18 Юни, 2024 10:18 9 472 50

Може и да караме евтини китайски коли: Ако Китай се откаже от субсидиите, ЕС ще премахне митата за електромобили

  • китай-
  • субсидии-
  • мита-
  • електромобили-
  • европа-
  • ес

Китай трябва да работи за стимулиране на потреблението, а не на индустрията

Може и да караме евтини китайски коли: Ако Китай се откаже от субсидиите, ЕС ще премахне митата за електромобили - 1

Митата, обявени от Европейската комисия върху китайските електрически превозни средства в сряда, 12 юни, които се очаква да са 38.1% - ще влязат официално в сила на 5 юли. Пекин вече заплаши да съди Световната търговска организация и да отмъсти на търговията с европейско свинско месо и коли с големи двигатели.

Но сега става ясно, че не е твърде късно да се избегнат митата, казват лидери от ЕС, решавайки проблема с огромните китайски субсидии, на които те се опитват да противодействат, отбелязва Politico .

„Нашата цел е да ангажираме Китай и да принудим Пекин да промени курса и да реши проблемите при техния източник “, каза председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен пред лидерите на Г-7 на срещата на върха на Г-7 в Италия.

В своето разследване в Китай търговската агенция на ЕС установи, че субсидиите се дават за всичко - от обработката на литий до транспортирането на сглобени автомобили до Европа. Китайските компании за литиеви батерии, например, действат като клонове на правителството, според служител на ЕС.

Високопоставен служител на Европейската комисия каза пред Politico, че тези компании се държат „като правителствени агенции, прилагащи национална политика. Те трябва да осигурят стабилни доставки на литиево-железни фосфатни батерии за производителите на електрически превозни средства на цена под пазарната."

Субсидии се предоставят и на общинско и провинциално ниво, например под формата на зелени облигации или безплатни права за ползване на земя. Мико Хуотари, главен изпълнителен директор на Merics, базиран в Берлин мозъчен тръст, казва, че премахването на субсидиите в Китай е „нереалистично“, тъй като те вече са практика.

Тъй като ЕС е наясно, че Китай няма да може или не желае да промени собствената си система за субсидиране, Европа се надява на истински диалог за това как трябва да работи търговията в бъдеще. Въпросът също е как да се намали огромният дефицит между двете страни и как Китай може да започне да работи за стимулиране на потреблението, а не на индустрията.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 28 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Последния Софиянец

    49 10 Отговор
    Защо европейските коли са толкова грозни и скъпи!?
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 мани беги

    26 7 Отговор
    купувам често от алито ... наскоро купих стока за $136, а тя за щатите беше $90 ... еврoгeйският съюз си пази стоките, които произвежда - хубо! ... обаче кво прайм с тия стоки дето не ги бълва? - внасяме си ги ... е, хубо де, внасяме ги, ама дайте да им махнем митото, ддс ... ааа, как тъй вa, държавата кo ше папка? - ам fyя си ве! китайски коли и да видим, ще са скъпи, а тъй не става!

    Коментиран от #14

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Зелки

    29 2 Отговор
    Хм, тия мита на ЕУ могат да се приемат и като политика на протекции на собствените компании...
    А едно време изнесоха всички производства в Китай, щото продукцията излизаше Ефтимов. Сега ЕУ се цупи, че ония продават ефтино...
  • 8 Пацо

    13 12 Отговор
    Мерси....предпочитам японски втора употреба

    Коментиран от #30

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Страшни субсидии

    44 6 Отговор
    Китай давал безплатно земята за изграждане на предприятие от стратегическо значение? А защо Европа не прави същото, А вместо това се чуди как да взима повече от предприятията, вместо да ги облекчава за да бъдат конкурентни в световен мащаб? Защо вместо да взима мита, не дава субсидии на своите производители? Нали тогава китайците няма да имат предимства? Но той е по-лесно да взимаш мита от китайците и да ги пращаш в Украйна, вместо с тях да субсидираш своето производство, а после да се оплакваш.

    Коментиран от #13

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Хаха

    14 33 Отговор

    До коментар #10 от "Страшни субсидии":

    Наричат го капитализъм драги! Конкуренция на свободния пазар. Там субсидии няма. И ние бяхме в социализъма и субсидираха всички заводи за сметка на ТКЗС. И стигнахме до дъното. Тия субсидии в Китай от къде идват? Не са от въздуха. Не ти пожелавам да работиш като китаец. Така че Европа е права за митата. Това е нелоялна конкуренция. И на мен ми се кара нова евтина кола, но безплатен обяд няма. Китай си играе играта, осгтаналите също. Това е!

    Коментиран от #15, #17, #31

  • 14 Мдааа

    20 9 Отговор

    До коментар #5 от "мани беги":

    Искаш евтини коли, висока заплата и благата на Европа. Е не става. Ако купуваш всичко китайско, от къде ще ти дойдат твоте пари. Какво си произвел, че да искаш да е евтино. Някой там в Китай да бачка за мижави пари, а ти да стоиш и виеш, колко китайското е евтино. Ще трябва да работиш като китаец!

    Коментиран от #18

  • 15 Ти сериозен ли си?

    31 3 Отговор

    До коментар #13 от "Хаха":

    Знаеш ли докъде ще стигне земеделието без субсидии в Европа, ако го оставят на пазарни принципи?
  • 16 Ибряяя

    18 1 Отговор
    Радославчо, що за тъпа лугика? Че ако Китай се откаже от субсидиите нали колите им ще поскъпнат. Те субсидиите са за това Радославчо. Да са по евтини техните коли и да подбиват пазара на останалите. Така, че не се надавай. Свта е пари и печалба. Няма хубаво евтино! Има некачествено евтино! Евтиното не идва от въздуха, а от по-голямата експлоатация.

    Коментиран от #19

  • 17 Субсидия

    14 6 Отговор

    До коментар #13 от "Хаха":

    Какво ти е мнението за субсидиите за въглищни централи? Да ги оставим на пазарни принципи и да изхвърлим 100 хиляди човека на улицата?

    Коментиран от #20, #22

  • 18 Да сериозен съм

    23 3 Отговор

    До коментар #14 от "Мдааа":

    А защо се субсидира селското стопанство? Защото всеки иска много пари и печалба. А иначе е неконкурентно способен. Китайчето бачка, а Ганьо, Жан и Гюнтер си пият бирата и чака субсидии за да има за бирата!

    Коментиран от #32, #39

  • 19 Експлоатат

    23 2 Отговор

    До коментар #16 от "Ибряяя":

    Най-експлоатирани са японските работници. Защо досега Европа не е предприела мерки за тяхната защита? Защо не е предприела мерки за японските субсидии? За разлика от Япония, която 30 години не беше вдигала заплатите на работниците, китайските работници днес получават 10 пъти по-голяма заплата отколкото преди 20 години и минималната им работна заплата е по-висока отколкото българската. Защо ние не произвеждаме по-евтини автомобили от Китай? Все неудобни въпроси на които избягвате да отговоряте.

    Коментиран от #47

  • 20 Въглищар

    17 2 Отговор

    До коментар #17 от "Субсидия":

    Е и аз съм бил изхвърлен, но работа бол! Лесно е да си кюташ иа да чакаш голяма заплата. Но това е едно от всичко. А тия 100 хиляди хич не са на улицата. С по няколко апартамента, къщи и хубави коли са! Така, че не ми се вайкай за улицата. Субсидиите от къде ще дойдат. Като съдират кожите на бачкащите за да вземат за големите заплати на ревящите!
  • 21 Ами сега

    10 4 Отговор
    По този повод се сещам за един много стар виц за македонците, дето политиците им им обсъждали война с Китай. Един македонец като чул, възкликнал:
    - Леле дека ке ги копаме?
    Същото ще се наложи да се питаме и ние с китайските амортизирани батерии на електромобили, а защо не и целите превозни средства. Батерията е най скъпата част на всеки електромобил, а в много случаи замяна на старата батерия с нова се оказва по скъпо от нов автомобил.

    Коментиран от #33

  • 22 я по сериозно

    10 6 Отговор

    До коментар #17 от "Субсидия":

    А да опушваме целите Балкани, бавно да тровим милиони наши и чужди с токсични газове и прах по добре ли е? На всичко отгоре цените на въглеродните емисии и сега са трудно поносими, но с всяка следваща година скачат рязко нагоре, а всичко се калкулира в цената на енергията на крайния потребител. Съвсем близо са годините в които ако не можем сами да си произведем в достатъчно количество ще е много по евтино да си купим ток от чужди държави, отколкото да го произвеждаме с въглищни централи..

    Коментиран от #27

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Петър

    20 5 Отговор
    От кога ЕС започна да казва как Китай трябва да насърчава икономиката си буахаха.
  • 25 ########

    22 2 Отговор
    Всичко е измама на този свят. Китай е независима държава. Кой има право да налага правила на друг как да живее. Като бях малък старите хора говореха че жълтата раса ще покори света. Всичко сякаш се случва.
  • 26 Ами с тези

    11 1 Отговор
    Субсидии нали Е-автомобилите да по-евтини? Защо трябва да плащам по-скъпо?
  • 27 Алоооо ти

    20 2 Отговор

    До коментар #22 от "я по сериозно":

    Нещо много на сериозно си се взел. Като си толкова "ЗЕЛЕН" защо не лобираш тези китайски електрически автомобили да се произвеждат в България. Така ние българите които сме най-бедни в ЕС ще имаме стимул да си купим НОВИ !!!!!!! автомобили на сравнително по-ниски цени та да не замърсяват природата. Или трябва да тъпчем гушите на Западняците с повече пари та да има за Зеленски а?

    Коментиран от #28

  • 28 БайМецан

    10 3 Отговор

    До коментар #27 от "Алоооо ти":

    BYD в момента строи завод в Унгария, ама си мисля че едва ли ще продават евтино, щото на някой така му се иска. И да, субсидиите на китайците са нелоялна конкуренция.
  • 29 Байо

    11 2 Отговор
    Ми европейците и те да субсидират,кво им пречи,нали даваха по 6000 евра на всеки закупил електричка
  • 30 Курци

    6 0 Отговор

    До коментар #8 от "Пацо":

    Ми кат няма кеш може и трета употреба
  • 31 Гонзо

    13 0 Отговор

    До коментар #13 от "Хаха":

    Китай може да си го позволи,субсидира си производството.Нашите бизнесмени и те търсят субсидии но само някои се уреждат,останалите реват на умряло.Така че ги боли ФАРА китайците за санкциите,пазара е огромен и който оцелее
  • 32 Байо

    18 1 Отговор

    До коментар #18 от "Да сериозен съм":

    Почти си прав,китайците наистина бачкат но и не смеят да краднат,има десетки осъдени и екзекутирани милионери и дори милиардери за злоупотреби с финанси,затова те имат и са най-богатате държава в света
  • 33 Курци

    4 0 Отговор

    До коментар #21 от "Ами сега":

    Нещо не те разбрахме.
  • 34 Атила

    18 1 Отговор
    Аз пък се кефя на китайците,смачкаха конкуренцията с електричките и смениха политиката на европейските производители на коли.Сега всички връщат ДВГ, голям кеф

    Коментиран от #42

  • 35 Охотник

    16 4 Отговор
    Идва краят на англо/американският колониален деспотизъм. Ревете до края! Но хората искат достъпни услуги.
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Скорпион

    8 0 Отговор
    Чудя се защо като се казват истини премахвате коментарите

    Коментиран от #40

  • 38 Скорпион

    8 0 Отговор
    Указания от посолството ли
  • 39 Гост3

    0 3 Отговор

    До коментар #18 от "Да сериозен съм":

    Нали искаш евтина храна,кво се чудиш.

    Коментиран от #41

  • 40 Мисирки

    3 0 Отговор

    До коментар #37 от "Скорпион":

    Сър.
  • 41 Това ли ти е целта в живота?

    10 3 Отговор

    До коментар #39 от "Гост3":

    Да ядеш? Единствено да ядеш и да спиш? Не желаеш ли евтини автомобили и всякакви други стоки? Какво против имаш да бъдат субсидирани и те? Един китаец получава по-висока заплата от българин, но си купува автомобила, включително този с ДВГ на половин цена отколкото плаща българина. Всички стоки и услуги са му по-евтини. Тоест получава по-малко възнаграждение отколкото средния европеец, но има много по-голяма покупателна способност от европейците. Да не говорим от японците, на които не са им вдигали заплатите от 30 години, Но цените на жилищата и наемите постоянно се вдигат, въпреки "нулевата" инфлация и живеят на 10 квадратни метра като скотове.
  • 42 Ахил

    10 3 Отговор

    До коментар #34 от "Атила":

    Европейските автомобилни производители са се хванали като удавник за сламка към ДВГ в паниката си. Китайците доказаха че произвеждат по-добри електромобили от тях на много по-ниска цена и въобще не могат да се съревновават с тях. Опитват се да спечелят последни битки, осъзнавайки че вече са изгубили войната. 40% мито не спряха китайските производители на фотоволтаици, няма да спрат и китайските производители на батерии, които доставят 80% от батериите в световен мащаб и държат 90% от добива на материали за батерии. Ако не могат да продават готови електромобили, ще продават батерии на европейските производители. Колкото по-скъпо им ги продават заради митата, толкова по-зле за европейското производство.
  • 43 @@@@@@@@

    7 0 Отговор
    То и във вътрешната търговия между "партньорите" в ЕС, е НЕспортментско и мушеннически да продаваш субсидирани стоки извън собствената си страна, ама те на....
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 това е

    1 0 Отговор
    Нищо няма да караме с 1000лв заплата.
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Яяяяя

    2 0 Отговор

    До коментар #19 от "Експлоатат":

    Ами простичко е и без отговор. Нашата цветуща икономика е наследство на комунизъма и социализъм на нашата братска Русия. А нашите управници всички са учили в СССР. Днес ни управляват наследниците на БКП и ДС. Така, че да произвеждаме коли си е фантасмагория! И щом много Ви харесват заплатите в Китай и условията на работа, никой не ви спира да отидете там. Искате благата на Запад и еетинията на изток. Хем да носите маркови дрехи, хем да са евтиникато произведено в Китай. Няма как да стане. Утопия!
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Айде

    0 0 Отговор
    А защо ЕС просто не се откаже от митата, а трябва да карат тях да си променят практиките.