Porsche ще затвори около една трета от представителствата си в Китай. Това решение е продиктувано от факта, че търсенето в доскоро най-важният пазар за Porsche, рязко намалява, тъй като все повече и повече китайци преминават към местни марки. Според резултатите от трите тримесечия на 2024 година продажбите на Porsche в Китай са се сринали с 29 процента. Това съобщава China Daily .
В момента Porsche има 138 активни дилърски центъра в Китай. До края на 2026 година техният брой ще бъде намален до 100. Освен това германската марка ще оптимизира местните инвестиции: инвестициите в нерентабилните китайски региони ще бъдат намалени, а в печелившите, където Porsche-тата все още се търсят, ще бъдат увеличени. Сред последните, например, са Шанхай и Пекин.
„Основната цел е да се увеличи общата рентабилност на мрежата, което ще бъде печелившо за самото Porsche, както и за дилърите и клиентите “, каза Александър Полих, ръководител на Porsche China.
Китай е най-големият пазар за Porsche от осем години насам. През 2021-а компанията е продала там 95 600 коли, докато в Европа са продадени 86 100, а в САЩ - малко над 70 000. През 2022 година продажбите в Китай намаляха с два процента, въпреки че все още надхвърляха европейските. През 2023 г. търсенето спадна до 79 000, а през 2024-а положението обещава да бъде още по-лошо, със спад от почти една трета през периода януари-септември.
Обръщането на китайците към местните марки удари не само Porsche. Продажбите на BMW, Mercedes-Benz и Volkswagen също се сринаха: общият им дял падна от 25 на 14 процента за пет години. В сегмента на електрическите автомобили делът на немските марки е под десет процента.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ония с фордо
10:36 13.12.2024
2 Ония с фордо
Коментиран от #4
10:39 13.12.2024
3 Баба Гошка
Коментиран от #11
10:41 13.12.2024
4 провинциалист
До коментар #2 от "Ония с фордо":
Мда, то затова им е бил най-важният пазар.10:50 13.12.2024
5 щом и най големите прошляци
10:57 13.12.2024
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 СМЯНА НА СЪЕДИНТЕЛ...10 БОНА...
11:13 13.12.2024
8 незнайко
Коментиран от #17
11:22 13.12.2024
9 долу ЕС
Коментиран от #12
11:24 13.12.2024
10 долу ЕС
11:25 13.12.2024
11 Бабо
До коментар #3 от "Баба Гошка":
Карай си масквича и плюй Поршето ,ово е стандартКоментиран от #20
11:58 13.12.2024
12 Ама
До коментар #9 от "долу ЕС":
Вие в маалата си имате български коли ,с по една конска сила ,карайте си ги12:00 13.12.2024
13 Така, както
12:17 13.12.2024
14 Чайна Майна е истината
Истинските автомобили влизат в сервиза за смяна на масло, филтри и накладки.Немските са талаш.Ако искат да се върнат в играта което ще е трудно ще трябва да започнат да правят здрави и надеждни коли с пълна гаранция за всичко 15г.
12:49 13.12.2024
15 Нормално
Коментиран от #21
14:45 14.12.2024
16 ЯКО БОЙ
00:02 15.12.2024
17 Сск
До коментар #8 от "незнайко":
Верно си незнайко! Прочети в Гугъл какво означава държавна субсидия и защо за няколко години се появиха над 200 автомобилни марки в Китай!Коментиран от #22
15:47 15.12.2024
18 Джоко
20:19 15.12.2024
19 Чук
22:13 15.12.2024
20 Ти Порше си
До коментар #11 от "Бабо":
виждал на картинка от дъвка Турбо,а караш 30 годишен немски котор ноф фнос,каран от немска дърта бабичка сал до магазина на 50-100 метра от дома и.12:34 19.12.2024
21 Тва е вярно,
До коментар #15 от "Нормално":
а като прибавиш,че и тези "премиуми" немски котори са ненадеждни и басно словно струващи, и се изяснява картинката защо има спад в тяхното търсене докато съвсем изчезне интереса към тях.12:39 19.12.2024
22 Ама ти не само че
До коментар #17 от "Сск":
си незнайко ами си и некадърко. 200 марки се появили ама под няколко големи играчи на пазара.Или казано по друг начин едно дърво има едно стебло,няколко основни клона и т.н. до най-малките клончета които образуват короната,та в Китай е нещо като овощна градина но отлично поддържана,а западналата тейропейска градина е изгнила и продължава да до изгнива.Реалност кво да праиш,дали ша я приемеш или не си е твоя работа но тя си стои там и не мърда никъде. Разбрали щраус?12:55 19.12.2024