Renault и Volvo представиха трио електрически бусове с новото си съвместно предприятие

30 Януари, 2025 16:26 1 466 3

  • flexis mobility-
  • renault-
  • volvo-
  • cma cgm

Flexis Mobility е създадено и с помощта на CMA CGM

Renault и Volvo представиха трио електрически бусове с новото си съвместно предприятие - 1

Нов играч навлезе в сферата на търговските превозни средства: Flexis Mobility. Създадена миналата година като съвместно предприятие между Renault Group, Volvo Group и гиганта в областта на морския транспорт CMA CGM, Flexis представи първите си предложения: три изцяло електрически търговски микробуса, предназначени да революционизират градската логистика.

И трите микробуса споделят обща електрическа скейт платформа и електронна архитектура, като предлагат интериор с възможност за персонализиране и ниска височина на пода за лесно товарене и разтоварване. Flexis твърди, че пробегът по WLTP е до 450 км и има възможност за бързо зареждане, като постига 80% заряд за по-малко от 20 минути. Ергономичността и безопасността на водача също са приоритетни, като позицията на седалката на водача е проектирана така, че да минимизира натоварването на коленете - изключително важно съображение, като се има предвид честото влизане и излизане, което се изисква от шофьорите на доставки.

Renault и Volvo представиха трио електрически бусове с новото си съвместно предприятие

Гамата се състои от три различни модела. „Step-in“ е средно голям ван с плъзгащи се предни врати и задна ролетна врата - заявена за първи път за европейския пазар. Лесният достъп между кабината и товарното отделение, както и вътрешната височина от 1900 мм, позволяват на водачите да се движат свободно във фургона.Renault и Volvo представиха трио електрически бусове с новото си съвместно предприятие

„Товарният ван“ е специално конструиран автомобил за доставка миля с „лесно конвертируемо товарно пространство“, способно да побира различни ширини, височини и конфигурации, включително хладилни кутии. Той разполага с конвенционални предни врати и ниска височина на кабината.

Renault и Volvo представиха трио електрически бусове с новото си съвместно предприятие

„Панелният ван“ е може би най-интригуващият от триото, който изглежда готов да предизвика утвърдените играчи в сегмента. Въпреки че Flexis не е публикувала подробни данни, те подчертават неговата превъзходна маневреност, обща височина 1900 мм и „многофункционален дизайн“, който е насочен към ограниченията на настоящите пазарни предложения. Той може да се похвали и с изненадващо привлекателен за търговски автомобил дизайн.

Renault и Volvo представиха трио електрически бусове с новото си съвместно предприятие

Производството ще се осъществява в завода на Renault в Сандувил, като първите доставки са планирани за 2026 г. Flexis ще продава директно на автопаркове и доставчици на логистични услуги, както и ще доставя на Renault, което ще разпространява микробусите под собствената си марка чрез своята търговска мрежа.

Създадени са двадесет прототипа, които от март 2023 г. досега са натрупали общо над 9000 часа шофиране. Flexis също така обяви десет заявки от логистични доставчици във Франция, Германия и Обединеното кралство, включително Colis Privé, DB Schenker и HIVED, което е сигнал за силен първоначален интерес към новата им линия електрически ванове.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Леле

    1 5 Отговор
    Трябва да решат два проблема. Първият е пробега (трябва да е поне 800км РЕАЛЕН) а втория е зареждането. Искам да видя на депо с 1000 електрически машини как всичко ще тече нормално. А недай си Боже да се запали някоя докато се зареждат всички, ще бъде страшно. Така, че да помислят малко преди гръмко да обявяват, че ще "революционизират градската логистика".

    Коментиран от #2

  • 2 Ахам

    0 1 Отговор

    До коментар #1 от "Леле":

    Иди в Шенжен: 16,000 (шестнадесет хиляди) електрически автобуса BYD K9 и K8 и 22,000 (двадесет и две хиляди) електрически таксита BYD e6. Тва 2010 година..
    LFP батериите не се палят и не горят.
    Къде отиваш ти, може би?

    Коментиран от #3

  • 3 Доообре

    2 1 Отговор

    До коментар #2 от "Ахам":

    Стой и гледай как ще стане мазало някъде. Ама после да не се правиш на разсеян а им обясни на пострадалите за Шенжен. Разбери нещо, никой не е против EV, но имат много път да извървят преди да станат рационални и най-вече безопасни за ежедневна употреба, особено пък ако трябва да се шофират по цял ден.