Ще продаде ли Volkswagen германските си заводи на китайци?

17 Януари, 2025 11:39 3 613 5

  • volkswagen-
  • заводи-
  • германия-
  • китай-
  • профсъюзи

Има отговори на този въпрос, но те са разнопосочни

Ще продаде ли Volkswagen германските си заводи на китайци? - 1

Още онзи ден агенция Ройтерс, позовавайки се на информирано лице, съобщи, че китайски служители и автомобилни производители обмислят закупуването на заводи на VW в Германия, които компанията по-рано възнамеряваше да затвори, но по-късно промени плановете си под натиска на синдикатите.

Източникът обясни още, че позицията на китайската страна ще зависи от новото германско правителство след изборите през февруари. Друг събеседник на агенцията каза, че служителите на един от затворените заводи не са против да работят в съвместно предприятие с Китай, но при условие да се запази марката VW.

Сега, представител на Volkswagen нарече съобщенията за продажбата на заводи в Германия на Китай спекулации и слухове. Твърденията, че Volkswagen може да продаде няколко от фабриките си в Германия, които се готвят да затворят на китайски компании, са абсолютно спекулации.

В същото време от VW намекват, че са възможни варианти за създаване на съвместни предприятия с „трета страна“, Кристофър Хаус, ръководител на автомобилния гигант отдел за стратегически и финансови комуникации обясни, че позицията на китайската страна ще зависи от новото германско правителство след изборите през февруари.

Ще продаде ли Volkswagen германските си заводи на китайци?

Друг събеседник на агенцията каза, че служителите на един от затворените заводи не са против да работят в съвместно предприятие с Китай, но при условие да се запази марката VW. „Това е нашата позиция: ние се грижим за отговорното отношение към служителите в нашите фабрики. Затова не коментираме подобни спекулации“, каза Хаус.

Според него позицията на Volkswagen е, че заводът в Оснабрюк, след спирането на производството през 2027 година на единствения автомобил, произвеждан там - VW T-Roc, ще продължи да се използва за нуждите на компанията.

„Volkswagen AG работи върху алтернативни варианти. По-специално се обмисля възможността Volkswagen AG да участва в концепции с трети страни. И за двата завода целта трябва да бъде намирането на жизнеспособно решение, което отчита интересите на компанията и нейните служители“, добави той.

Отношенията между Германия и КНР се охладиха на фона на изявленията на германското правителство за необходимостта да се избегне зависимостта от Китай и критиките на Берлин към вътрешната политика на КНР. През 2023 година германският външен министър Аналена Бербок каза, че руска победа в конфликта в Украйна би била „знак за диктаторите на този свят като Си Дзинпин“.

Ще продаде ли Volkswagen германските си заводи на китайци?

Закупуването на заводи от Китай в ЕС ще позволи на страната да избегне митата върху китайските електрически превозни средства. През 2024 година възникнаха няколко големи търговски спора между Китай и ЕС, наречени в медиите „търговски войни“. На 29 октомври ЕС окончателно одобри въвеждането на допълнителни мита върху вноса на електрически превозни средства от Китай: в зависимост от производителя те възлизат на до 35.3%.

В момента най-големият европейски автомобилен производител Volkswagen , който притежава марки автомобили като Porsche, Audi и Skoda, изпитва спад в продажбите на фона на нарастващата конкуренция от китайски компании. Ръководството на германския автомобилен гигант планира да затвори няколко фабрики, но се сблъска със съпротивата на профсъюзите.

По-рано профсъюзът IG Metall обяви, че е приключил продължителни преговори с Volkswagen, след което като част от коледната сделка концернът обеща да не съкращава производство, служители и заплати, но по-късно обаче обяви, че ще съкрати 35 хиляди работни места до 2030 година.

В Германия за компанията работят около 120 хиляди души в десет завода. По-рано Volkswagen не е предвиждал съкращения и затваряне на производствени мощности в Германия в името на икономии. Сега, обаче, според шефа на концерна Оливер Блуме, това се налага, защото новият курс към спестяване е свързан с желанието на редица конкуренти да се установят в Европа и спада на конкурентоспособността на Германия.

Ще продаде ли Volkswagen германските си заводи на китайци?


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Хехеххех

    15 1 Отговор
    Санкциите работят!!! :) :) :)
  • 2 таксиджия 🚖

    9 1 Отговор
    На снимката оранжевите роботи Кука са най-добрите в света, Германистанска фирма - продадоха я на Чайна преди две години.

    Коментиран от #5

  • 3 истина ти казвам

    3 0 Отговор
    Ми ше бъде пак TDI ама китайско!🤣🤣🤣
  • 4 Ти да видиш

    2 0 Отговор
    TDI със дръпнати оченца!🤣🤣🤣
  • 5 Да бяха само кука

    4 4 Отговор

    До коментар #2 от "таксиджия 🚖":

    На практика китайците вече са купили ръководните кадри от заводите. Повечето европейски топ инженери и дизайнери работят за китайците. Заводите ще са само територия. Китайците си имат останалото.

    Трябват им само узаконени сгради и роби. Последното не е много важно, защото вече си произвеждат и хуманоидни роботи, не само индустриални като кука.