7 Юли, 2024 13:00 6 000 30

ЕС разкри повече от разследването си срещу китайските производители

  • китай-
  • китайски производители-
  • автомобили-
  • мита-
  • европа-
  • електромобили

SAIC получава най-големи такси

ЕС разкри повече от разследването си срещу китайските производители - 1

Европейската комисия публикува доклад с констатациите си от деветмесечно разследване на субсидиите, предоставяни на китайския пазар на електрически превозни средства. В този доклад подробно се описва начинът, по който ЕС е изчислил тарифите за китайските електромобили, и доказателствата, използвани за обосноваване на тези тарифи.

Основна констатация е нежеланието на Китай да сътрудничи на разследването. Китайското правителство и държавният автомобилен производител SAIC, който е собственик на марката MG са оказали особена съпротива. Липсата на сътрудничество доведе до по-висока ставка на митата (37,6 %) за SAIC в сравнение с BYD (17,4 %) и Geely (19,9 %), които се разглеждат като по-сговорчиви.

Докладът предлага подробна разбивка на различните видове субсидии, получени от всеки китайски автомобилен производител. Тези субсидии, които включват евтини заеми, земя и стимули за продажба на електромобили, са в основата на изчислените тарифи. Субсидиите на SAIC например се оценяват на 34,4 %, като включват заеми, безвъзмездни средства, стимули за продажба на електрически превозни средства, евтина земя и батерии на занижени цени.

SAIC оспорва изчисленията на ЕС и твърди, че Комисията е пренебрегнала част от предоставената от тях информация. Освен това те твърдят, че разследването е включвало чувствителни данни, като например формулите на батериите.

ЕС обаче оправдава разследването и митата си с липсата на сътрудничество от страна на Китай. Китай не е предоставил основна информация, включително броя на регистрираните в страната електромобили. ЕС твърди, че Китай има възможност да предостави тези данни, но е предпочел да не го направи.

В доклада се описва и финансовият контрол на ЕС върху китайските производители на автомобили. Тъй като информацията, предоставена от китайските финансови институции, беше счетена за недостатъчна, ЕС извърши собствена оценка на кредитоспособността. Тези оценки доведоха до по-ниски кредитни рейтинги за китайските дружества в сравнение с рейтингите им от китайските агенции.

В доклада се посочва още, че строгият контрол, който китайското правителство упражнява върху своите автомобилни производители, им пречи да действат независимо. ЕС твърди, че този контрол принуждава китайските производители на автомобили да дават приоритет на правителствените интереси пред пазарната конкурентоспособност.

Накрая ЕС заключава, че китайските субсидии представляват ясна и непосредствена заплаха от съществена вреда за европейските автомобилопроизводители. Тази констатация служи като основна обосновка за наложените мита.

Като цяло докладът хвърля светлина върху продължаващия търговски спор между ЕС и Китай относно субсидиите за електрически превозни средства. ЕС се стреми да защити националната си автомобилна промишленост, като налага мита върху китайските електрически превозни средства, за които се счита, че се ползват от несправедлива държавна подкрепа.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 29 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Шафьор

    13 8 Отговор
    А, то за електрокари било...
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 мани беги

    11 7 Отговор
    старите коли, а и блъснатите ги местят с мотокари в копарт и подобия, и в контейнерите ... тва как да е, обаче новите да ги местят тъй и после купувача да даде един сак с пари и да си мисли, че взема нова недокосвана от железа, неудряна, не стояла дълго време на колелата си ... е, къв будала тря си? отдолу остъргана от вилиците на мотокара, но инак чисто нова, седяла под слънцето, дъжда с месеци, години ... стоящи по пристани и морски капки постоянно ги млатят ... мани беги ве, как да купя такава нова кола
  • 5 мани беги

    10 14 Отговор
    на снимката виждате рециклирани метали, пластмаса, гуми ... представящи ги за нови ... една такава тря да струва до 5000 евро ... всичко отгоре е набутване ... 1000 им давам за контейнера преноса и 4 за новите им ламарини дет не са, за труда на китай4улята
  • 6 МаДа

    11 8 Отговор
    Търговските регулатори няма да позволят на никой до прави дъмпинг на пазара, независимо как е прикрит.
    Продаването под себестойност убива конкуренцията и води до монополно положение, което пък спира развитието. След постигане на монополно положение, цената се вдига спекулативно. Поддържането на конкуренцията води до реално понижаване на себестойността, а от там и на цените.
    Същите регулатори забраниха на Енвидия да придобие няколко обещаващи прохождащи фирми, сред които и амд, епъл - хуавей, майкрософт и т.н. Да, епъл осъди хуавей, но за кражба на интелектуална собственост, което няма нищо общо с нелоялни търговски практики - в случая с опит за такива.
    И това е във всеки голям отрасъл на над международно ниво.

    Коментиран от #26

  • 7 Ханс, Мишел и Джон

    17 17 Отговор
    взимат по $4000 заплати, а китайчо $500. Китайците грабят суровини без пари от разградения Сибир, че и другарят Си помага със субсидии. Как няма да са евтини китайските коли?

    Коментиран от #10, #13

  • 8 а сега някой да обясни

    28 2 Отговор
    как за 10-на години цената на един автомобил се е променил с до 3 пъти нагоре, а в същото време качеството е паднало поне с. 5 пъти?
    забравиха европейците навремето сибсидиите за дачиите

    Коментиран от #15

  • 9 Всезнающая обезьяна

    10 6 Отговор
    Он че ми каже.
    Тавариш ленин е подарил Украйна на украинците да имак къде да спят, а световната икономика е кат кварталната кръчма.
    Не моем дръжка на лопата да измислим, ма моем да фалирам половин свят и извънземните да са виновни.
  • 10 13675

    9 3 Отговор

    До коментар #7 от "Ханс, Мишел и Джон":

    А, не така, китаец на поточна линия започва на заплата 2500 евро има дори столова, баня

    Коментиран от #29

  • 11 Европейски близач на топки

    25 5 Отговор
    Значи като си продаваха немските таралясници в Китай на двойно по-ниска цена от Европа не ревяха.Сега Китай иска да продава в Европа коли но Ханс иска високо мито за да изравни цените на европейските надути бангии който се правят с Китайски части.

    Коментиран от #14

  • 12 Гост

    9 2 Отговор
    В основата на всичко това е: те продават по-евтино от нас, следователно са забранени или поне за глобяване.
  • 13 Гост

    2 4 Отговор

    До коментар #7 от "Ханс, Мишел и Джон":

    Хабер си нямаш от света! Китаецът работи за малко по-висока заплата от българина.

    Коментиран от #17

  • 14 Гост

    23 1 Отговор

    До коментар #11 от "Европейски близач на топки":

    Митото не глобява китаеца, а глобява европееца за това, че си купува китайска стока. Крайният клиент плаща митото.

    Коментиран от #24

  • 15 Хаха

    12 1 Отговор

    До коментар #8 от "а сега някой да обясни":

    Лесно. Примерно сега вдигат цените на всичко с поне 3-4000 заради новите изисквания за ограничител на скоростта(зависи от камери и т.н.) и система да ти бута волана да запазва лентата(която по спецификация на селски път, при липса на маркировка, в дъжд и сняг не просто не работи, а е опасна). Толкова неща искат вече в колите, че няма накъде. Идеята явно е да продават задържително най-големите боклуци "екстри" и да вдигат цените. От догодина с евро 7 идват и камери вътре да следят за разсейване и да определят дали си пил. Ето ти още 4-5000 за нещо, дето няма и да работи, но ще е задължително.

    Коментиран от #16, #18

  • 16 Гост

    6 0 Отговор

    До коментар #15 от "Хаха":

    Евро 7 го отложиха за 2030 година.
  • 17 цфжгт

    14 3 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    И ти не си много в час- китаеца отдавна изкарва поне 25% повече от вас... И всичко там е поне 2 пъти по-евтино отколкото у вас... Много неща са и 4-5-6 пъти по-евтини... Най-общо казано:

    Напълно реално е един китаец да изкарва и над $2000 на месец, но да ги кажем $1500... И кола която се продава у вас ОФИЦИАЛНО за 62 000лв. (около $33-34 000 според курса за деня) в Китай струва няма и $14 500 по курса юан-$ за петък...
    А познайте сега кой отговаря на описанието "евтина работна ръка, почти роби"...
  • 18 дрфтгъхуйио

    16 1 Отговор

    До коментар #15 от "Хаха":

    Идеята не е да ти вземат парите, а да те направят РОБ- камерата "случайно" няма да разпознае собственика и колата няма да запали... Утре като кажат "няма да напускате града" просто колата ви ще угасва където реши господаря ви- тоя ГПС не е случайно там...

    Коментиран от #21

  • 19 Реално

    7 3 Отговор
    SAIC (MG) пуснаха комби на ток, дето и след 200 хил. км като служебна за поддръжка и пълна с оборудване, не е мръднала.

    Коментиран от #22

  • 20 Голям смях

    9 1 Отговор
    От статията разбирам че ЕС комисия разследва дейността на Китайски фирми в Китай. Явно еврогейските политици съвсем са изтрещяли. Въпроса е до кога ще ги търпим.
  • 21 Хакер

    2 2 Отговор

    До коментар #18 от "дрфтгъхуйио":

    Всичко направено от човек, може да бъде "ремонтирано" от друг човек. Всички тези ограничения се премахват без проблем директно от софтуера на автомобила. Например от Брабус при доработка на Мерцедес искат около 350€ за премахване на старт-стоп функцията на двигателя за да бъде автомобила по-спортен. Това ние в България го правим за 1-2 минути безплатно ;-)))

    Коментиран от #23, #25

  • 22 Действително

    2 4 Отговор

    До коментар #19 от "Реално":

    си го вземи и го карай това нещо...не ни занимавай с китайските си блянове...
    С никоя европейска марка не съм имал проблем да изкарам 200 000 - 250 000 км или 5 години каране, което настъпи първо... и след това са се продавали тези коли и все още се карат...
  • 23 А как стои

    2 0 Отговор

    До коментар #21 от "Хакер":

    въпроса със заводската гаранция при фабрично-нови коли???
    Иначе всички знаем и става бързо...
  • 24 Гошо

    3 0 Отговор

    До коментар #14 от "Гост":

    Много правилно . Митото от нашите джобове ще отиде за Укрите .

    Коментиран от #28

  • 25 тфгъухйикл

    2 1 Отговор

    До коментар #21 от "Хакер":

    Точно на такива клоуни като теб се държи целият масов софтуер по света, без оглед какъв и за какво... Ако ти знаеш 20 начина да хакнеш компютъра, създателя на тоя софт и компютър знае 2000 начина как да направи хакването невъзможно или като минимум- нерентабилно...

    Ако си много отворен, разбирач, знаещ, хакерче и т.н. кажи къде да ти пратя 2 броя от моите устройства Х- едното с инсталиран софтуер и пълно упътване (както го получава клиента), другото празно... Иска се да клонираш моя софт и да го качиш на празното устройство- ако успееш получаваш €500 000 у кеш, в брой, на ръка...
    Не че нещо, ама си изкарвам 8-цифрените печалби баш в тая сфера и нито един "разбирач" още не е успял да ми хакне джаджите... И мога да ти покажа поне още 200++ продукта които НЕ ПОДЛЕЖАТ на хакване по никакъв начин- няколко са мои и над 99% са на конкуренцията...
  • 26 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "МаДа":

    продават на реални цени, обаче ЕС не харесва това. Кратко и ясно

    Коментиран от #27

  • 27 уъхтфр

    2 0 Отговор

    До коментар #26 от "гост":

    Не е съвсем така- цените не са баш "реални"... Положението е следното:

    Китайците решиха, че в градовете им едва се диша и трябва да се минава спешно на електрокари поне там... Беше спусната пряка заповед от горе- всички производители на ел. коли да работят на МИНИМУМ печалба. От своя страна държавата удари едно мощно рамо с осигуряването на заеми с почти 0% лихва, улесняване на всички възможни процедури, ударно изградиха мрежа за зареждане и т.н., и т.н....
    Реално държавата направи всичко за да свали разходите за производство до минимум, но постави едно условие- до 2030г. да се работи на минимум печалба...
    Та в крайна сметка цените в Китай не са "реални", но и не са толкова далеч от истината- ако сегашните им цени са "себестойност" то добавете 15% горница и получавате реалните цифри за които следва да се продават тея коли...
  • 28 Кви Икри

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "Гошо":

    Те гонят тебе бе Лешпер.
  • 29 Столовата и банята са

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "13675":

    защото работи по 12 часа на ден. За цял Китай никъде няма статистика за работната заплата, дават за 38 най-развити градове и с това косвено признават, че стоките се произвеждат от 400мил. китайци които са жестоко експлоатирани, а останалият 1млрд. са до колене във оризищата.

    Коментиран от #30

  • 30 НА КОЛЕНЕ Е

    1 0 Отговор

    До коментар #29 от "Столовата и банята са":

    МАЙКА ТИ КОГАТО МИ ПРАВИ ФЕЛАЦИО !!!