Европейският съюз (ЕС) засилва търговското напрежение с Китай, като налага временни мита върху електрическите превозни средства, внасяни от страната. Тези тарифи, са вариращи от 17,4 % до 37,6 %.
Този ход е следствие от разследване на ЕС, в което се стигна до заключението, че Китай предоставя несправедливи субсидии на местната си индустрия за електрически превозни средства, което вреди на европейските производители на автомобили. Въпреки че ЕС заявява, че е отворен за преговори за намиране на решение, митата ще влязат в сила днес, 5 юли, ако не бъде постигнато споразумение в рамките на следващите четири месеца.
Китайските производители на автомобили усещат топлината. SAIC Motor, компанията, която стои зад автомобилите MG, е изправена пред най-голямото увеличение на митата - 37,6 %. Geely и BYD също ще бъдат засегнати от допълнителни такси от съответно 19,9 % и 17,4 %. Други китайски производители на електромобили, които са сътрудничили на разследването, ще бъдат изправени пред средна тарифа от 20,8 %. На тези, които не са сътрудничили, ще бъде наложена максималната такса от 37,6 %.
Китай не приема това безропотно. Те заплашиха с ответни мерки, които вероятно ще бъдат насочени към европейските селскостопански стоки, авиацията и автомобилите с големи двигатели. Освен това може да оспори действията на ЕС в Световната търговска организация (СТО).
Часовникът за намиране на решение тече. ЕС и Китай ще проведат преговори през следващите четири месеца. Китай поиска от ЕС да преразгледа тарифите или да допусне корекции въз основа на бъдещи преговори. ЕС обаче предпочита да установи ясно разбиране на ситуацията, преди да проучи решение, което е в съответствие с правилата на СТО.
Европейските потребители могат да попаднат под кръстосан огън. Анализаторите прогнозират 25 % намаление на китайския внос на електромобили в Европа, което ще доведе до загуби от около 4 млрд. долара. Европейските автомобилни гиганти като Mercedes-Benz и Volkswagen се обявиха против митата, опасявайки се, че по-високите цени ще навредят на потребителите.
Бъдещето остава несигурно. Тъй като и двете страни са се вкопчили в позициите си, следващите четири месеца ще бъдат от решаващо значение за определяне на това дали може да бъде постигнато решение преди налагането на окончателните мита през ноември.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Последния Софиянец
Коментиран от #6, #16
12:27 05.07.2024
2 ю ка ка
12:29 05.07.2024
3 китаец
12:48 05.07.2024
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Азззззззз
13:00 05.07.2024
6 Какъв
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Свободен пазар когато китайската държава субсидира китайските производители за дъмпинг???Коментиран от #7
13:08 05.07.2024
7 Крум
До коментар #6 от "Какъв":
Могат и субсидират,на нас какво ни влиза в работата! Нашите бизнеси защо не субсидират,защото искат повече да лапат,иначе няма паричко да подкрепяме зеления и ваксинитте на гинеколожката.Коментиран от #8
13:32 05.07.2024
8 Хаха
До коментар #7 от "Крум":
Тотално си объркан. Бизнесът не субсидира, а получава субсидии. Плаща ги държавата от нашите данъци. Т.е., ако искаш евтини електрокари, ще ти вдигнат данъците, няма да увеличат пенсиите или примерно да ти оправят пътя до селото.Коментиран от #12
13:55 05.07.2024
9 Трябва напълно да се спрат стоките
14:39 05.07.2024
10 Анджо
14:46 05.07.2024
11 Амтокъща
14:47 05.07.2024
12 Крум
До коментар #8 от "Хаха":
Естествено, че държавата субсидира,никой не твърди обратното. Но пак остава въпроса на нас какво ни влиза в работата. Щото казват, ЕС налага допълн.такси заради колите,субсидирани от китайската държава. Или искаш да ми кажеш че урсула и сие са загрижени за китайските граждани. И един пример в допълнение,да ми обясниш защо ще се дават милиони на валю златев,заради това че пълнил хранилището в чирен с газ на по висока цена. Та въпроса ми е ако цената беше по ниска тогава от сега,той щеше ли са връща пари. Толкова за европейските практики. А това как китайците калкулират разходите си е тяхна работа. Много са ни къси панталоните да ги коментираме.14:51 05.07.2024
13 бат Петьо
комедия, та там го казаха : "Да го д...т бедните". Това сме всички ние, всички.
16:40 05.07.2024
14 бат Петьо
16:43 05.07.2024
15 Гост
16:45 05.07.2024
16 Гост
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Това са омайни реплики за омагьосване на електората. Никой политик не вярва в тези приказки, само ги използва.16:46 05.07.2024
17 бат Петьо
16:52 05.07.2024
18 бат Петьо
16:56 05.07.2024
19 Много правилно
09:13 06.07.2024
20 знаещия
13:38 06.07.2024