Китайското министерство на промишлеността и информационните технологии (MIIT) въвежда закон за технологиите за подпомагане на водача, като въвежда широк набор от разпоредби, предназначени да ограничат подвеждащия маркетинг и да дадат приоритет на безопасността. В ход, който ще принуди автомобилните производители да пренастроят рекламните си стратегии, MIIT забранява повсеместното използване на термини „автономно шофиране“ и „интелигентно шофиране“ - фрази, които обикновено се използват за популяризиране на усъвършенстваните системи за подпомагане на водача (ADAS).
Вместо тези мъгляви твърдения, марките вече ще бъдат задължени ясно да определят възможностите на своите технологии, като използват шестте нива на автономно шофиране на SAE, използвайки съответния „L-код“. Тази ясно дефинирана йерархия варира от ниво 0 (без асистенция на водача) до ниво 5 (пълна автономия). Проверката на реалността показва, че с изключение на системата Drive Pilot от ниво 3 на Mercedes-Benz, почти всички налични в момента технологии, включително и силно рекламираното пълно самоуправление на Tesla, попадат в ниво 2, което изисква постоянен контрол от страна на водача.
Според Car News China регулаторният преглед на MIIT включва и забрана на функциите за дистанционно повикване, пряко насочена към системи като противоречивата Actually Smart Summon на Tesla, която позволява на автомобилите да се движат без водач и понастоящем е обект на контрол в САЩ. Освен това MIIT задължава системите за наблюдение на водача да не могат да бъдат деактивирани и настоява автомобилите автоматично да намаляват скоростта, да спират или да активират аварийните светлини, ако ръцете на водача не бъдат открити върху волана за непрекъснат период от 60 секунди.
Като се добави още едно ниво на контрол, публичното бета тестване на нови функции на ADAS чрез софтуерни актуализации по въздуха (OTA) вече е забранено, а MIIT призовава марките да намалят честотата на такива актуализации. Тези строги мерки влизат в сила само няколко седмици след трагичен инцидент в Китай с автомобил Xiaomi SU7, при който шофьорът се е сблъскал със стълб със скорост 60 км/ч само няколко секунди след изключването на полуавтономната система на електромобила, в резултат на което са загинали трима души.
Тези разпоредби се появяват в критичен момент, тъй като китайската автомобилна индустрия агресивно увеличава сложността на своите ADAS технологии и активно рекламира тези функции като ключови предимства при продажбата на нови автомобили. Намесата на MIIT е ясен сигнал за намерение да се внесе доза реализъм и да се даде приоритет на отговорното внедряване и разбирането от страна на потребителите в един бързо развиващ се технологичен пейзаж, което може да попречи на по-буйните стремежи на индустрията за автономно шофиране.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Последния Софиянец
Коментиран от #2
10:35 20.04.2025
2 Келеме баш
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Нямаш си и представа колко си прав друже.До 8-10 години 90% от пропътуваните километри ще са управлявани от изкуствен интелект. Хората ще могат да си почиват, четат книга, гледат филм и прочие.
Който много му е зор да се прави на състезател ще има право да управлява и по старичак автомобил разбира се .
а до 15-20 години от днешна дата , в 90% от държавите по света ще бъде забранено да управляваш автомобил там където рискуваш човешки животи - на практика по цялата пътна мрежа.
Всеки който се приема за голям специалист или състезател ще може да тества способностите си на специални писти каквито има и в момента.
Помнете ми думите!
11:01 20.04.2025
3 си дзън
11:45 20.04.2025