Безжичното зареждане стана широко разпространено в света на потребителската електроника, но все още не е толкова популярно в индустрията за електрически превозни средства. Сега обаче, нова заявка за патент на Hyundai може да промени това и да доближи концепцията за безжично зареждане на пътя до реалността.
Вече има няколко малки участъка от пътища, които използват технология за безжично зареждане, но това са по-скоро експерименти, които освен това не са и толкова успешни. Например, участък от една улица в Детройт е оборудван със система за безжично зареждане. Подобни опити се провеждат и в други страни, включително Франция, Норвегия и Швеция, но на този етап са само експериментални.
Наой-новият патент на Hyundai представя по-практично решение, което ще помогне да се направи безжичното зареждане на пътя по-ефективно, като и измислен начин за решаване на проблема с неравните повърхности, които са често срещани по пътищата. До този момент всякакви неравности или дупки нарушаваха предаването на електричество от пътя към автомобила.
Решението на Hyundai е да използва зарядно устройство под автомобила, монтирано на регулируем па височина индуктивен съединител за прехвърляне на мощността. Устройството може автоматично да се повдига и спуска за оптимално позициониране над повърхността на пътя.
И това не е всичко. Hyundai планира да въведе система, която използва камери, гледащи напред, за да четат информация за пътната настилка и да регулират съответно окачването на автомобила. Това ще позволи на превозното средство да открие всякакви повърхностни несъвършенства и да настрои зареждащото устройство, за да поддържа оптимална позиция дори при неравни пътища.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Дупка до Дупка
11:42 22.09.2024
2 не облъчва ли
12:01 22.09.2024
3 Койчо
Особено като видиш чертежа и ти стане ясно за какво аджеба става въпрос.
Това лято пътувайки извънградско, след Костинброд, от камион пред мен падна чувалче с цимент. Без колебание минах над него, прекрачих го така да се каже.
С такова висящо зареждане под автомобила при подобна ситуация , тази плоча ще бъде изкъртена със зверска сила, да не говорим че ако е направена от твърд материал вероятно през пода ще се забие в батерията и може и да доведе до пожар.
Както вече казах ,голяма глупост са измислили от Хюндай , но е много важно че са го патентовали, преди някой да ги изпревари.
.
Коментиран от #8
12:52 22.09.2024
4 Знайко
Ма големи умници сте ве! Нали беше много скъпо и затова не го правим, сега няма ли да ви е много скъпо. Даже тройно по-скъпо ще е защото парите за инфраструктура са доста повече отколкото за 4 амортисьора с въздушни възглавници и един компютър, който да ги управлява.
Тоест нещата не се правят за човека, който ги ползва, а за да може някой си да си продава тока по-лесно, без да се набутва за кабели?
Ужаст!
12:57 22.09.2024
5 Бен тен
На практика това нещо никога няма да вляза в употреба, но е така от зор заман....
Коментиран от #6
13:08 22.09.2024
6 Нищо чудно
До коментар #5 от "Бен тен":
Тя е от Toyota водородно задвижване са патентовали въпреки, че никога няма да се ползва, ти сега за някакво си устройство!14:02 22.09.2024
7 Няма смисъл
14:05 22.09.2024
8 Значи
До коментар #3 от "Койчо":
някакъв от Костинброд рекъл че Хюндай не разбират от коли. Безценно!14:51 22.09.2024
9 Потребител
14:57 23.09.2024