27 Септември, 2024 10:00 7 131 14

Toyota възражда купето Celica, при това с ДВГ

  • toyota-
  • celica-
  • двг

Все още не е известно как ще бъде позициониран възроденият модел

Toyota възражда купето Celica, при това с ДВГ - 1

През май 2023 година председателят на Toyota Акио Тойода призна любовта си към Celica , а новият президент на Toyota Motor Company Цунехару Сато веднага обяви, че иска да върне модела в производство. Основният въпрос остана дали е разумно да се създаде класическо спортно купе с двигател с вътрешно горене, когато ерата на електрическите превозни средства вече е започнала.

През януари тази година Акио Тойода, който е яростен противник на пълната електрификация, вярвайки, че тя ще разтърси световната икономика и ще доведе до колапс на японската индустрия, заяви, че компанията ще продължи да разработва двигатели с вътрешно горене.

През май 2024 година Toyota, Mazda и Subaru обявиха създаването на консорциум, всеки член на който обеща никога да не изоставя традиционните двигатели и в чест на сериозността на намеренията си разкри постиженията си пред останалите участници: Toyota има конвенционален двигател с вътрешно горене, който с малък обем осигурява по-голяма производителност, Mazda продължава да работи върху ротационната технология, докато силната страна на Subaru са хоризонталните боксерни двигатели.

Сега, според вицепрезидента за нови технологии и развитие Хироки Накаджима Toyota разработва три двигателя: 1.5-литрови атмосферен и турбо двигател и двулитров турбо агрегат. И трите двигателя са с приблизително 10% по-малки по обем в сравнение с конвенционалните силови агрегати от същия клас и осигуряват висока мощност и горивна ефективност.

Toyota възражда купето Celica, при това с ДВГ

Тези двигатели отговарят на стандартите Euro-7, които все още не са влезли в сила; много производители на автомобили просто отказаха да доведат своите мотори с вътрешно горене до този стандарт, позовавайки се на нерентабилност. Освен това предимството на новите двигатели на Toyota е, че усвояват синтетични и биологични горива и течен водород. И, разбира се, новият продукт може да се използва като част от хибридни силови трактове.

Основният въпрос е кои модели ще получат тези двигатели. Линията е доста широка - от Corolla Cross до минивана Alphard. А в същия списък трябва да има място и за Toyota Celica, пише BestCar. Toyota Celica ще получи най-мощния двулитров двигател. Поне това следва от изявленията на Накаджима, който каза, че двигателят може да се монтира на спортни автомобили и пикапи.

Все още не е известно как ще бъде позициониран възроденият модел. Предполага се, че това ще бъде премиум сегментът, в който беше представен предшественикът му. Очакваната мощност на двигателя е 400 к.с., като Celica може да бъде оборудвана и със система за задвижване на всички колела. Toyota не е сама в желанието си да завладее тясната ниша на спортните купета: Honda планира да пусне Prelude през 2025-2026 година.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 38 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ДрайвингПлежър

    39 2 Отговор
    Браво! Ще караме Тойоти!

    Коментиран от #4

  • 2 Япония отново мисли логично

    46 1 Отговор
    Добре че са японците. Ако автомобилите бяха оставени на европейците, отдавна да са прецакали всичко.

    "Основният въпрос остана дали е разумно да се създаде класическо спортно купе с двигател с вътрешно горене, когато ерата на електрическите превозни средства вече е започнала."

    Коя ера? Я пак? :D

    Значи бензиновите купета са лоши, а електрическите сувове по три тона са добри, нали? Връзка с главния мозък има ли?
  • 3 Факт

    5 59 Отговор
    Морално остарял автомобил. Не случайно тия са пред фалит

    Коментиран от #9

  • 4 Любопитен

    4 0 Отговор

    До коментар #1 от "ДрайвингПлежър":

    А сега какво караш, да ще преминаваш на Toyota? Нещо подобно на Селика?
  • 5 авто

    19 4 Отговор
    Аз карам Тойота , ако сменя колата , пак ще е Тойота

    Коментиран от #7

  • 6 Toyota и фалит?

    7 3 Отговор
    Хареса ми едно изказване, което ще цитирам.

    Toyota никога няма да фалира. В най-лошия случай ще увеличат дългът си от четвърт трилион, на колкото трилиона е необходимо с подкрепата на японското правителство, което ще продължи да им осигурява заеми с отрицателна лихва.

    Коментиран от #8, #13

  • 7 Веднъж сектант

    2 2 Отговор

    До коментар #5 от "авто":

    Завинаги сектант
  • 8 Факт

    5 9 Отговор

    До коментар #6 от "Toyota и фалит?":

    Е то за тва японската икономика падна след немската а идват още Индия и тн.
  • 9 да ама не

    18 2 Отговор

    До коментар #3 от "Факт":

    То всеки е пред фалит, ама най-малко Тойота е пред такъв. Гледай си собствения фалит и не генерирай слаби вицове.

    Коментиран от #10

  • 10 Факт

    5 7 Отговор

    До коментар #9 от "да ама не":

    Да ама да цяла япония е у фалот и с тия цунамита не ги виждам

    Коментиран от #11

  • 11 Ко речи

    6 1 Отговор

    До коментар #10 от "Факт":

    Ко речи?
  • 12 ...

    0 0 Отговор
    А дано да стане :)
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 ДВГ ама друг път

    1 1 Отговор
    Представете си 3 цилиндров двигател със атмосферно пълнене със 1500 кубика работен обем до колко оборота трябва да се развърти да изкара едни 250-300 коня?Нека ви загатна най-малко 10000 оборота.Това означава кратък живот не знам дали ще избута 100000 км по-добре пускайте само електрички и това е....То сее видело на къде отиват нещата...