Stellantis произведе по-малко от 500 хиляди коли в Италия през 2024-та

6 Януари, 2025 16:51 901 6

  • stellantis-
  • производство-
  • завод-
  • заводи

Това е спад с близо 40% спрямо 2023-та

Stellantis произведе по-малко от 500 хиляди коли в Италия през 2024-та - 1

През 2024 г. производството на Stellantis в Италия спадна с невероятните 37%, като далеч не достигна амбициозната цел от 1 милион единици, договорена с италианското правителство преди 18 месеца.

По данни на профсъюза FIM-CISL автомобилният производител е произвел едва 475 090 автомобила в Италия през миналата година, което е спад спрямо 751 384 през 2023 г. Производството на леки автомобили е пострадало най-много, като е намаляло с 46% до най-ниското си ниво от 1956 г. насам. Производството на лекотоварни автомобили също е засегнато, като е намаляло със 17 %.

Заводът Мирафиори в Торино понесе основната тежест на спада, като намали производството си със 70%. Честите спирания на производството, главно поради слабото търсене на електрическия Fiat 500e, измъчваха завода през цялата година. Заводът на Maserati в Модена се представи още по-зле, като производството му спадна със 79 %.

Въпреки този неуспех Stellantis наскоро обяви многомилиардна инвестиция в италианското производство, целяща да запази всички местни заводи в работно състояние. Това включва инвестиции в размер на 2 млрд. евро през тази година, насочени към разработването на ключови модели като следващото поколение Alfa Romeo Stelvio и Giulia. Освен това от 2028 г. в завода в Помиляно д'Арко ще се произвеждат два нови компактни модела.

Заводът в Мирафиори също ще получи спасителен пояс с производството на хибридна версия на модела 500 в края на 2025 г. Stellantis е поела ангажимент да произвежда 500 на тази площадка до 2032 или 2033 г.

Въпреки че тези инвестиции дават лъч надежда, значителният спад на производството през 2024 г. подчертава предизвикателствата, пред които е изправена Stellantis, за да постигне амбициозните си производствени цели в Италия.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    15 1 Отговор
    Никой не търси електрокари,да произвеждат хибриди.

    Коментиран от #5

  • 2 нищо ново

    8 0 Отговор
    а дали успя да продаде и 200 000 от тези автомобили?
  • 3 Стига

    9 1 Отговор
    сте бълвали боклуци бе. За хората място няма вече, ама кола до кола, и между тях, още две.
  • 4 факт

    6 3 Отговор
    Италиански бок луци никой ги не ще добре че е Пежп да ги дърпа
  • 5 Така е

    5 1 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Никой не търси електрокарите на Стелантис, защото имат едни от най-лошите характеристики, но за сметка на това са скъпи.

    Светът вече търси евтини електромобили с голям пробег и бързо зареждане.

    Който успее да ги произвежда, той ще е световния хегемон. Засега това не са италианците, нито пък някой европейски производител. Европа е на последно място по производство на това, което търсят клиентите.

    Коментиран от #6

  • 6 Баща ти

    5 0 Отговор

    До коментар #5 от "Така е":

    Никой нормален не търси тролеите,така е!!!