Шефът на Mercedes Ола Келениус подчерта в интервю, че пътят към повече електрически автомобили е правилен. Независимо от това обаче, той каза, че Mercedes ще продължи да предлага автомобили с двигатели с вънрешно горене и след 2030 година.
Главният изпълнителен директор на Mercedes Group Ола Келениус коментира и други теми в автомобилната индустрия в интервю за Zeit . Ной-любопитното обаче е, че по думите му компанията ще отслаби предишната пропагандирана цел да стане напълно електрическа.
Той потвърди, че ще „положи основата за напълно електрическо портфолио във всички класове превозни средства през това десетилетие“. Но също така подчерта: „Ние просто не знаем кога ще бъде наличен последният двигател с вътрешно горене.“
Много фактори биха повлияли на електрическото нарастване, като разширяването на инфраструктурата за зареждане. Но и след 2030 година на клиентите ни ще се предлагат нови коли с двигатели с вътрешно горене.
„Нашата продуктова гама се основава основно на изискванията на клиента“, обяснява Калениус. „Това включва и двигатели с вътрешно горене, които и към момента са предпочитани от нашите клиенти."
Роденият в Швеция бизнес икономист вижда предизвикателство за Mercedes във високите променливи разходи за електрическа мобилност. „Нашите електрически автомобили печелят много сравнителни тестове с нашите конкуренти, включително с новите играчи от Китай и САЩ. Но имаме сравнително високи разходи.”
Целта е да се намалят цените на суровините и производствените разходи за батериите. „Това е предизвикателство. Всеки, който произвежда големи коли като нас, също се нуждае от по-големи батерии. А те струват пропорционално повече на киловатчас.“
Тъй като тези разходи не могат да бъдат прехвърлени едно към едно на клиента, ще трябва да се разработят нови източници на приходи, казва Келениус. „Ние трябва да намалим постоянните разходи в компанията .“
Разходите за персонал трябва постепенно да се намаляват, например като не се попълват тези, които напускат работа поради възраст. За Германия сигурността на работните места важи до края на 2029 г., подчертава той.
Като цяло Mercedes се разрасна добре през 2023 г. Продажбите на електромобили се увеличават, но рязкото спиране на държавното финансиране, разбира се, ще има ефект върху пазара. След „прекалено много оптимизъм“ в автомобилната индустрия, сега има повече реализъм.
„Ето защо ние ще продължим да поддържаме нашите високотехнологични двигатели с вътрешно горене в крак с най-новите технологични стандарти. И аз съм много щастлив, че сме гъвкави: можем да създаваме високоефективни автомобили с вътрешно горене на една и съща производствена линия, но също и plug-in хибриди и електрически превозни средства“.
Шефът на Mercedes донякъде критикува плана на ЕС да не допуска двигатели с вътрешно горене от 2035 г. „ЕС първо да направи равносметка през 2026 г. и след това да види кое е осъществимо и кое не.“ Според него състоянието на инфраструктурата за зареждане в Европа играе решаваща роля. А е известно, че има още много какво да се подобрява в нея.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Гледам скептично на масовото
Коментиран от #8
10:27 11.02.2024
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 УРА!
Коментиран от #28
10:30 11.02.2024
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Калпазанин
10:48 11.02.2024
7 Мхм
До коментар #3 от "КОТарАК":
Двг особебо дизела е част пт далечното минало.Няма как технология на 2 века да е добраКоментиран от #18
11:04 11.02.2024
8 Смех
До коментар #2 от "Гледам скептично на масовото":
Баш в Америка с дизелово ще сменят отде ви копат такива олигуфррениКоментиран от #34
11:07 11.02.2024
9 за сега
11:24 11.02.2024
10 Тогава спрете
11:41 11.02.2024
11 Нико
Коментиран от #17
12:54 11.02.2024
12 Уьо
Коментиран от #33
14:04 11.02.2024
13 Мексо
16:25 11.02.2024
14 сенко
16:30 11.02.2024
15 тъй шъй
17:50 11.02.2024
16 Зелените
Поне 10 години ще им сърбаме попарата .
После ще се чудим къде да изхвърляме батериите , а те подмолно ще ни лъжат че ги рециклират естествено за пари , нови еко такси
и замърсени плодородни земи .
Ще измислят и да ни хранят с фото панели , смлени на финен прах премесени със гасеници и скакалци .
17:58 11.02.2024
17 Вито
До коментар #11 от "Нико":
Урсула да направи танковете на батерииДа инсталира по фронтовете зарядни станции
и който не е евро 10 да се бракува .
18:03 11.02.2024
18 Охъхъ
До коментар #7 от "Мхм":
То и от дедо ти и баща ти нищо не става ,И крушата не пада по далеч от дървото .
Дърводелци на ПДЧ .
18:15 11.02.2024
19 Мачката
До коментар #3 от "КОТарАК":
Паживьом увидим . Ще видиш и Марушка и баща и .18:17 11.02.2024
20 Край
18:18 11.02.2024
21 Но проблем
Гърнето не е никак премиум.
Коментиран от #22, #23
18:25 11.02.2024
22 Тоз
До коментар #21 от "Но проблем":
Само щеше да е по-честно да сложи 4метровата батерия до резервоара за гориво с размери на раница. И тогава никой нямаше да публикува такава снимка. Защото това е манипулация и лъжа.20:17 11.02.2024
23 Гост
До коментар #21 от "Но проблем":
Нека да позная,караш двутонен дизел,нали?Коментиран от #24
21:14 11.02.2024
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 новотонормално
То и прави краставици и калибрирани домати ни караха да произвеждаме - но не става!
Всичко спуснато отгоре като и днес капачките с презрамки - абе простотия е!
Целта им беше и да се съсипе икономиката на Германия и си го постигнаха.
А те бяха силни в това: да проивеждат ДВГ!
Представете си хиляди зарядни "екологични" станции задвижвани от вятърни генератори?
Същото е като с хамстер да си правим домашно електричество.
Проблемът е в това , че горите и ги предадохме в неподходящи и алчни хора, които режат на поразия.
Навярно и на Европа и трябват умни и нормални хора да извадят продъненото корито от блатото.
Това , което днес управлява Европа и нашите литмари и калинки е за в завода за политическото сметище!
09:34 12.02.2024
26 ПоКУРко
09:40 12.02.2024
27 Чичо Ви
11:04 12.02.2024
28 Фена
До коментар #4 от "УРА!":
Имам СL v12 и той не е лош. За съжаление в момента v12 остана само в Майбах.12:42 12.02.2024
29 Пурко Янс
15:45 13.02.2024
30 Турбодизел
16:26 13.02.2024
31 123
10:48 15.02.2024
32 123
10:51 15.02.2024
33 Никси
До коментар #12 от "Уьо":
за да обещае , първо трябва да попита Легендарния Дизайнер на Мерцедес , Бруно Сако дори и ако трябва задгробно да му се помоли , тогава па може и да фалира , щото когато е правено 190-ката , не са продали един чарк , било по агрегатите на автомобилите или по окачването , толко здраво и надежно и е правено над 10 години , а сега новите всяка година излиза по два или три нови модела и викат не било надежно , е как да е надежно като няма доработване и надграждане , година след година , но за тази цел трябват доста мильони евра , за развитие и разработка на всеки един модел !!!.11:59 03.04.2024
34 Никси
До коментар #8 от "Смех":
мога да ти кажа Пич че си много далече от реалността , не гледай розови филми и помисли първо защо ! , там 80% товарния трафик ( камьони ,бусове , макове , пътно строителни машини , в минната индустрия и енергетика и даже корабите , се задвижва с дизелово гориво , има и леки автомобили дизелови но са в малки % както и пикапи и джипове също , но ги има особено в Канада !!!.12:10 03.04.2024