Европейската комисия публикува доклад с констатациите си от деветмесечно разследване на субсидиите, предоставяни на китайския пазар на електрически превозни средства. В този доклад подробно се описва начинът, по който ЕС е изчислил тарифите за китайските електромобили, и доказателствата, използвани за обосноваване на тези тарифи.
Основна констатация е нежеланието на Китай да сътрудничи на разследването. Китайското правителство и държавният автомобилен производител SAIC, който е собственик на марката MG са оказали особена съпротива. Липсата на сътрудничество доведе до по-висока ставка на митата (37,6 %) за SAIC в сравнение с BYD (17,4 %) и Geely (19,9 %), които се разглеждат като по-сговорчиви.
Докладът предлага подробна разбивка на различните видове субсидии, получени от всеки китайски автомобилен производител. Тези субсидии, които включват евтини заеми, земя и стимули за продажба на електромобили, са в основата на изчислените тарифи. Субсидиите на SAIC например се оценяват на 34,4 %, като включват заеми, безвъзмездни средства, стимули за продажба на електрически превозни средства, евтина земя и батерии на занижени цени.
SAIC оспорва изчисленията на ЕС и твърди, че Комисията е пренебрегнала част от предоставената от тях информация. Освен това те твърдят, че разследването е включвало чувствителни данни, като например формулите на батериите.
ЕС обаче оправдава разследването и митата си с липсата на сътрудничество от страна на Китай. Китай не е предоставил основна информация, включително броя на регистрираните в страната електромобили. ЕС твърди, че Китай има възможност да предостави тези данни, но е предпочел да не го направи.
В доклада се описва и финансовият контрол на ЕС върху китайските производители на автомобили. Тъй като информацията, предоставена от китайските финансови институции, беше счетена за недостатъчна, ЕС извърши собствена оценка на кредитоспособността. Тези оценки доведоха до по-ниски кредитни рейтинги за китайските дружества в сравнение с рейтингите им от китайските агенции.
В доклада се посочва още, че строгият контрол, който китайското правителство упражнява върху своите автомобилни производители, им пречи да действат независимо. ЕС твърди, че този контрол принуждава китайските производители на автомобили да дават приоритет на правителствените интереси пред пазарната конкурентоспособност.
Накрая ЕС заключава, че китайските субсидии представляват ясна и непосредствена заплаха от съществена вреда за европейските автомобилопроизводители. Тази констатация служи като основна обосновка за наложените мита.
Като цяло докладът хвърля светлина върху продължаващия търговски спор между ЕС и Китай относно субсидиите за електрически превозни средства. ЕС се стреми да защити националната си автомобилна промишленост, като налага мита върху китайските електрически превозни средства, за които се счита, че се ползват от несправедлива държавна подкрепа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Шафьор
13:14 07.07.2024
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 мани беги
14:11 07.07.2024
5 мани беги
14:17 07.07.2024
6 МаДа
Продаването под себестойност убива конкуренцията и води до монополно положение, което пък спира развитието. След постигане на монополно положение, цената се вдига спекулативно. Поддържането на конкуренцията води до реално понижаване на себестойността, а от там и на цените.
Същите регулатори забраниха на Енвидия да придобие няколко обещаващи прохождащи фирми, сред които и амд, епъл - хуавей, майкрософт и т.н. Да, епъл осъди хуавей, но за кражба на интелектуална собственост, което няма нищо общо с нелоялни търговски практики - в случая с опит за такива.
И това е във всеки голям отрасъл на над международно ниво.
Коментиран от #26
14:29 07.07.2024
7 Ханс, Мишел и Джон
Коментиран от #10, #13
15:14 07.07.2024
8 а сега някой да обясни
забравиха европейците навремето сибсидиите за дачиите
Коментиран от #15
15:25 07.07.2024
9 Всезнающая обезьяна
Тавариш ленин е подарил Украйна на украинците да имак къде да спят, а световната икономика е кат кварталната кръчма.
Не моем дръжка на лопата да измислим, ма моем да фалирам половин свят и извънземните да са виновни.
15:44 07.07.2024
10 13675
До коментар #7 от "Ханс, Мишел и Джон":
А, не така, китаец на поточна линия започва на заплата 2500 евро има дори столова, баняКоментиран от #29
17:00 07.07.2024
11 Европейски близач на топки
Коментиран от #14
17:36 07.07.2024
12 Гост
20:09 07.07.2024
13 Гост
До коментар #7 от "Ханс, Мишел и Джон":
Хабер си нямаш от света! Китаецът работи за малко по-висока заплата от българина.Коментиран от #17
20:11 07.07.2024
14 Гост
До коментар #11 от "Европейски близач на топки":
Митото не глобява китаеца, а глобява европееца за това, че си купува китайска стока. Крайният клиент плаща митото.Коментиран от #24
20:12 07.07.2024
15 Хаха
До коментар #8 от "а сега някой да обясни":
Лесно. Примерно сега вдигат цените на всичко с поне 3-4000 заради новите изисквания за ограничител на скоростта(зависи от камери и т.н.) и система да ти бута волана да запазва лентата(която по спецификация на селски път, при липса на маркировка, в дъжд и сняг не просто не работи, а е опасна). Толкова неща искат вече в колите, че няма накъде. Идеята явно е да продават задържително най-големите боклуци "екстри" и да вдигат цените. От догодина с евро 7 идват и камери вътре да следят за разсейване и да определят дали си пил. Ето ти още 4-5000 за нещо, дето няма и да работи, но ще е задължително.Коментиран от #16, #18
20:32 07.07.2024
16 Гост
До коментар #15 от "Хаха":
Евро 7 го отложиха за 2030 година.20:45 07.07.2024
17 цфжгт
До коментар #13 от "Гост":
И ти не си много в час- китаеца отдавна изкарва поне 25% повече от вас... И всичко там е поне 2 пъти по-евтино отколкото у вас... Много неща са и 4-5-6 пъти по-евтини... Най-общо казано:Напълно реално е един китаец да изкарва и над $2000 на месец, но да ги кажем $1500... И кола която се продава у вас ОФИЦИАЛНО за 62 000лв. (около $33-34 000 според курса за деня) в Китай струва няма и $14 500 по курса юан-$ за петък...
А познайте сега кой отговаря на описанието "евтина работна ръка, почти роби"...
21:27 07.07.2024
18 дрфтгъхуйио
До коментар #15 от "Хаха":
Идеята не е да ти вземат парите, а да те направят РОБ- камерата "случайно" няма да разпознае собственика и колата няма да запали... Утре като кажат "няма да напускате града" просто колата ви ще угасва където реши господаря ви- тоя ГПС не е случайно там...Коментиран от #21
21:33 07.07.2024
19 Реално
Коментиран от #22
22:00 07.07.2024
20 Голям смях
13:26 08.07.2024
21 Хакер
До коментар #18 от "дрфтгъхуйио":
Всичко направено от човек, може да бъде "ремонтирано" от друг човек. Всички тези ограничения се премахват без проблем директно от софтуера на автомобила. Например от Брабус при доработка на Мерцедес искат около 350€ за премахване на старт-стоп функцията на двигателя за да бъде автомобила по-спортен. Това ние в България го правим за 1-2 минути безплатно ;-)))Коментиран от #23, #25
13:29 08.07.2024
22 Действително
До коментар #19 от "Реално":
си го вземи и го карай това нещо...не ни занимавай с китайските си блянове...С никоя европейска марка не съм имал проблем да изкарам 200 000 - 250 000 км или 5 години каране, което настъпи първо... и след това са се продавали тези коли и все още се карат...
13:32 08.07.2024
23 А как стои
До коментар #21 от "Хакер":
въпроса със заводската гаранция при фабрично-нови коли???Иначе всички знаем и става бързо...
13:33 08.07.2024
24 Гошо
До коментар #14 от "Гост":
Много правилно . Митото от нашите джобове ще отиде за Укрите .Коментиран от #28
13:52 08.07.2024
25 тфгъухйикл
До коментар #21 от "Хакер":
Точно на такива клоуни като теб се държи целият масов софтуер по света, без оглед какъв и за какво... Ако ти знаеш 20 начина да хакнеш компютъра, създателя на тоя софт и компютър знае 2000 начина как да направи хакването невъзможно или като минимум- нерентабилно...Ако си много отворен, разбирач, знаещ, хакерче и т.н. кажи къде да ти пратя 2 броя от моите устройства Х- едното с инсталиран софтуер и пълно упътване (както го получава клиента), другото празно... Иска се да клонираш моя софт и да го качиш на празното устройство- ако успееш получаваш €500 000 у кеш, в брой, на ръка...
Не че нещо, ама си изкарвам 8-цифрените печалби баш в тая сфера и нито един "разбирач" още не е успял да ми хакне джаджите... И мога да ти покажа поне още 200++ продукта които НЕ ПОДЛЕЖАТ на хакване по никакъв начин- няколко са мои и над 99% са на конкуренцията...
15:47 08.07.2024
26 гост
До коментар #6 от "МаДа":
продават на реални цени, обаче ЕС не харесва това. Кратко и ясноКоментиран от #27
23:57 08.07.2024
27 уъхтфр
До коментар #26 от "гост":
Не е съвсем така- цените не са баш "реални"... Положението е следното:Китайците решиха, че в градовете им едва се диша и трябва да се минава спешно на електрокари поне там... Беше спусната пряка заповед от горе- всички производители на ел. коли да работят на МИНИМУМ печалба. От своя страна държавата удари едно мощно рамо с осигуряването на заеми с почти 0% лихва, улесняване на всички възможни процедури, ударно изградиха мрежа за зареждане и т.н., и т.н....
Реално държавата направи всичко за да свали разходите за производство до минимум, но постави едно условие- до 2030г. да се работи на минимум печалба...
Та в крайна сметка цените в Китай не са "реални", но и не са толкова далеч от истината- ако сегашните им цени са "себестойност" то добавете 15% горница и получавате реалните цифри за които следва да се продават тея коли...
06:37 09.07.2024
28 Кви Икри
До коментар #24 от "Гошо":
Те гонят тебе бе Лешпер.09:22 09.07.2024
29 Столовата и банята са
До коментар #10 от "13675":
защото работи по 12 часа на ден. За цял Китай никъде няма статистика за работната заплата, дават за 38 най-развити градове и с това косвено признават, че стоките се произвеждат от 400мил. китайци които са жестоко експлоатирани, а останалият 1млрд. са до колене във оризищата.Коментиран от #30
12:15 10.07.2024
30 НА КОЛЕНЕ Е
До коментар #29 от "Столовата и банята са":
МАЙКА ТИ КОГАТО МИ ПРАВИ ФЕЛАЦИО !!!13:12 19.07.2024