ЕНП настоява за отмяна на забраната за продажба на автомобили с двигатели с вътрешно горене

25 Декември, 2024 12:15 2 074 23

  • енп-
  • забрана-
  • двг
ЕНП настоява за отмяна на забраната за продажба на автомобили с двигатели с вътрешно горене - 1

Голяма част от членовете на Европейския парламент се противопоставиха на забраната за автомобили с ДВГ през 2035 година. Европейската народна партия предлага да се преразгледа приетият закон въз основа на принципа на технологична неутралност. Според ЕНП, депутатите, трябва да имат право на избор, а климатичните цели могат да бъдат постигнати чрез комбиниране на различни решения. Те могат да бъдат свързани, както със синтетично гориво, така и с разширяване на производството на plug-in хибриди.

Най-голямата и най-стара фракция на Европейския парламент, Европейската народна партия (ЕНП), публикува меморандум, в който посочва необходимостта от преразглеждане на климатичната стратегия на ЕК по отношение на автомобилната индустрия. Днес индустрията генерира 7% от брутния вътрешен продукт на ЕС и дава работа на 13.8 милиона души, така че ако всичко рухне, това ще бъде най-големият удар за икономиката на Стария континент. Страховете на депутатите не са напразни, тъй като има спад в темпа на растеж на продажбите на електрически автомобили и изпадането в криза на някои компании - например Volkswagen и Stellantis, вече е факт.

На първо място, групата на ЕНП предлага да се отмени нашумялата забрана за продажба на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене

Според депутатите документът противоречи на законодателството на ЕС, тъй като отменя принципа на технологична неутралност, с други думи, лишава потребителите от правото на избор. В крайна сметка е възможно да се намалят вредните емисии не само чрез масово преминаване към електрически автомобили. Има и алтернативни видове гориво (синтетично, био-, водород) и плъгин хибриди, чиято роля се премълчава по някаква причина.

В меморандума на групата на ЕНП има и други инициативи. Например депутатите призовават правителствата на страните от ЕК активно да финансират разработки в областта на AI, технологиите за автономно шофиране и новите видове горива. Инвестициите в инфраструктура, премахването на глобите, синергията с други индустрии и преходът към икономика със затворен цикъл са наложителни, защото ще намалят зависимостта на автомобилната индустрия от вноса на суровини - основно, разбира се, суровините за батерии, идващи от Китай.

За да стимулират продажбата на екологични автомобили, държавите-членки на ЕС могат да въведат иновативни схеми за подпомагане като стимули за покупка, намаления на ДДС или субсидиран лизинг. Като цяло групата на ЕНП предлага по-малко напрегнат път към неутралността на климата. Доколко тя отговаря на целите на Европейския парламент, е трудно да се каже, но тук трябва да се има предвид, че като цяло не всички страни подкрепиха забраната за продажба на автомобили с двигатели с вътрешно горене, а сега те имат силната подкрепа на ЕНП.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 18 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 зелен хайвер

    54 2 Отговор
    Що така май зелената сделка се оказа едно голямо безумие.
  • 2 Някой

    24 4 Отговор
    Пак ще повторя - действа невидимата ръка на пазара. Тъй са ни учили навремето по икономика. Не е възможно да има държавна (в случая комисионна) намеса. Вярвам в това. Не може да са ни лъгали.
  • 3 СПУКАН ЦЕНТ

    30 0 Отговор
    Известната немска компания Gerhardi Kunststofftechnik GmbH, която произвежда емблематичните трилъчеви звезди за Mercedes-Benz и други премиум автомобилни компоненти, обяви фалит и масови съкращения на служители.
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 БгТопИдиот🇧🇬

    29 6 Отговор
    Европейският АВТОПРОМ отече каналя.

    Да "благодарят" за това на Урсулистите Байдънистите.

    Аминь!
  • 6 Фен

    28 4 Отговор
    Глобализмът и атлантизмът затриха Европа. Безвъзвратно.
  • 7 Някой си

    28 0 Отговор
    Колко още ще паднат цените на употребяваните електрически автомобили ако решат да продават пак ДВГ
  • 8 Хахаха

    35 1 Отговор
    Цялата система за търковия с СО2 трябвада бъде отменена.
    Нямате си на представа какви ограничения идват след 01.01.2025, а след 01.01.2026 предвиждам пълен крах на икономиката на ЕС, защото САЩ и Китай не спазват Парижкото споразумение.
  • 9 политиката не може да определя

    18 1 Отговор
    Научно техническия прогрес. А само се възползва. Пара зити, сър.
  • 10 УдоМача

    20 2 Отговор
    ЕС си отива! Спете спокойно деца!
  • 11 хе хе

    14 0 Отговор
    След провала на електрическия Taycan, Porsche ще удължи живота на бензиновия Macan
  • 12 хе хе

    13 1 Отговор
    Ford обръща плочата: Пуска нов SUV с ДВГ, който ще се конкурира с Dacia Duster
  • 13 хе хе

    9 0 Отговор
    Докато другите наблягат на електромобили и даунсайзинг, Dacia извади най-големия си двигател с вътрешно горене
  • 14 хе хе

    12 1 Отговор
    Ремонтът на електромобили е с 20% по-скъп от този на колите с ДВГ
  • 15 хе хе

    10 0 Отговор
    Електромобилите продължават да отстъпват в Европа, Tesla и Stellantis - много зле, а Renault и VW възвръщат позициите си
  • 16 Спокойно

    14 1 Отговор
    В България коли не произвеждаме само доизносваме каквото падне втора трета ръка от ЕС ... Така че ни виждам някакво пряко влияние близките години
  • 17 хе хе

    8 0 Отговор
    Парадокс с електромобилите в Германия: продажбите падат драстично, но производството чупи рекорди
  • 18 хе хе

    7 0 Отговор
    Toyota възражда купето Celica, при това с ДВГ
  • 19 хе хе

    10 0 Отговор
    Проблемът с електромобилите: защо застояват по пристанищата

    Намаляващите продажби на автомобили с електродвигател имат последици, които не се забелязват на пръв поглед. В Европа в момента се внасят повече нови коли, отколкото се продават, а това създава проблеми.

    Автомобилите са по-особена стока: от една страна представляват отделен продукт, който се доставя „на парче“, от друга обаче размерите им не позволяват да бъдат подредени на някой рафт. Един автомобил заема до десет квадратни метра площ – дори, когато не се използва. А това определено е предизвикателство за пристанищата, на които автомобилите пристигат с кораби. В Германия, например, това засяга най-вече два терминала – тези в Емден и Бремерхафен. Този в Бремерхафен е едно от най-големите автомобилни пристанища в света.
  • 20 ТИР

    2 4 Отговор
    Каква ще е цената на Москвич 412, 15 цола джанти, стерео и буфер,,,,
    в състоянието на 80 % на населените места и пътищата ще е прекрасен автомобил,,,,
    който незнае , има и манивела, голям набор от инструменти,,,
  • 21 Японеца

    5 2 Отговор
    ЕНП са под корпоративен натиск!
    След 20.01 ще има съвети от през океана!
  • 22 Гост

    9 0 Отговор
    Зелената сделка ще бъде отменена, въпрос единствено на време.
  • 23 Демократ

    0 3 Отговор
    Дизела няма никакъв шанс.