Големи автомобилни компании плащат над 1 млрд. евро на Tesla, за да избегнат глоби от ЕС

9 Януари, 2025 10:01 2 100 41

  • ford-
  • tesla-
  • stellantis-
  • mazda-
  • subaru-
  • глоби-
  • ес

Toyota, Stellantis и Ford са сред тях

Големи автомобилни компании плащат над 1 млрд. евро на Tesla, за да избегнат глоби от ЕС - 1

Изправени пред потенциално ужасяващи глоби за превишаване на целите на ЕС за емисиите, група големи автомобилни производители, сред които Toyota, Ford, Mazda, Stellantis, Subaru и Leapmotor, обединяват сили с Tesla, за да създадат „суперпул“. Този стратегически съюз има за цел да използва значителните продажби на електромобили на Tesla, за да компенсира собствените си емисии и да избегне големите санкции.

ЕС е определил строги цели за емисиите на производителите на автомобили, като изисква значително намаляване на емисиите на CO2 на изминат километър. Тъй като целта за 2024 г. е 93,6 грама на километър, много автомобилни производители са изправени пред сериозно предизвикателство да изпълнят тези строги разпоредби.

„Като се имат предвид продажбите през 2024 г., групата Tesla значително намалява разликата в емисиите на автомобилните производители в групата, като ги доближава само на 4 грама от целта“, заяви Уил Робъртс, ръководител на автомобилните изследвания в Rho Motion. Робъртс обаче предупреди, че успехът на този пул зависи от непрекъснатия ръст на продажбите на електромобили Tesla, тъй като всеки спад в обема на продажбите на Tesla може да застраши способността на алианса да постигне целта.

Тази стратегия за обединяване не е уникална. Mercedes-Benz, Volvo и Polestar са създали свой собствен алианс за компенсиране на емисиите си. Няколко големи играчи обаче, включително Honda, VW, Kia, BMW, SAIC, Hyundai, Suzuki и Renault Nissan Mitsubishi, все още не са обявили своите споразумения за обединяване, въпреки че всички те понастоящем надвишават изискваните цели за емисиите.

Tesla може да извлече значителни ползи от тези споразумения за обединяване на емисии. Като лидер в продажбите на електрически превозни средства, Tesla притежава ценна стока: кредити за емисии. Reuters съобщава, че близо 3 % от приходите на Tesla в размер на 72 млрд. долара за първите девет месеца на 2024 г. произтичат от продажбата на тези кредити.

Анализаторите на UBS изчисляват, че само в Европа тази година Tesla може да генерира над 1 млрд. евро приходи от продажби на кредити за емисии, което подчертава значителната финансова възможност, която предоставят тези разпоредби.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пилот на Ферари

    16 3 Отговор
    То не само електромобили , европейците закъсаха с финансите . Санкциите работят яко .
    Фолксваген за 2023 година са продали 3.3 милиона автомобила . От производител номер едно с 11 милиона , паднаха на 3.3 милиона .
    Рено и те бяха производител номер преди няколко години с 11 милиона продажби - сега 1.3 милиона продадени автомобила .

    За това карат на дотации , а реват че Китай бил дотирал автомобилите си ??!!

    Коментиран от #8

  • 2 Пилот на Ферари

    15 3 Отговор
    Скоро всички автомобилни фирми ще бягат от Европа . От Мерцедес вече го казаха .
  • 3 Краят на един мит,

    13 0 Отговор
    Германия и нейните автомобили....
    След като Фолксваген и БМВ обявиха драстични съкращения на персонал, към тях се присъедини и концернът „Даймлер", който произвежда марката Мерцедес. Според автомобилния експерт професор Фердинанд Дуденхьофер, предстои мащабно съкращаване на работните места в целия автомобилен бранш.

    само в провинция Долна Саксония до 2030 година могат да бъдат закрити 40 000 работни места. По негови сметки, от германското автомобилостроене ще отпаднат общо 125 000 души.

    Коментиран от #21

  • 4 замислен

    18 0 Отговор
    Честито! Американците намериха начин да продават "нищо" за милиард! продават и газта на 3-ни цени, всичко което им е конкуренция става "заплаха за националната сигурност" или директно "тероризъм" и тва е!
  • 5 Някой

    16 0 Отговор
    По-добре ще им е на тези компании въобще да не продават в ЕС. Свят голям. А пазара в ЕС и без това се стигна - нови коли се купуват малко...
    Да ходят в САЩ и Азия - там хората са по-нормални и нямат такива идиотски екологични ограничения.
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Пилотът Гошу

    10 0 Отговор
    Страшна "новина" .... Тесла винаги е продавала емисиите си, от това печелят всъщност, много повече от продажбата на миксерите. Тъй като не произвежда автомобили с двг, а батериите на курниците поне засега не важат относно замърсяването, те продават правата си на другите компании. Това са доста стари информации...

    Коментиран от #10

  • 8 Не да и да лъжеш

    4 13 Отговор

    До коментар #1 от "Пилот на Ферари":

    Renault и volkswagen продаваха по 50 милиона и продажбите им се паднали 16 пъти. По 11 милиона продаваха в най-слабите си години. Тогава Toyota продаваше по 300 милиона А сега е паднала на 10 милиона.

    Коментиран от #19

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Така е

    13 6 Отговор

    До коментар #7 от "Пилотът Гошу":

    Това е единственият начин от Тесла за оцелеят. Ако не бяха въглеродните квоти, щяха да са на загуба.

    В статията даже си е писано точно по колко печелят

    "Reuters съобщава, че близо 3 % от приходите на Tesla в размер на 72 млрд. долара за първите девет месеца на 2024 г. произтичат от продажбата на тези кредити."


    Както се вижда най-голямата част от доходите на Тесла идват от продажбата на тези кредити и само 97% от доходите идват от продажбата на електромобили.

    Спрат ли кредитите, балонът Tesla се пука с гръм и трясък.

    Коментиран от #14, #15

  • 11 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    12 1 Отговор
    ЕсеС налага санкции, но парите не влизат в ЕсеС, а въздухът след санкциите не става по-чист🤔❗
  • 12 Бгг

    7 1 Отговор
    Европейците са и д о ти.
  • 13 Ами

    7 2 Отговор
    Май ЕС скоро ще коригира тези изисквания! Явно прекалени са!

    Коментиран от #18

  • 14 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    6 3 Отговор

    До коментар #10 от "Така е":

    А дали НЕ е така :
    " През третото тримесечие на 2024 г. Тесла отчете 2,17 млрд. долара печалба..."
    Сметни дали 1 млрд е 3% ❗

    Коментиран от #16

  • 15 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    5 3 Отговор

    До коментар #10 от "Така е":

    Не бъркай ПРИХОДИ с ПЕЧАЛБА❗

    Коментиран от #17, #22

  • 16 Така е

    5 1 Отговор

    До коментар #14 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    1 милиард е около 10% от печалбата.

    Като начало не е лошо да направиш разликата между доходи и печалба.
  • 17 Така е

    2 4 Отговор

    До коментар #15 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Ти ги бъркаш. Тесла сама си избира По колко да е печалбата. Планът беше тази година печалбата да е около нула, но се отказаха.

    Регулират печалбата чрез разходите за развойна дейност и инвестиции в нови производствени мощности и обновяване на старите.

    Ироничното е, че строи новите заводи и плаща на инженерите си за разработка на нови технологии с парите на конкуренцията. Ако от конкуренцията бяха вложили тези пари за същото, нямаше да се налага да плащат на инженерите на Тесла без да имат никаква практическа полза.

    Коментиран от #23

  • 18 Така е

    3 5 Отговор

    До коментар #13 от "Ами":

    Разбира се че ще коригират изискванията. Ще ги затегнат още повече. За тях няма никакво значение кой точно производител произвежда електромобилите. Важен е крайния резултат. След няколко години няма да има значение дали Тесла произвежда 50% от продадените в Европа автомобили, а останалите произвеждат останалите 50% автомобили с ДВГ и си плащат за това на Тесла, защото така са си избрали и не искат да произвеждат електромобили каквито търсят клиентите, защото им е по-лесно да произвеждат автомобили с ДВГ, защото само това си могат.
  • 19 Пилот на Ферари

    1 1 Отговор

    До коментар #8 от "Не да и да лъжеш":

    Я дай пак ? Да не бъркаш нещо ?

    Коментиран от #20

  • 20 Нищо не бъркам

    5 0 Отговор

    До коментар #19 от "Пилот на Ферари":

    Рено и volkswagen никога не са продавали по 11 милиона.
  • 21 Не помагаш

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "Краят на един мит,":

    Ходи си купи два електромобила за теб и за жената,така се помага не само критики
  • 22 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #15 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Приход от въглеродните квоти е без разходи,облагаш с данък и се получава чиста печалба.

    Коментиран от #24, #26

  • 23 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    4 0 Отговор

    До коментар #17 от "Така е":

    Тесла не се слави с изпълнение на плановете си.

    Планираха да пуснат на пазара КАМИОНИ НА ТОК през 2017❗ А клиентите вече седма година получава само голи обещания❗
    Планираха да залеят пазара с Тесли и Джипове, а продажбите на теслИте и онова трупче от час по трудово за ШЕСТоклАсниЦИ, даже бележат спад ❗

    И по въпроса : всеки счетоводител СЪС СРЕДНО образование може да изкара една фирма НА НУЛА или дори НА ЗАГУБА.
    Тук става дума за приходи от търговска дейност, която изисква разходи за покупки, производство, логическа, РЗ и пр.
    И чиста печалба от глоби на други фирми❗

    Коментиран от #25, #27

  • 24 Така е

    1 1 Отговор

    До коментар #22 от "Гост":

    Ако ти трябват пари, така се прави. Така правят повечето автомобилни компании. Тази печалба се раздава като дивидент на инвеститорите и бонуси на шефовете. Някой път даже и работниците намазват. При 10% инфлация им вдигат заплатите с 5% като бонус за добрата работа.

    Тесла обаче мрази да плаща данъци. Затова си ги спестява, като например към тези 2 милиарда които представляват три процента от доходите миналата година, добави още няколко пъти по 2 милиарда и ги инвестира в суперкомпютър, който им дава огромно предимство пред останалите производители.

    На практика 20-30% от този компютър е купен от конкуренцията за да им става още по-гадно и трудно в бъдеще.
  • 25 Хлъзгавият шаран

    2 3 Отговор

    До коментар #23 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Пак изместваш темата. Какво общо има камиона и другите обещания? Ти ако повярваш на Илон Мъск си най-големия наивник. Нека си поговорим за крайния резултат от всички тези лъжи.


    Например защо всички останали не успяват да произведат електромобил който да бъде търсен и желан от клиентите, а се налага да си купуват кредити от Тесла? Как Toyota, която се биеше в гърдите, че вече изпълняват изискванията за евро 7, стигна до там, че и тя да опре до Тесла?

    Коментиран от #28

  • 26 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    4 0 Отговор

    До коментар #22 от "Гост":

    Да ! И точно за това ТОЗИ "ПРИХОД" си е част от ПЕЧАЛБАТА ,
    а не от приходно-разходния баланс на фирмата❗
    Ама го обЯсни на тесльо ❗
  • 27 Всъщност

    0 3 Отговор

    До коментар #23 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Няколко милиарда от счетоводната измама наречена разходи, бяха вложени точно в завода за производство на камиони. Значи може да се каже и че Toyota е построила завода за камиони на Тесла като подарък. Звучи като виц, но технически Това е самата истина.
  • 28 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    3 0 Отговор

    До коментар #25 от "Хлъзгавият шаран":

    Този път си уцели ника-
    Хлъзгавият шаран кълве на гола кукичка и го ловят без да разбере❗
    Темата беше за Мъск и Тесла,
    а ти ме питаш за Тойота- кой сменя темата❓
    Та приход за който НЯМАШ никакви разходи и е без твое участие СИ Е ПЕЧАЛБА ❗
    А по въпроса за Тойота- ами много е просто.
    Когато Тойота пусна първия си хибрид, Мъск дори още нямаше идея да закупува Тесла.
    Тойота продава автомобили не само в ЕсеС, а по целия Свят. И явно развойния отдел и мениджмънта са преценили, че ще загубят повече, ако загубя пазара си на хибриди и ДВГ минавайки само на ток. Затова плащат някаква глоба. Тази глоба дори не е съизмерима с разходите им по проучванията за водородна горивна клетка❗
    А сигурно ти е трудно да се сетиш
    ЗАЩО ГЛОБИТЕ ОТИВАТ ПРИ ТЕСЛА И МЪСК, а не при друг производител на ЕА ❗

    Коментиран от #29, #31

  • 29 Трудно ми е

    1 2 Отговор

    До коментар #28 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    "А сигурно ти е трудно да се сетиш
    ЗАЩО ГЛОБИТЕ ОТИВАТ ПРИ ТЕСЛА И МЪСК, а не при друг производител на ЕА ❗"

    Обясни, моля те?
  • 30 Симо

    0 0 Отговор
    Егаси фалшивия свят!!!
  • 31 Трудно ми е

    0 2 Отговор

    До коментар #28 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    "Та приход за който НЯМАШ никакви разходи и е без твое участие СИ Е ПЕЧАЛБА ❗"


    Не съм счетоводител и ми е трудно да разбера, Колко е чистата печалба от долния пример. При в 2 милиарда приходи от въглеродни кредити и 10 милиарда за закупуване на суперкомпютър, Колко е чистата печалба и колко данъци трябва да бъдат платени?

    Както казах, при моята липса на счетоводни умения би трябвало да не се плащат данъци и да няма печалба, но ти продължаваш да твърдиш обратното. Дай малко повече подробности да научим и ние нещо днес?

    Колко е печалбата от този пример без да се хлъзгаш?

    8 милиарда върху които трябва да се платят данъци?
  • 32 От хлъзгав по-хлъзгав

    0 2 Отговор
    "Темата беше за Мъск и Тесла,
    а ти ме питаш за Тойота- кой сменя темачовека
    Хлъзгавия пак се опитва да хлъзга, но не е попаднал на човека. Дори заглавието да беше прочел, щеше да разбереш че темата е за големите автомобилни производители, които плащат на Тесла.

    Кой е най-големият производител от тях? Аз говоря за него.

    Хайде сега да ми посочиш кой досега е засегнал камионите на Тесла, за да хлъзгаш темата натам? Не ти се получава.

    Само до миналата година заглавията звучаха - големи производители плащат на Toyota, а днес обратното - точно ясно и конкретно точно по темата.

    Имаш ли да казваш нещо без да се хлъзгаш и залиташ встрани? Или и това е част от стратегията на Toyota? Кога ще започнат да плащат на Toyota за водородните квоти?
  • 33 Стратегията на Toyota

    0 2 Отговор
    Дали и това, че Toyota заради липса на финанси започна да разпродава имущество за милиарди миналата година, за да ги вложи в завода за камиони на Тесла е добре планирана стратегия?

    Тези два-три милиарда които взе като продаде делът си от японски производител на части, приход ли са или разход? Плащат ли им се данъци?

    Това по-добра стратегия ли е отколкото да правиш инвестиции за милиарди, които да ти носят приходи в бъдеще, вместо да разпродаваш имущество за милиарди, което досега ти е носило приходи?

    Давай да видим накъде ще хлъзнеш този път?
  • 34 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    2 0 Отговор
    Ком 29, 31, 32,33 само доказват, че нивото ти на познания и на мислене не е за тук.
    Явно имаш още много да учиш, за да спреш от един пост да вадиш всяко изречение и да пишеш "трудно ми е", "разясни ми" и пр.
    Няма как с един два поста да ти обясня логаритми и интегрално смятане, след като ти знаеш само събиране и изваждане ❗
    Залягай над уроците и си запълвай пропуските без мен❗

    Коментиран от #35, #36

  • 35 Ясно

    0 1 Отговор

    До коментар #34 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Този път хлъзна в посока че никой няма да те разбере, ако обясниш Колко е печалбата ако за годината си имал два милиарда доходи и 10 милиарда разходи.

    Вярно ще да я сложна сметка щом не можеш да отговориш.

    Наистина трябва логаритмично смятане за да обясниш дали да продадеш колата за да си купиш хляб за ядене е резултатът от дългосрочно планиране и страхотна стратегия на Toyota като докажеш че мръсният тиранин Тесла ти взима заплатата да и плащаш наема.

    Наистина ще е трудно да докажеш тези неща и затова се хлъзгаш.
  • 36 Още по-ясно

    0 1 Отговор

    До коментар #34 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Щом днес Toyota плаща на Тесла, Колко ли трябва да е трудно да прецениш чия стратегия е била по-добра.

    Още от 2010 година насам само Toyota е плащала на Тесла и никога обратното.

    Това че ми е трудно е сарказъм, защото за тебе е невъзможно да докажеш обратното. Тесла превръщам приходите в разходи за инвестиции и не плаща нито данъци нито дивиденти. Всичката печалба се реинвестира, а не се раздава на шефчетата.
  • 37 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    1 0 Отговор
    И за да ти стане СЪВСЕМ ЯСНО:
    В България за 2024г. са продадени чисто нови
    - 40211 бр. автомобила
    --- 1768 бр. от тях на ток!
    За тези с ДВГ май остават
    - 38443 бр.
    Новите ЕА май нямат и 5% 🤔❗

    Коментиран от #38

  • 38 Натам ли хлъзна

    0 1 Отговор

    До коментар #37 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Това какво общо имаше със статията, че останалите производители плащат на Tesla?

    Коментиран от #39, #40

  • 39 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    1 0 Отговор

    До коментар #38 от "Натам ли хлъзна":

    Явно ти е трудно да смелиш поредния довод!
    Производителите предпочитат да плащат глоби и пак печелят. А клиентите предпочитат автомобили с ДВГ и само 4,42....% са предпочели ЗДРАВИТЕ, НАДЕЖДНИ КОЛИ НА БЪДЕЩЕТО❗ А колко от тези 4.42....% са избрали теслИте на Тесла можеш да провериш и напишеш в коментара си ПО ТЕМАТА❗❗❗
  • 40 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    1 0 Отговор

    До коментар #38 от "Натам ли хлъзна":

    Ами това е ОТГОВОР на въпроса ти защо гиганти като Тойота , а и не само те, плащат еко такси❗
    ЗАРАДИ ГОЛЕМИЯ СИ ПАЗАРЕН ДЯЛ❗
    А защо плащат на МЪСК, а не на друг производител на ЕА , сарказмът ти май не ти позволи да отговориш😉❗
    Нищо , не се притеснявай, важно е да не останеш без ток в Рила, Пирин, Еленския или Троянския балкан ❗

    Коментиран от #41

  • 41 Защо

    1 1 Отговор

    До коментар #40 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Кажи защо де? Очевидно моят отговор, че клиентите не желаят да си купят електромобилите на гиганти като Toyota ти се струва грешен?

    Да ти отговоря тогава по друг начин? Плащат на Тесла, защото кредити се дават за продаден, а не за произведен електромобил. Останалите ги произвеждат но никой не иска да им ги купи за да си получат кредитите. Ако можеха да произвеждат електромобили, нямаше да плащат на Тесла.


    А ти сега можеш ли да ми отговориш защо до миналата година всички плащаха на Toyota а от тази година на Тесла? Нали Toyota си покриваше изискванията за години напред защото е високо технологична компания с мисъл за бъдещето?

    А в случая потвърждаваш тезата ми, че са фокусирани върху печалбите днес без да мислят за бъдещето.