Румънският производител на автомобили Dacia, член на френската група Renault, току-що представи Sandrider - своя чисто нов прототип, който ще се състезава в рали Дакар и Световния рали-рейд шампионат от 2025 г. Вдъхновен от концептуалния автомобил Manifesto, Sandrider ще бъде хомологиран за състезания в най-добрата категория Ultimate T1+.
Новият Sandrider "е проектиран да се фокусира върху най-важното в моторните спортове", казаха от компанията по време на представянето. Снабден е с минимални каросерийни панели, които се считат за абсолютно необходими, без декоративни или допълнителни части. Според Dacia акцентът е поставен върху аеродинамиката.
Късият преден капак има изпъкнал дизайн, който обаче не пречи на видимоста на водача. Още нещо интересно е наличието на специална антирефлексната боя, използвана в горната част на арматурното табло, която според компанията е направена по технология, заимствана от авиационната индустрия. Тази опция също има за цел да оптимизира видимостта.
Автомобилът е подсилен с консолидирана подрама и специални брони, с карбонова каросерия, окачване с двойни напречни носачи и трансмисия 4x4, създадена за изтощителните изисквания на рали-рейд състезанията. А иновативна електрическа система поддържа оптимална мощност за всички аксесоари на борда, дори и при най-предизвикателните условия. Автомобилът е оборудван с гуми BF Goodrich от ново поколение.
Тъй като инженерите са се фокусирали главно върху това да направят автомобила по-лек и да намалят разхода на гориво, теглото на Dacia Sandrider е намалено с около 15 кг. Това е направено чрез използване на по-леко тръбно шаси, премахване на всички допълнителни панели по каросерията и с използване на карбон за останалите, но също така и чрез премахване на всички декоративни елементи и използване на по-компактен и по-лек двигател.
Двигателят на Sandrider работи със синтетично гориво, доставено от Aramco, и Dacia казва, че рали Дакар е "идеалната тестова площадка за тази технология". Новият Sandrider сега ще започне дълга поредица от тестове в няколко страни. Неговият дебют в моторните спортове ще се състои на Rallye du Maroc 2024, мароканския етап от Световния рали-рейд шампионат (W2RC), между 5 и 11 октомври.
Официалният отбор W2RC на Dacia, ще се състезава в първия си Дакар догодина, като зад волана ще седне френският рали пилот Себастиен Льоб, който печели Световния рали шампионат девет поредни пъти между 2004 и 2012 г.. Друго небезизвестно име сред пилотите на новата Dacia е рали пилотът Кристина Гутиерес Ереро. Не на последно място, списъкът включва Насър Ал-Атия, петкратен победител в Световната купа по крос-кънтри ралита и двукратен победител в Световния рали-рейд шампионат.
Автомобилът ще бъде показан на живо пред публика след броени дни, в рамките на тазгодишното изложение в Женева. Там, естествено, ще е наш екип, който ще ви направи съпричастни към всичко най-интересно от новостите на Renault и Dacia.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Стига бе
16:39 30.01.2024
2 Някой
Коментиран от #3
16:41 30.01.2024
3 Аз съм
До коментар #2 от "Някой":
??? Добре ли си16:46 30.01.2024
4 Последния Софиянец
17:01 30.01.2024
5 минзухар
Коментиран от #6, #7, #8
17:21 30.01.2024
6 Русоробскu фронт
До коментар #5 от "минзухар":
Ми цялото оборудване на завода ,,Гуми Вида,, е изнесено в Сърбия....питай нашите управници докъде я докарахме.Сектанта трябва да седне на шофьорското място
Коментиран от #9
19:18 30.01.2024
7 гост
До коментар #5 от "минзухар":
Румънците не правят нищо , това е разработено до последния болт в Рено Спорт насред омразната ти Франция !! Въпроса е къде са любимите ти ватници и китайци ? Кога ще видим Лада или барем BYD на Дакар и не като Камаз с изцяло западни компоненти с ватнишка емблема отпред !!20:41 30.01.2024
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.