12 Април, 2024 14:48 27 459 47

Грандиозен скандал с новата Alfa Romeo: „Кола, наречена Milano, не може да бъде произвеждана в Полша"

  • alfa romeo-
  • milano

Министърът на индустрията на Италия Адолфо Урсо твърди, че производството на новата Alfa Romeo в Полша е „забранено от италианския закон“

Грандиозен скандал с новата Alfa Romeo: „Кола, наречена Milano, не може да бъде произвеждана в Полша" - 1

Собственикът на марката Alfa Romeo се забърка в грандиозен скандал с италианското правителство, след като обяви плановете си за производство на автомобили Alfa Romeo извън страната. Решението на Stellantis да произвежда новата Alfa Romeo Milano в Тихи, Полша, бе последвано от остър упрек от министъра на индустрията на Италия Адолфо Урсо.

Урсо, цитиран от The Telegraph, каза веднага след представянето на модела: „Кола, наречена Milano, не може да бъде произвеждана в Полша . Това е забранено от италианския закон“, като се позовава на закон от 2003 година, който предотвратява продажбата на продукти с „италианско звучене“, които не са произведени в страната.

Грандиозен скандал с новата Alfa Romeo: „Кола, наречена Milano, не може да бъде произвеждана в Полша"

Министърът продължи: „Този ​​закон постановява, че не можете да давате означения, които подвеждат потребителите. Така че кола, наречена Milano, трябва да бъде произведена в Италия. В противен случай това дава подвеждаща индикация, която не е позволена от италианското законодателство.

Решението за производство на новото превозно средство в Полша е прецедент. За първи път от основаването на марката през 1910 година в Милано, модел на Alfa Romeo е изцяло сглобяван извън страната.

Спорът около производството на новата Alfa Romeo Milano бележи нова ескалация на отношенията между Stellantis, която също притежава марките Peugeot, Citroen, Opel, Fiat, Alfa Romeo, Jeep и др. и правителството на Джорджа Мелони.

Италианският министър-председател също критикува компанията, че не подкрепя нейната страна, като каза: „Ако искате да продадете кола, като я рекламирате като италианско бижу, тази кола трябва да е произведена в Италия.“

Грандиозен скандал с новата Alfa Romeo: „Кола, наречена Milano, не може да бъде произвеждана в Полша"

Освен новата Alfa Romeo, два други модела, Fiat 600 и Jeep Avenger, също ще се произвеждат в Полша, обяви Stellantis. Главният изпълнителен директор на Stelantis Карлос Тавареш защити решението на концерна още в сряда преди критиките на Урсо, като каза, че производството на колата в Италия би я направило по-скъпа.

Той каза пред Automotive News Europe: „Ако се произвеждаше в Италия, Milano щеше да започне от около 40 000 евро вместо от 30 000 евро, ограничавайки потенциала му на пазара“

Тавареш разкри също, че купувачи наскоро са се обърнали към Stellantis за закупуване на марката Alfa Romeo. Той каза, че китайските производители на автомобили са искали да купят една от френските марки на групата – Citroen, DS и Peugeot – но предложенията са били отхвърлени.

Грандиозен скандал с новата Alfa Romeo: „Кола, наречена Milano, не може да бъде произвеждана в Полша"

Stellantis - една от най-големите автомобилни компания в света, която се гордее с 14 марки е създадена е през 2021 г. от сливането на италианската Fiat Chrysler и френската Peugeot Group. Въпреки европейските си корени, акциите на групата са регистрирани на борсата в Ню Йорк. След тези сериозни обвинения от страна на италианското правителство се очаква отговорът на Stelantis.

Критики, относно дизайна и моторизацията на новата Alfa Romeo Milano се появиха и в интернет пространството от много от хардкорфеновете на марката. Мнозина са на мнение, че това не е истинска Alfa, не само защото няма да се произвежда във Италия, а защото на практика това е преоблечено Peogeot с трицилиндров мотор, който абсолютно не кореспондира с традициите на Alfa Romeo.

Грандиозен скандал с новата Alfa Romeo: „Кола, наречена Milano, не може да бъде произвеждана в Полша"


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 43 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 карчи

    124 6 Отговор
    Ами да я прекръстят на "Варшава" и пак са в играта😅

    Коментиран от #3

  • 2 Марин

    102 4 Отговор
    Браво, Радо. Такива статии трябва да се пишат, а не само рекламни, каквито са по другите медии. Това си е самата истина. Това не е Алфа, преоблечено, при това зле, Пежо, което се прави в Полша и само името му гръмко. Права е Мелони.
  • 3 Тя "Варшава" обаче

    23 31 Отговор

    До коментар #1 от "карчи":

    е съветска марка , произвеждана в СССР-))

    Коментиран от #10

  • 4 Ами вие защо правите спагети "Карбунара"

    75 12 Отговор
    , след като Кара бунар е в България ?
  • 5 хххх

    23 41 Отговор
    И кое му е грандиозното?? Вие не знаете ли, че Ламборджини се произвеждат в Германия? Италия почти нищо не произвежда.

    Коментиран от #8, #18

  • 6 Арахнофоб с цигара

    37 8 Отговор
    Тя тая електропръдня е на платформа на Пежо така или иначе, какво са се разквакали тия жабари толкова?

    Коментиран от #26

  • 7 Че то по тази логика

    44 6 Отговор
    как например КИА произвеждат модел, наречен "Соренто"?! Италианското правителство къде го проспа това?
  • 8 Име

    64 1 Отговор

    До коментар #5 от "хххх":

    Lamborghini е собственост на Volkswagen но централата на марката както и производството е в Санта Агата Италия
  • 9 Опорка

    64 8 Отговор
    40000 € ако се сглабя в Италия, 30 в полша и, най-вероятно, 20 в Китай или Мексико. Запада е мъртъв.

    Коментиран от #11

  • 10 карчи

    69 3 Отговор

    До коментар #3 от "Тя "Варшава" обаче":

    "„Варшава“ е марка полски автомобили, произвеждани от 1951 до 1973 г. във фабриките Fabryka Samochodów Osobowych, откъдето произлизат и марките Полски Фиат и Полонез."
    Все пак има нещо руско:"До 1957 г. „Варшава“ се произвежда по лиценз на руските" Победа""

    "Чукча не читател, чукча писател!" 😉

    Коментиран от #12, #28

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Варшавите първите

    26 2 Отговор

    До коментар #10 от "карчи":

    Бяха с руския двигател със стоящи клапани мод.204, горящи много и малко вървящи! До тук с руското във Варшава! Следващите ги водеха с двигател "тип волгов" с висящи клапани 223,224 и т.н. пикап не ги помня всички ,, Ниса ........
  • 13 Знайко

    45 4 Отговор
    Шаси на пежо, мотор от косачка, дизайн откраднат от Опел-кросланд,произведено в полша....дали бих си купил мексиканско субару, с двигател за агрегат за ток и пробег 50000 преди да слане маслояд?
    ЕДВА ЛИ, ако ще и да е евтино!
  • 14 да сме коректни

    33 4 Отговор
    Я да вземат да я сглобяват в Белорусия,за тия пари три автомобила ще се получат.......... Ако щат и Микеланджело да ги кръстят!
  • 15 Пешо

    30 5 Отговор
    Хубава е.Но как да вземе човек когато вдигнаха годишния преглед
  • 16 мани беги

    26 1 Отговор
    може, може, закоту поляците жа буфкат за злоти, а на жабарите не им се дават евра за заплатки
  • 17 Диамантената ръка

    37 2 Отговор
    Да го пишат полски фиат и готово...
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Порно

    37 10 Отговор
    В това, че е Пежо няма лошо. Щото най вярното опредение за Алфата е Прекрасен автомобил в кратките моменти, в които всичко му е наред"

    Коментиран от #24

  • 21 Като не им харесва ...

    12 0 Отговор
    Като не им харесва ... Да не купуват!
  • 22 Много красива кола!

    13 5 Отговор
    Да те е срам да минеш покрай нея!
  • 23 Джо

    15 1 Отговор
    Да я кръстят Мелания без Тръмп.
  • 24 Обичам такива като теб

    23 7 Отговор

    До коментар #20 от "Порно":

    Защото си купувам Алфа втора ръка за жълти стотинки. А между другото ти колко Алфи си притежавал и поддържал, че стигна до това гениално умозаключение за Алфите?
  • 25 А50

    30 2 Отговор
    Незнам, кой въобще лепна марката Алфа Ромео на това недоразумение по-горе. Това пежо не може да се сравни с нито един от моделите на Алфа произвеждани до сега.
  • 26 А50

    17 0 Отговор

    До коментар #6 от "Арахнофоб с цигара":

    Ами точно за това са се разкрякари, нищо алфистко, а са му лепнали легендарната марка. Въпреки частната собственост, държавата трябва да има права да налага контрол върху предприятия от голямо значение за икономиката, културното наследство и работните места. Не е нормално няколко човека да се разпореждат със значими звена от индустрията, в един момент Стелантис(Пежо, Ситроен, Фиат, Алфа...) могат да бъдат закрити, съкратени или вкупом препродадени на спекулант, които да изнудва френските и италианските жабари.

    Коментиран от #30, #36

  • 27 Знайко

    9 1 Отговор
    Някой да е чувал за хералдика....един вид какво значат гербовете и логотата?
    Вижда се много ясно в триъгълника как змей(колата) изяжда човек(шофьора)....хммммм
    Или още попонай ти си змея и изяждаш обикновените шофьори....ко викаш, нищо ли?
    Или механика ти е змея и те изяжда чрез Алфата ти...супер, нали?
  • 28 факт

    4 0 Отговор

    До коментар #10 от "карчи":

    Е Алфаромеото ще бъде полско, по твойта логика
  • 29 127

    15 0 Отговор
    да им имаме проблемите в бг няма и лагерна количка и кой луд ще дойде тука да го рекетират още за добре дошъл
  • 30 Госта..

    7 1 Отговор

    До коментар #26 от "А50":

    A kak e в другите концерни ,включително и китайскитеи ЯПОНСКИТЕ .АЗ карам Алфи от 1991 г.и това обединение с PSA не го възприемам ,но това е свободен /либерален/ пазар всеки прави това което му е изгодно.А BMW къде се произвежда,а Mecedes ?????

    Коментиран от #33, #34

  • 31 123

    7 0 Отговор
    А какво мисли въпросния министър за Киа Соренто?
  • 32 българин 777

    6 5 Отговор
    каквото и да дрънкаме най хубавата кола е новата е да не е трабанчи все пак

    Коментиран от #37

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 А50

    10 1 Отговор

    До коментар #30 от "Госта..":

    Е така де, точно заради либералния пазар вече няма да има расови Алфи. А немците си изнасят пройзводството в САЩ и Китай заради санкциите
  • 35 Кочев

    4 1 Отговор
    Ами да я прекръстят на БЕАТА бе пустичка да опустее тази Алфа.
  • 36 Арахнофоб с цигара

    5 0 Отговор

    До коментар #26 от "А50":

    Като не могат да си менажират предприятията, ами да им ги закриват бе. Егати комунизма. Създава се някакво предприятие, жъне, жъне, става известен продукта му и в един момент обаче пазара се насища и нещата почват да се сгибардясват. В такава ситуация само с национална гордост няма оправия.
  • 37 +трабанЧИ"???2

    1 0 Отговор

    До коментар #32 от "българин 777":

    нИгрЪмотници сте 90% за съжаление! Яхай телефона и газ! Кильйеш.
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.