Ново гориво се превръща в алтернатива на електромобилите

27 Януари, 2025 12:41, обновена 28 Януари, 2025 12:09 44 351 96

  • синтетично гориво-
  • вода-
  • въглероден диоксид

Иновацията се прави от вода и въглероден диоксид и може да се произвежда с помощта на напълно възобновяеми енергийни източници

Ново гориво се превръща в алтернатива на електромобилите - 1

Нова горивна смес, базирана на възобновяеми и синтетични материали, може да се превърне в алтернатива на електрическите автомобили. Това съединение може да намали вредните емисии драстично.

След сериозен анализ на иновацията, специалистите от TopSpeed ​​​​подчертават, че въвеждането на това синтетично гориво може да даде на шофьорите друга форма на екологичен транспорт.

Експертите подчертават, че новото съединение ще намали емисиите с помощта на съществуващите технологии и автомобили, докато електрическите автомобили все още са далеч извън ценовия диапазон за много шофьори.

Въпросното синтетично гориво се прави от вода и въглероден диоксид и може да се произвежда с помощта на напълно възобновяеми енергийни източници. Използвайки съществуващите ресурси на въглероден диоксид, горивото не причинява повече емисии на парникови газове от тези, които вече съществуват.

„Докато електрическите превозни средства предлагат значителни ползи за околната среда, те изискват и значително развитие на инфраструктурата и имат много компромиси “, казват от TopSpeed ​​​​.

„В този контекст новото гориво е убедителна алтернатива. Това синтетично гориво предлага начин за намаляване на емисиите при използване на съществуващите технологии на двигатели с вътрешно горене “, допълват експертите.

В момента синтетичното гориво може да бъде закупено само от ограничен брой търговски обекти в Обединеното кралство, което затруднява получаването му. Синтетичното гориво обаче вече се въвежда в някои региони на Европа и ако има успех, вероятно ще стане масово.

Някои производители вече осъзнават това и финансират изследвания за разработване на синтетични горива. Porsche е един от лидерите в тази технология и има специализиран завод в Чили, който произвежда подходящите съединения.

Други големи марки като Audi и BMW също инвестират сериозно в разработването на синтетични горива. „За разлика от електрическите автомобили, които изискват широка инфраструктура и нови технологии, електрическото гориво може да работи на съществуващи превозни средства без модификации “, добавят от TopSpeed ​​​​.

Както подчертават експертите, „това прави иновацията практично решение за спасяване на милиони автомобили, които вече са на пътя, включително любими класики“.

Синтетичните горива могат да бъдат от полза не само за автомобилите, но и за операторите на бензиностанции. Екологично чистото гориво няма да изисква инсталирането на голям брой нови зарядни станции, както е при електрическите автомобили.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 75 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Антиелектрика

    97 4 Отговор
    Поредното откриване на "топлата вода". Преди 10-15 години Бразилия предложи етанола (спирта) да стане борсова суровина и да се използва масово като гориво. Изключително лесно ДВГ на бензин преминава на етанол. Но Г7 не приеха бразилското предложение. Въпреки това в момента 90% от новите автомобили в Бразилия са на етанол. Спирта както и да го погледнем си е 100% възобновяем екологичен енергиен източник.

    Коментиран от #3, #76

  • 2 ДрайвингПлежър

    89 8 Отговор
    От много много време повтарям, че това е единственото ЕКОЛОГИЧНО решение!
    Ел няма почти никакви предимства, защото е изключително мръсен за производство - още повече, че основните компоненти в момента се правят в Китай с още по-замърсяваща енергия и е чисто лицемерие, да караш ел и да твърдиш, че е еко!

    Само и единствено синтетичните горива НЕ ДОБАВЯТ нови емисии, а въртят старите! Тоест само и единствено синтетиката и ДВГ са екологични!

    За начало дори не е нужно да караш 100% синтетика, имаме вече 20% био микс в горивата, ако добавим още 30% синтетика и вече имаме много по-чиста алтернатива от ЕЛ дори останалите 50% да са от изкопаем нефт.

    Да не говорим, че това се прилага веднага, навсякъде по света, за всяка кола независимо дали е нова, дали е 20 годишен котур, 50 годишна класика или нещо, което е неясно как още се движи из Африка!!!
    Само че еврофашагите не желаят да погледнат истината в лицето - за тях е важно партията какво е казала!

    Коментиран от #15, #87, #92

  • 3 Руснак

    71 4 Отговор

    До коментар #1 от "Антиелектрика":

    Това е най доброто гориво ,сипваш на колата и на себе си
  • 4 Анонимен

    115 5 Отговор
    Още по комунизма имаше един български професор, който капна 2-3 капки нещо си във вода и получи гориво. Даваха го по БНТ и от тогава нататък този човек и горивото му изчезнаха. На всички е ясно, че не става въпрос за екология или нови източници на енергия,а за интересите на определени хора и тяхното благосъстояние.

    Коментиран от #24, #35, #45

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Гост

    62 14 Отговор
    За какво реват зелените фашисти? През 1953 година е замерено количеството СО2 и е установено 0,03% съдържание в атмосферата.През 2020 година измерването установява 0,04% СО2 в атмосферата.За 70 години увеличението е само 0,01%.

    Коментиран от #12, #70, #88

  • 7 Ъъъъ не!

    65 2 Отговор
    Вода+въглероден двуокис=газирана вода!!😂

    Коментиран от #27

  • 8 Еко

    67 2 Отговор
    нормите, нямат ищо общо с екология, а само с пари. Раздухва се една теория, насъскват се медиии, а в другия край на веригата само броят парите
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Петър Велики

    22 7 Отговор
    Аз ще направя новата лада да върви с въздух

    Коментиран от #19

  • 11 Кирил Петков

    13 29 Отговор
    Комунягите искат да крадат
  • 12 Вярно ли

    33 47 Отговор

    До коментар #6 от "Гост":

    Така ли ви учат в училище днес? Че разликата между 0,03 и 0,04 е само 0,01%?

    По едновремешната математика 0,03+34%=0,04

    Тоест парниковият ефект от въглеродния диоксид, който затопля земята се увеличило с 34% за последните 70 години и продължава да се увеличава със застрашителни темпове.

    Дали този проблем е създаден от човека е отделен въпрос, но си е проблем, за който трябва да се тревожим и да се подготвяме, без да заравяме главата в пясъка.

    Коментиран от #23, #28, #75

  • 13 Скорпион

    25 1 Отговор
    Интереса клати феса
  • 14 Иванчо+Марийка

    11 56 Отговор
    Така ли не разбрахте че не само горивото е проблем. Електромобилите са много по-опростени като система.
    Няма клапани, ремъци, валове, датчици, стартери..............

    Коментиран от #16, #20

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Марийче

    41 3 Отговор

    До коментар #14 от "Иванчо+Марийка":

    няма да се плашиш от тия страшни бутала и калапани...
  • 17 Иска

    19 1 Отговор

    До коментар #15 от "Пази Боже сляпо да прогледа":

    ли ти се елетрофилистиче!??

    Коментиран от #18

  • 18 Не ми се иска

    13 12 Отговор

    До коментар #17 от "Иска":

    Литър бензин да струва над 5 лв заради 5-10 % съдържание на синтетично гориво. Ти толкова голям еколог ли си за да ти се иска? Ако го направят зорлен ще ни принудят да караме електро недоразуменията. И това ли ти се иска?

    Коментиран от #22

  • 19 ПЗдзз

    26 1 Отговор

    До коментар #10 от "Петър Велики":

    Ти се майтапиш, ама има експерименти за коли, които се движат със сгъстен въздух. Даже май Пежо или Ситроен имаха някакъв приличен прототип.
  • 20 ПЗДпзпзд

    20 1 Отговор

    До коментар #14 от "Иванчо+Марийка":

    Е, кво е сложното на една туба с бензин? Няма клетки, няма контактори, няма антифриз, няма електронен блок за управление.
  • 21 ДрайвингПлежър

    30 4 Отговор

    До коментар #15 от "Пази Боже сляпо да прогледа":

    Ти си някакъв порядъчно смешен електрофил. Казваш, че държавата се била загрижила за мен и джоба ми и за това натискала за ЕЛ?! Това само много объл мозък може да си го представи!
    Електромобилите са по-скъпи и ако зареждаш на публична зарядна са скъпи и за зареждане. В една София колко народ има гараж със зарядно? Ще си принуден да идеш да изкихаш левче за киловат - евтино казваш :)

    А синтетиката ДНЕС е скъпа! Също както бяха скъпи и батериите преди 10 години. При мащабно производство и при иинвестиции в развойната дейност цената на синтетичното гориво няма да надвишава тази на традиционния петрол.
  • 22 Не просто

    5 14 Отговор

    До коментар #18 от "Не ми се иска":

    по естествен начин ще отпаднат доста от водачите и колите, които и без това нямат място в трафика….
  • 23 Гост

    32 6 Отговор

    До коментар #12 от "Вярно ли":

    При съдържание на въздуха 78% азот и 20% кислород увеличението от 0,01% СО2 е пренебрежимо малко за 70 години време,математично елекричко.По тесларската математика 5 години по 20% ръст дава 100%.
  • 24 Даа

    44 8 Отговор

    До коментар #4 от "Анонимен":

    Това е вярно. Вярно е също и , че още през 1972 испански инжинер подкара ДВГ с вода. Към края на соца е Пловдив баща и син подкараха шкода 120 също с вода. Чел съм статия също , че Форд също имат разработена такава технология. Ама нали разбирате , че това не е изгодно на нито една енергийна фирма. Така че ще почакаме.

    Коментиран от #37

  • 25 Дупничанин

    20 0 Отговор
    Тия сега че изкарат, че горивото се праи само от въздух и вода...
  • 26 Гориил

    28 1 Отговор
    Това ще бъде главоболие за милиони собственици на автомобили. Германската Зелена партия също първоначално изглеждаше евтина и прогресивна.

    Коментиран от #95

  • 27 Ами

    6 1 Отговор

    До коментар #7 от "Ъъъъ не!":

    Някой е внимавал в часовете по химия:)
  • 28 А12

    12 4 Отговор

    До коментар #12 от "Вярно ли":

    Така ли каза Сорос?
  • 29 Некакъв български химик

    13 11 Отговор
    Го беше измислил това отдавна и комунистите го убиха

    Коментиран от #40

  • 30 Хохо Бохо

    7 27 Отговор
    Петролът си отива, впрочем и Путин - също...

    Коментиран от #31

  • 31 Гориил

    15 8 Отговор

    До коментар #30 от "Хохо Бохо":

    Електроцентралите, корабите, самолетите и локомотивите не могат да работят с електричество. Не изпадайте в еуфория.

    Коментиран от #32

  • 32 Хохо Бохо

    10 11 Отговор

    До коментар #31 от "Гориил":

    Лъжеш или бъркаш!
    Могат да работят с електричество!
    Има ги...
  • 33 Хохо Бохо

    10 14 Отговор
    Пропуснах, че си написал, че и електроцентралите не могат да работят с електричество.
    СМЕШЕН СИ, приятелю...
  • 34 Пянка

    13 2 Отговор
    Бензиновите могат да се преработят на спирт - в Бразилия това е масово. Дизелаците пък могат да вървят на рапично масло. И двете са по-евтини от аналогичните синтетики. И въпреки това нямат бъдеще. Земеделската земя е ограничен ресурс. Синтетичните горива са твърде скъпи и също не могат да се произвеждат просто ей-така насред Сахара.

    Коментиран от #79

  • 35 Бай той Толстой

    5 3 Отговор

    До коментар #4 от "Анонимен":

    Кашпировски,бате.Пада ти косата и ти никнат гърди.М. а ви т.. а демократична
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Бай той Толстой

    5 0 Отговор

    До коментар #24 от "Даа":

    Мармота със станиола виждал ли си?
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Бай той Толстой

    1 1 Отговор

    До коментар #29 от "Некакъв български химик":

    Багтидебилите,бате🥴Некой да гаси лампата."българското племе просто"-цитирам.
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Хохо Бохо

    5 5 Отговор

    До коментар #4 от "Анонимен":

    По комунизЪма нямаше БНТ. Имаше първа и втора програма и по тях не даваха подобни глупости. Виж по БНТ може и да са давали
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 1111

    9 1 Отговор
    Че откога на газираната вода й викат синтетично гориво?
  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 ЦИРК

    7 1 Отговор
    Хубаво е журналистите (авторите/преводачите на статии) да имат малко по-обща култура и да използват по-точни термини...

    Изкопаемите горива са въглеводороди - съединия на Водорода и Въглерода (C12H23 типично за дизела). Вероятно това "ново" синтетично гориво ще разлага водата на Водород и Кислород, и чрез някакъв специфичен процес ще се добавя Въглерод (от CO2 въглероден диоксид или по-скоро от въглероден оксид, диоксида е доста стабилно съединие и трудно се разлага). А може и въглеродния диоксид да се разтваря първо във вода, и след това да се разлага при специални условия чрез електролиза.
    Всичко е хубаво на теория, но на практика винаги вложеното количество енергия ще бъде много по-голямо от енергията в полученото вторично вещество (закон за запазване на енергията). Като добавим цената на електрическата енергия и факта че при електролиза КПД-то е около 17% при 20 градуса температура на протичане на процеса, както и силно окислителните качества на кислорода (скъпи, бързо износващи се електроди - благородни метали), това синтетично гориво ще е в пъти по-скъпо от изкопаемото.
  • 69 Бачо Иван

    10 2 Отговор

    До коментар #65 от "Син на Слънцето":

    Браво на автора. Българите сме велики хора, с най гнусните и продажни управници.
  • 70 хаха

    23 3 Отговор

    До коментар #6 от "Гост":

    По-интересното е, че в момента сме на минимум на СО2, откакто има живот на планетата. В парниците вкарват СО2 до двойно- 0.08%, за да има добра реколта. НАСА също показва увеличение на зеленината на планетата последните десетилетия.
    Другото важно- СО2 се отделя от:
    - дишане
    - вулкани
    - океаните
    - естесвени горски пожари
    ...
    Само 3% от емисиите на СО2 са от хората. Останалото е естествено.
    СО2 се рециклира естествено за 10-15г. Растенията се хранят с него- фотосинтеза.
    СО2 не е и топ парников газ. Водната пара, която е повече в атмосферата, е с в пъти по-силен парников ефект.
    Цялата схема е просто голяма лъжа за въртене на много пари и стригане на данъкоплатците.

    Коментиран от #77

  • 71 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 72 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 73 ГанЯ

    3 0 Отговор
    Става въпрос за петролен бизнес!
  • 74 Eдин

    5 0 Отговор
    Ще извличаме CO2 - то от въздуха, ще го компресираме и ще го полимеризираме докато стане на бензин! Познайте колко ще е енергийно ефективно и колко ще струва !!!

    Коментиран от #80

  • 75 Почти ми дреме

    3 4 Отговор

    До коментар #12 от "Вярно ли":

    Ти къде учиш математика бре ...0,03 + 34%=0,03+34/100=0,03+0,34=0,37 ..егати разбирателство дето коментират

    Коментиран от #84, #86

  • 76 емил

    4 1 Отговор

    До коментар #1 от "Антиелектрика":

    ЕС няма да го приеме защото не са им предложили комисионна тя е една от най-корумпираната и на длъжности се назначават тези които са платили най много . След време на тези длъжности получават милиони подкупи от големите корпорации . Достатъчно само да се приеме един закон който им носи милиони приходи -- Например ; Законът за зимните гуми когато в някои страни е задължително (мисля в Европа има около 60 Милиона автомобила по 4 гуми ?) за огромна за милиони става въпрос .

    Коментиран от #78

  • 77 Хи-хи-хи

    1 6 Отговор

    До коментар #70 от "хаха":

    "По-интересното е, че в момента сме на минимум на СО2, откакто има живот на планетата"

    Човек като ти прочете само първото изречение от целия ферман, Вече знае какво да очаква - още лъжи и манипулации.

    Сайта се казва факти, та ето фактите:

    Глобална средна годишна концентрацията на CO
    2 се е увеличила с повече от 45% от началото на индустриалната революция, от 280 ppm отпреди 10 000 години до средата на XVIII век до 415 ppm към май 2019 г. Към 2010-те години концентрацията е най-високата за последните 14 милиона години.Увеличението се дължи на човешката дейност – по-специално обезлесяването и изгарянето на изкопаемите горива.


    Към 2010-те години концентрацията е най-високата за последните 14 милиона години.


    Това как корелира с твоето изказване?



    Да повторим есенцията
  • 78 Капка мозък

    1 1 Отговор

    До коментар #76 от "емил":

    Знаеш ли колко площ трябва да се отдели да производството на гориво само за един автомобил? Хайде умножи това по 3 милиона и ще трябва да засадим площ с размерите на 4-5 Българии.


    Друга гениална идея за приемане от политиците имаш ли?
  • 79 Спиртът е евтин

    5 0 Отговор

    До коментар #34 от "Пянка":

    когато се използват остатъците при производството на захар и затова в Бразилия има такива коли. Отдавна е доказано, че ако се произвежда спирт от захарна тръстика е икономически неизгодно и неморално. Все едно да се произвежда рапично масло за дизеловите двигатели като за един автомобил е необходима нива с площ 6дка. Толкова е обработваемата площ на човек от населението - а какво ще се яде? Затова се използва бракувано масло, но то е малко като количество, както и има спирт от захарното производство в екобензина(мисля, че е 5-7%). Колите на пропан-бутан за това са и сравнително малко - той е отпадъчен(страничен) продукт при преработката на нефт за керосин, бензин, дизел, масла, мазут и битум.

    Коментиран от #82

  • 80 Няма смисъл

    4 0 Отговор

    До коментар #74 от "Eдин":

    СО2 да се извлича от въздуха, прекалено скъпо е. Има го във всеки комин на ТЕЦ в промишлени количества, при ферментация, а също и естествени източници като вулканите

    Коментиран от #81

  • 81 Има нема

    3 1 Отговор

    До коментар #80 от "Няма смисъл":

    Море как ще има, като нема, както се пееше в една българска народна песен. То ако беше толкова лесно да уловиш въглеродния диоксид от комина на теца, нямаше да затварят тецовете. Нямаше да плащат въглеродни квоти. Нямаше да се налага да внасяме нещо продукти от чужбина, защото щяхме да си ги произвеждаме от уловения от тецовете въглероден диоксид както пише В статията да ги смесим с вода от язовирите и да си караме.

    Ако беше толкова просто, днес нямаше да си приказваме празни приказки а щяхме да наливаме вода от язовира в резервоара с три капки течен въглероден диоксид и да живеем в утопия. Очевидно статията си е свършила работата да се размечтаете за тази утопия
  • 82 Евтин е

    3 0 Отговор

    До коментар #79 от "Спиртът е евтин":

    Но само в Бразилия. Там използват от пръчния продукт от захарната тръстика, от която вече е произведена захарта. Бразилия е от най-големите световни износители на захар.

    За производството на този спирт се изисква огромно количество топлинна енергия. Който е ходил на казани за ракия, знае колко дърва се изгарят за един казан стотина литра ракия. Дори това им е безплатно на бразилците - горят остатъците от стеблата на захарната тръстика. Сами може да се сетите какъв е въглеродния отпечатък и замърсяването с фини прахови частици и азотни окиси само от производството на това "екологично чисто" гориво, без да броим какво излиза от ауспуха след това.

    Кой би искал в квартала, където растат децата му да се произвежда тази екологична благина?
  • 83 Кокошката и яйцето

    1 1 Отговор
    Ако токът за зареждане на електромобилите е скъп, то няма как производството на синтетично гориво да е евтино, защото за производството му трябва много ток.

    Ако токът за зареждане на електромобили е евтин, то се обезсмисля и синтетичното гориво, заедно с останалите горива.

    Накратко, единствения смисъл е да произвеждаш синтетично гориво с евтина възобновяема енергия. Но точно евтината възобновяема енергия прави синтетичните горива и излишни и ненужни.

    Няма никаква логика в производството на синтетични горива. Никаква.
  • 84 Читател

    3 1 Отговор

    До коментар #75 от "Почти ми дреме":

    Много ти е зле математиката. 0.03 + 34% ???? 34% от какво? Правилният израз е 0.03 + 0.0334% = 0.03 + 0.0334/100 = 0.03 + 0.01 = 0.04; Т.е. имаме повишение с 34% на количеството; Което никак не е малко. Макар и абсолютната му стойност да изглежда ниска - само 0.01;
  • 85 Електрошок

    2 0 Отговор
    Водата и въглеродния диоксид не са горива,а продукти на горенето!За да се превърнат в гориво трябва атомите на водорода и въглерода да се отделят от кислорода,за което е необходима енергия,по-голяма от тази,която ще дадът.Загубите са такива,че просто е немислимо създаването на такова гориво,но от време на време се пуска тази тема къде с провокативна цел,къде от незнание на елементарните закони на науката и балъците кълвът ли кълвът!До тук само един смислен и грамотен коментар прочетох!А да се говори за гориво от вода е сериозна диагноза!
  • 86 Читател

    2 1 Отговор

    До коментар #75 от "Почти ми дреме":

    Уф, знакът за умножение е "филтриран": 0.03 + 0.03 умножено по 34% = 0.03 + 0.03 умножено по 34 разделено на 100 = 0.03 + 0.01 = 0.04;
  • 87 Пак подвеждащо

    2 2 Отговор

    До коментар #2 от "ДрайвингПлежър":

    Нали става въпрос за ДВГ? Е как ще избегнете процеса горене при който се отделят отровни съединения?
    Ще се публикува ли повече информация за състава на това чудодейно гориво? Какво показват тестовете на изгорелите газове? Използва СО2 като съставка на горивото. ОК. И после какво става с него? Отива на Марс ли? А какви са отпадните продукти от производството на това синтетично гориво?
    Преди да има отговори на тези въпроси на може да се даде екологична оценка. А да се сравнява ДВГ с електромобил не е коректно. Електромобила няма алтернатива.

    Коментиран от #89

  • 88 Проблема е

    2 3 Отговор

    До коментар #6 от "Гост":

    Че при 0.05 проблемите стават необратими.
  • 89 Електрошок

    4 0 Отговор

    До коментар #87 от "Пак подвеждащо":

    При 60%загуба на енергия за синтезиране на горивото и 30%кпд на двг,само 18% ще се използват!Че то по-добре само водород и водородна клетка!
  • 90 Електрошок

    2 0 Отговор
    Ааа...и за двигателите със спирт-ще унищожаваме хумуса на планетата за гориво!?А той не се възобновява!И кво че ядът внуците ви господа!?Аз се сещам!
  • 91 незнайко

    2 2 Отговор
    Кога най накрая ще изплюят камъчето ДВГ да върви с вода и някакъв примес към нея след като много учени са го постигнали, но са в неизвестност !!! Целта е ДВГ да не УМРЕ !!!
  • 92 От какви

    1 1 Отговор

    До коментар #2 от "ДрайвингПлежър":

    източници идва енергията за създаване на синтетични горива? (тук не става дума за етанол)
    Тези синтетични горива могад да бъдат един вид чисти единствено ако за създаването им се използва възобновяема енергия или енергия от ядрен синтез(но такъв работещ реактор още няма)

    Коментиран от #96

  • 93 бай Даньо

    2 2 Отговор
    Синтетичното гориво ще измести "елктрокарите" ама друг път. Икономиката на "електрокарите" започва да работи . Ето как изглежда сметката да караш на безин и на електриество в Германия :
    Средна цена на литър бензин -1.72 евро
    Средна цена на квч - 0.46 евро
    При 7 литра на 100 км разход се иска 12.04 евро
    За 100 км се иска 12.5 квч (например модел 3 "електрокар" ) по 0.46 е 5.75 евро
    Аз виждам повече от два пъти по евтино на ток . За Ганчо не знам но за Ханс тая сметка е лесна .
    Антиелектрокаристите имат и друг проблем че автокомапниите са направили вече огромни инвестиции и няма да спрат с електрификацията дори се очаква да са противници на антиекологичните безумици на Тръмп ....
  • 94 Шопендар

    0 1 Отговор
    Аз започвам да си правя бензин от пластмаси,суровина която никога не свършва,и става и за отопление
  • 95 Шопендар

    0 1 Отговор

    До коментар #26 от "Гориил":

    Сега е скъпа и репресивна
  • 96 Писах по - горе

    2 0 Отговор

    До коментар #92 от "От какви":

    Какво и гориво да произведат за ДВГ, независимо от цената то ще работи с въздух. И тук е проблема. По дефиниция няма как да работи с въздух и да е чисто и екологично. Проблема идва от това, че въздуха е смес от газове които променят качествата си по време на такт горене в ДВГ /висока температура и налягане/. След него се изхвърлят определени токсични съединения от двигателя.