Skoda започна производството на най-новия си модел

23 Януари, 2025 11:07 13 493 13

  • skoda-
  • elroq-
  • enyaq-
  • производство-
  • млада болеслав

Elroq вече се сглобява в Млада Болеслав

Skoda започна производството на най-новия си модел - 1

Най-новото електрическо предложение на Skoda, Elroq, официално влезе в производство, след като чехите се похвалиха със значително търсене. От дебюта му през октомври 2024 г. до края на декември са постъпили над 20 000 поръчки, което е доказателство за убедителната му стойност.

Производството се осъществява на гъвкава монтажна линия в Млада Болеслав, която се споделя с Enyaq и Octavia с двигател с вътрешно горене. За да се вмести в обема на производството на Elroq (до 600 единици на ден), Skoda трябваше частично да премести производството на Octavia в завода си в Квасини, освобождавайки така необходимия капацитет.

Skoda започна производството на най-новия си модел

Млада Болеслав не е само монтажен център; там Skoda произвежда и специфични за MEB батерии. Elroq предлага избор от три батерии с голям капацитет: 55, 63 или 82 киловатчаса. Макар да споделя междуосието си с Enyaq, Elroq се отличава с малко по-компактни размери, тъй като е по-къс и по-тесен.
Този нов електрически кросоувър се отличава с дизайн „Tech-Deck Face“, който заменя традиционната радиаторна решетка с елегантен черен панел, в който са разположени сензори и предна камера. Допълнителните елементи на дизайна включват разделени фарове отпред, вертикални въздушни завеси и активни вентилационни отвори. Elroq може да се похвали с аеродинамично оптимизирана форма, постигайки коефициент на челно съпротивление от 0,26. За да подсили визуалната си привлекателност, моделът се отличава с тъмни хромирани акценти и стилни 19- до 21-цолови джанти. С размерите си от 4488 мм дължина, 1884 мм широчина и 1625 мм височина Elroq се позиционира близо до Karoq. Междуосието е 2 765 мм.

Skoda започна производството на най-новия си модел

Elroq може да се похвали с просторен и модерен интериор, отличаващ се с минималистичен дизайн с малък цифров инструментален панел, голяма 13-инчова информационно-развлекателна система и head-up дисплей с добавена реалност. Салонът е проектиран с типичните “Clever” функции като монтиран във вратата чадър, кутия за съхранение на вещи за пътниците отзад и обширно багажно пространство, което може да се разшири до 1580 литра от стандартните 470 литра.

Skoda започна производството на най-новия си модел

Изграден върху универсалната платформа MEB, Elroq предлага редица варианти на задвижване, които отговарят на различните предпочитания на водача и бюджети. Началното ниво Elroq 50 е оборудвано с 55 kWh батерия и монтиран отзад двигател, които осигуряват приличен пробег от до 375 км. За тези, които търсят повече мощност и пробег, Elroq 60 предлага по-голям батериен капацитет с 63 kWh и по-мощен двигател, което увеличава пробега до над 400 км. Върховият модел Elroq 85, оборудван с батерия с капацитет 82 kWh и система за двойно задвижване на всички колела, може да се похвали с пробег по WLTP от 560 км и време за ускорение от 0 до 100 км/ч от 6,6 секунди от своите 286 конски сили Elroq поддържа бързо зареждане с постоянен ток с мощност до 175 kW, което позволява бързо зареждане от 10-80% само за 28 минути.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 16 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 тъй шъй

    16 5 Отговор
    Тия по католици от папата. Майка им спира батерийните коли, тия се напъват.

    Коментиран от #2

  • 2 аустрия

    11 0 Отговор

    До коментар #1 от "тъй шъй":

    е. имат поръчки, платено е, трябва да ги изпълнят :)
  • 3 Знайко

    10 8 Отговор
    За мен Карок, Елрог и Ениак са практически еднакви и са повдигнати версии на седана им.
    Нямат RS модел с леко купе, нямат джипка с проходимост и истинско 4х4, нямат бусче (като мерцедес вито примерно), което да става за работа, нямат и шутинг брейк с голямо междуосие....пълна масовка на средни цени, което си е обир.
    И ако всичките ти модели се целят в групата "семеен автомобил за ежедневието" и имаш 4 модела- за бедни семейства, за средно богати и за богати , но стиснати....таргет групата на потенциалните клиенти е стеснена на 30% от всички типове клиенти.
    Чехска му работа. Не бих си купил никога.

    Коментиран от #4, #5, #6, #7, #10

  • 4 Като

    17 2 Отговор

    До коментар #3 от "Знайко":

    за шир-потреба и бюджетна марка за стиснати богаташи - добре си се справят... близо 1 млн продажби за 2024-та и ръст около 6-7% спрямо миналата година... и то на фона на хаотичния световен пазар... чеШка му работа...
  • 5 Директора

    2 5 Отговор

    До коментар #3 от "Знайко":

    Е коя семейна кола е с по-голямо междуосие от комбито Шкода Сюпърб?
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Чичовото

    5 1 Отговор

    До коментар #3 от "Знайко":

    Няма да видим повече RS при шкода. Който иска такава, да гледа към Ауди.

    Коментиран от #8

  • 8 При

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "Чичовото":

    4-ката фейслифт има….
  • 9 Петел

    8 3 Отговор
    Мн са си добре чехите. Аз карам супърб и съм мн доволен. Няма как да получиш повече за парите си! Ако искаш премиум вадиш 3-4 пъти повече.
  • 10 Павел

    3 1 Отговор

    До коментар #3 от "Знайко":

    Нямат и производство извън Европа. Германците за това ги купуват и предпочитат пред VW , въпреки общата шапка . Купувайте мерцедеси с двигатели на рено било то и работни.
  • 11 Хахохи

    1 0 Отговор
    Абе и на мен не ми харесват школите, но конкретно тази Елория с тази размери и багажник е 1:1 със сегашната ми кола на газ. Въпроса е, че винаги съм искал да карам електричка и зависи цената до к,де ще я докарат. Единствено ще я съпоставям с Тесла.3 и обновения У.
  • 12 Така Така

    3 1 Отговор
    Ел. Боклуци. Двигателите с вътрешно горене оше дълго няма да имат алтернатива
  • 13 1984

    1 0 Отговор
    Поредната грозна жалка пародия на "джип". Повръща ми се вече от тези "кросоувъри" - възможно най-малоуманта конфигурация автомобил. Неизбежно висок драг коефициент, изключително опасни при удар на пешеходец съчетано с нулеви офроуд възможности (голяма част от тези пародии дори не са AWD). Не знам как стана така, че последните 10ина години целия свят полудя по тези уродщини, явно консуматорите НАИСТИНА са много прости.
    Ако от Шкода пуснат елекрическа Октавия или Супърб (което разбира се НИКОГА няма да стане), веднага бих купил. Особено ако са с прилична батерия и AWD.