Ioniq 5 постави нов рекорд на Гинес

27 Декември, 2024 10:30 2 971 10

  • hyundai-
  • ioniq-
  • ioniq 5-
  • рекорд-
  • гиннес

Електрическият автомобил е изминал над 4900 километра в различни терени

Ioniq 5 постави нов рекорд на Гинес - 1

Hyundai Ioniq 5 току-що покори автомобилния еквивалент на изкачването на Еверест и последвалото гмуркане в Мъртво море. По време на рекламната кампания, организирана от Hyundai Motor India, електрическият кросоувър записа името си в книгата на рекордите с най-голямата промяна на надморско равнище, регистрирана някога от електрически автомобил.

Пътешествието е започнало от Умлинг Ла в Лех Ладакх, най-високата точка за движение на автомобили в Индия, разположена на спиращата дъха височина от 5799 метра над морското равнище. От този висок връх Ioniq 5 се отправя на двуседмична одисея, спускайки се в дълбините на Кутанад, Керала, регион, разположен на 3 метра под морското равнище. Това е разлика от 5802 метра.

Ioniq 5 постави нов рекорд на Гинес

За тези 14 дни Ioniq 5 е навъртял над 4900 километра, борейки се с всичко, което майката природа можеше да му подхвърли: „предизвикателен терен и екстремни климатични условия“, както се изразяват Hyundai. Естествено, този поход е изисквал множество спирания за зареждане. От Hyundai не съобщиха точната цифра, но като се има предвид, че американската спецификация на Ioniq 5 има пробег от 512 км, изчислен по EPA, вероятно става дума за поне десет зареждания, а вероятно и за повече, като се имат предвид предизвикателните условия и планинският терен.

Управляващият директор на Hyundai Motor India Унсу Ким разбираемо обяви, че рекордът е „доказателство за непоколебимия ангажимент на Hyundai към иновациите, технологичното съвършенство и устойчивостта“. Освен това той изтъкна „инженерното майсторство и издръжливостта“ на Ioniq 5 при такива екстремни условия.

Ioniq 5 постави нов рекорд на Гинес

Въпреки че конкретните данни за рекордьора бяха оскъдни, заслужава да се отбележи, че обновеният през 2025 г. Ioniq 5 може да се похвали с актуализиран дизайн, подобрени батерии и вече вездесъщия порт за зареждане NACS в САЩ. За по-авантюристично настроените има и вариант XRT, който се отличава с уникална предница, акценти „дигитален камуфлаж“, скромно повдигане и матовочерни джанти, обути в гума за всякакви терени.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мнение

    16 5 Отговор
    След него е карал бус с дизелов генератор да го зарежда.

    Коментиран от #2, #9

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Къс акъл

    8 2 Отговор
    Галине Еверест не е 5799 метра висок а 8848,86 метра висок!
    Но да се перчиш с гоооолеми познания излиза тъпо.
    3 метра минус за мъртво море също не пасва! Таксито ни докара на -420 метра по шосе. (Мъртво море в на -422 м).

    Коментиран от #5

  • 4 Алекс

    16 0 Отговор
    По-интересно е ако маршрута е на обратно, с изкачване, а не със спускане, тогава как ще се случват нещата.

    Коментиран от #6

  • 5 За такива като теб

    3 2 Отговор

    До коментар #3 от "Къс акъл":

    Чукча не читател, чукча писател!
  • 6 Същото

    0 3 Отговор

    До коментар #4 от "Алекс":

    Но, с две спирания повече.
  • 7 Васил

    5 4 Отговор
    Корейски Боклук, преди време имах Хюндай, боклук на боклуците. Здрави коли правят Японците, скъпи и хубави коли правят Италиянците. А Германците забравиха как се правят коли.
  • 8 Иван Димов

    1 0 Отговор
    До коментар 1, колега щом го прочетох ми стана смешно като си представих как с него върви някаква преносима електростанция на дизел , която не отговаря и на една европейка норма :)
  • 9 БОЛЯРИН

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Мнение":

    Сигурно Lada-Niva е карала отпред и е давала ток ... 🤣🤣🤣
  • 10 ДЕДО

    3 0 Отговор
    КАКВИ РЕКОРДИ БЕ ХОРА НА ДОЛУ МОЖЕ И СЪС ВЕЛОСИПЕД