Кой колко печели от най-големия автомобилен пазар в света

27 Януари, 2025 18:01 2 167 20

  • китай-
  • автомобилно производство-
  • внос-
  • нови автомобили
Кой колко печели от най-големия автомобилен пазар в света - 1

BYD се превърна в безспорен лидер на китайския пазар на леки автомобили през 2024 година, оглавявайки класацията по отношение на приходите и оставяйки зад себе си дори такива гиганти като Mercedes-Benz и Volkswagen.

В Поднебесната държава компанията BYD е продала 3.49 милиона автомобила със средна цена от $16 700, донасяйки $58.1 милиарда приходи. Този резултат подчертава ефективността на стратегията на BYD за масово производство на достъпни електромобили и хибриди.

Mercedes-Benz заема второ място благодарение на премиум сегмента в който се намира, характеризиращ се с висока средна цена на автомобила, която в случая достига 59 500 долара.

Въпреки значително по-ниските продажби от 710 000 автомобила, марката генерира приходи от 42.5 милиарда долара, демонстрирайки силата на позицията си сред потребителите на луксозни стоки.

Volkswagen, с продажби от 2.13 милиона автомобила и средна цена от $19 700, е на трето място с приходи от $41.9 милиарда. Въпреки по-високите продажби в сравнение с Mercedes-Benz, компанията не успява да изпревари немския конкурент поради по-ниската средна цена.

Интересна е динамиката на новите играчи на пазара. Aito, която е подмарка Huawei, е успяла да продаде 390 000 автомобила на средна цена от 55 500 долара, спечелвайки 21.4 милиарда долара приходи, побеждавайки традиционните китайски марки като Geely и Chery.

Li Auto също постига впечатляващи резултати, постигайки рекордни доставки от 500 000 единици, което е ръст от 33% на годишна база, и затвърди позицията си на един от лидерите в иновативния сегмент.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 10 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Оги

    10 10 Отговор
    А ние в Европа нищо. Китай драпа яко, коли, технологии, ние май се самоубихме със санкциите, а?

    Коментиран от #4

  • 2 Коко Н

    4 2 Отговор
    42,5+41,9=84,4 млд.= ПЪРВО МЯСТО

    Коментиран от #3

  • 3 гост

    5 2 Отговор

    До коментар #2 от "Коко Н":

    То там не са само Мерцедес и Фолксваген , има БМВ , Ауди , Порше , че даже Стелантис и Рено ! Ако искаш да гледаш европейските марки трябва да умножиш по 3 ! Поне !

    Коментиран от #7

  • 4 гост

    6 8 Отговор

    До коментар #1 от "Оги":

    А ние в Европа като "по-бедни" купуваме 15 милиона автомобила със средна цена 45 000 евро , което са дребните 675 МИЛИАРДА годишно !! Но пак сме доста зад САЩ със 18 милиона автомобила със средна цена 40 000 долара , което е още по-дребните 720 милиарда годишно !! Което пък е над 3 (три) ПЪТИ повече от целия китайски пазар и винаги ще бъде така , защото китайците повече автомобили няма да купуват , пазара вече 5-6 години е на тези бройки и мърда с по 2-3 % нагоре или надолу , а пък средната цена винаги ще е поне 3 пъти по-ниска от в САЩ по простата причина , че в Чайна бвп на глава е 12 000 долара , а в САЩ 68 000 долара и това ще е така още дъъъъълги години , тоест американците ще си купуват 3-4 ПЪТИ по-скъпи автомобили !!

    Коментиран от #5, #6, #15

  • 5 Мартин

    7 3 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Готин, криви са ти сметките, Китай много отдавна е най големия пазар за всичко независимо дали става въпрос за стойност или за количество продадени стоки.Не случайно го пише в заглавието. И не случайно е признато от всички производители и те се борят със зъби и нокти за този пазар

    Коментиран от #8

  • 6 Мартин

    5 3 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Абсолютно всички нови стоки първия им първо се пускат за продажба в Китай, независимо за какво става въпрос, дали Епъл или Тесла, или който и да е..... Защо ли е така? Може би нямат пари китайците а?

    Коментиран от #9

  • 7 Сибирь

    0 3 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Аха , а Nio , Xpeng, Lipmotors , Xiaomi , Wuling , Zeekr, Dongfeng , Voyah и т.н.т. Това ,че ни държат в неведение умишлено не може да скрие фактът ,че Китай в моментът изпреварва всички автопроизводители по технологии и продажби. Китай в моментът е това,което са били САЩ 50-те години на миналият век
  • 8 гост

    6 2 Отговор

    До коментар #5 от "Мартин":

    Готин , задръж си мечтите за неграмотните си дружки и махни кремълските капаци от това , дето го имаш за очи !!! НИКОГА не е бил Китай най-големия по приходи , ама НИКОГА и никога няма да бъде !!! Първи е единствено и само по БРОЙКИ !! И няма как да бъде другояче , когато първите три най-продавани модела са с цена 3-4 000 долара !!! Преживей го и приеми жестоката истина , гарантирам ти , че това което съм написал е реалността и така ще бъде мнооооого години напред , поне докато си жив !!

    Коментиран от #10, #12

  • 9 гост

    5 4 Отговор

    До коментар #6 от "Мартин":

    Единственото абсолютно нещо е това , че САЩ със 5 ПЪТИ по-малко население има почти два пъти по-голяма икономика !! За ужас на теб и дружките ти , 28 трилиона срещу 19 за жълтите !! И от две години вече разликата не само не намалява , а се УВЕЛИЧАВА !!! А Китай тепърва навлиза в сериозната криза , растежите по 7-8 процента вече са минало бешело , вече се обявяват цели по 5 (пет) процента и НЕ СЕ ИЗПЪЛНЯВАТ , миналата година едвам скърпиха 4,7 и то не се знае с колко трика на "статистиката" !!! А китайските дългове не са в юани , а в ДОЛАРИ и Си не може да ги напечати , а трябва да ги плаща с лихвите , които са също по 4-5 % и няма да пусне ценни книжа като САЩ , щото никой няма да ги купи , по простата причина , че юана НЕ Е КОНВЕРТИРУЕМ , кой луд ще купи пари , които НЕ МОЖЕ ДА ИЗНЕСЕ от Китай , да не говорим , че и в Китай не може да ги харчи , щото такива суми се одобряват пак от Си , това не ти беше в опорките изяснено , нали ?? Хахахах !!

    Коментиран от #11, #13, #14

  • 10 Мартин

    0 1 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    лягай си
  • 11 Мартин

    1 3 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    40 трилиона дълг има Сащ със 330 мил население, лягай си и заспивай
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Мартин

    1 2 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    за 5% растеж сащ само могат да си мечтаят така че не плачи на чужди гробища

    Коментиран от #16

  • 14 Мартин

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Говорим за бизнес а не за политика, какъв кремъл ?
  • 15 Мартин

    0 1 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    15 милиона със средна цена 45 хил евро я кажи от къде черпиш информация? защото май някой те будалка или ти послъгваш

    Коментиран от #17, #18, #19, #20

  • 16 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Мартин":

    На САЩ не им и трябват 5 % , щото 3% от 28 трилиона са 840 милиарда , а 5% от 19 трилиона са 950 милиарда , тоест почти същото и САЩ 3 % могат и поддържат с десетки години , а Китай 5% дори миналата година не стигна , а следващите ще се радва и на 3-4 !! Преди ковид разликата между САЩ и Китай беше паднала на 5 трилиона , а сега се покачи на 9 (девет) !! Можеш ли да сметнеш със 100 милиарда повече за Китай колко години ще му трябват да изтрие 9 трилиона ?? Да ти помогна , че знам че тьотя ви е забранила да смятате , 90 (ДЕВЕТДЕСЕТ) години !!!!! И това при положение , че Китай държи тази разлика , а той вече почва да потъва и то здраво !! Златните годинки свърших , западните фирми изтеглят инвестиции и поръчки и ги прехвърлят в други страни , САЩ почва търговска война със мита и ограничения , а 60% от износа на Чайна е за САЩ !! Хахахха !!
  • 17 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "Мартин":

    Кой продаде най-много нови коли в Европа през 2024?Бензинът е най-търсеното задвижване, но лидерството му е застрашено . Европейският автомобилен пазар, включващ ЕС, страните от ЕАСТ и Великобритания, приключва 2024 с общо 13 963 614 нови автомобила, регистрирани през годината, което е леко увеличение с 0,9% в сравнение с 13 847 929 единици през 2023 , но все още по-малко от близо 15 милиона автомобила продавани преди ковид кризата и недостига на полупроводници . Ръстът беше постигнат благодарение на продажбите през декември – 1 091 131 единици, което е с 4,1% повече от същия месец на предишната година.
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "Мартин":

    Проучване на консултантската компания Jato Dynamics , специализирана в сферата на автомобилната промишленост, сочи, че средната цена на дребно на новите коли с двигатели с вътрешно горене е скочила с 14% в САЩ между 2015 и 2022 г., без да бъдат отчитани отстъпки, промоции и държавни субсидии. Тя се е повишила от 39 143 долара през 2015 г. до 44 641 долара (43 852 евро) през тази година. Това е увеличение от над 5000 долара само за 7 години. Още по-скъпи са електрическите автомобили в САЩ, където средната им цена е 63 864 долара (62 736 евро).
    В много европейски страни е отчетено значително поскъпване на новите коли с двигатели с вътрешно горене .
    В Германия, Италия, Франция, Нидерландия, Италия, Обединеното кралство и Норвегия средната цена на нов автомобил с двигател с вътрешно горене през 2015 г. е 35 500 евро. През тази година, по данни до юни, средната продажна цена на дребно на тези коли достига 44 101 евро.
    Още по-скъпо излиза да си купите нов електромобил. Най-общо, средната цена на новите електрически модели в Европа е 55 821 евро.
    Даже съм ти спестил част от жестоката истина , в САЩ средната цена е почти 45 000 долара , което за 18 милиона продажби прави 810 МИЛИАРДА !!! Цифра , за която в Чайна могат само да мечтаят и няма да стигнат и след 50 години въпреки инфлацията , щото с цени пък въобще , хахахха !!
  • 20 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "Мартин":

    Средната цена на най-търсените употребявани автомобили в Европа е между 20 и 30 000 евро, което е нов рекорд, показват данните на най-големия онлайн автомобилен портал на Стария континент - AutoScout24, който има над 10 милиона потребители и е с повече от 2 милиона обяви за продажба. 20.10.2023 г.
    Четеш ли внимателно , УПОТРЕБЯВАНИТЕ , повтарям УПОТРЕБЯВАНИТЕ автомобили в Европа струват между 20 и 30 000 (ХИЛЯДИ) евро !!!! А в Чайна НОВИТЕ са по 3-4 000 !!!! Хахахаххаха !!!