13 Февруари, 2024 16:00 1 736 9

Abarth празнува 75-тата си годишнина със специален модел

  • abarth-
  • fiat-
  • 695-
  • 595

659 75° Anniversario ще бъде направен в ограничен тираж

Abarth празнува 75-тата си годишнина със специален модел - 1

Abarth посрещна тенденцията за електрически превозни средства с предложения като 500e и 600e, емблематичният тунер на Fiat остава отдаден на своите корени, а именно създаването на вълнуващи бензинови хотхечбеци. Пример за това е популярният Abarth 695, който получава още едно специално издание в чест на 75-годишнината на марката. Наречена Abarth 695 75° Anniversario, тази последна итерация вдъхва нов живот на модела, който пленява ентусиастите вече повече от 16 години. Първоначално представен като високоефективен вариант на Fiat 500 през 2008 г. под наименованието 595, 695 получава множество ексклузивни подобрения за това знаково честване.

Abarth празнува 75-тата си годишнина със специален модел

Начело на подобренията са поръчковите 17-цолови джанти, украсени със златно покритие, което допълва табелките на каросерията, отличаващи се със сложни детайли. Забележително е, че графики с бутала украсяват задните калници, а изпъкналото лого "Abarth". В допълнение към естетическото очарование, на покрива гордо се вижда голям мотив на скорпион, завършен в блестящо злато. Ентусиастите ще разпознаят и характерните вертикално подредени накрайници на изпускателната система - отличителен белег на дизайна, въведен през 2021 г. с Abarth F595 и впоследствие възприет в цялата гама.

Последната итерация на серията 695 запазва 1,4-литровият бензинов двигател с турбокомпресор с мощност от 180 к.с. и въртящ момент от 250 нютон метра. В съчетание с петстепенна механична скоростна кутия, предаваща мощността към предния мост, 695 постига бърз спринт от 0 до 100 километра в час само за 6,7 секунди, като кулминацията е максимална скорост от 225 км/ч.

Abarth празнува 75-тата си годишнина със специален модел

Макар че интериорът може да показва признаци на своята възраст, Abarth е вкарал нотка модерност с обмислени подобрения. Алкантара покрива част от арматурното табло, придавайки премиум усещане на атмосферата в купето. Карбоновите седалки Sabelt, подчертани с ярки жълти шевове и надпис "75° Anniversario", бродиран на подглавниците, излъчват ретро-вдъхновение. Въпреки винтидж очарованието на купето, модерните удобства изобилстват, включително климатроник, безпроблемна интеграция на Apple CarPlay и Android Auto, два 7-инчови екрана и аудиосистема Beats. От модела ще бъдат направени 1368 бройки.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 10 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 КовидманЯк

    3 1 Отговор
    Готина машинка!

    Коментиран от #3

  • 2 Просто човек

    3 1 Отговор
    Страхотен!
  • 3 хххх

    2 7 Отговор

    До коментар #1 от "КовидманЯк":

    Ами виж моделите на Порше, пък после казвай, че таази е готина.

    Коментиран от #4

  • 4 един от стадото

    5 1 Отговор

    До коментар #3 от "хххх":

    и Порше-то е готино, няма спор. Но когато Фиат131 Абарт се вихреше на рали Златни като откачено, Поршето не пееше още

    Коментиран от #5

  • 5 Не точно

    4 2 Отговор

    До коментар #4 от "един от стадото":

    пееше и тогава, но ядеше много бой…и от 037 Рали по-късно…но това няма как да го знае хлапето, което ти пише кое да видиш…не може да зацепи кое с кое трябва да се сравнява…

    Коментиран от #6

  • 6 един от стадото

    5 1 Отговор

    До коментар #5 от "Не точно":

    помъчих се да му сравня Фиатите, доколкото е възможно по неговата детинска схема. Това кубици, групи, писта или рали, години, за него май е все тая. Умишлено не сложих Ланча, че работата особено в ралитата щеше да загрубее. За слава и падения в годините да не говорим
  • 7 Ироничен

    1 8 Отговор
    Дакел на стероиди.
    Семейното ми комби Ф11 го превъзхожда във всичко.

    Коментиран от #8, #9

  • 8 Доктора

    6 0 Отговор

    До коментар #7 от "Ироничен":

    Най-вече в килограмите и в липсата на реален усет във волана.
  • 9 Смехотворен

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "Ироничен":

    сигурен ли си или пак си мечтаеш, четеш сухи цифри и го "измисли"?