Последният автомобил, който слезе от поточната линия на завода на Vauxhall в Лутън, е ван Vivaro, с което се отбелязва краят на 120-годишното непрекъснато автомобилно производство в историческия завод. Това затваряне, обявено от Stellantis през ноември 2024 г., премества цялото производство на ванове в Обединеното кралство в завода им в Елсмиър Порт в Чешир.
Главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Тавареш цитира британския мандат за превозни средства с нулеви емисии (ZEV) като ключов фактор за това решение, като твърди, че той „вреди значително на нашия бизнес модел“. Той изтъкна натиска за увеличаване на продажбите на електрически превозни средства в условията на пазарен спад и липсата на стимули за потребителите. Таварес формулира този ход като усилие за консолидация, целящо „потенциално да допринесе за по-голяма ефективност на производството“ и да изпълни все по-строгите цели на мандата за ZEV, които тази година достигат 26%.
Преместването включва преместване на всички машини на Лутън в Елсмиър Порт, където модернизация на стойност 50 млн. паунда ще подготви предприятието за разширеното работно натоварване. Закриването на Лутън обаче излага на риск 1100 работни места, като само малка част от тях гарантирано ще бъдат преместени в Елсмиър Порт. Stellantis започна процес на консултации със засегнатите работници, като им предложи преквалификация и потенциална работа в близките предприятия.
Решението предизвика силна съпротива от страна на профсъюзните лидери, които призоваха Stellantis да отмени закриването, особено предвид момента, в който то беше взето точно преди неочакваната оставка на Таварещ. Участващият профсъюз Unite определи закриването като „последен пример за провалената стратегия на Тавареш“ и поиска спирането му до назначаването на нов главен изпълнителен директор през първата половина на 2025 г.
Stellantis, под ръководството на председателя Джон Елкан и временния изпълнителен комитет, отговори, като се ангажира с „продължаването на текущите проекти, за които вече беше съобщено“. Въпреки това Unite поддържа позицията си, че всички важни решения, взети под ръководството на Тавареш, трябва да бъдат замразени до назначаването на негов наследник.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Тома
Коментиран от #3
14:33 31.03.2025
2 Вальо
14:46 31.03.2025
3 Русия не фалира ли...?
До коментар #1 от "Тома":
Русия не фалира ли? Така ни казваха в "честния" и "демократичен" ЕС...
Коментиран от #4
14:54 31.03.2025
4 Механик
До коментар #3 от "Русия не фалира ли...?":
Фалира, фалира. За това Ауди-фолксваген грууп затвориха половината си заводи и оставиха дестки хиляди на улицата. А оня ден пишеше, че БМВ и Мерцедес са решили да дадт пари на работниците си, които напуснат доброволно.А инак, Путин пак умря, и нямат кокоши яйца.
14:59 31.03.2025
5 Елементарно
16:07 31.03.2025