BYD се превърна в безспорен лидер на китайския пазар на леки автомобили през 2024 година, оглавявайки класацията по отношение на приходите и оставяйки зад себе си дори такива гиганти като Mercedes-Benz и Volkswagen.
В Поднебесната държава компанията BYD е продала 3.49 милиона автомобила със средна цена от $16 700, донасяйки $58.1 милиарда приходи. Този резултат подчертава ефективността на стратегията на BYD за масово производство на достъпни електромобили и хибриди.
Mercedes-Benz заема второ място благодарение на премиум сегмента в който се намира, характеризиращ се с висока средна цена на автомобила, която в случая достига 59 500 долара.
Въпреки значително по-ниските продажби от 710 000 автомобила, марката генерира приходи от 42.5 милиарда долара, демонстрирайки силата на позицията си сред потребителите на луксозни стоки.
Volkswagen, с продажби от 2.13 милиона автомобила и средна цена от $19 700, е на трето място с приходи от $41.9 милиарда. Въпреки по-високите продажби в сравнение с Mercedes-Benz, компанията не успява да изпревари немския конкурент поради по-ниската средна цена.
Интересна е динамиката на новите играчи на пазара. Aito, която е подмарка Huawei, е успяла да продаде 390 000 автомобила на средна цена от 55 500 долара, спечелвайки 21.4 милиарда долара приходи, побеждавайки традиционните китайски марки като Geely и Chery.
Li Auto също постига впечатляващи резултати, постигайки рекордни доставки от 500 000 единици, което е ръст от 33% на годишна база, и затвърди позицията си на един от лидерите в иновативния сегмент.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Оги
Коментиран от #4
18:29 27.01.2025
2 Коко Н
Коментиран от #3
18:53 27.01.2025
3 гост
До коментар #2 от "Коко Н":
То там не са само Мерцедес и Фолксваген , има БМВ , Ауди , Порше , че даже Стелантис и Рено ! Ако искаш да гледаш европейските марки трябва да умножиш по 3 ! Поне !Коментиран от #7
22:45 27.01.2025
4 гост
До коментар #1 от "Оги":
А ние в Европа като "по-бедни" купуваме 15 милиона автомобила със средна цена 45 000 евро , което са дребните 675 МИЛИАРДА годишно !! Но пак сме доста зад САЩ със 18 милиона автомобила със средна цена 40 000 долара , което е още по-дребните 720 милиарда годишно !! Което пък е над 3 (три) ПЪТИ повече от целия китайски пазар и винаги ще бъде така , защото китайците повече автомобили няма да купуват , пазара вече 5-6 години е на тези бройки и мърда с по 2-3 % нагоре или надолу , а пък средната цена винаги ще е поне 3 пъти по-ниска от в САЩ по простата причина , че в Чайна бвп на глава е 12 000 долара , а в САЩ 68 000 долара и това ще е така още дъъъъълги години , тоест американците ще си купуват 3-4 ПЪТИ по-скъпи автомобили !!Коментиран от #5, #6, #15
23:00 27.01.2025
5 Мартин
До коментар #4 от "гост":
Готин, криви са ти сметките, Китай много отдавна е най големия пазар за всичко независимо дали става въпрос за стойност или за количество продадени стоки.Не случайно го пише в заглавието. И не случайно е признато от всички производители и те се борят със зъби и нокти за този пазарКоментиран от #8
23:56 27.01.2025
6 Мартин
До коментар #4 от "гост":
Абсолютно всички нови стоки първия им първо се пускат за продажба в Китай, независимо за какво става въпрос, дали Епъл или Тесла, или който и да е..... Защо ли е така? Може би нямат пари китайците а?Коментиран от #9
00:07 28.01.2025
7 Сибирь
До коментар #3 от "гост":
Аха , а Nio , Xpeng, Lipmotors , Xiaomi , Wuling , Zeekr, Dongfeng , Voyah и т.н.т. Това ,че ни държат в неведение умишлено не може да скрие фактът ,че Китай в моментът изпреварва всички автопроизводители по технологии и продажби. Китай в моментът е това,което са били САЩ 50-те години на миналият век08:59 28.01.2025
8 гост
До коментар #5 от "Мартин":
Готин , задръж си мечтите за неграмотните си дружки и махни кремълските капаци от това , дето го имаш за очи !!! НИКОГА не е бил Китай най-големия по приходи , ама НИКОГА и никога няма да бъде !!! Първи е единствено и само по БРОЙКИ !! И няма как да бъде другояче , когато първите три най-продавани модела са с цена 3-4 000 долара !!! Преживей го и приеми жестоката истина , гарантирам ти , че това което съм написал е реалността и така ще бъде мнооооого години напред , поне докато си жив !!Коментиран от #10, #12
22:07 28.01.2025
9 гост
До коментар #6 от "Мартин":
Единственото абсолютно нещо е това , че САЩ със 5 ПЪТИ по-малко население има почти два пъти по-голяма икономика !! За ужас на теб и дружките ти , 28 трилиона срещу 19 за жълтите !! И от две години вече разликата не само не намалява , а се УВЕЛИЧАВА !!! А Китай тепърва навлиза в сериозната криза , растежите по 7-8 процента вече са минало бешело , вече се обявяват цели по 5 (пет) процента и НЕ СЕ ИЗПЪЛНЯВАТ , миналата година едвам скърпиха 4,7 и то не се знае с колко трика на "статистиката" !!! А китайските дългове не са в юани , а в ДОЛАРИ и Си не може да ги напечати , а трябва да ги плаща с лихвите , които са също по 4-5 % и няма да пусне ценни книжа като САЩ , щото никой няма да ги купи , по простата причина , че юана НЕ Е КОНВЕРТИРУЕМ , кой луд ще купи пари , които НЕ МОЖЕ ДА ИЗНЕСЕ от Китай , да не говорим , че и в Китай не може да ги харчи , щото такива суми се одобряват пак от Си , това не ти беше в опорките изяснено , нали ?? Хахахах !!Коментиран от #11, #13, #14
22:20 28.01.2025
10 Мартин
До коментар #8 от "гост":
лягай си23:03 28.01.2025
11 Мартин
До коментар #9 от "гост":
40 трилиона дълг има Сащ със 330 мил население, лягай си и заспивай23:04 28.01.2025
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Мартин
До коментар #9 от "гост":
за 5% растеж сащ само могат да си мечтаят така че не плачи на чужди гробищаКоментиран от #16
23:09 28.01.2025
14 Мартин
До коментар #9 от "гост":
Говорим за бизнес а не за политика, какъв кремъл ?23:23 28.01.2025
15 Мартин
До коментар #4 от "гост":
15 милиона със средна цена 45 хил евро я кажи от къде черпиш информация? защото май някой те будалка или ти послъгвашКоментиран от #17, #18, #19, #20
23:28 28.01.2025
16 гост
До коментар #13 от "Мартин":
На САЩ не им и трябват 5 % , щото 3% от 28 трилиона са 840 милиарда , а 5% от 19 трилиона са 950 милиарда , тоест почти същото и САЩ 3 % могат и поддържат с десетки години , а Китай 5% дори миналата година не стигна , а следващите ще се радва и на 3-4 !! Преди ковид разликата между САЩ и Китай беше паднала на 5 трилиона , а сега се покачи на 9 (девет) !! Можеш ли да сметнеш със 100 милиарда повече за Китай колко години ще му трябват да изтрие 9 трилиона ?? Да ти помогна , че знам че тьотя ви е забранила да смятате , 90 (ДЕВЕТДЕСЕТ) години !!!!! И това при положение , че Китай държи тази разлика , а той вече почва да потъва и то здраво !! Златните годинки свърших , западните фирми изтеглят инвестиции и поръчки и ги прехвърлят в други страни , САЩ почва търговска война със мита и ограничения , а 60% от износа на Чайна е за САЩ !! Хахахха !!10:18 29.01.2025
17 гост
До коментар #15 от "Мартин":
Кой продаде най-много нови коли в Европа през 2024?Бензинът е най-търсеното задвижване, но лидерството му е застрашено . Европейският автомобилен пазар, включващ ЕС, страните от ЕАСТ и Великобритания, приключва 2024 с общо 13 963 614 нови автомобила, регистрирани през годината, което е леко увеличение с 0,9% в сравнение с 13 847 929 единици през 2023 , но все още по-малко от близо 15 милиона автомобила продавани преди ковид кризата и недостига на полупроводници . Ръстът беше постигнат благодарение на продажбите през декември – 1 091 131 единици, което е с 4,1% повече от същия месец на предишната година.10:30 29.01.2025
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 гост
До коментар #15 от "Мартин":
Проучване на консултантската компания Jato Dynamics , специализирана в сферата на автомобилната промишленост, сочи, че средната цена на дребно на новите коли с двигатели с вътрешно горене е скочила с 14% в САЩ между 2015 и 2022 г., без да бъдат отчитани отстъпки, промоции и държавни субсидии. Тя се е повишила от 39 143 долара през 2015 г. до 44 641 долара (43 852 евро) през тази година. Това е увеличение от над 5000 долара само за 7 години. Още по-скъпи са електрическите автомобили в САЩ, където средната им цена е 63 864 долара (62 736 евро).В много европейски страни е отчетено значително поскъпване на новите коли с двигатели с вътрешно горене .
В Германия, Италия, Франция, Нидерландия, Италия, Обединеното кралство и Норвегия средната цена на нов автомобил с двигател с вътрешно горене през 2015 г. е 35 500 евро. През тази година, по данни до юни, средната продажна цена на дребно на тези коли достига 44 101 евро.
Още по-скъпо излиза да си купите нов електромобил. Най-общо, средната цена на новите електрически модели в Европа е 55 821 евро.
Даже съм ти спестил част от жестоката истина , в САЩ средната цена е почти 45 000 долара , което за 18 милиона продажби прави 810 МИЛИАРДА !!! Цифра , за която в Чайна могат само да мечтаят и няма да стигнат и след 50 години въпреки инфлацията , щото с цени пък въобще , хахахха !!
10:48 29.01.2025
20 гост
До коментар #15 от "Мартин":
Средната цена на най-търсените употребявани автомобили в Европа е между 20 и 30 000 евро, което е нов рекорд, показват данните на най-големия онлайн автомобилен портал на Стария континент - AutoScout24, който има над 10 милиона потребители и е с повече от 2 милиона обяви за продажба. 20.10.2023 г.Четеш ли внимателно , УПОТРЕБЯВАНИТЕ , повтарям УПОТРЕБЯВАНИТЕ автомобили в Европа струват между 20 и 30 000 (ХИЛЯДИ) евро !!!! А в Чайна НОВИТЕ са по 3-4 000 !!!! Хахахаххаха !!!
10:54 29.01.2025