенаписаното важи и за кютука Аркана на Рено .
  • 7 Иван

    41 2 Отговор
    Хайде и аз да се намеся, първо Дачията колкото и да прилича на БМВ толкова е и различна. Няма нищо общо с БМВ или Мерцедес, но и цената и е различна нали. В момента съм със Дъстър-2 и търябва да ви кажа,че съм доволен-никакви проблеми до тук/ 60000 км/. Вярно евтини материали, но пък няма проблеми с тях. Друг е въпроса с двигателите- много слаби. Ха Тракията пада скоростта където има изкачване, но пък ако не си доволен магазина за БМВ или Мерцедес е на друг адрес. Много мога да пиша, но да знаете, че ако се наложи пак ще си купя Дъстър-вече навсякъде те дебнат с камери и няма смисъл да си спонсор на хайдутите- упевници

    Коментиран от #11, #16

  • 8 сектантчето

    12 4 Отговор
    Тати сектант ми я е обещал като взема книжка и каза, че арканата е базирана на дъстър, а не обратното
  • 9 Лумпен

    5 23 Отговор
    Карам нова неудачия и стар Кайен 2011г. Разлика от небето до земята !
    А познайте коя е по по най ?

    Коментиран от #13, #22

  • 10 азиатско рено

    16 2 Отговор
    ЦИтат - Европейската версия е с по-спортен дизайн, по-нова технология и модерно оборудване.

    Да се чете - Наблъскан с ДПФи и 30 филтъра за да отговоря що годе на евро еко нормите.

    Това му е "по-новата технология"
  • 11 Е ти

    7 21 Отговор

    До коментар #7 от "Иван":

    За 60 000 км какво очакваш да стане?? И лада да беше ще изкара толкова. Проблемите от сега нататък те чакат

    Коментиран от #12, #15

  • 12 Иван

    24 3 Отговор

    До коментар #11 от "Е ти":

    Спокойно, не плачи на чужд гроб, познавам хора с изминати 200-300 000 и повече км с тези Дачии и нямат проблем
  • 13 Мхм

    15 0 Отговор

    До коментар #9 от "Лумпен":

    Части за каймата отде

    Коментиран от #17

  • 14 Ох майко....

    3 9 Отговор

    До коментар #2 от "комунистче":

    И кой модел на френската фирма Дачия,измислен във Франция , се произвежда в Румъния? Под румънски качествен контрол?
  • 15 Дачия логан

    18 1 Отговор

    До коментар #11 от "Е ти":

    Служебна 1.5 дизел
    Купена м.12.2007 ,в момента на 403 000 км.
  • 16 Доктора

    5 16 Отговор

    До коментар #7 от "Иван":

    А за същите пари можеше да си купиш Ягуар на 10-15 години с 400к.с. и пак да нямаш никакви проблеми за 60 000км.
    Сега ако започнеш да сравняваш и бюджетно Рено с Ягуар, бих ти препоръчал да идеш в някой ЦПЗ.

    Коментиран от #18, #27

  • 17 Доктора

    2 9 Отговор

    До коментар #13 от "Мхм":

    Как така от къде? Да не живеем в 60-те години?
    Защото въпросът, който зададе, не е рентабилен в 21-ви век : мога да поръчам всякакви части за всеки автомобил, произведен в над 10 хиляди бройки за Европа (и не само) и частите ще бъдат тук до 5 дни.

    Коментиран от #28

  • 18 Иван

    15 1 Отговор

    До коментар #16 от "Доктора":

    Темата е за коли, не за 15 годишни трактори

    Коментиран от #20, #21

  • 19 ха ха ха ха ха ха ха

    3 9 Отговор
    По добре китайски автомобил.
  • 20 Доктора

    4 8 Отговор

    До коментар #18 от "Иван":

    Кажи едно нещо в което 15-годишния "трактор" е по-лош от Дачията, която всъщност е Рено, проектирано преди 10 години с 20-годишни агрегати и технологии...

    Коментиран от #29

  • 21 Доктора

    2 10 Отговор

    До коментар #18 от "Иван":

    Сериозно ли мислиш, че Дъстър е по-добър от това?

    Коментиран от #23

  • 22 По по най

    6 0 Отговор

    До коментар #9 от "Лумпен":

    Що си купил нова Дачия, вместо още една стара тупалка, като си толкова доволен от старата кола ?
  • 23 За бавно развиващите се

    14 0 Отговор

    До коментар #21 от "Доктора":

    Пояснявам. Като се сравнява нова кола за 25000 евро и друга, която нова е струвала 100000 евро и вече станала достъпна на 15-20 години, с цена 5-10 хиляди евро, сравнението не е само коя дърпа повече или е по-обезшумена или с кожа или пластмаса в салона.

    Сравнява се и в какви разходи ще те вкарва колата.
    Едно е да сменяш ремък на 150000 км за 200 лева,друго е верига н не знам колко км за 3000 лева.
    Едно е спирачни за 100 лева, друго е за няколко хиляди лева. Е по тези последните показатели Дачията е много по-добър избор.

    Да не мислите, че тези които карат Дачия не знаят че 15 годишния "премиум" ако е поддържан е по-комфортен. Знаят разбира се, но са си направили сметката кое им е по-изгодно и не виждам този който предпочита да се вози на скъпа кола, какво го бърка че друг предпочита по-евтина. Даже е хубаво за тях да има каращи евринджоси, да изпъкват лъскавите им.

    Коментиран от #24, #32

  • 24 Морски

    2 6 Отговор

    До коментар #23 от "За бавно развиващите се":

    Прав си за поддръжката, но след участие в едно по-сериозно ПТП се питаш аджеба защо си взел Дъстъра, нали ?! И какво излиза накрая - евтиното излиза скъпо !

    Коментиран от #25, #30

  • 25 Иван

    11 0 Отговор

    До коментар #24 от "Морски":

    Голяма грешка относно начина на мислене за ПТП. Там всичко е въпрос на шанс и най вече начин на удара.При удар с предната част на Дачията и страничен за другия прериум а-л, кой ли ще оцелее. И накрая в навечерио на Бъдни вечер пожелавам на всички да сме живи и здрави и никой да не стига до тези ужасни инциденти. Весели празници.
  • 26 Данни

    5 0 Отговор
    Само да ви припомня че Аркадна беше създаден само и единствено за Русия
    Без да се продава в Европа!!!!!
    Ама за щАстие заради скапаната война и загубите на рено го пуснаха в Европа
    Но греда защото производствената линия остана в Русия и само една или две серии по 20000-30000 автомобила успяха да спасят за това ще го " спират"" от производство защото няма какво да произвеждат

    Коментиран от #31

  • 27 За разлика от теб

    1 1 Отговор

    До коментар #16 от "Доктора":

    един доста мастит фабрикант е казал " не съм толкова богат за да си позволя стара кола".... Чудя се може ли да има такива дето хвалят найстата употреба и плюят по новото. Като сте такива "умници",защо не си отговорите на простия въпрос защо европейците си сменят колите на по 5-7- години и си купуват нови,а не си купят втора,трета,пета и така нататък употреба. Оня с Каиена скъсаняка дали има пари да го обслужи,защото едно обслужване е няколко хилядарки,а само за едно пътуване ще му глътне към хилядарка за гориво,ако скъсаняка не е сложил газена уредба да му е евтинджос. Вие които превъзнасяте втората употреба ,явно живота ви е втора употреба.

    Коментиран от #33

  • 28 Личи си

    1 0 Отговор

    До коментар #17 от "Доктора":

    че не вдяваш от въпроса. Проблема е не от къде ще вземеш части,а на каква цена,защото частите ще са от Порше или другият вариант е втора употреба,което е компромис с надеждността. Защото за да караш такава кола трябва да имаш поне още 2-3,живееш в мини дворец и имаш поне една яхта,а не в панелка и Каиена на паркинга при другите котори найста употреба.

    Коментиран от #34

  • 29 Не си в час

    1 1 Отговор

    До коментар #20 от "Доктора":

    за да пишеш на базата на Рено преди 10 -15 години. Малко повече си потруди безмозъчието което цари в това което е на раменете ти.

    Коментиран от #35

  • 30 Ако си мислиш

    0 2 Отговор

    До коментар #24 от "Морски":

    че 15 годишния ти премиум котор в едно ПТП ще е по-добре от един нов Дъстър си далеч от истината. За 15 години метала на котор "премиума" ти се е огъвал и натоварвал милион пъти и няма да издържи жестокото натоварване на кинетичната енергия при ПТП. Имаше преди години в едно западно автомобилно списание сравнение за пораженията при ПТП между стари 10 годишни "премиуми" и бюджетен амтомобил но нов. Опитите показаха,че новия бюджетник е по-добре от 10 годишния "премиум" котор.

    Коментиран от #36

  • 31 Ами не е

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "Данни":

    точно така,защото за Русия се използваше само купето на Аркана без да го променят за да се разбере как ще се приеме на пазара,но бе на базата на Рено Каптюр с 4х4 от Рено Дъстър ,та и руската аркана бе с 4х4 и с механична или безстепенна скоростна кутия. Европейската Аркана бе само 4х2 с механична или автоматична с двоен съединител скоростна кутия и бе проведена модернизация,като бе на собствено разработена база,а не както руската да ползва база от друг модел на фирмата.При Аркана има и хибрид в моторната гама,а при руската такава опция отсъства.Аркана на руският пазар се прие много добре и се продаваше доста добре от което печелеше Рено,но уви ,кепенците хлопнаха не само за Рено,а и за другите производители,и сега празните ниши се заемат от други авто производители,та руският пазар не страда от липса на автомобили,както си мислят някой тук.
  • 32 Доктора

    4 0 Отговор

    До коментар #23 от "За бавно развиващите се":

    Една от колите ми беше немски V12 от средата на 90-те (не съм фен на немските, но ми изпадна на много ниска цена) и като обслужване ми излизаше по-евтина от базова нова Хонда Сивик (на жената), поради простата причина, че за да ми важи гаранцията на Сивика, трябва да се обслужва в оторизиран сервиз, а в оторизирания сервиз цената е x4, както, предполагам е дори и в Рено сервиза на Дачията.
    Да не говорим, че всеки компонент на немският автомобил издържа много повече, отколкото на сапунерките...
    Единственото по-скъпо от на нова малолитражка беше разходът на гориво, което, ако беше проблем, можеше да се реши с газ.
    Ама от моята гледна точка 30 000лв. за "бюджетен" автомобил са много голяма сума и човек, който иска да спестява, не би трябвало да си купува кола за над 5000лв.
  • 33 Доктора

    5 0 Отговор

    До коментар #27 от "За разлика от теб":

    Това изказване е от човек, който, въобще не разбира от автомобили...
    В Европа също има немалко 20 и 30-годишни коли, но голям процент си сменят колите на по 5-7 години защото са консуматори с промити мозъц, поради същата причина, поради която си купуват и електромобили, въпреки, че реално е 10 пъти по-екологично да караш една 30-годишна дизелова кола на над 500 000км. , отколкото да си сменяш електромобила (или батериите му) на 5-7 години.
    От друга страна - ако искаш нисък бюджет, едва ли би изхарчил 30 бона за автомобил?
    Запазен Cayenne с V8 се намира за под 15-хиляди лева, та остават още толкова до цената на един Дъстър, смятам, че са достатъчно за обслужвания за 300 000км. напред, а относно разхода, газта си е много добър и рационален вариант за хора, които биха искали да пестят.
    Бедните хора си купуват здрави автомобили за 3-4-5 хиляди лева, не повече.
  • 34 Доктора

    4 0 Отговор

    До коментар #28 от "Личи си":

    Цената на частите си е напълно нормална, все пак си е Волксваген Туарег в друга опаковка : за повечето неща е два пъти по-висока от на Дачията, но първо - частите държат много повече, и второ - при 15-20 годишно Порше, за разлика от новата Дачия, не си длъжен да ходиш в оторизиран сервиз и цената за труда е много по-ниска.
  • 35 Доктора

    5 1 Отговор

    До коментар #29 от "Не си в час":

    Дъстър е на B0+ платформата, която е модифициран вариант на B0 платформата, която е в производство от 2004г.
    Прав си, в грешка съм, не е на 10-15 годишна платформа, а е на 20-годишна такава.
    Наслаждавай се на новата си (20-годишна) кола.
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.