Илон Мъск е раздразнен от слабите продажби на Tesla в Япония, която, както и преди, остава един от най-големите автомобилни пазари в света, съобщава Bloomberg. „Има някои региони, където пазарният ни дял е изненадващо малък, например Япония “, каза Мъск по време на конференцията, свързана с резултатите от четвъртото тримесечие.
„Трябва поне да имаме пазарен дял, пропорционален на, да речем, други не-японски производители на автомобили като Mercedes или BMW, но засега не го получаваме.“ Мъск смята, че това се дължи на "неосведомеността" на японските собственици на автомобили, които според него не разчитат на експертно мнение, а на такова от приятели.
Според Японската асоциация на вносителите на автомобили общият внос на електрически превозни средства в Япония се е увеличил с 60% до 22 890 единици през 2023 г. Въпреки това вносът на електрически автомобили във високата ценова категория, включително моделите на Tesla, е намалял с 6.8% през миналата година.
По-рано Мъск прогнозира, че Япония ще стане най-големият пазар на компанията извън САЩ, но към момента това не се случва. Ръстът на вноса на електромобили в Страната на изгряващото слънце не е за сметка на моделите на Tesla.
Акио Тойода, шефът на Toyota Motor Corporation, прогнозира, че пазарният дял на чисто електрическите автомобили едва ли ще надхвърли 30%. Той вярва, че потребителите трябва да имат свобода на избор, когато става въпрос за избор на алтернативи на автомобили с двигател с вътрешно горене.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Сърдит
10:20 29.01.2024
2 БАЙ Х@Й ‼️
От 2017г до сега нито един не са купили‼️
10:21 29.01.2024
3 Солидарност
Коментиран от #19
10:25 29.01.2024
4 илон дъск
10:27 29.01.2024
5 тъй шъй
10:27 29.01.2024
6 Мързел
Коментиран от #9, #10
10:28 29.01.2024
7 На краставичар
11:56 29.01.2024
8 минзухар
12:07 29.01.2024
9 гост
До коментар #6 от "Мързел":
Ми не , ключът от бараката е скрит в това , че Модел 3 и У в Япония се внасят от Китай , а японците мразят всичко китайско ! Просто трябва фабрика поне в Тайван или Южна Корея , ако не в самата Япония и новите модели за 25000 , които ще са и доста по- компактни като за японските привички !Коментиран от #12
12:40 29.01.2024
10 гост
До коментар #6 от "Мързел":
Между другото вчера четох точно изказване на японски експерт , че не ми се търси сега , но точно казваше , че с кола за 25 000 Тесла ще край на играта , защото всички други още не могат да докарат печалба дори при цена 40 000 и затова съкращават производството на електромобили , а не щото няма търсене !! Не говорим за китайски коли в Китай , щото извън Китай и те са на същите цени като другите , а тепърва ще имат нови мита !!12:45 29.01.2024
11 Хойй
13:34 29.01.2024
12 Тревя
До коментар #9 от "гост":
Брей, тия японци са такива шовинисти, че си съсипват финансите само и само да им е гадно на китайците. Тцъ, тцъ, тцъ, ти да видиш.Може, ама едва ли!
14:45 29.01.2024
13 Изключително просто обяснение
Коментиран от #14
18:15 29.01.2024
14 Доктора
До коментар #13 от "Изключително просто обяснение":
Според теб, явно, Японците нямат и интернет да прочетат за съществуването на тия електроуреди.Коментиран от #16
02:24 31.01.2024
15 Доктора
Най-продаваният самодвижещ се електроуред при тях е Nissan Sakura, който струва 13 000 долара.
Та как африканеца очаква една Тесла за 35 000 долара, да може да се конкурира с 3 пъти по-евтин електроуред, който, за Японците, върши абсолютно същата работа?
Коментиран от #21
02:27 31.01.2024
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Може би точно
До коментар #15 от "Доктора":
тук е ключът за бараката. Японците са много практични хора.12:26 20.02.2024
22 Този коментар е премахнат от модератор.