Porsche масово затваря автосалони в Китай

13 Декември, 2024 10:30 1 292 13

  • porsche-
  • продажби-
  • китай
Porsche масово затваря автосалони в Китай - 1

Porsche ще затвори около една трета от представителствата си в Китай. Това решение е продиктувано от факта, че търсенето в доскоро най-важният пазар за Porsche, рязко намалява, тъй като все повече и повече китайци преминават към местни марки. Според резултатите от трите тримесечия на 2024 година продажбите на Porsche в Китай са се сринали с 29 процента. Това съобщава China Daily .

В момента Porsche има 138 активни дилърски центъра в Китай. До края на 2026 година техният брой ще бъде намален до 100. Освен това германската марка ще оптимизира местните инвестиции: инвестициите в нерентабилните китайски региони ще бъдат намалени, а в печелившите, където Porsche-тата все още се търсят, ще бъдат увеличени. Сред последните, например, са Шанхай и Пекин.

„Основната цел е да се увеличи общата рентабилност на мрежата, което ще бъде печелившо за самото Porsche, както и за дилърите и клиентите “, каза Александър Полих, ръководител на Porsche China.

Китай е най-големият пазар за Porsche от осем години насам. През 2021-а компанията е продала там 95 600 коли, докато в Европа са продадени 86 100, а в САЩ - малко над 70 000. През 2022 година продажбите в Китай намаляха с два процента, въпреки че все още надхвърляха европейските. През 2023 г. търсенето спадна до 79 000, а през 2024-а положението обещава да бъде още по-лошо, със спад от почти една трета през периода януари-септември.

Обръщането на китайците към местните марки удари не само Porsche. Продажбите на BMW, Mercedes-Benz и Volkswagen също се сринаха: общият им дял падна от 25 на 14 процента за пет години. В сегмента на електрическите автомобили делът на немските марки е под десет процента.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 3 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ония с фордо

    17 0 Отговор
    А в Австрия в КТМ днес последния дръпна шалтера !
  • 2 Ония с фордо

    9 1 Отговор
    Много продали в Китай ! Нищо не са продали при население от 1,4 милиарда !

    Коментиран от #4

  • 3 Баба Гошка

    17 1 Отговор
    Ми на кой му е притрябвала скъпа, чуплива бракма, дето не излиза от сервиза, а ремонтът й излиза златен? Китайците са свидливи и нетъпоглави, както европейците, скоро и 10 000 глупита годишно няма да могат да намерят в китай да им ги купят

    Коментиран от #11

  • 4 провинциалист

    2 1 Отговор

    До коментар #2 от "Ония с фордо":

    Мда, то затова им е бил най-важният пазар.
  • 5 щом и най големите прошляци

    10 0 Отговор
    се качиха в тази кола,значи нищо не струва.
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 СМЯНА НА СЪЕДИНТЕЛ...10 БОНА...

    11 0 Отговор
    китаеца има акъл...
  • 8 незнайко

    5 1 Отговор
    Всички ще се сринат след като китайците се научиха да правят автомобили и електромобили на високо ниво и на по ниска цена ! Виждате какво става с бяла и черна техника . Всичко или почти всичко е произведено в Китай . В тази страна няма КАПИТАЛИЗЪМ !!!
  • 9 долу ЕС

    3 2 Отговор
    ами нормално, и аз искам бг кола да карам, но ЕК се постара да затвори завода в ловеч на Г Лоул, щото бил китайски. Е китайците вече не повтарят тази грешка, внасят директно, въпреки ЕК. ЕС е пълна дупка и просто трябва да се разпадне

    Коментиран от #12

  • 10 долу ЕС

    6 0 Отговор
    до 10 г няма да има самостоятелна европейска марка, до 20 г няма да има европейска марка
  • 11 Бабо

    2 2 Отговор

    До коментар #3 от "Баба Гошка":

    Карай си масквича и плюй Поршето ,ово е стандарт
  • 12 Ама

    2 1 Отговор

    До коментар #9 от "долу ЕС":

    Вие в маалата си имате български коли ,с по една конска сила ,карайте си ги
  • 13 Така, както

    1 0 Отговор
    Се сриват европейските и американски марки, та се сриват и техните икономически и политически системи - рязко и безвъзвратно! За глупаците, които още не са разбрали или, на които не им е изгодно да разберат - изтокът смачка запада и нас нищо добро не ни чака!