Голяма част от членовете на Европейския парламент се противопоставиха на забраната за автомобили с ДВГ през 2035 година. Европейската народна партия предлага да се преразгледа приетият закон въз основа на принципа на технологична неутралност. Според ЕНП, депутатите, трябва да имат право на избор, а климатичните цели могат да бъдат постигнати чрез комбиниране на различни решения. Те могат да бъдат свързани, както със синтетично гориво, така и с разширяване на производството на plug-in хибриди.
Най-голямата и най-стара фракция на Европейския парламент, Европейската народна партия (ЕНП), публикува меморандум, в който посочва необходимостта от преразглеждане на климатичната стратегия на ЕК по отношение на автомобилната индустрия. Днес индустрията генерира 7% от брутния вътрешен продукт на ЕС и дава работа на 13.8 милиона души, така че ако всичко рухне, това ще бъде най-големият удар за икономиката на Стария континент. Страховете на депутатите не са напразни, тъй като има спад в темпа на растеж на продажбите на електрически автомобили и изпадането в криза на някои компании - например Volkswagen и Stellantis, вече е факт.
На първо място, групата на ЕНП предлага да се отмени нашумялата забрана за продажба на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене
Според депутатите документът противоречи на законодателството на ЕС, тъй като отменя принципа на технологична неутралност, с други думи, лишава потребителите от правото на избор. В крайна сметка е възможно да се намалят вредните емисии не само чрез масово преминаване към електрически автомобили. Има и алтернативни видове гориво (синтетично, био-, водород) и плъгин хибриди, чиято роля се премълчава по някаква причина.
В меморандума на групата на ЕНП има и други инициативи. Например депутатите призовават правителствата на страните от ЕК активно да финансират разработки в областта на AI, технологиите за автономно шофиране и новите видове горива. Инвестициите в инфраструктура, премахването на глобите, синергията с други индустрии и преходът към икономика със затворен цикъл са наложителни, защото ще намалят зависимостта на автомобилната индустрия от вноса на суровини - основно, разбира се, суровините за батерии, идващи от Китай.
За да стимулират продажбата на екологични автомобили, държавите-членки на ЕС могат да въведат иновативни схеми за подпомагане като стимули за покупка, намаления на ДДС или субсидиран лизинг. Като цяло групата на ЕНП предлага по-малко напрегнат път към неутралността на климата. Доколко тя отговаря на целите на Европейския парламент, е трудно да се каже, но тук трябва да се има предвид, че като цяло не всички страни подкрепиха забраната за продажба на автомобили с двигатели с вътрешно горене, а сега те имат силната подкрепа на ЕНП.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 зелен хайвер
12:22 25.12.2024
2 Някой
12:22 25.12.2024
3 СПУКАН ЦЕНТ
12:26 25.12.2024
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 БгТопИдиот🇧🇬
Да "благодарят" за това на Урсулистите Байдънистите.
Аминь!
12:28 25.12.2024
6 Фен
12:44 25.12.2024
7 Някой си
12:52 25.12.2024
8 Хахаха
Нямате си на представа какви ограничения идват след 01.01.2025, а след 01.01.2026 предвиждам пълен крах на икономиката на ЕС, защото САЩ и Китай не спазват Парижкото споразумение.
12:53 25.12.2024
9 политиката не може да определя
12:57 25.12.2024
10 УдоМача
13:13 25.12.2024
11 хе хе
13:27 25.12.2024
12 хе хе
13:28 25.12.2024
13 хе хе
13:29 25.12.2024
14 хе хе
13:29 25.12.2024
15 хе хе
13:31 25.12.2024
16 Спокойно
13:31 25.12.2024
17 хе хе
13:32 25.12.2024
18 хе хе
13:39 25.12.2024
19 хе хе
Намаляващите продажби на автомобили с електродвигател имат последици, които не се забелязват на пръв поглед. В Европа в момента се внасят повече нови коли, отколкото се продават, а това създава проблеми.
Автомобилите са по-особена стока: от една страна представляват отделен продукт, който се доставя „на парче“, от друга обаче размерите им не позволяват да бъдат подредени на някой рафт. Един автомобил заема до десет квадратни метра площ – дори, когато не се използва. А това определено е предизвикателство за пристанищата, на които автомобилите пристигат с кораби. В Германия, например, това засяга най-вече два терминала – тези в Емден и Бремерхафен. Този в Бремерхафен е едно от най-големите автомобилни пристанища в света.
13:43 25.12.2024
20 ТИР
в състоянието на 80 % на населените места и пътищата ще е прекрасен автомобил,,,,
който незнае , има и манивела, голям набор от инструменти,,,
14:17 25.12.2024
21 Японеца
След 20.01 ще има съвети от през океана!
14:46 25.12.2024
22 Гост
15:14 25.12.2024
23 Демократ
21:16 25.12.2024