От 1 януари Франция повиши размера на еднократната наказателна такса за регистрация на големи автомобили със значителни емисии на вредни вещества. Определението "големи" обаче включва дори компактните Peugeot 208 и Dacia Sandero.
По-строгите парични санкции за шофьорите, особено тези, които управляват тежкотоварни превозни средства със значителни количества замърсяване на околната среда, се дължат на промени в таблицата за т.нар. "малус екология". Те са въведени от правителството на страната като част от програмите за екологична безопасност и намаляване на емисиите.
От 1 януари шофьорите на автомобили, отделящи 118 г/км CO2, плащат 50 евро и тази сума нараства бързо с увеличаване на емисиите на CO2. Превозните средства с тегло от 1600 кг или повече ще трябва да плащат между 10 и 30 евро за допълнителен килограм.
Това ще засегне редица автомобили, включително субкомпактното Peugeot 208, чиято цена е 19 200 евро. Версия 1.2 PureTech 75 к.с. отделя 120 г/км, което се равнява на глоба до 100 евро. Същото важи и за Dacia Sandero SCe 75 на цена от 11 990 евро, като новият собственик ще плати еднократна глоба от 100 евро.
Наказателният данък за "големите" автомобили с двигател с вътрешно горене ще се праща със задна зата - от 2022 г. Сега обаче се включват и автомобили с тегло над 1600 кг. За автомобили с тегло от 1600 до 1799 кг шофьорите плащат по 10 евро за килограм наднормено тегло. По-тежките автомобили плащат повече данък, а всички превозни средства над 2 100 кг плащат 30 евро за допълнителен килограм.
Хибридните превозни средства, поне тази година, няма да бъдат санкционирани за допълнително тегло
Изцяло електрическите BEV, водородните FCEV и PHEV plug-in хибридите са освободени както от такса за CO2 емисии, така и от санкции за тегло. За последните пробегът в града на ток трябва да надвишава 50 км. Предлагат се и специални отстъпки за големи семейства, които се нуждаят от големи превозни средства.
Френският президент Еманюел Макрон вече разкри нови стимули за отклоняване на купувачите от китайски модели към френски и европейски, включително нова лизингова схема от 100 евро на месец за електрически автомобили, произведени в ЕС. Френското правителство също така обяви въвеждането на значителни парични стимули за купувачите за първи път на електрически превозни средства, стига те да са произведени в ЕС.
Всичко това насърчава потребителите да преминат към електрически европейски автомобили
Това е същността на наказателния данък, който има за цел да ограничи броя на превозните средства, които замърсяват околната среда, и насърчава потребителите да стимулират европейската автомобилна индустрия.
Интересното е, че Франция се е ангажирала да произведе повече от 1 милион електрически коли до края на 2027 г. Освен това правителството отпуска пакет от 700 милиона евро за увеличаване на броя на влаковете, за да пренасочат хората от автомобили към електрически обществен транспорт.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Сбъркани
Коментиран от #5
14:37 16.01.2024
2 Реалиста
14:39 16.01.2024
3 ...
14:40 16.01.2024
4 ДрайвингПлежър
Коментиран от #21, #23, #25
14:46 16.01.2024
5 ДрайвингПлежър
До коментар #1 от "Сбъркани":
Скоро ще дойде и при нас. За това е от изключителна важност на предстоящите евро-избори да се гласува и да се гласува за някакви консервативни, та даже и радикално десни партии иначе ще стане по-зле от китайския комунизъм тука!Коментиран от #9, #14, #20
14:48 16.01.2024
6 УдоМача
15:18 16.01.2024
7 незнайко
17:16 16.01.2024
8 СМОГ 💨
Конфискация на имущество, съд и изселване за нанесени щети на общественото здраве и причиняване на телесна повреда на множество хора, в т.ч. деца, бременни и възрастни чрез умишлено изпускане на газове, доказано токсични за всички живи организми точно на мястото, където обитават.
Коментиран от #16
18:48 16.01.2024
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Реално
3-ти Закон на Нютон. От Физиката няма измъкване. Всяко завъртане на стартера е съучастие.
Добре го запомнете.
19:14 16.01.2024
11 някой си
19:43 16.01.2024
12 Лумпен
Само трябва да продължаваме да гласуваме за евродивотиите !
20:51 16.01.2024
13 Ха ха ха
22:09 16.01.2024
14 Колега,
До коментар #5 от "ДрайвингПлежър":
какво искаш да кажеш с определението радикално десни , че се обърках. Трябва да се гласува за партии, които ще свалят либерастията от върха на ЕС, а не да се ползват етикети. Ако ще да са крайно марсиански, щом са противници на ЕС в сегашната му битност, за тях трябва да се гласува. И когато вземем властта,първо трябва да изринем всички натрапени ни навлеци "гости", а след това ида се заемем с виновниците-бившите боядисани като евроатлантици крадливи комуняги. Тях пък на гробищата, както каза полковник Марков.22:16 16.01.2024
15 Българин
11:00 17.01.2024
16 ...
До коментар #8 от "СМОГ 💨":
връщай се в пещерата, бързичко :) А не, чакай, най-добре си сложи край на живота, дишаш ни въздуха :)))18:26 17.01.2024
17 ВикиЛексъсОсло
23:42 18.01.2024
18 2023та...
13:58 24.01.2024
19 Циник
07:45 25.01.2024
20 Циник
До коментар #5 от "ДрайвингПлежър":
А тия фашисти, дето ни управляват сега какви са, яко не радикално десни. И какво, цъфнахме и вързахме?07:47 25.01.2024
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Кольо
15:10 01.02.2024
25 Йо Несбьо
До коментар #4 от "ДрайвингПлежър":
Ти виждал ли си колко са автомобилите с по един човек вътре (шофьора)?!Това може и да е било нормално за 80-те, когато населението на столицата е било с поне милион по-малко, но днес е абсурдно.
Гледам ги и в Чехия - главните артерии на града се запушват от автомобили и всички чакаме. Аз обаче работя с автомобила, а голяма част от другите просто предпочитат да си повозят задника. Спокойно биха могли да ползват и метро.
Разбира се, може да се тръгне и към разширяване на съществуващата транспортна инфраструктура, но това е свързано с огромни средства и време. Има процедури, има срокове, има обжалвания, че дори и дела се водят...
09:31 08.04.2024